meest comfortabele chopper

Beste motorvrienden,

ik ben opzoek naar de meest comfortabele chopper/cruiser ooit.
Ik heb altijd buikschuivers onder mijn kont gehad, maar ben recentelijk in mijn midlifecrisis beland...vandaar... :N ;)
Mijn budget zit rond de €5000- €6000,-
Ik zat zelf te denken aan een Honda vtx1300, of iets in die richting.
Wat ik erg belangrijk vind is dat de vering en wegligging comfortabel is. Hij hoeft niet perse veel koppel te hebben etc.

Ik hoor het graag van jullie!!!! :}

Een zetel,....klaar!!! :) (vergeet de rest)

full


vraag maar aan de kater

Ok een burgman 650 executive zit nog beter,en daarmee kun je ook je billetjes warmhouden :P
 
Laatst bewerkt:
rustig heren...rustig... ;)
het was niet mijn bedoeling hier een harley vs jappen oorlog te veroorzaken... :N
maar dank voor jullie inbreng.

mijn enige ervaring met een harley, is toen ik voor mijn trouwen 2 dagen een heritage softale classic gehuurd heb uit 2009 als ik me niet vergis.
Prachtige machine, maar wat me verbaasde is dat hij boven de 110 km/uur a-relaxed ging vibreren. :?
Had ik niet verwacht van een machine uit 2009.

Daarnaast heb ik met mijn budget van 6000 niet veel Harley, maar wel veel Honda. Ja toch, niet dan?
En wat is er mis met deze combinatie: de looks van een Harley (beter goed gejat, dan slecht bedacht), met de ongekende betrouwbaarheid van een Honda blok?
Onverwoestbaar die dingen... :Y
 
Laatst bewerkt:
Een zetel,....klaar!!! :) (vergeet de rest)

[afbeelding]

vraag maar aan de kater

Ok een burgman 650 executive zit nog beter,en daarmee kun je ook je billetjes warmhouden :P

ehhh, bedankt, maar nee..sorry... bah... -O-
mooie verwarmde krabpaal, dat wel? ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind jouw oorspronkelijke keus voor de VTX een prima keus. Persoonlijk vind ik het een prachtige motor en met Honda lijkt me dat je weinig risico loopt op problemen.
 
ehhh, bedankt, maar nee..sorry... bah... -O-
mooie verwarmde krabpaal, dat wel? ;)

Kleinigheidjes houd je altijd :) ,jij wilt comfortabel,wij draaien comfortabel. :]
Jij wil dus eigenlijk een zo min mogelijk spartaans hok :+
 
Laatst bewerkt:
Als je wilt weten wat comfortabel is: Rijden! Want alleen dan kom je erachter wat voor jou prettig zit. Notoir bij customs is last krijgen van je onderrug of schouders vanwege zithouding.
Harley en Guzzi trillen meer maar dat kan je juist meer rijbeleving geven. Guzzi california ziet eruit als n cruiser maar stuurt beter als n cruiser.
 
Als je wilt weten wat comfortabel is: Rijden! Want alleen dan kom je erachter wat voor jou prettig zit. Notoir bij customs is last krijgen van je onderrug of schouders vanwege zithouding.
Harley en Guzzi trillen meer maar dat kan je juist meer rijbeleving geven. Guzzi california ziet eruit als n cruiser maar stuurt beter als n cruiser.

het zal me ook niks verbazen dat ze bij Harley de krukas expres iets uit balans frezen...voor dat extra stukje beleving...verkoopt goed.. _O-
Ik heb al eens op een Guzzi california gezeten... misschien als ik straks met pensioen ben, maar nu nog een beetje te oubollig voor mij.. ;)
Door mijn laatste buikschuiver (TL1000R) had ik ook al een vast abonnement bij de fysio, dus zal met de VTX1800 alleen maar meevallen verwacht ik?
Was wel van plan de Retro versie met floor boards te nemen, dat zit al beter dan steps vermoed ik...
 
Laatst bewerkt:
het zal me ook niks verbazen dat ze bij Harley de krukas expres iets uit balans frezen...voor dat extra stukje beleving...verkoopt goed.. _O-
Ik heb al eens op een Guzzi california gezeten... misschien als ik straks met pensioen ben, maar nu nog een beetje te oubollig voor mij.. ;)
Door mijn laatste buikschuiver (TL1000R) had ik ook al een vast abonnement bij de fysio, dus zal met de VTX1800 alleen maar meevallen verwacht ik?
Was wel van plan de Retro versie met floor boards te nemen, dat zit al beter dan steps vermoed ik...


:N :N


;)
 
Laatst bewerkt:
Hoewel ik zelf een harley heb ( een ouwe) vind ik een hoop Harley's niet echt mooi
Maar een jap die op een harley probeert te lijken vind ik een kneuzen ding
Volgens mij probeert iedereen die zo'n ding heeft allerlei smoesjes te bedenken waarom hij geen harley rijd , zoals betrouwbaarheid , trilt minder , kost minder , enz
Allemaal goeie redenen
Maar toch
 
Hoewel ik zelf een harley heb ( een ouwe) vind ik een hoop Harley's niet echt mooi
Maar een jap die op een harley probeert te lijken vind ik een kneuzen ding
Volgens mij probeert iedereen die zo'n ding heeft allerlei smoesjes te bedenken waarom hij geen harley rijd , zoals betrouwbaarheid , trilt minder , kost minder , enz
Allemaal goeie redenen
Maar toch
Nogmaals: ik wil hier geen Harley VS jappen oorlog. Dat je een Harley look a like een kneuzen ding vind interesseert mij niet.
Wel of hij lekker rijd... :]
 
Laatst bewerkt:
+1, bovendien is het heel persoonlijk en ik vind die Honda hardstikke mooi.
 
omdat? kun je dat onderbouwen?


Ja ` omdat ik motoren met beide varianten heb . Met treeplanken zit of rijdt niet per definitie beter , is vaak
ook een kwestie van looks van je fiets .. Dus` het mooier vinden . ;)
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals: ik wil hier geen Harley VS jappen oorlog. Dat je een Harley look a like een kneuzen ding vind interesseert mij niet.
Wel of hij lekker rijd... :]


Die staan bij mij gebroederlijk bij elkaar in één hok hoor, die dingen vechten nooit` tenminste
niet dat het mij is opgevallen . ;)

H-D, Yamaha, Kawasaki, dat gaat prima samen, voor elke modus een motorfiets ;)
 
Laatst bewerkt:
Die staan bij mij gebroederlijk bij elkaar in één hok hoor, die dingen vechten nooit` tenminste
niet dat het mij is opgevallen . ;)

H-D, Yamaha, Kawasaki, dat gaat prima samen, voor elke modus een motorfiets ;)

Haha, kijk, daar wordt ik blij van... *O*
Geen gezeur over welk merk het beste is, gewoon lekker rijden wat je zelf wilt.. :Y ;)
 
Laatst bewerkt:
Zoveel mensen, zoveel meningen en ervaringen. Als je wat klassieker wilt gaan en de " Top of the Bill qua betrouwbaarheid (ervaring) zou ik ook de Wildstar/Roadstar een kans gunnen. Mooi 1600cc blok.
Zitten in jouw prijsklasse, zijn leuk aan te passen en te verbouwen. En een betrouwbaarder blok kan ik me, en vele met mij, nauwelijks voorstellen.
PTuts3er1jw7DYqGY0tgbgEgWDaG-VBJYWETWg-aQpz8nuuDD9nCZFtIncBsifgmdf1zS8fZZ3rfhsoivjfkBtD6VxlzsM6FDyTm1oqGQ7BEonSbbEdXfs90ra20sJ5n_ozJWiq3WQnBVWQlSZbvMmHZN2xOapIasg11RKt3-Y7m30J6nmOXOfYAAu0W0aIWiwTQ4wgRqnEAVRY29weYSRnbRKP-G8G9PbC1-nVVRgJjf2BeTi6ZNS-eQlzFj7Q09sBmFahj69e-Im3GEiID0lerKAE8KMcYnyePYH__OJAKJTRPb0Y1XYOBsk65bOV7V6KkCa-dcYFQFyQHYcUORx9sTxLvXKvRxt36Ki5JWQlC3Uv1XI28Tl-D-6CsvLC_OmQ0YhoRGhx0vpO0GCT5ab8nz_8h8KZfd5mTMgLS8AZbS87XShxxHD4HwjH-KzD_EOK8vKzL9DGTPLRCdfh6q-PCK3QJMRwMs10YiuXfSJgiLXZY34WK1kGTwmx_WpKJkcodWsRoAqm7OJwIdx1lo1gZZ4apRB5TOey10KRpmQu0sJ2CBTpi_DZm-SDpGL6Uy4D0dtkSoGjFzyT0jIPz7pexC1t8tKlqqfD_fvVkV3Ynkmt-Z7GZ=w1126-h844-no

Klassieke uitstraling, hydraulische kleplifters, grote tank en een verbruik van zo,n 1-18/20. Dus een aardige actieradius.
Motor is van 2001, al het chroom is nog onaangetast en heeft er inmiddels zo,n 120.000 km op de teller. Geen pas te hoog of te steil, en dat met duo en trailer. Blok is buiten de Recall alleen open geweest voor koppelingsplaten.
En even over comfort, get zijn natuurlijk geen stuurwonders, het is en blijft een beetje werken. Maar afgelopen maand er weer zo,n 6000 km mee getoerd en volgende maand nog maar eens 6000 km er bij zetten. En ik wordt nog niet moe al had ik het graag!!!
En even voor Superduc, het is zeker geen Kneuzen Harley, ik weet zeker dat deze een stuk betrouwbaarder is. En dat hebben Harley-rijders me bevestigd. Je zet hem zelf voor, ik hoef hem er alleen maar in te koppen.
En dan nu weer "On Topic".
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Terug
Bovenaan Onderaan