XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben op zoek naar een DNA stage 1 filter voor de xt 660. Heeft iemand of kent iemand die er een verkoopt? Ik hoor het graag, bedankt.
 
Zag het daar inderdaad tussen staan, bedankt =D Ik ben alleen op zoek naar een tweede handse, om iets goedkoper uit te komen
Ow ja das wel slim. Kijk anders meteen of je ook tweedehands benzine kan scoren. Het is uiteindelijk alleen maar heel belangrijk voor het goed functioneren van je motor.
 
Gisteren tijdens mijn ritje (door de regen) begon het temperatuur lampje te branden en viel mn motor uit. Na even prutsen met het kabeltje kon ik de motor weer starten en ben naar huis gereden met mijn been tegen de kabel aan zodat deze zo min mogelijk kon bewegen.
Waarschijnlijk heb ik ergens een breuk in de kabel of is het stekkertje kapot. (dit vermoed ik, weet niet of het klopt)
Is dit makkelijk op te lossen of is dit een ernstig probleem?
 
Gisteren tijdens mijn ritje (door de regen) begon het temperatuur lampje te branden en viel mn motor uit. Na even prutsen met het kabeltje kon ik de motor weer starten en ben naar huis gereden met mijn been tegen de kabel aan zodat deze zo min mogelijk kon bewegen.
Waarschijnlijk heb ik ergens een breuk in de kabel of is het stekkertje kapot. (dit vermoed ik, weet niet of het klopt)
Is dit makkelijk op te lossen of is dit een ernstig probleem?


Over wat voor kabeltje heb je het ?
 
Over wat voor kabeltje heb je het ?

Zie foto's:

full


full


Deze stekker bevindt zich aan de rechterkant van de motor.

Op de foto misschien niet goed te zien maar als je de stekker los klikt zie je 2 contact punten. Als ik deze 2 punten met elkaar verbind krijg ik de storingsmelding die ik ook tijdens het rijden krijg.

Omdat ik (voor het eerst) in de regen reed vermoed ik dat door het water deze 2 punten contact met elkaar hebben gemaakt en ik daardoor de storing kreeg.

De hele kabel vervangen lijkt mij onbegonnen werk.
Kan de stekker los gehaald worden van de kabel zodat ik het defect kan vinden?
Ik wil namelijk ook voor de zekerheid een nieuwe krimpkous eromheen doen maar dat lukt niet zolang de stekker er op zit.
 
Zie foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze stekker bevindt zich aan de rechterkant van de motor.

Op de foto misschien niet goed te zien maar als je de stekker los klikt zie je 2 contact punten. Als ik deze 2 punten met elkaar verbind krijg ik de storingsmelding die ik ook tijdens het rijden krijg.

Omdat ik (voor het eerst) in de regen reed vermoed ik dat door het water deze 2 punten contact met elkaar hebben gemaakt en ik daardoor de storing kreeg.

De hele kabel vervangen lijkt mij onbegonnen werk.
Kan de stekker los gehaald worden van de kabel zodat ik het defect kan vinden?
Ik wil namelijk ook voor de zekerheid een nieuwe krimpkous eromheen doen maar dat lukt niet zolang de stekker er op zit.

Ik zou eerder verwachten dat het defecte sensor is dan de stekker of kabelboom. Maar het kan inderdaad gebeuren zijn door de regen. Goed droog maken met een föhn en daarna de stekker en sensor inspuiten met contactspray. De buitenkant van de stekker met WD40 of een andere vochtverdrijver. Dit zou ik eerst proberen. Dat zou de meest goedkope oplossing kunnen zijn. Daarna de motor warm rijden met je zou met de tuinslang (nevelstand) een flinke regenbui kunnen simuleren. Wellicht is het probleem dan al weg.
Helpt dit niet. Dan zou ik het in de sensor zoeken en niet in de stekker en/of kabelboom.

Noot: zomaar twee puntcontacten met elkaar verbinden zou ik niet doen. Straks heb je ergens kortsluiting en ben je verder van huis.
 
Ik zou eerder verwachten dat het defecte sensor is dan de stekker of kabelboom. Maar het kan inderdaad gebeuren zijn door de regen. Goed droog maken met een föhn en daarna de stekker en sensor inspuiten met contactspray. De buitenkant van de stekker met WD40 of een andere vochtverdrijver. Dit zou ik eerst proberen. Dat zou de meest goedkope oplossing kunnen zijn. Daarna de motor warm rijden met je zou met de tuinslang (nevelstand) een flinke regenbui kunnen simuleren. Wellicht is het probleem dan al weg.
Helpt dit niet. Dan zou ik het in de sensor zoeken en niet in de stekker en/of kabelboom.

Noot: zomaar twee puntcontacten met elkaar verbinden zou ik niet doen. Straks heb je ergens kortsluiting en ben je verder van huis.

Ik weet niet zeker of het aan de sensor ligt, want als ik het stekkertje had losgekoppeld en daarna een beetje aan de kabel zat kreeg ik de storingsmelding ook. Heb het een aantal dagen later weer geprobeerd maar ik kreeg de storing niet meer. Volgens mij komt het door het water. Ik ga kijken of ik de kabel en stekker beter kan isoleren.
 
Een andere vraag:

Van mijn vorige laarzen is de rits kapot gegaan. De laars kon niet gerepareerd worden en er zat natuurlijk geen garantie op de rits. Dit waren Difi Arrow Aerotex laarzen:
full


Daarom heb ik andere laarzen gekocht en ook meteen een heel ander soort model, namelijk de Alpinestar Belize laarzen:
full


Ze zitten ideaal en ik vind het ook heel fijn dat er geen rits in zit.
Maar zoals je kan zien zijn ze bij de neus veel dikker waardoor het schakelen soms wat moeizamer gaat.

Is dit gewenning of moet ik het schakelpedaal verstellen?

Welke laarzen gebruiken jullie?
 
Hallo,
Om even ertussen te vallen..
Ik ben ben bezig om mijn xt een boost te geven.
Ik heb er nu opzitten:
- Akrapovic slip on
- Dna stage 2 (stage 1 komt nog)
- kev fuel mod

-Mods gedaan:
-Rerouted engine breather
-Ais removed
-Fork spacers
-Twisty trottle mod
-Aandrijf rubber mod
- en vast nog wel iets vergeten

Ik heb 2 weken geleden mijn ecu laten flashen bij otr in Duitsland. Ben erlangs gereden en overlegt wat er te flashen viel. Hele aardige gasten spreken vloeiend engels.
Ze hebben het volgende aan mijn ecu gedaan:
- disable o2 sensor
- compensatie map voor verwijderd o2 gebied
- disable deceleration fuel cut
- ontstekings map iets aangepast
- start onderbreking verwijderd
- toerenbegrenzer 500 toeren verhoogd

Eenmaal thuis ecu er weer op en een rondje gereden. En wat een verschil. Motor is veel directer met gas. Liep stationair veel hoger als eerst. Moest em aardig naar beneden draaien. En hii trekt veel soepeler door ze toeren bereik. Mijn uitlaten gaven ook flinke knallen en klonken veel agresiever.

Kortom de ecu flash van otr kan ik echt aanraden! Zeker als je em verder wilt tunen.

Binnekort ga ik em afstellen met pc5 op dyno.

Voor de ecu flash had ik:
54.7 Pk
67.7 Nm
Dus ben benieuwd waar die op zit na de testbank.

Dus is er iemand die er over na zit te denken om dit te laten doen. Zeker een aanrader.

Wat ik er nog bijwil in de toekomst zijn:
Otr voorbochten (verkoopt iemand deze?)
Dna stage 1
Misschien de nology ontstekings kabel/module otr
 
Ik weet niet zeker of het aan de sensor ligt, want als ik het stekkertje had losgekoppeld en daarna een beetje aan de kabel zat kreeg ik de storingsmelding ook. Heb het een aantal dagen later weer geprobeerd maar ik kreeg de storing niet meer. Volgens mij komt het door het water. Ik ga kijken of ik de kabel en stekker beter kan isoleren.

De stekker is losgekoppeld. Dan krijgt de software geen melding/signaal meer van de sensor. De software ziet dat als een 'error en geeft dan een foutmelding. Dat lijkt mij vrij normaal.
 
Ik heb 2 weken geleden mijn ecu laten flashen bij otr in Duitsland. Ben erlangs gereden en overlegt wat er te flashen viel. Hele aardige gasten spreken vloeiend engels.
Ze hebben het volgende aan mijn ecu gedaan:
- disable o2 sensor
- compensatie map voor verwijderd o2 gebied
- disable deceleration fuel cut
- ontstekings map iets aangepast
- start onderbreking verwijderd
- toerenbegrenzer 500 toeren verhoogd


Dus ze flashen je standaard Yamaha ECU ? Ik wist niet dat het kon.
Wat kost zoiets ?
 
Ecu flashen kost 260-280 ligt eraan hoeveel je wilt doen.

Ik was langs gereden en praatje gemaakt en daarna zei die ja moet je persee een factuur. Ik ja is wel chill. Zei die ja als je geen factuur hoef dan kan ik wat met se prijs doen. Ik gelijk dan heb ik geen factuur nodig 😂. Toen zei die ja €200 dan is t wel goed.

Nu alleen nog pc5 halen. Of heeft iemand er een te koop?
 
Ecu flashen kost 260-280 ligt eraan hoeveel je wilt doen.

Ik was langs gereden en praatje gemaakt en daarna zei die ja moet je persee een factuur. Ik ja is wel chill. Zei die ja als je geen factuur hoef dan kan ik wat met se prijs doen. Ik gelijk dan heb ik geen factuur nodig 😂. Toen zei die ja €200 dan is t wel goed.

Nu alleen nog pc5 halen. Of heeft iemand er een te koop?

In Keulen zitten ze toch? Woon je in noord-of midden Limburg ?
 
Ja klopt in keulen. En haha limburg?
Ik kom uit de randstad. Zuidholland boskoop om precies te zijn

Was 2.5 uur rijden maar gelijk gecombineerd met shisha tabak halen en dagje shoppen.


Btw ik zit te denken om bij die pc5 ook gelijk die dikke voorbochten te bestellen. Heeft iemand er ervaring mee. Krijg je veel power gain? En vooral top midden of onderin. Of weinig verschil te voelen?
 
Ik heb 2 weken geleden mijn ecu laten flashen bij otr in Duitsland. Ben erlangs gereden en overlegt wat er te flashen viel. Hele aardige gasten spreken vloeiend engels.
Ze hebben het volgende aan mijn ecu gedaan:
- disable o2 sensor
- compensatie map voor verwijderd o2 gebied
- disable deceleration fuel cut
- ontstekings map iets aangepast
- start onderbreking verwijderd
- toerenbegrenzer 500 toeren verhoogd


Waarom zou je de start onderbreking willen verwijderen?
 
Waarom zou je de start onderbreking willen verwijderen?


Die start onderbreker was al gedeactiveerd op t de onderbreker zelf omdst vorige eigenaar 2 sleutels kwijt was en dus sleutels had zonder chip. En hierdoor kon ik niet in het menu van de motor . (Diag mode) door em op de ecu uit te zetten en start onderbreker los koppelen kan ik wel in me diag mode. En tis handig als je bijv rode sleutel kwijt bent of maar 1 sleutel hebt. Nu kan je sleutel bijmaken voor €5 ipv €80 dus vandaar
 
Ah vandaar. Ik ben altijd zo bang dat je met al die mods je hele blok verpest. Heb er zelf ook niet veel verstand van dus hou hem lekker standaard. :)
 
Oke en vond je ze het geld waard voor t koppel wat je erbij kreeg?

Heb je nog andere modificaties?

Ik vind hem fijner rijden nu. Maar ze bochten hadden wel 50 euro goedkoper gemogen. Vind ze wel redelijk aan de dure kant maar ze roesten niet meer. En kleuren mooi blauw.

Ik heb een pwc3 dna 1 en 2, leo's en een andere bougie kabel maar die zat er al op toen ik hem kochte dus het verschil weet ik niet.
 
Ik vind hem fijner rijden nu. Maar ze bochten hadden wel 50 euro goedkoper gemogen. Vind ze wel redelijk aan de dure kant maar ze roesten niet meer. En kleuren mooi blauw.

Ik heb een pwc3 dna 1 en 2, leo's en een andere bougie kabel maar die zat er al op toen ik hem kochte dus het verschil weet ik niet.

Heb je je je motor ook op de dyno gehad? Ben wel benieuwd naar je pk's en nm's
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan