Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Bij mijn vorige SX heb ik BMW binnentassen gebruikt die prima in de Givi's pasten.
Bij mijn huidige heb ik die niet meer nodig (heb nu Kawa binnentassen :P )
Iemand hiero interesse? In uitstekende staat (behalve bij 1 tas is het stiksel bovenop een stukkie los). Ik vraag er slechts 50 euro voor. :Y

full


Zie ook Marktplaats https://link.marktplaats.nl/m1183936003
 
Heb de bevestiging voor de Garmin op de voorkoopt gemaakt, klembout eruit, nieuwe (langere) bout met de bevestiging terug monteren, 5 min werk, en kost nog geen tientje. Navi zit als een huis en je kan de ruit gewoon in de laagste stand zetten.
 
Lekker bezig Zichthuis :Y

Morgen naar Frankrijk met de SX. Lekker 35 graden daaro en zwarte zaterdag -O-
Ben benieuwd hoe de tomtom 450 het gaat doen. Heb altijd Garmin gehad en wilde de tomtom eens proberen. Vooralsnog niet overtuigd. Krijg geen bluetooth verbinding met mijn headset (garmin geen probleem) en tomtom blijkt geen mp3 speler te hebben :P
Snap het gedoe met het scherm ook niet. Je kan 'm meer/minder gevoelig zetten en regen schijnt ie ook niet fijn te vinden? Alweer: garmin geen probleem...
We gaan het zien. Misschien komt er binnenkort een 2e hands tomtom op de markt :+
 
Laatst bewerkt:
Heb de bevestiging voor de Garmin op de vorkpoot gemaakt, klembout eruit, nieuwe (langere) bout met de bevestiging terug monteren, 5 min werk, en kost nog geen tientje. Navi zit als een huis en je kan de ruit gewoon in de laagste stand zetten.
full
 
Laatst bewerkt:
Weer terug uit het vreselijk hete Frankrijk. Tomtom was ff wennen, maar deed het goed genoeg...
De SX deed het uitstekend op de colletjes :)

full
 
Beste luitjes ik ben een newbie hier van 42 jaar en woonachtig in Heerlen ik ben sinds een aantal weken in het bezit van een z1000sx welke verlaagt is , nu zit ik met het probleem ik weet niet of de dogbones vervangen zijn of te wel de driehoek is hier misschien iemand die mij de originele maten van beidde kan geven tot ik het juiste onderdeel kan bestellen waardoor de motor weer op de originele hoogte komt mijn dank is groot.
full
 
Laatst bewerkt:
Gave fiets hoor! Hoe bevalt hij in vergelijking met het vorige type? erg anders?

Nee, niet erg anders. Wat me opviel is de iets bredere kuip ('kappen' voor de jeugd :P). En de remmen. Die zijn erg goed. De beste remmen die ik ooit op een motor heb gehad denk ik. Fijner nog dan die van de H2... De lading electronica is ook wel fijn, maar daar merk je tijdens het rijden niks van. Tot dat ene moment... Koffers vind ik minder dan het oude type, design was hier belangrijker dan funktie lijkt wel.
Motorisch zo'n beetje hetzelfde. Ik weet niet of de gearing aangepast is? Bij de vorige wilde ik altijd naar zijn 7 doorschakelen, da's nu minder. Kan ook zijn door de grote versnellingsindicator op het dashboard :+
 
Ik heb ook pas de "nieuwe" sx en er nu 1200km mee gereden.
Ik vind vooral de voorvering softer, heb die het zelfde ingesteld als bij mijn oude sx (2015model) maar de nieuwe duikt veel meer aan de voorkant.
Hij is daardoor wel wat comfortabeler op slechte wegen.
Het bochten gedrag is na genoeg hetzelfde, heb wel het gevoel dat de limiet wat verder weg ligt, maar dat kan ook door de electronica komen

De wind bescherming is veel beter, minder turbulentie en door de bredere kuip is de afvoer van warme lucht van de motor een stuk verbeterd.
 
De mijne had al hyperpro's toen ik 'm kocht dus ik weet niet hoe ie standaard is.
Vond wel dat als het echt vlot ging op minder goed wegdek de vering het niet meer kon volgen. Tracktioncontrol lampje gaat dan af en toe aan als het achterwiel loskomt :P
Moet nog eens langs Pajic om de vering goed af te laten stellen...
 
Middag allen! Ik kom van een cbr1000rr af en heb vandaag proef gereden op een SX van 2012. Eerste ervaring voor zover kan ik zeggen, een fijne motor. Lekker gretig en sterk, erg fijne zit en stuurt lekker lichtvoetig en goed. Heeft een klein beetje trillingen wat je overal wel leest maar niet storend.
De SX biedt tot nu 2 pluspunten wat de RR niet bood en dat is iets sterker onderin en de betere zit. Ik stapte er met een lach vanaf dus dat is een goed teken. Ook de een erg gave motor om te zien.
Wat me wel tegen viel zijn de remmen. Geen bite, en je moet best hard knijpen om echt hard te vertragen, achterrem deed mijn inziens ook niet zoveel. Dit is wel een dingetje voor mij. Ik hou wel van stevig rijden en daarbij moet ook wel is hard geremd worden. Dit kon mij niet zo bekoren op de SX. Veren kan denk ik ook wel iets beter. Maar met wat afstellen zal daar ook wel meer winst mee te behalen zijn.

Zijn er hier mensen die hetzelfde ervaren betreft de remmenrij en dit hebben verbeterd?.
Mijn Honda remde erg goed en dat mis ik bij deze motor wel een beetje. Als de remmen goed zijn aan te passen zonder grote ingrepen dan is het wellicht een kanshebber.
 
Middag allen! Ik kom van een cbr1000rr af en heb vandaag proef gereden op een SX van 2012. Eerste ervaring voor zover kan ik zeggen, een fijne motor. Lekker gretig en sterk, erg fijne zit en stuurt lekker lichtvoetig en goed. Heeft een klein beetje trillingen wat je overal wel leest maar niet storend.
De SX biedt tot nu 2 pluspunten wat de RR niet bood en dat is iets sterker onderin en de betere zit. Ik stapte er met een lach vanaf dus dat is een goed teken. Ook de een erg gave motor om te zien.
Wat me wel tegen viel zijn de remmen. Geen bite, en je moet best hard knijpen om echt hard te vertragen, achterrem deed mijn inziens ook niet zoveel. Dit is wel een dingetje voor mij. Ik hou wel van stevig rijden en daarbij moet ook wel is hard geremd worden. Dit kon mij niet zo bekoren op de SX. Veren kan denk ik ook wel iets beter. Maar met wat afstellen zal daar ook wel meer winst mee te behalen zijn.

Zijn er hier mensen die hetzelfde ervaren betreft de remmenrij en dit hebben verbeterd?.
Mijn Honda remde erg goed en dat mis ik bij deze motor wel een beetje. Als de remmen goed zijn aan te passen zonder grote ingrepen dan is het wellicht een kanshebber.

De remmen de eerste generatie zijn idd wat matig. Ik heb een 2011 model, en hierop staal omvlochten remleidingen gemonteerd. Dit maakte al heel veel goed. Veel meer gevoel en beter doseerbaar.
 
De remmerij van de eerste generatie SX is matig.
Vooral achter is echt slecht.
Ik heb de schijven en blokken vervangen voor aftermarket, een hele (dure) verbetering.
Inmiddels na 45k km de kawa ingeruild voor een Oostenrijks speeltje :9
 
De remmen van het 2017 model zijn perfect. Zelden zulke goede remmen op een motor gehad...
Maar daar heeft Stefan waarschijnlijk niks aan :P
 
Een nieuw model zit er voor mij niet in jeroen. Maak me gek!
Blijkbaar hebben ze er veel klaagzangen over gekregen.
Het doet ook wel een beetje afbreuk voor deze motor vind ik.
Tim ik neem aan dat jij ook gewoon een abs Motor rijdt? En geen problemen met het abs gehad in combinatie andere leidingen? Als het met staalomvlochten remleidingen en waarschijnlijk andere blokken veel verbeterd dan durf ik de gok wel te nemen.
Volgens mij ligt het niet aan de klauwen ieder geval. Die zitten ook op de zx10r dacht ik.
 
Zit net plaatjes te kijken van remtangen van een zx10r van 2007 te kijken. Dat is toch wel anders denk ik. Dacht ergen gelezen te hebben dat de zx10r dezelfde klauwen zouden hebben.
 
Ja je leest idd dat bij de 2014 modellen het rem niveau op supersport zit. Dat verklaart alles denk ik.
Radiale klauwen zijn leuk, maar dan moet je er GEEN axiale rempomp achter zetten zoals ze bij de eerste generatie hebben gedaan, dat doet het effect die de radiale klauwen kunnen hebben teniet. Had dan beter andersom kunnen zijn. Dit hebben ze bij de 2de generatie dus gewijzigd en er (met nieuwe klauwen) radiale pomp gebruikt.
Ik verwacht dat een radiale pomp een heel anders remmende motor brengt.
 
denk dat ik de blokken achter nog wel ga vervangen moet echt hard trappen voor effect , lijkt wel op mijn aprilia
 
Laatst bewerkt:
Pff.. vorig weekend na 5 jaar weer eens op een motor (kawa z750) gestapt en gelijk t virus weer te pakken.. de z1000sx staat op mijn lijstje hoor! Geen idee nog vanaf welk bouwjaar de beste keuze is, vanaf wanneer zijn de meeste kwaaltjes eruit gegaan? (Zoals bijv de remmen?)

Planning is in ieder geval om de club in t voorjaar te joinen :) tot die tijd gluur en kwijl ik lekker mee :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan