Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Vandaag de keuring gehad. Alles was in orde. Er komt 20kw op het kenteken. Nu afwachten op de reactie van de belastingdienst...

Eerste echte ritje was in ieder geval een succes. Motor rijdt echt fijn en ik vond het voor een uurtje zeker niet oncomfortabel...

Nu even een fraai stickersetje bestellen en misschien in de toekomst nog een fris setje handkappen.
[afbeelding]
Dus als iemand suggesties heeft voor mooie betaalbare witte handkappen (eventueel Aliexpress/Ebay) houdt ik me aanbevolen...

Leuke sticker set, mijn custom is op basis van deze. *O*
 
Nee vond het al waardeloos bij het installeren, vind er nogal veel spanning op staan. Ik denk dat ik zonder die handkappen er niet beter vanaf was gekomen op bilstain
 
Hier ook maar even melden :
Ik heb in de verkoop afdeling een setje sumo-wielen te koop gezet. Komen van een 2016 fe501, maar passen ook op de andere fe modellen met de dunne Assen.

Merk ktm saxess tubeless

Voor : 17x3,5. Asopname 22mm, met ktm remschijf 320mm, adapter voor originele remklauw inbegrepen.
Achter : 17x4,25 asopname 20mm, met cushdrive. Tandwielhouder is erbij.

Banden : pirelli Diablo Rosso 2, als nieuw. 120/70 en 160/60

De hele set heeft slechts een 200-tal km gelopen en is dus in nieuwstaat.

Ook beschikbaar : kort voorspatbord met bijhorende koplamp
Zwarte benzinetank 7 liter (staat erg mooi en laat het gele kleppendeksel zichtbaar.

Doe me maar een pb bij interesse.
 
Nee vond het al waardeloos bij het installeren, vind er nogal veel spanning op staan. Ik denk dat ik zonder die handkappen er niet beter vanaf was gekomen op bilstain

Als je de originele rempomp hebt past bijna niks. De remhendel is veeeel te lang.... Ik heb zelf een setje Acerbis kapjes met alu beugel, niet te duur. Het ging NET met de originele rempomp, maar nu met m'n Accossato is het perfect.

http://www.ebay.nl/itm/New-Acerbis-...821934?hash=item5d7100946e:g:4YMAAOxy5jxScDm-

Ik heb er alleen een andere fitting kit bij... Ik heb de fitting kit hergebruikt die al op mijn motor zat met de crappy full plastic Cemoto (ofzo) handkappen die na één keer stuiteren doormidden lagen. :t
 
Te koop, 610 TE van 1999. Versie met het nieuwere type blok, met olielamp dus en betrouwbaarder.
Vraagprijs 1500 euro.
Advertentie met meet foto's staat op speurders
Grt Erik
full
 
Ik heb een probleem met mijn 2007 TE510 '( Tijdens het rijden gisteren bleek dat het carterslangetje wat in de kleppendeksel zit losgeschoten was, mijn hele broek en laars zat ondertussen al onder de olie, maar dat is niet het ergste.. Het viel mij natijd op dat de motor ook een raar geluid maakte, het lijkt dat het uit het onderblok komt, je hoort het alleen bij stationair en bij gas los.
Er zit nog wel olie genoeg op, dat is het eerste waar ik naar gekeken heb.

De motor heeft in december een complete revisie gehad, dus ik ga er toch vanuit dat dat allemaal goed moet zitten :?

Kleine toevoeging nog : Ik kreeg hem gisterochtend voor het rijden ook ineens heel moeilijk koud aan de praat, ik moet de hotstart knop ( de rode ) uittrekken anders slaat ie niet aan, dit was voorheen ook nooit. Zodra de motor warm is, dan is het starten en lopen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren dagje op Juniortrack gereden, was natte boel daar en ze hadden de kraan ff tot een uur of 12:00 opengelaten :? Had toch duidelijk om een droge baan gevraagt :P
1 sessie in de natte prut gereden maar dat is echt niet mijn ding, kwam toch wat stront te kort zeg maar.
Later droogde de baan op en op dat half nat ging al wel wat beter maar fijn is het niet, reden er nog een paar gewoon op slicks 8-) kan prima zeggen ze want er is super veel grip daar, nou ik kan het niet vinden.
Later op een droge baan was ik eigenlijk alles wel kwijt zeg maar , insturen ging niet, rempunten niet te vinden, eigenlijk ging het helemaal niet _O- maar heb wel een gave dag gehad en wat nieuwe mensen leren kennen :)
Hopelijk gaat het de volgende keer beter
 
Ik heb een probleem met mijn 2007 TE510 '( Tijdens het rijden gisteren bleek dat het carterslangetje wat in de kleppendeksel zit losgeschoten was, mijn hele broek en laars zat ondertussen al onder de olie, maar dat is niet het ergste.. Het viel mij natijd op dat de motor ook een raar geluid maakte, het lijkt dat het uit het onderblok komt, je hoort het alleen bij stationair en bij gas los.
Er zit nog wel olie genoeg op, dat is het eerste waar ik naar gekeken heb.

De motor heeft in december een complete revisie gehad, dus ik ga er toch vanuit dat dat allemaal goed moet zitten :?

Kleine toevoeging nog : Ik kreeg hem gisterochtend voor het rijden ook ineens heel moeilijk koud aan de praat, ik moet de hotstart knop ( de rode ) uittrekken anders slaat ie niet aan, dit was voorheen ook nooit. Zodra de motor warm is, dan is het starten en lopen.

Klinkt niet goed, kan je niet contact opnemen bij wie je de revisie hebt laten doen?

Gisteren dagje op Juniortrack gereden, was natte boel daar en ze hadden de kraan ff tot een uur of 12:00 opengelaten :? Had toch duidelijk om een droge baan gevraagt :P
1 sessie in de natte prut gereden maar dat is echt niet mijn ding, kwam toch wat stront te kort zeg maar.
Later droogde de baan op en op dat half nat ging al wel wat beter maar fijn is het niet, reden er nog een paar gewoon op slicks 8-) kan prima zeggen ze want er is super veel grip daar, nou ik kan het niet vinden.
Later op een droge baan was ik eigenlijk alles wel kwijt zeg maar , insturen ging niet, rempunten niet te vinden, eigenlijk ging het helemaal niet _O- maar heb wel een gave dag gehad en wat nieuwe mensen leren kennen :)
Hopelijk gaat het de volgende keer beter

Rijd je niet op regenbanden?
 
Weet iemand ook de aanhaal momenten van de cilinderkop moeren van een husky sm 510 bj 2007

Is dat de M8 of M10?

Zie bladzijde 253 uit Werkplaatshandboek, voor de M8 geldt 15NM en voor de M10 geldt 37 Nm+90°, wat met die +90° bedoeld wordt weet ik niet. Dacht dat dit met de stand van de momentsleutelkop te maken had maar iemand anders kan dat beter beantwoorden
 
Laatst bewerkt:
Is dat de M8 of M10?

Zie bladzijde 253 uit Werkplaatshandboek, voor de M8 geldt 15NM en voor de M10 geldt 37 Nm+90°, wat met die +90° bedoeld wordt weet ik niet. Dacht dat dit met de stand van de momentsleutelkop te maken had maar iemand anders kan dat beter beantwoorden

hoekverdraaiing inderdaad.
 
@bazzi

man man wat een dagen hebben we gehad he op de harz-ring!!
super blij dat ik alsnog mn motor heb gepakt en ben gegaan.
2018 ben ik zeker weer van de partij, harz of erzgebirg maakt me niet uit.
als we maar kunnen klappen zoals afgelopen weekend!
weertje was top, biertjes waren top, mensen waren meer dan top.
ik zeg geslaagd! *O* *O*

Mr. tvt doet het ff voor

2qd6avr.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan