KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Interessant :)
IK vind het minder fijn rijden als de ketting slapper hangt (meer aan-uit bij versnellen of afremmen)
 
Ik ben zuinig op m'n lagers van de uitgaande as en de tandwiel-drager in het achterwiel.
Dat aan/uit gedrag vindt ik wel meevallen (zoveel slapper hangt die ketting nou ook weer niet)
 
Mijn fiets met 1500 km op de teller gaat volgende week terug naar de dealer om wat aan het olie verbruik te doen. Inmiddels verbruikt die ongeveer 400 ml op 500 km :X. Ze gaan nieuwe olie schraap veren en of een cpl zuiger monteren.

Morgen wel nog een ritje richting Scheveningen om lekker te raggen :9 .
 
Laatst bewerkt:
Mogen ze bij mij ook wel doen, wel minder verbruik dan bij jou gelukkig. in 4000km 2 liter olie..
Heb nog 2 liter motorex, hierna ga ik voor de motul olie, dat zou minder moeten verbruiken heb ik hier gelezen.

Misschien is t leuk om een keertje met meerdere smc's ergens af te spreken?
 
Te koop:
Enduro ombouwkit voor SMC(R), bestaande uit:

-690 Enduro velgen
-Michelin Enduro Competition banden, goede staat.
-SMC remschijf en custom spacers
-Custom CNC gefreesde spacers voor het voorwiel, zodat het past met de SMC klauw.

Compleet plug en play. Geen gedoe met wisselen van schijven, etc.
PB bij interesse :)

full

full


Ik heb ook een gebruikte SMC kappenset te koop.
 
Laatst bewerkt:
Mogen ze bij mij ook wel doen, wel minder verbruik dan bij jou gelukkig. in 4000km 2 liter olie..
Heb nog 2 liter motorex, hierna ga ik voor de motul olie, dat zou minder moeten verbruiken heb ik hier gelezen.

Misschien is t leuk om een keertje met meerdere smc's ergens af te spreken?

Ik weet niet waar je ergens weg komt, maar 10 september is er een supermoto meet bij MCDonald's Heerenveen en daarna word er een rit gereden. Hier zijn ook meerdere smc(-r)'s aanwezig.
 
Mogen ze bij mij ook wel doen, wel minder verbruik dan bij jou gelukkig. in 4000km 2 liter olie..
Heb nog 2 liter motorex, hierna ga ik voor de motul olie, dat zou minder moeten verbruiken heb ik hier gelezen.

Misschien is t leuk om een keertje met meerdere smc's ergens af te spreken?

Bullshit
 
Is er iemand die ervaring heeft met het vervangen van de tuimelaar bij de 690 SMC? Hoeveel wordt hier zo ongeveer voor gerekend?
 
Is er iemand die ervaring heeft met het vervangen van de tuimelaar bij de 690 SMC? Hoeveel wordt hier zo ongeveer voor gerekend?

Heb het laatst zelf gedaan, beide tuimerlaars. 123,20 voor de twee stuks. Is een werkje van niets.
Wat is de reden dat je ze wil vervangen?
 
Heren, ben opzoek naar een carbon Akrapovic hitteschild. Iemand wat in de aanbieding of een adesje?
 
84km lijkt me inderdaad ook wel te overzien. Helaas is het vanuit Tilburg wel wat te ver:) Als er iets in brabant georganiseerd wordt ben ik erbij.

Nog een updateje betreffende de slippende koppeling. Ik heb nieuwe (stalen) tussenplaten gemonteerd en de koppeling is nu weer zeer strak. De oude staal platen waren 1,5mm (nog binnen spec van min 1.35) maar de nieuwe 1,6mm. Dus de volgende keer zowel de tussen platen als gevoerde platen in 1x vervangen:)
 
uurtje snelweg is prima te doen hoor met een smc-r. en anders knoop je hem op een aanhanger en knal je er met de auto heen, ook een optie. gisteren op pottendijk met de organisatoren van de meeting gesproken en het belooft wat moois te worden :t ik heb er zin in!! ( vanaf mij is het ook 3 kwartier snelweg ).
 
Interesse peiling, het ziet er uit dat ik over een paar maanden ga emigreren.
Heb recentelijk een KTM 690 SMCR uit 2014 met ABS gekocht en moet dan het veld ruimen.
Km stand 9700, 10k beurt net gehad. Leovince uitlaat, bokjes en slot erbij. Voor iemand hier interessant?
 
Sinds enkele dagen ben ik de trotse eigenaar van een KTM SMC 690r. In verband met een probleem bij KTM met de kentekenregistrsties, kan ik waarschijnlijk eind september pas gaan rijden. Toch ben ik alvast naar sloten aan het kijken en dan met name schijfremsloten. Hebben jullie tips voor me welke goed passen (pin of beugel) en hoe jullie die meenemen? Rugzak lijkt me geen optie ivm gevaar bij vallen. Een tasje op het spatbord achter kan natuurlijk maar is minder mooi. Hebben jullie andere tips/mogelijkheden?

Bedankt alvast!
 
Sinds enkele dagen ben ik de trotse eigenaar van een KTM SMC 690r. In verband met een probleem bij KTM met de kentekenregistrsties, kan ik waarschijnlijk eind september pas gaan rijden. Toch ben ik alvast naar sloten aan het kijken en dan met name schijfremsloten. Hebben jullie tips voor me welke goed passen (pin of beugel) en hoe jullie die meenemen? Rugzak lijkt me geen optie ivm gevaar bij vallen. Een tasje op het spatbord achter kan natuurlijk maar is minder mooi. Hebben jullie andere tips/mogelijkheden?

Bedankt alvast!
Soms zit er een opbergtasje bij die je met klittenband aan je frame kunt hangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan