Honda Deauville Topic

Sinds 3 weken ben ik de eigenaar van deze Deauville. Hiervoor had ik een BMW K1100LT, maar die was me te zwaar (300 kg).
Deze Deauville is uit 2005 en heeft 47.000 km gelopen. Nog geen 4000 per jaar dus. Stomtoevallig kwam ik via Facebook de vorige eigenaar tegen, die vertelde dat hij pas de benzinepomp, voorvorkkeerringen en de banden heeft vervangen. Goed om te weten!
Ik heb er gisteren een paar stuurverhogers opgezet en er komt een hogere kuipruit op.

[afbeelding]
Je stelt dat er een hogere kuipruit op komt. Ik neem dan even aan dat deze als vervanging van de ruit komt die er nu op zit? Wat doe je dan met deze ruit? Als je er (nog) geen bestemming voor hebt (en hij is onbeschadigd en niet te duur), heb ik misschien wel interesse.
 
Sinds 3 weken ben ik de eigenaar van deze Deauville. Hiervoor had ik een BMW K1100LT, maar die was me te zwaar (300 kg).
Deze Deauville is uit 2005 en heeft 47.000 km gelopen. Nog geen 4000 per jaar dus. Stomtoevallig kwam ik via Facebook de vorige eigenaar tegen, die vertelde dat hij pas de benzinepomp, voorvorkkeerringen en de banden heeft vervangen. Goed om te weten!
Ik heb er gisteren een paar stuurverhogers opgezet en er komt een hogere kuipruit op.

[afbeelding]


Wow. Ziet er super uit. Die van mij is een tijd woon-werk gebruikt en dat zie je. Ik heb een Pan-European ST1100 gehad en rij nu op een Deauville uit 2002 die eerst van mij vrouw was. Ik twijfel af en toe of ik weer iets zwaarders wil, maar de Deauville rijdt prima. Wel vind ik het wat lawaaierig rond mijn hoofd. Ik heb dezelfde kuipruit en ben 1.80 m. Ben benieuwd naar de keuze van jouw ruit.
 
Laatst bewerkt:
De kuipruit is besteld en komt deze week binnen. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen. En mocht de nieuwe zo goed bevallen dat ik de oude wegdoe, dan zal ik Ronald een berichtje doen.
btw, heb je een K1100LT? Die heb ik nét verkocht.
 
De kuipruit is besteld en komt deze week binnen. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen. En mocht de nieuwe zo goed bevallen dat ik de oude wegdoe, dan zal ik Ronald een berichtje doen.
Dank je.
btw, heb je een K1100LT?
Yep.
Die heb ik nét verkocht.
Ik las het in je vorige post. Ik vond het wel grappig. Ik rij zelf K en mijn vriendin heeft een Doof.
 
Ik heb 3 jaar geleden een stuk hoger scherm gekocht voor mijn 700 via Dreamscreens UK. Bevalt goed. en voor ik meen 114 euro thuis gestuurd vanuit UK. Heeft dezelfde vorm als het originele. Maar is onderaan breder en bovenaan dezelfde breedte. Het is iets van 12 cm hoger dan het origineel.
 
ik heb er een besteld bij mdi-online. Kost 135 euro. Ik wilde er graag eentje met twee 'tochtgaten' om de onderdruk die achter het scherm ontstaat op te heffen. En als het warm is heb je er ook nog een beetje koeling bij.
Op mijn vorige motor had ik alleen maar een groot scherm voor me en was het snel warm. 's Winters lekker, maar boven de 20 graden was het al snel te warm.

https://www.mdi-online.nl/vervangingsruit-touring-flip-up-31711.html
 
Laatst bewerkt:
Dat MDI scherm heb ik een aantal jaren geleden ook getest op mijn 650. Maar veel wervelingen, dus niet gekocht. Dit Dreamscreen bevalt stukken beter op mijn huidige 700. Ik ben vrij lang en dus voldeed destijds geen enkel scherm. Heb zelfs een "hamsterspoiler" gehad wat ze vaak op BMW's monteren. Op de 650 voldeed voor mij alleen een origineel scherm, ging de luchtstroom net onder mijn helm door. In de winter dus een een verhoogd ding en in de zomer het origineel. Ik ben dus erg blij met de 700 nu met dit scherm.
 
Dag iedereen

Ik ga binnenkort mijn eerste Deauville ophalen. (bij een dealer met 3 maanden BOVAG-garantie)
Een Deauville uit 1999 met 41.000km op de teller.

Zijn er nog punten waar ik specifiek op moet letten als ik Deauville koop?

Alvast heel erg bedankt!
Frank Hut :

www.FrankHut.nl/motovlog
 
Laatst bewerkt:
Dag iedereen

Ik ga binnenkort mijn eerste Deauville ophalen. (bij een dealer met 3 maanden BOVAG-garantie)
Een Deauville uit 1999 met 41.000km op de teller.

Zijn er nog punten waar ik specifiek op moet letten als ik Deauville koop?

Alvast heel erg bedankt!
Frank Hut :

www.FrankHut.nl/motovlog

Enige specifieke punt - en dus niet de algemene als banden, remmen, uitlaat, voorvorkkeringen, etc. - is volgens mij de brandstofpomp. Maar daar kun je weinig aan zien. Is overigens geen dure reparatie als ie het begeeft. Is gemakkelijk zelf te doen.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je antwoord, ja dat had ik inderdaad begrepen!

Ik kijk er naar uit om hem op te halen!
Laat jullie wel fotootje zien over paar week!
 
Ik heb nu een week gereden met mijn verhoogde scherm en:
- ja, het is een prutswerkje om de ruit te vervangen
- ja, je hebt minder last van de wind.
- nee, je zit niet helemaal uit de wind. Bij 110 km/u heb ik lawaai in m'n helm.
- nee, ik zet het oude scherm er niet meer op
 
Nou even snel een update!

Vrijdag a.s. ga ik hem bekijken en wss een aanbetaling doen.
Kijk er nu al naar uit! Zin in om op de Deauville te rijden!
 
Nou, hij is gekocht. Alleen nog een 35KW setje monteren en dan eindelijk de weg op!

www.frankhut.nl/motovlog
img-2942.jpeg

img-2936.jpeg
 
Wat leuk Frank, ik heb ook zojuist, 11 augustus een Honda Deauville NTV 650 gekocht en mijn Aprilia Scooter 550 Atlantic in geruild. Deze heeft slecht 11500 kilometer op de teller en is ook van 1999. Jammer genoeg heeft één of ander onverlaat een kras met zijn sleutel op de tank gemaakt. Ik ga dit gewoon bijstippen met een lakpen. Het is een rode Deauville dus ik moet nog de lakkleur uit zoeken. Wanneer iemand een idee heeft, hoor ik het graag.
 
Wat leuk Frank, ik heb ook zojuist, 11 augustus een Honda Deauville NTV 650 gekocht en mijn Aprilia Scooter 550 Atlantic in geruild. Deze heeft slecht 11500 kilometer op de teller en is ook van 1999. Jammer genoeg heeft één of ander onverlaat een kras met zijn sleutel op de tank gemaakt. Ik ga dit gewoon bijstippen met een lakpen. Het is een rode Deauville dus ik moet nog de lakkleur uit zoeken. Wanneer iemand een idee heeft, hoor ik het graag.

Staat die code niet onder je zadel?
Zal morgen zelf ook even kijken. Ben hem ergens tegen gekomen...maar waar?
 
Wat is de juiste banden spanning voor een NT650V Deauville uit 2005?

(Ik heb deze voor wat langere tijd ter beschikking als leenmotor van mijn dealer, maar zonder bijbehorend boekje)
 
De waarde komen ook ongeveer overeen met wat ik vorige week heb gemeten (na bijna 3 maanden gebruik)...
Voor 2.5
Achter 3.0 (bijna)
 
Terug
Bovenaan Onderaan