Telefoon op stuur motor

Muitermoos

MF'er
18 feb 2017
34
0
Beste MFers,

Een tijdje terug heb ik een (namaak RAM-)mount gekocht voor op het stuur van mijn BMW F650, zodat ik mijn telefoon op het stuur kon bevestigen en dus de tijd kon checken/google maps kon gebruiken voor navigatie. Ik had het eerder gezien op de YT kanalen van wat motovloggers (wat moet je anders met je vrije tijd :') ) en het leek me wel wat. Toen ik echter na een rit van +- 60 minuten thuis kwam en een foto/filmpje/snapchat wilde maken met mijn Honor 7, trilde de camera (zichtbaar en hoorbaar) en kon de camera niet meer focussen (bleef maar scherpstellen). Na een dag irritatie en een tijdsoverschot door vertraging bij de NS ben ik na wat gegoogle uitgekomen op een forum waar een enkeling het ook had ervaren na het monteren van zijn telefoon op het stuur. Ik besloot (redelijk random) om de bovenkant van mijn telefoon tegen een stalen kolom van station 's Hertogenbosch aan te tikken/rammen, en na één stevige tik was het probleem (wellicht tijdelijk) opgelost. :X

Ik ben eigenlijk benieuwd of er meer mensen zijn die hun telefoon op het stuur monteren en of er meer mensen soortgelijke problemen hebben ondervonden.
Zelf heb ik mijn telefoon erna niet meer op het stuur gemonteerd omdat ik toch bang ben dat er iets permanent kaduuk gaat.

Gegroet!

Disclaimer: Telefoon op eigen risico tegen stalen kolom aan rammen.
 
Komt me bekend voor. Bij mij ook op een 1-cilinder, Ook camera (ik vermoed de optische beeldstabilisatie) van HTC kapot. Heb niet geramd tegen een stalen kolom, maar laten fixen onder garantie. Gebruik nu een Chinese rugged phone voor de navigatie. Die heeft er geen probleem mee.
 
Ik heb een x-grip van rammount op de balhoofd gemonteerd en daarin twee toestellen veelvuldig gebruikt voor navigatie. Een Samsung A5 (2016) en een Sony experia Z1 compact

Beide geen enkel probleem.
 
In een motorstuur zitten altijd wel trillingen, vind apparatuur niet fijn.
Tenzij deze apparatuur daar speciaal voor gemaakt is.
 
Ik heb een x-grip van rammount op de balhoofd gemonteerd en daarin twee toestellen veelvuldig gebruikt voor navigatie. Een Samsung A5 (2016) en een Sony experia Z1 compact

Beide geen enkel probleem.

Was dat ook op een 1-cilinder? Kan me wel voorstellen dat die stevig trillen in vergelijking tot een 4 in lijn.
 
Nog niet meegemaakt, maar heb zelf ook een stuur mounted gsm houder, niet van RAM, maar zelfbouw.
Nog geen problemen met m'n OIS op de Oneplus 3T.

Met de Galaxy S5 wel (gebruik ik soms als gps als ik geen 4G heb), maar dat komt omdat die echt al jaren lang in de zon heeft gezeten en al een paar keer is gevallen :+
 
Hier ook me telefoon op het stuur, een Samsung S7. Tevens ook op een 1 cilinder in een ram x grip. Nergens last van.
 
Veelvuldig (als in tienduizenden km's) achtereenvolgens een Iphone 3GS, HTC One, Iphone 5, Samsung S7, en nu afwisselend een Iphone 6 en Samsung S8 op verschillende manieren gemonteerd gehad aan het stuur. Van flipover hoesje met tie-wrap om de stang tot een prachtige Ram-Mount X-grip. Nooit problemen met de camera of van enige andere soort ondervonden voor, tijdens of na het rijden. Ook nog nooit mijn telefoon tegen een stalen kolom aangeramd. Wel een keer mijn Iphone 3gs per ongeluk losgetrokken op een Franse snelweg. Na twee uur omrijden teruggevonden op de vluchtstrook in nieuwstaat (met alleen maar een paar krasjes op het nepleren covertje). Hij was zelfs gewoon nog muziek aan het spelen :D
 
Laatst bewerkt:
Alweer enkele jaren geleden heb ik een motornavi gekocht. Omdat de winkel deze nog niet binnen had en ik toch een navigatie nodig had ging ik bij ons in het dorp naar een klein winkeltje waar ze autonavisystemen verkopen. Ik vroeg een losse rammount voor op het stuur zodat ik daar mijn auto navigatie op kon zetten. Eigenaar van de winkel waarschuwde mij toen dat mijn navigatie systeem binnen enkele kilometers stuk kon gaan omdat deze niet tegen de trillingen kunnen. Motor navigatiesystemen vangen de trillingen beter op. Waarschijnlijk is je telefoon ook niet gemaakt voor deze trillingen.
 
Hier twee telefoons kapot door een X-ram, gemonteerd in stuurklem van mijn MT-03.
Laatste telefoon gelukkig nog onder garantie en toen ik het met deze telefoon had begreep ik pas waarom mijn eerste telefoon stuk was. :')
 
Weliswaar geen telefoon maar ik gebruik al jaren de eerste Tom Tom One op m'n Harley en zonder problemen! Werkt fijner dan de Tom Tom Rider...en trillingen geen enkel probleem.
 
Heb zon waterdicht telefoonhoes voor de galaxy van de action. Met stuurmount van ebay of aliexpress, dus gewoon met een pootje om het stuur geklemd. Werkt al een paar paar prima. Laadkabeltje prikt er van onderen in.
 
Bij mij bij gebruik op de 4-cilinder ook geen problemen, het is alleen op de 1-cilinder bij bepaalde toerentallen. Trillingsfrequenties van motor en RAM mount klem enzo. Hoe langer die is, hoe meer trillingen. Uiteraard gebruikte ik al de kortste.

Ik heb 8 jaar lang een Tomtom One gebruikt, dat ding kan ook prima tegen trillingen.
Telefoons kunnen er ook vaak prima tegen, het is alleen even trial & error ;)
 
Ik heb mijn Galaxy S6 in een X-Grip (balhoofd) zitten op mijn CBR. Tot nu toe geen problemen. Gelukkig is het niet de nieuwste telefoon meer :)
 
Ik heb mijn telefoon (Lumia 950 windows 10 phone) in een Action hoesje op mijn K100 en dat gaat perfect. Ik gebruik hem ook op de F650 (ook 1 cilinder) in een zelfde hoesje en ook daar heb ik geen problemen. Nu is het geen ram mount en is zo'n hoesje enigszins flexibel, wellicht dat dit helpt in het absorberen van de trillingen.
 
Heb een Chinese telefoonhouder op het stuur en tot dusver probleemloos gebruikt. Misschien omdat ik ook een Chinese telefoon heb _O-
Dit zit op een xjr1300, geen extreme trillingen oid.
 
Ik heb voor incidenteel gebruik een goedkoop dingetje van de Ali expres op mijn pcx. Al trilt die niet zo erg als een echte motor. Nooit last van. Verder gebruik ik op mtb parcours met mijn mountainbike een fietshouder voor mijn. Telefoon, gaat ook prima en dan krijgt hij echt wat te verduren. Alles bij de Ali expres aangeschaft dus duur hoeft het ook niet te wezen, Ohja is een Samsung s7.
 
Hier twee telefoons kapot door een X-ram, gemonteerd in stuurklem van mijn MT-03.
Laatste telefoon gelukkig nog onder garantie en toen ik het met deze telefoon had begreep ik pas waarom mijn eerste telefoon stuk was. :')
Welke telefoons waren dat?
En wat was het probleem / oorzaak dan aangezien je schrijft dat je het begreep?
 
Motorcycle

Zitten blijkbaar dempers in waardoor je die vibraties niet door krijgt in je telefoon.

MotoMount_Features1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan