XS750 deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
https://www.marktplaats.nl/a/motore...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=10

Afgezien van de belachelijke prijs vraag ik me toch een paar dingen af als ik naar de details van deze xs kijk.
Zo vallen de goedkope luchtfilters op. Dan de achterrem. Er zit geen pedaal, geen remleiding niets.
Knap staaltje engineering als dat nog remt achter maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Dan de voetsteunen. Waar je voor zoveel geld een mooie set verwacht zitten er twee simpele steuntjes opgeschroefd (tegelijk besteld in China met de filters waarschijnlijk).
Ik vraag me ook af hoe het schakelen zal gaan want het schakelpedaal lijkt omgedraaid en nogal ver van de voetsteun af te staan.
Een zwart gespoten Marshall uitlaat is nou ook niet echt iets bijzonders dat de absurde vraagprijs rechtvaardigd.
Kortom ik heb hier al eens voor veel en veel minder geld mooiere XS750's voorbij zien komen.
Of zit ik er nu helemaal naast?


Dit is een heel futuristische fiets met 'brake-by-thinking' ...
Zelfs de toerentellerdrive is niet afgedopt, dus geeft lekkerij.
Hoe serieus moet je deze fiets en zn bouwer nemen?
10 rooien voor een XS..dat zelfs baardmannen daar in gaan trappen betwijfel ik..
 
Hallo mede XS-liefhebbers,
Kom net terug van een paar dagen Zeeland en ........ het dievengilde heeft weer eens toegeslagen in onze mooie woning. K.. K.. K.. , en de zooi die ze in je woning maken.
Nu heeft dit op zich niets te maken met een XS maar ze hebben al onze sleutels ook mee gejat.
Ook de motorsleutels. Nu weet ik dat via YAMBITS sleutels bij te bestellen zijn maar het dievengilde is dan nog steeds in het bezit van een complete set om mijn geliefde XS alsnog te jatten.
Mijn vraag aan jullie is daarom ook de volgende; heeft iemand nog een contactslot en eventueel een bijpassend tankdop-slotje met bijbehorende sleutel voor XS750 liggen.Misschien passen van andere XS'en de slotjes ook wel . Elke hulp is welkom.
Ik heb gelukkig nog een set reservesleutels voor contact en tankdop ( YAMBITS) dus ik kan straks in ieder geval een stukje toeren om de frustratie uit mijn koppie te laten waaien. Moet wel eerst even op zoek naar een fatsoenlijke jas, want ook mijn motorjas is meegenomen.
Een optimistische groet aan allen .
 
Peet wat ontzettend waardeloos kerel!!
Tuig zou meteen tegen de muur gezet moeten worden...
Drastisch, weet ik, 't is maar goed dat ik geen politieagent ben of in de politiek zit...want dan zou de politie véél meer bevoegdheden krijgen.
Of liever gezegd; terugkrijgen wat ze in al die jaren 'rood' hebben moeten inleveren.
Het is werkelijk schandalig dat je niet je kont keren kunt eer er personages van misbruik maken.

Waarschijnlijk zijn de sleutels gedumpd, maar de kans is er ook dat ze terugkomen (ze kunnen nu overall bij zonder schade te maken..).
Succes met de afhandeling.
 
Mocht ik minister president worden heb je een grote kans dat ik je voordraag voor de functie van minister van justitie . Wij zitten op één lijn.
't Is de derde keer dat er van dat boeventuig in onze woning rondstruint. Ondanks alle maatregelen. :(
Bedankt voor je bericht.

Peet wat ontzettend waardeloos kerel!!
Tuig zou meteen tegen de muur gezet moeten worden...
Drastisch, weet ik, 't is maar goed dat ik geen politieagent ben of in de politiek zit...want dan zou de politie véél meer bevoegdheden krijgen.
Of liever gezegd; terugkrijgen wat ze in al die jaren 'rood' hebben moeten inleveren.
Het is werkelijk schandalig dat je niet je kont keren kunt eer er personages van misbruik maken.

Waarschijnlijk zijn de sleutels gedumpd, maar de kans is er ook dat ze terugkomen (ze kunnen nu overall bij zonder schade te maken..).
Succes met de afhandeling.
 
Dan weten ze dat er óf wat te halen valt...óf je huis is niet goed beveiligd.
Wat hebben ze, naast je sleutels en motorjas, allemaal meegenomen?

Vwb politiebevoegdheden; het wordt echt tijd dat er weer wat respect en ontzag voor onze wetsdienaars terugkomt.
Als ik zie hoe de politie in the UK of Frankrijk met arrestanten omgaat..
 
Laatst bewerkt:
Wat de beveiliging van mijn huis aangaat .Na inbraak 1 strips langs de ramen en extra vergrendeling op ramen en deuren. Inbraak 2. Is de voordeur er uit geramd Inbraak 3 gewoon ruiten-ramen ingeslagen. Tegen zoveel brut geweld is geen kruid gewassen. Toch gaan we nu nog wel verder beveiligen. Een centrale met meldkamer beveiliging. En ja in elk huis is wel iets te halen. Als je ziet wat ze meenemen en de moeite die ze er voor doen. Het staat niet met elkaar in verhouding. Oude TV en DVD speler uit het jaar 0. Je vraagt je af.
Maar genoeg hier over.Laten we weer aan onze mooie XS'en denken en aan het sleutel en rij-plezier dat die machines geven. Daar wordt ik weer vrolijk van. :]

Dan weten ze dat er óf wat te halen valt...óf je huis is niet goed beveiligd.
Wat hebben ze, naast je sleutels en motorjas, allemaal meegenomen?

Vwb politiebevoegdheden; het wordt echt tijd dat er weer wat respect en ontzag voor onze wetsdienaars terugkomt.
Als ik zie hoe de politie in the UK of Frankrijk met arrestanten omgaat..
 
Na jaren zeuren heb ik eindelijk de XS750 1977 van mijn oom over mogen nemen.
Inclusief originele (eerste uitgifte) van de kentekenpapieren, werkplaatshandboek uit 1977 én tijdschriften met uitleg over de geweldige XS750. Allemaal uit het jaar 1977.

Daarbij heb ik nog de originele uitlaat en het originele zadel.
Wat vinden jullie ervan? :)


full
 
Nice...

Motornummer? 1T5-01 of 001?

Aan de korte inlaatspruitstukjes te zien een D/2D met Mik I carbs...deze rubbers zijn moeilijk te krijgen..!
Test ze om te zien of ze niet verdroogt en dus ingescheurd zijn!
Leuke ombouw naar caferacerdinges..
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.

Wel een paar vragen/constateringen;
- achterremleiding ziet er verdacht origineel uit, terwijl de fabrikant in zijn originele boekjes aangeeft ze om de 4 jaar te vervangen, dus na 10 x deze termijn mag het echt wel ;)
- is het achterspatbord origineel ? Want het achterlicht is volgens mij niet origineel (zoals ook de stand van de blauwe ( ? ) kentekenplaat
- stuur is al aangepast naar caferacer *D (geen spiegels ? )

Weet namelijk niet of je zelf van het superorigineel ben, of dat je nabij het origineel wil blijven. Wat mij betreft maakt het niet uit. Het enige wat echt belangrijk is, zorg dat de motor wegverkeersveilig is, want dan pak je de motor om regelmatig mee te rijden. En dat blijkt de levensduur van de bruikbare motor sterk te bevorderen :Y

Samengevat welkom op dit stukje van het brikkenforum (waar veel kennis aanwezig is van deze XS-en) en mooi dat er weer een triple wordt gekieteld en gebruikt :t
 
Heeft iemand toevallig nog een kapotte (!) toerentellerkabel voor een XS thuisliggen?
Eigenlijk gaat het me alleen om de dop die je op de aandrijving in het motorblok draait;

'Kamikaze' begint hier wat uit te lekken en dat stinkt zo druppelend op de uitlaat.
Vroeger draaide ik hier alu dopjes voor die je in je blok kon steken ipv de aandrijving, maar ik heb ze allemaal al verkocht of weggegeven...
Dus alleen het doppie is prima; doe ik er zelf wel een plaatje en een rubbertje in..

Wie?
 
Weet zeker dat ik wel een toerentellerkabel heb liggen.

Hoe urgent is het ? Morgen nog vrij om de sleurhut te wassen aan de buitenzijde. Dus morgen kan ik ook wel ff regelen dat er wat op de bus gedaan wordt (KIALA/UPS is voordeliger dan TPG pakketpost).

Ik zie je reactie wel verschijnen.
 
Urgent..urgent..: nee, dat ook weer niet.
Was jij maar lekker je caravannetje Wim..
Mocht je een keer in de gelegenheid zijn dan mag je me wel die dop of kabel opsturen.
Stuur me alstebliev geen goeie kabel op, want ik ga hem slopen (heb alleen die dop nodig) en dat zou jammer zijn.
 
Wordt geregeld. Als het nog Breemarsweg is dan wordt het binnenkort verzonden. Zo niet laat het even weten.

En helaas heb ik geen hele mooie toerentellers kabels ;) , dus een goede opsturen kan sowieso niet :+
 
Inmiddels een week en een zoektocht langs verschillende sites van motoronderdelen leveranciers & tweedehands-handelaren verder moet ik geduld hebben tot firma Woesthof weer terug is van vakantie. Het lijkt er op dat daar een set te koop is die één op één uit te wisselen is.
Misschien dat één van de lezers van dit item mij toch nog kan helpen.
Ben op zoek naar een sloten-set voor mijn XS750.Er is behoorlijk wat verschil in de contactsloten zag ik na demontage van het origineel.

Hallo mede XS-liefhebbers,
Kom net terug van een paar dagen Zeeland en ........ het dievengilde heeft weer eens toegeslagen in onze mooie woning. K.. K.. K.. , en de zooi die ze in je woning maken.
Nu heeft dit op zich niets te maken met een XS maar ze hebben al onze sleutels ook mee gejat.
Ook de motorsleutels. Nu weet ik dat via YAMBITS sleutels bij te bestellen zijn maar het dievengilde is dan nog steeds in het bezit van een complete set om mijn geliefde XS alsnog te jatten.
Mijn vraag aan jullie is daarom ook de volgende; heeft iemand nog een contactslot en eventueel een bijpassend tankdop-slotje met bijbehorende sleutel voor XS750 liggen.Misschien passen van andere XS'en de slotjes ook wel . Elke hulp is welkom.
Ik heb gelukkig nog een set reservesleutels voor contact en tankdop ( YAMBITS) dus ik kan straks in ieder geval een stukje toeren om de frustratie uit mijn koppie te laten waaien. Moet wel eerst even op zoek naar een fatsoenlijke jas, want ook mijn motorjas is meegenomen.
Een optimistische groet aan allen .~[/quote]
full
 
Heren,

Wie van jullie heeft ervaring met big bore toestanden op z'n triple? Ik heb een 850 blok gekocht waar helaas wat roest op de cilinderwand zat. En nu wil ik van de gelegenheid gebruik maken om het blok wat op te boren.

Op divirse XS triple fora vind je mensen die Wiseco 74mm XS1100 pistons in het blok hebben gestoken, met succes.
Wiseco Piston 74.00 4069M07400 for Yamaha XS1100 1978-1981 Venturer 1981 | eBay

Nu vond ik echter ook deze set, compleet met 3 pistons en koppakking, voor ongeveer de prijs van één wiseco zuiger:
80-81 YAMAHA XS850 896cc BIGBORE PISTONS KIT 74.5mm PISTON 10-XS850BB | eBay

Iemand ervaring met die laatste verkoper/kit? Ik neig naar de Wiseco's door anderen hun ervaring ermee, maar die zijn wel een pak duurder + moet dan nog een koperen koppakking maken. Alvast bedankt!
 
Geen ervaring met uitboren/honen op de XS, wel op mijn Honda XL500R. Aldus degene die mijn cilinder en kop heeft aangepast (ging om een overmaat zuiger, maar verhaal is hier ook toepasbaar) was het een "minder intelligent" idee om zo'n Chinese zuiger / veren te gebruiken.

Redenen:
- Kwaliteit van zuigerveren is een stuk lager, aangezien deze toch een belangrijk slijtage item zijn..
- Maatvastheid van de zuigers is een stuk lager dan die van "merk producten"
- Kwaliteit van het materiaal zou minder zijn
- Je moet al zoveel kosten maken voor de ombouw, vraag je eens af of je het wil riskeren

Daarop heb ik zijn advies gevolgd en i.p.v. een Chinese zuiger (was toen 75 euro meen ik) een originele Honda overmaat zuiger met originele Honda zuigerveren (totaal iets van een 175 euro) gekocht. Nu was dat natuurlijk maar 1 zuiger in plaats van 3, maar ook in de fatsoenlijke aftermarket zuigers (Wiseco, Wossner, etc.) is het 1 en ander te vinden tegen "redelijke prijzen".

Heb je al eens geïnformeerd naar de prijs voor 3x boren / honen? Dat, in combinatie met nieuwe zuigers, zal best een aardige duit kosten. De vraag is, is de fiets dat waard? Anders zou ik de cilinders er gewoon afhalen, even (laten) "flex honen" en gewoon terug monteren.

Voorbeeld van flex honen:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan