Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Netjes hoor. Ik mis alleen nog een foto van de binnenkant.

Ah, klopt ja, die moet ik nog laten zien eigenlijk... ware het niet dat deze nog afgewerkt moeten worden met een stofje.

mettunwatte??

Jaja, een stofje, ik ben nog op zoek naar iets van fleece ofzoiets om de binnenkant te bekleden, ik vond hoerenkastenrood wel mooi contrasterend, maar daar is mijn eega het nog niet zo mee eens...

'dan zijn het net grafkistjes van Dracula' zei ze.. -O-

Daar zit ook wel wat in, wordt dus nog vervolgt :W

Maar hier dan een foto van de kale binnenkant
full


Iedereen bedankt voor de leuke reactie's, daar groeit mijn trots goed op.. *O*
 
De zaag in mijn kuipruitje gezet.
Als ik met open helm rijd, heb ik last van turbulentie. Zo'n irritante roffel. En als ik goed (overdreven) rechtop zit, is het over.
Daarom in 2 etappes uiteindelijk 10 cm van mijn ruitje afgezaagd. En met succes; de turbulentie is weg!

Nu maar hopen dat ik niet een nieuw probleem gecreëerd heb als ik met dichte helm rijd...
 
Ik heb eindelijk mijn carburateurs eens gesynchroniseerd. Heel dom, ik heb daarbij het dopje voor de nippel op het gasklephuis laten vallen, die ligt nu waarschijnlijk ergens onder mijn startmotor te rollen. Kom er niet meer aan alleszins. Daarom dan ook maar provisorisch iets gemaakt om die nippel toch af te kunnen doppen.
 
Ah, klopt ja, die moet ik nog laten zien eigenlijk... ware het niet dat deze nog afgewerkt moeten worden met een stofje.

mettunwatte??

Jaja, een stofje, ik ben nog op zoek naar iets van fleece ofzoiets om de binnenkant te bekleden, ik vond hoerenkastenrood wel mooi contrasterend, maar daar is mijn eega het nog niet zo mee eens...

'dan zijn het net grafkistjes van Dracula' zei ze.. -O-

Daar zit ook wel wat in, wordt dus nog vervolgt :W

Maar hier dan een foto van de kale binnenkant
[afbeelding]

Iedereen bedankt voor de leuke reactie's, daar groeit mijn trots goed op.. *O*
Ziet er goed uit :t
 
Vandaag teruggekomen van vakantie, bij thuiskomst gelijk de kuipdelen gedemonteerd. Morgen nieuwe radiateurs monteren *O*
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe starter & injectie relays erin gezet. Startmotor & solenoide van de week uit elkaar gehaald en nogmaals grondig schoon gemaakt met schoonmaak alcohol. De tandwielen van de startmotor ingevet met kogellagervet. Vandaag weer gemonteerd en voila, alle startproblemen zijn eindelijk weg na een half jaar van problemen en een dealer die er niets mee kon. Weet nu alleen niet of het door de relay kwam of de startmotor/solenoide, maar goed.

Daarna de motor goed gewassen, gewaxt en het chroom gepolijst. De verkleurde rvs uitlaat behandeld met autosol antiblau, dus die is nu gelukkig weer zo goed als nieuw. Al in al een kleine 5 uur bezig geweest. :(
Wil ik zojuist de hoes erover doen, heeft één of andere kat daar hartstikke overheen gepiest gadverdarrie.
 
Jazeker, halverwege denk je;dit komt nooit meer goed, maar gewoon verder gaan, beetje verwarmen en het komt weer goed. Ik heb deze folie trouwens bij de Chinees vandaan.
Het spatbord en de koplampunit zijn trouwens ook gewrapt .
 
Laatst een setje front rads gemonteerd. Gisteren de koelslangen binnengekregen, op maat gemaakt en gemonteerd. Nu nog de thermostaat omdraaien en aansluiten, de olieslangen op maat maken, moneren en de zooi afvullen.
full

full


(Dunnere slangetje rechts wordt nog vervangen door een nieuwe als de thermostaat omgedraaid wordt en dan komt ie binnendoor ipv buitenom te zitten. De U-slang aan de linker kant wordt ook nog ingekort, eerst kijken hoe het stekkertje komt te zitten.)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag oppervlakkig wasje gegeven, met plantenspuit en microfiber doekje. Daarna in de wax gezet. Glimt weer mooi.
Wel vreemd is dat mijn voorband en voetsteunen vol onder de vliegen zaten :')
 
Zijn we weer...

Vandaag de front rads afgemonteerd en gevuld. Wil ik de kuipen weer monteren, krijg ik de rechter kuip niet meer vast :(
Moest de beugel van de oliekoeler iets ombuigen om 'm binnen de kuip te krijgen, stak aan de voorzijde net iets uit. En om het nog wat prettiger te maken, de koelslang onderaan lostrekken, zooi er weer uit laten lopen, zodat het stukje slang ietsje ingekort kon worden. Nu alles weer afgevuld, ontlucht en de kuip weer vast kunnen krijgen. Er staat alleen nog een beetje spanning op de onderzijde van de kuip bij de grote Honda sticker, daar ga ik ff een wat langer boutje voor fixen.
Maar dit hoofdstuk is eindelijk klaar *O*
full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Super dikke SP zeg! :9~

Vandaag voorwiellagers vervangen.
Tussen de werkzaamheden door komt Mn zoontje ff wat laten zien net op het punt dat ik de spacer in het wiel wil plaatsen. Zet de spacer weer naast het wiel en geef hem even aandacht. Daarna loop ik naar de vriezer om het 2de lager te pakken. Plaats ik hem zonder spacer. |( fucker de fuck fuck assfucking bonehead. (Scheld mezelf na een blunder graag verrot) |(
Naja, lager er weer uit timmeren, verrot gemept, nieuwe gescoord bij de dealer en net weer gemonteerd met spacert ertussen. :X magoe rolt weer zoals het hoord.
 
Super dikke SP zeg! :9~

Vandaag voorwiellagers vervangen.
Tussen de werkzaamheden door komt Mn zoontje ff wat laten zien net op het punt dat ik de spacer in het wiel wil plaatsen. Zet de spacer weer naast het wiel en geef hem even aandacht. Daarna loop ik naar de vriezer om het 2de lager te pakken. Plaats ik hem zonder spacer. |( fucker de fuck fuck assfucking bonehead. (Scheld mezelf na een blunder graag verrot) |(
Naja, lager er weer uit timmeren, verrot gemept, nieuwe gescoord bij de dealer en net weer gemonteerd met spacert ertussen. :X magoe rolt weer zoals het hoord.
Tja.....



Wat moeten we daar nu opzeggen :+ :+ :+ :+

De is hier ook nog ergens een post hier je sleutelblunder topic O-) :+
 
Het mooiste is is dat je vaak nog trots bent ook omdat je het er zo perfect heb ingeslagen of iets dergelijks. "Niets meer aan doen" Oh, wacht.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan