Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vette aftermovie hoor!
Koe aaien, en aan het staartje proberen te trekken. Mafkees haha.

Yup, that's me _O-
maar echt er aan trekken doe ik niet O-)

Voetstepje was afgebroken, dus kon niet meer schakelen.
Dus maar in de 3e versnelling gezet, en 180 km verder gereden.

Daarna heeft een plaatselijke garage een plaatje gemaakt, en de motor gefixed *O*

Cosmetische schade zal ik proberen op te lossen op het moment dat ik tijd heb :)
 
@prutPotje,
Als ik het mij goed herinner heb jij ooit jouw oliekeerring van de uitgaande as lek gehad en vervangen van buitenaf.
Is dat de geijkte manier het te doen en was het qua klusje te doen? Had je een originele van Suzuki, en wat koste dat ding?
Ik heb naast een lekkage bij de aansluiting van de rechter motordeksel op het carter nu ook lekkage aan de linker kan bij die keerring, dus zal deze twee euveltjes moeten fixen.
 
Hierbij moet je goed opletten dat je de goede boutjes losmaakt!
Je moet je voorste tandwiel eruit halen, en dan het metalen plaatje (die de keerring tegenhoud) eraf schroeven.

Ik had helaas niet het gereedschap om 1 boutje los te kunnen maken, waardoor ook de dynamodeksel eraf moest.

Ook moet je er goed op letten dat je de keerring juist NIET helemaal doordrukt bij het plaatsen van de keerring, maar dat je hem mooi vlak maakt met de het blok.


35 is de keerring, deze moet vanaf de buitenkant losgemaakt worden.
46 is een afstandsbus om de tandwiel op de goede plek te halen, deze kun je er uithalen.
38 is het plaatjes wat de keerring op zijn plek houdt, deze MOET eraf!!
Helaas kon ik het boutje, als je tegen het plaatje aankijkt, linksboven niet loshalen, vanwege
De dynamo deksel, dus deze heb ik moeten verwijderen
Het plaatje zit met 3 bouten vast.

Als je het boutje los kan krijgen, dan heb je alleen nummer 35 nodig om te fixen!
https://www.motorcyclespareparts.eu/suzuki-parts/motorcycles/sv650ns-2002/transmission-451810.aspx
 
Hierbij moet je goed opletten dat je de goede boutjes losmaakt!
Je moet je voorste tandwiel ....
Dank voor de duidelijke toelichting op het vervangen van de keerring.
Echt duur is de keerring inderdaad niet. Bij de Suzuki dealer zal ie ergens rond 15 Euro uitkomen als ik het zo inschat. Jouw how-to is ook duidelijk. Boutje 41 aan de kant van de dynamo is inderdaad een beetje lastig bereikbaar, maar ik heb 'm met een steeksleuteltje los kunnen maken, dus plaatje 38 is verwijderd.
 
Laatst bewerkt:
full

[*]De engine sprocket spacer (onderdeel met het startnummer van Rossi) wilde er ook wat lasig af/uit, maar ook dat is inmiddels gelukt. Er zijn geen ernstige loopsporen van de keerrring in die bus zichtbaar, dus dan moet het de keerring zelf zijn die de lekkage veroorzaakt.
[*]De O-ring (48) die ik eerder niet helemaal kon plaatsen weet ik inmiddels ook te vinden (in die bus dus).
[*]Keerring is besteld, zal morgen binnen zijn bij de Suzuki dealer (10 Euro).
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
De engine sprocket spacer (onderdeel met het startnummer van Rossi) wilde er ook wat lasig af/uit, maar ook dat is inmiddels gelukt. Er zijn geen ernstige loopsporen van de keerrring in die bus zichtbaar, dus dan moet het de keerring zelf zijn die de lekkage veroorzaakt.
De O-ring (48) die ik eerder niet helemaal kon plaatsen weet ik inmiddels ook te vinden (in die bus dus).
Keerring is besteld, zal morgen binnen zijn bij de Suzuki dealer (10 Euro).

Ik was inderdaad vergeten te vertellen dat de kleine O-ring in die bus zat _O-
Ik heb daar ook erg lang naar moeten zoeken!

Blij dat het gelukt is zonder de dynamodeksel los te moeten maken!!!

Ik had laatst mijn Dynamo kapot, er was een fase die kortsluiting heeft gemaakt.
Maar dit is inmiddels vervangen!

Hij lijkt nu zelfs iets meer power te hebben *O*
Komt voornamelijk omdat de spanning eigenlijk niet boven de 12.9 volt uit kwam, omdat een fase het iet deed :X
 
Ik was inderdaad vergeten te vertellen dat de kleine O-ring in die bus zat _O-
Ik heb daar ook erg lang naar moeten zoeken!

Blij dat het gelukt is zonder de dynamodeksel los te moeten maken!!!

Ik had laatst mijn Dynamo kapot, er was een fase die kortsluiting heeft gemaakt.
Maar dit is inmiddels vervangen!

Hij lijkt nu zelfs iets meer power te hebben *O*
Komt voornamelijk omdat de spanning eigenlijk niet boven de 12.9 volt uit kwam, omdat een fase het iet deed :X

Door een verse uit een blok die nog geen 25.000 heeft gelopen :o
Goed om te horen!
 
Ha oud collega's, hierbij even wat SPAM ;)

Hierbij mijn "N" in de verkoop... ;( Ik ga van V-twin naar Volt...ga het eens elektrisch proberen... :?

De specs:
Bj: 2007
41000 km
MZ-SH-90
Zwart en 2 bougies per cilinder (loopt 1:22)
Vraagprijs €3150

Opties:
Akrapovic SP series demper; dB killer bijgeleverd.
Hell stalen remleidingen
Wilbers progressieve voorvering
K&N Lucht- en oliefilter
Rizoma superbike stuur
Rizoma stuurgewichtjes
LED knippers voor en achter
Evotech korte kentekenplaathouder
Handvatverwarming
Zwarte vervangingsspiegels
Optioneel: GIVI kofferrek inclusief GIVI Monokey 45L topkoffer

Slijtage onderdelen:
Banden: Michelin Pilot Road 4; gemonteerd in 2016 (bandcode 0516); goed
Remmen, goed
Accu; goed
Ketting en tandwielen; eind van dit seizoen vervangen.

http://www.motor-forum.nl/motorshop...uki-SV650N-2007-41000km-zwart-vele-optie.html

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg


Overige foto's:
https://myalbum.com/album/iwy5nxGCbzJm

Koffie staat klaar :W
 
Laatst bewerkt:
inmiddels de hele motor in delen te koop.
https://www.marktplaats.nl/a/motore...ca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=3
Het is een N !!!
Dus voor de S naar N ombouwer die een
- N-tellerset,
- N-kabelboom (anders past het stekkertje van de cockpit niet en je hebt igv de N-boom geen 100 km kabel 'over')
- N originele verlichting en
- N kroonplaat willen hebben ... .

Als je het helemaal 'N' wilt doen ook het stuur, schetsplaten , schakelstangetje, en radiateur. 8-)

opmerking over het carbon spatbord als dank voor deze tip blijft van kracht ... :} :t
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toevallig recentelijk van die verkoper (motos kevin) een aantal SV1000 onderdelen (windscherm, superbike kroonplaat) gekocht. Alles zag er netjes uit, was netjes verpakt en snel verstuurd naar Nederland met DPD. Heb zelf ook een gokje gewaagd door het op afstand te kopen, maar de prijs was goed en mij het risico waard.
 
Laatst bewerkt:
inmiddels de hele motor in delen te koop.
https://www.marktplaats.nl/a/motore...ca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=3
Het is een N !!!
Dus voor de S naar N ombouwer die een
- N-tellerset,
- N-kabelboom (anders past het stekkertje van de cockpit niet en je hebt igv de N-boom geen 100 km kabel 'over')
- N originele verlichting en
- N kroonplaat willen hebben ... .

Als je het helemaal 'N' wilt doen ook het stuur, schetsplaten , schakelstangetje, en radiateur. 8-)

opmerking over het carbon spatbord als dank voor deze tip blijft van kracht ... :} :t


Ik heb hem een bericht gestuurd over de tank, want de mijne heeft een deuk zoals je weet. Wel een kleine maar het stoort me. Zodra ik wat meer weet Pm ik je.(heb nog niks gehoord na mijn berichtje van gister).
Groeten en tot zondag de 24ste. Mits het weer meewerkt uiteraard! :)
 
Prima!
Wat heb jij een gaaf rijtje in je stalling staan als ik je signature zo zie.
Is die tweede de black bomber?? (zwart met verchroomde tank)?

EDIT: Even afbeeldingen googlend tussen wat jij hebt staan en wat ik bedoel kom ik op 'ja' uit. GAAF!
Zolang we dit niet in een Kawa Z topic zeggen is er niets aan de hand toch?
SV rijders gedogen meer. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de K1, met 5bak dus geen echte Black bomber uit 65. Evengoed een icoon uit de jaren 70...
Ze staat nu binnen, heb een ruimtegebrek met die 2 Z650's en mijn SV, in de garage. Dus mijn onafscheidelijke 69'er staat er netjes bij. Heb d'r al zo lang...
full

Gaat ook niet meer weg, ben er gek op.....
 
Laatst bewerkt:
Speciaal voor de Summer edition

full



Wie gaat/doet er mee?

Gezien de veelvoud aan 'SV-topics' graag reageren in het topic in de onderstaande link om het een beetje centraal te houden.. In dat topic ook meer info.
Een PB sturen of een mail naar 40yearsZ1000@gmail.com kan ook.


roger_SV in "SV 650/1000N topic, deel III"
 
Laatst bewerkt:
de SV bijna op de 90k :)
Volgend jaar zomer hoop ik de SV over de ton te tillen!!!!

Zijn er al meerderen van dit topic waarbij de SV over de ton staan?

Klokje rond wil ik wel proberen, maar dat gaat mij niet gebeuren.
Dan moet ik 1.000.000 km rijden XD
 
de SV bijna op de 90k :)
Volgend jaar zomer hoop ik de SV over de ton te tillen!!!!
Zijn er al meerderen van dit topic waarbij de SV over de ton staan?
Niet op die van mij, maar hij is aardig op weg.
Onder normale omstandigheden gaat ie ergens volgend voorjaar (april/mei) de ton aantikken.

full
 
Laatst bewerkt:
dan zal het er om spannen wie hem eerder op de ton heeft :P
Die van mij is ook ongeveer zo ingepland!
Wegens stage, zal begin februari de teller op ongeveer 95k staan
Daarna zal ik minder rijden, dus ik gok dat jij eerder de ton haalt.

wat moet je eigenlijk bij 93.000 doen?
 
Laatst bewerkt:
Speciaal voor de Summer edition

[afbeelding]


Wie gaat/doet er mee?

Gezien de veelvoud aan 'SV-topics' graag reageren in het topic in de onderstaande link om het een beetje centraal te houden.. In dat topic ook meer info.
Een PB sturen of een mail naar 40yearsZ1000@gmail.com kan ook.


roger_SV in "SV 650/1000N topic, deel III"


helaas moet ik dan werken, en vrij vragen gaat hem ook niet worden aangezien het de laatste ow cup wedstrijd is dan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan