Het grote Honda NX250 topic deel 3

Ziet er mooi uit met die dubbele uitlaten. Kabelboom aanpassen is voor jezelf wat te hoog gegrepen?
Jep, daar kan ik vrij weinig mee, en ik wil het graag in 1x perfect en netjes weggewerkt hebben.

Net bericht terug gehad van MFer, hij wilt t doen :)
Wel 1 probleempje, het blok moet goed lopen..
Laatst gestart 2,5 jaar geleden :')
Dus eerst onderdelen laten monteren, dan blok er weer uit en openhalen, alles nakijken en zo nodig vervangen, dan hopen dat hij goed loopt bij het maken van de bedrading, want ik kan hem nu ook niet proberen te starten zonder goede kabelboom |(

We zien wel..
 
Oei, ik wou vanmiddag een pakking en het veertje wat de choke strak houdt bestellen, maar ik kan dat veertje nergens op de tekening vinden, uberhaubt de choke niet.
Het veertje hoort achter het zwarte dopje te zitten waar de kabel aan zit, iemand een nummer daarvoor?
Is een Keihin PD6DB
 
Veertje kun je opzoeken bij cmsnl.com
Nu ik beter kijk ipv midden in de nacht zie ik dat je daar al keek. Ik kan er ook niks van maken eerlijk gezegd, ik heb een paar verschillende jaren gekeken maar sie geen verschil in de fiches.

Een kabelboom heb ik denk ik nog, die kun je wel lenen om te testen. Moeten we wel goede afspraken maken qua hoe en wat en zo. Wat heb je precies nodig?
 
Laatst bewerkt:
Veertje kun je opzoeken bij cmsnl.com
Nu ik beter kees ioc midden in de nacht zie ik dat je daar al keek. Ik kan er ook niks van maken eerlijk gezegd, ik heb een paar verschillende jaren gekeken maar sie geen verschil in de fiches.

Inderdaad, ik ook paar verschillende bouwjaren gekeken en modellen maar kan nergens de choke op de carb vinden, wel de kabel bij stuurgedeelte maar nergens waar hij aan vastzit..
Hopen dat ik het veertje nog kan vinden, had hem ergens opgeborgen, maar waar....
 
Hallo mede NX250 rijders,

Ik hoop eind van dit jaar 55 jaar te worden en heb na ruim 27 jaar NX250 te hebben gereden besloten te stoppen met motorrijden!
Ik heb nog 3 NX-250's staan: 1 van 1993 (vanaf 2006 in mijn bezit), 1 van 1997 (vanaf 2000 in mijn bezit) en 1 complete sloopmotor zonder kenteken. Beide motoren hebben +/- 33000km gelopen. De NX250 van 1997 ziet er nog als nieuw uit! Die van 1993 ziet er nog netjes uit!

Indien iemand interesse heeft hoor ik het graag,

mvgr,

Ad

evt. telnr. 06 25042752
 
Goed nieuws,
van t weekend nieuwe pakking in carb gedaan, nieuw filtertje, verse benzine en nieuwe accu aangesloten.
Eerst paar seconden laten draaien zonder benzine, toen benzinekraantje aangezet en met 1 druk op de knop liep hij weer als nieuw, en dat na 2,5 jaar!

Alle spullen voor de verbouwing zijn binnen, alleen nog een mooie benzinetank nodig.
Deze week even paar keer laten lopen en de olie verversen, heb 2 nieuwe filters dus dan is de troep er wel uit.

Wel 1 probleempje tegengekomen;
Het rubber wat om de kabel van de stator heen zit en uit de linkerkant van het blok komt, heeft zn beste dagen gehad :(
De olie sproeide eruit..
Weet iemand of ik dat rubber zo kan vervangen of moet ik nu een hele nieuwe stator kopen van 360eu??
Op de tekeningen staat hij niet als apart onderdeel

Maargoed, ben ontzettend blij dat de motor weer loopt! en klinkt heel goed met de uitlaten van de CRF250 :)
 
Dat is heel goed nieuws! Die dubbele uitlaat is wel erg gaaf hoor, complimenten :}

Ik ben ook weer een stukje verder. Heb een SV650 schokdemper gevonden en gemonteerd. Wat een opluchting.. Nu staat ie echt een stuk beter op z'n pootjes!

Vandaag een doos met moois ontvangen van caferaceronderdelen.nl. Daar werd ik heeeeeeeel blij van! Foto's volgen straks nog even. Maar het is een heerlijke sneak-preview van wat het gaat worden. :t
full
 
Ik ben nu een tank, uitlaatdemper, koplamp en achterlicht rijker (en wat euro's armer ::)) Maar SNOTVER wat geeft dit ineens een goed beeld van wat het moet worden. Echt helemaal wat ik in gedachten had/heb! Nu wordt het langzaam tijd om echt rigoureus aan de slag te gaan: de zaag erin en metaal ertegen aan. ;) Stiekem baal ik wel een beetje dat ik voor een watergekoelde ben gegaan en begrijp waarom er maar één iemand mij is voorgegaan :P Het omleiden en wegwerken wordt nog een uitdaging! Maarrrrrrr straks is het wel echt uniek! 8)

Na deze levering en sneak-preview ben ik begonnen met twijfelen over de kleur van de tank.. Ik wilde het blauw maken, maar het blank metaal is stiekem ook wel erg cool. Alleen 2k blanke lang erover en een mooie gouden Honda embleem erop. Het blok wordt zwart (satijnglans) met wat chromen/glimmende details, de achterbrug en voorvork zilvergrijs, het frame zwart, het zadel bruin (zie foto), hendels bruin (als zadel) en stuur zwart. Iemand nog knappe ideeën qua kleur voor de tank?
full
 
Hij is zeker een toffe peer!

Timy, zet je foto's svp in het bericht ipv als voorvertoning of thumbnail. Ikword gek dat ik alles los moet aanklikken en dan weer terug. Okee, ik ben gewoon lui :-)
 
_O- Zal ik voortaan doen! Kan het nu niet meer aanpassen. Dachyt zo wat ruimte te besparen voor iedereen die aan het scrollen is. Als ik veel foto's plaats lees makkelijk over anderen heen, zou ik niet willen. :N O-)
 
Iemand nog een radiateur over die recht is? Strak in de lak hoeft niet persé, dat spuit ik nog wel. Deze is 'creatief' gevormd nav de ervaring van vroeger
 
Is dat de CG125 tank? hoe past die? ik wou eerst de CB-style tank nemen maar die was niet op voorraad.
Heb nog steeds een mooie tank nodig..
 
Groter is bijna altijd beter, in dit geval ook. Nu is het inzoomen op iPad en een hoop blokjes zien.
Pff, ik ben echt een zeiker vandaag, zou m'n vrouw vanmiddag dan toch gelijk hebben gehad? Je hebt van die dagen...

Qua radiateur; waarom niet meteen gekeken naar iets dat mooier weggewerkt kan worden? Sommige crossers hebben bv eentje die vlak voor het balhoofd zit, min of meer halfrond. Of iets dat onder het zadel kan, eventueel met geforceerde windkoeling? Geen idee of dat genoeg rendement heeft maar in de praktijk slaat de fan maar zelden aan dus ik heb het vermoeden dat het systeem nogal overgedimensioneerd is.
 
Filmpje van de NX :)
Dit was net na de eerste start, dus beetje spelen met het gas en de choke, kijkn hoe hij het best loopt.
Powerfilter zit er nog niet op, frame zit in de weg dus heb nog een verloopstukje nodig.
Maar hij liep prima, zelf zover gekregen dat hij stationair liep zonder haperen of uitvallen
 
Het schiet niet op met die papieren van m'n NX. 20 Juli op importkeuring geweest, goedgekeurd, geen problemen. De BPM berekening had ik nog niet gemaakt dus dat wilde ik thuis gaan doen. Toen ben ik vergeten de aangifte BPM op te sturen, pas de 28ste gedaan. Die zijn nooit bij de juiste afdeling aangekomen, na wat rondbellen op 17 augustus alles gemaild naar de belastingdienst en nog niks gehoord.
Kortom: als je ooit een motor/auto/... importeert zorg dan dat je de BPM berekening al hebt gedaan en het formulier thuis invult. Dan kan je het meteen bij het keuringsstation achterlaten en een weekje later rijden want zolang duurt het normaalgesproken.
Ach ja, zolang ik de 11de de weg op mag zal het allemaal wel want ik hen toch geen tijd om te rijden.
 
Okee... Net de belastingdienst gebeld en de aangifte nog niet verwerkt. Pfff, ik snap dat ik zelf een week verprutst heb maar intussen zijn we 6 weken bezig met iets dat maximaal een week duurt. Dat schiet niet op zo.
Ik ga zondag waarschijnlijk een los frame ophalen, misschien moet ik alles maar overbouwen, dat gaat vast sneller. :o :+ :/
 
Hehe, nounou, gisteren weer met belastingdienst gebeld. Ja meneer, u heeft het verkeerde formulier ingestuurd; BPM14 ipv BPM13. Waarom ze dan niet even bellen of op m'n mail antwoorden? Geen idee.
Afijn, snel BPM13 gemaild en zowaar: ik zie net bij ovi persoonlijk dat er een kenteken is afgegeven! Misschien komt de brief waarmee ik de kentekenplaat kan laten maken maken morgen nog, en anders vast dinsdag. Dan eindelijk verzekering regelen en rijden :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan