Camera op de motor

Ik zit al de hele week te twijfelen of ik een GoPro zal kopen. Voor de specs wil ik het wel maar ik blijf zo'n vierkant ding op je helm zo lelijk vinden dat ik hem nog niet heb durven te kopen haha. Ik wil eigenlijk ook graag een LCD zodat ik hem ook kan gebruiken in andere situaties, maar ja bullet en LCD dat kan natuurlijk niet... dilemma's!
 
Ik heb vorig jaar ergens een Githup Git2 besteld om circuitdagen mee te filmen.

Ik heb deze vandaag pas voor het eerst getest, omdat nu pas de eerste circuitdag er aan komt.

Op het geluid na welke vervormd zodra de airbox geluid begint te maken ben ik zeer tevreden. Ik heb deze gekozen vanwege de stabilisatie en die doet het perfect.

Een externe microfoon heb ik al besteld. Ik had watte tussen de behuizing en camera gedaan om de windruis te verminderen. Geen idee of het vervormde "tril achtige" geluid daardoor komt. Vandaag naar huis dus een zonder watte proberen.

Ook bleek bij aankomst de camera "omgevallen" te zijn en heeft die de helft van mijn rit de tank gefilmd. :')

Ik ben er dus nog ff mee aan het "stoeien", maar al met al zeer tevreden over dit apparaatje van 120 euro.
Ik moet nog wat spelen met de kleurinstellingen misschien.

Test filmpje:
 
Laatst bewerkt:
Ha! leuk!

Ik woon er nog maar een maand, maar het bevalt!

Vanavond even de camera wat bijstellen en morgen nog een kort test filmpje delen.

:W
 
Ziet er wel goed uit die beelden.
Ik zal eens opletten, rij daar ook geregeld als ik van/naar mijn werk ga :+
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam er gisteren achter dat de witbalans instelling op iets anders stond dan "auto" en ook dat de beelstabilisatie uitgeschakeld was.

Vanmorgen weer de rit naar het werk gefilmd. Straks eens kijken of dat beter is.

Ik zal het weer delen via youtube :)
 
Sony FDR-X3000 ACTION CAM OP EEN MAXIMAAL GETUNEDE DUCATI 1098 S TRicolore



Het vermogen en koppel aan het achterwiel is gemeten op 180.1 pk / 142 nm
Motor is o.a. voorzien van een lichtgewicht race krukas met titanium Pankl drijfstangen en een vliegwiel van 690 gram en een hele partij motorische tuning .
Totale massa afname van de komplete krukas met vliegwiel is 2.5 kg , vandaar dat het voorwiel niet aan de grond is te te houden in zijn 3e versnelling .


Ik heb wat opnames gemaakt met een actioncam op mijn 1098 S Tricolore .
Deze opname is gemaakt met een bijzonder goed en realistisch geluid zonder hinderlijk windgeruis .
Perfect waarneembaar is het aanzuig geluid uit de 30% grotere EVR carbon airbox en de lage tonen van het 2 cilinder blok komen ook optimaal tot hun recht met de externe microfoon .
Daarom het beste af te spelen/beluisteren via een paar goede luidspreker boxen .
De action cam is bevestigd op de tank d.m.v. een suction cup Mount van Rollei geschikt tot 250 km/h .
De microfoon zit onder de kuipruit gemonteerd en vangt daardoor geen rijwind op en is bedoeld voor een spiegelreflex foto kamera .
Links van de microfoon zit de versnellings indicator.

De hellingshoek meter is bijzonder en is de enige in zijn soort volgens de fabrikant en schijnt nogal uniek te zijn en is speciaal ontworpen voor motorfietsen , na iedere bocht geeft die je hellingshoek aan en houd die vast tot dat je de volgende bocht ingaat .
Een behoorlijk duur ding van 180 euro en komt uit Londen vandaan .
Vooral erg leuk en nuttig om te gebruiken voor circuit rijders .

Action cam : Sony- FDRX3000 ( met optische beeld stabilisatie )
Motorfiets trillingsdemper : Sony - AKA MVA
Externe stereo microfoon : Rode stereo videomic pro ( 225 euro )
Hellingshoek meter : Leanometer (180 euro)










Vreemd genoeg blijft er van de prima 1080P beeld kwaliteit niet veel meer over na het plaatsen op YouTube .
Erg vreemd hoe dat komt ??????????


De hoogte punten zie op .

0 - 1:00 minuten
2.10 - 2:40 minuten
3.50 - 4.55 minuten
6.50 - 10.13 minuten
op 8.00 is het voluit remmen van de 5e naar de 2e versnelling .





Voor informatie over de hellingshoek meter zie de website .


Welcome to Leanometer





Edwin B
 
Btw!

Youtube verpest de kwaliteit van de video inderdaad! Volgens mij kan je daar niets aan doen. Anders kan iemand hier dat vast aangeven.
 
Nog een kort filmpje van de Git2.
Ditmaal met de whitebalans instelling op auto en het microfoon geluid op zacht (wat te zacht is). Ditmaal staat de beeldstabilisatie aan! Vooral op het "klinker weggetje" waar het normaal enorm zou trillen blijft het goed stabiel.

Het trillerige zoem geluid van mijn uitlaat is denk ik niet zo veel aan te doen. Een andere uitlaat of db killers er uit, maar beide vind ik geen optie. Dat ligt dus aan mijn demper en niet aan de camera.


Inmiddels een externe mic besteld en 2 extra accu's met oplader. Ik zit er aan te denken nog een Git2 te bestellen zodat ik los van de weg voor mij ook mijzelf kan filmen. Dat is op het circuit wel leuk om te zien (op straat zal dat net zoals deze filmpjes bijzonder saai zijn). De camera is voor ongeveer 100 euro wel te vinden denk ik.

De 30e ga ik er mee rijden op Zandvoort. Daarna zal ik nog een filmpje plaatsen met het resultaat.
 
Laatst bewerkt:
@ducstile, eerlijk gezegd vind ik de optische beeldstabilisatie maar niets. Als je die uit zet heb je een veel wijder FOV (heb ik zelf ondervonden). 'T is vooral digitaal dat het werkt.

Wel vreselijk mooi geluid die Duc :9~

Mijn tank mount gebruik ik zonder trillingsdemper, geeft wat stabieler beeld :)
 
Laatst bewerkt:
@ducstile, eerlijk gezegd vind ik de optische beeldstabilisatie maar niets. Als je die uit zet heb je een veel wijder FOV (heb ik zelf ondervonden). 'T is vooral digitaal dat het werkt.

Wel vreselijk mooi geluid die Duc :9~

Mijn tank mount gebruik ik zonder trillingsdemper, geeft wat stabieler beeld :)


Bedankt voor je tip voor wat betreft de optische beeld stabilisatie , ik heb nog niet getest met de beeld stabilisatie uit .
Wat bedoel je met een veel wijder FOV , ik weet niet wat FOV betekend ?

Dat mooie geluid is vooral te danken aan de externe Rode stereo microfoon en de EVR Carbon airbox , de airbox versterkt het aanzuiggeluid enorm veel :Y
 
Laatst bewerkt:
Die mount van Rollei is in elk geval kut, wat trilt dat beeld joh. Verder doet YouTube idd aan opnieuw encoden en komt het op een lagere bitrate online te staan. Doe je weinig aan. Sowieso beeldstabilisatie als je 'm in een vaste mount hebt zitten, is een beetje zinloos. Beeldstabilisatie als je 'm op je helm hebt geplakt maakt absoluut verschil.
 
everide ADV had een video gemaakt met de verschillende "steadyshot" in actie:

Schijnt dat die ook een "BOSS" steadyshot heeft, waarbij 170° wordt gebruikt i.p.V. 120°.
 
Wat is zo'n beetje de beste Power Suction Cup Mount die zo min mogelijk trillingen doorgeeft aan de action cam ??
En die geschikt is voor hoge snelheden en geschikt is voor enigszins ronde oppervlakken ?
De meeste Suction Cups zijn enkel geschikt voor 100% vlakke ondergronden en daar heb ik helaas niets aan .

Bij mij komt die boven op de tank gemonteerd en aan de zijkant van de kuip , beide zijn niet 100% vlak maar licht bollend van vorm .


Ik heb nu de Rollei Power Suction Cup Mount , die is niet al te stabiel vind ik .
Kamera is de Sony FDR-X3000
 
Laatst bewerkt:
Die mount van Rollei is in elk geval kut, wat trilt dat beeld joh. Verder doet YouTube idd aan opnieuw encoden en komt het op een lagere bitrate online te staan. Doe je weinig aan. Sowieso beeldstabilisatie als je 'm in een vaste mount hebt zitten, is een beetje zinloos. Beeldstabilisatie als je 'm op je helm hebt geplakt maakt absoluut verschil.
Hoezo is beeldstabilisatie zinloos in een vsste mount? Het is soms niet om aan te zien wanneer je niet ovrr asfalt rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik geen suction cups, alleen neppe gopro mounts :) (suction cups vertrouw ik voor geen meter)
Wel kan ik zeggen dat die ook wel veel trillingen doorlaten, maar dat komt vooral omdat de Belgische wegen zo hobbelig zijn :')

Op vlakke ondergronden vrijwel geen probleem.
 
Is dit stabiel genoeg?

Gefilmd met een Beardevil black (denk ik) op een Beardevil rotating mount.
Vastgeplakt met 3M-stickers, zit goed vast en komt er zonder schade ook weer vanaf

Ik vind 'm net voor 22eu BearDevil Rotating Mount Kit
(ik heb geen ervaring met Apollo, ken ze verder niet, dus op eigen risico bestellen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoezo is beeldstabilisatie zinloos in een vsste mount? Het is soms niet om aan te zien wanneer je niet ovrr asfalt rijdt.

Nou, laat ik het zo zeggen, op een helm is het een groter verschil dan op een suction cup, omdat je al een redelijk stabiel beeld hebt. Tuurlijk heb je nog wel eens geschud op asfalt. Misschien is nog beter om een gimbal te gebruiken, maar die zal 'm zonder aanpassing ook rechtop houden als je door een bocht gaat...
 
Of je gebruikt een camera met beeldstabilisatie en dan heb je nagenoeg geen getril.

Getril heb je op asfalt soms al laat staan wanneer je dus niet op asfalt rijdt. Neem een weg met klinkers. Of een willekeurige weg in België.

Vaste mount of niet.
 
Laatst bewerkt:
Beeldstabilisatie alleen werkt blijkbaar niet, zie video Ducstile, waar door de trillingen van het blok, de camera nog heen en weer gaat. Dan zou ik het eens willen proberen met gimbal.
 
Je zegt nu weer iets heel anders.

Ten eerste kijk naar dat beeld en stel je voor dat het niet aan stond op die Duc.

Ten tweede zijn er meer cameras dan Sony cameras met stabilisatie.

Dat een goede mount of goede montage plek bijdraagt geloof ik best. Dat het beeldstabilisatie vervangt geloof ik dan weer niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan