Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is een Div900 zoveel verschillend met een XJ900 dan? Mijn broer heeft namelijk een XJ900F en toen hij en mijn schoonzus gingen verhuizen vorig jaar was het plan dat mijn schoonzus (die wel een rijbewijs, maar zelf even geen motor heeft) de XJ naar hun nieuwe woning zou rijden, maar dat was alleen een optie als ze zo goed als plat op de tank zou gaan liggen en zij is ook rond de 1.70-1.75.. Met een rit van 250km te gaan waren we blij dat ik voor de zekerheid ook m'n motorgear mee had genomen en heb ik de XJ verreden.
 
Laatst bewerkt:
haha...buiten dat hij veel mooier is......kuchkuch.......scheelt hij volgens mij niet veel in de hoogte.
 
Ahh oke dat stelt me gerust. Ik rijd nu een sv650 en raak met mijn tippen aan de grond haha, aleja als ik met beide voeten probeer te staan. Voor de rest geen probleem
Heb 2 modellen in het zicht
Eentje van het jaar 99/07; met 42000ms, koffers inbegrepen en handvatverwarmers en verhoogdwindscherm givi
En eentje van het jaar 02/05; met 62000kms en koffers inbegrepen ook givi

Die jongere moto spreekt met het meest aan (ga zaterdag erheen om testrit te doen en bekijken en aan het afwachten van die andere voor een antwoordt, zit dichterbij maar is ook 100e duurder waarschijnlijk door opties) maar heeft ook meer kms die jongere.

Welke, via de informatie die ik gaf ziet er beetje lekkerder uit? De 20000kms beetje meer zou dat zo erg zijn of is een handvatverwarmer duur om te instaleren?

Thanks en sorry als het beetje raar geformuleerd is de vragen
 
een goed onderhouden Div met veel km op de teller kan vele malen beter zijn dan een slecht of minder onderhouden Div met weinig km (geld voor alles trouwens!). Gewoon testrijden en voelen hoe de motor voelt daarnaast goed kijken naar de staat van de motor.
Handvatverwarming kun je zo duur maken als je wilt, maar ik zou er niks meer voor betalen bij aanschaf van 2e hands. Opties zijn voor mij ook soms een reden om van koop af te zien, vaak is het broddelwerk hoe het geinstalleerd is en kan je eerst dat opknappen.

Succes
 
Ahh oke dat stelt me gerust. Ik rijd nu een sv650 en raak met mijn tippen aan de grond haha, aleja als ik met beide voeten probeer te staan. Voor de rest geen probleem
Heb 2 modellen in het zicht
Eentje van het jaar 99/07; met 42000ms, koffers inbegrepen en handvatverwarmers en verhoogdwindscherm givi
En eentje van het jaar 02/05; met 62000kms en koffers inbegrepen ook givi

Die jongere moto spreekt met het meest aan (ga zaterdag erheen om testrit te doen en bekijken en aan het afwachten van die andere voor een antwoordt, zit dichterbij maar is ook 100e duurder waarschijnlijk door opties) maar heeft ook meer kms die jongere.

Welke, via de informatie die ik gaf ziet er beetje lekkerder uit? De 20000kms beetje meer zou dat zo erg zijn of is een handvatverwarmer duur om te instaleren?

Thanks en sorry als het beetje raar geformuleerd is de vragen

Handvat verwarming kost een paar tientjes als je het zelf doet. Er is een Howto van beschikbaar.
 
Vandaag de Div 600 aangeschaft. De motor is van 1993 en heeft wel 59.000 km gereden. Er moet wel e.e.a. aan gedaan worden. De aansluiting van de uitlaatbocht naar de pijp lekt een beetje (wel een mooi geluid), achterband moet vernieuwd (maar dat is regulier onderhoud), rechter knipperlicht is het lampje van stuk (dat wordt ff overwerken), zadel moet vernieuwd worden. De toplaag is beschadigd. Lijkt wel of er een vogel aan heeft zitten pikken.(ong. 30-35 € op marktplaats), hij draait echter 1.100 tpm en als hij warm is 1.500 tpm. Ik zie geen stationair stelschroef dus denk dat er iets in de luchttoevoer zit. Olie en luchtfilter ga ik sowieso vernieuwen. Flushen en nieuwe olie erin. linkervoorvorkkeering zweet nogal. Die gaat binnenkort dus lekken. Vervangen ga ik zelf eens proberen. Ik heb het bij een Kawa GPX, Honda NTV en BMW-K75 al eens met hulp gedaan. Ook bij een Honda CBX 750 maar dat was een drama.Er loopt in de rechterpoot een stang naar beneden die het antiduik regelt. Die moet ondering de poot in een kleine uitsparing vallen. Daar ben je gewoon heeel lang mee bezig. Ik denk dat de Div mee zal vallen.
Toen ik stopte begon hij te piepen. Een lange doorlopende piep. Die stopte toen ik mijn tankdop opende. Heeft dit iets met een vacuum te maken? Waar komt dat piepen dan vandaan? Zit er een soort sensor op, want het contact stond uit.
Verder ff positief blijven: De voorband is nieuw en de kettingset is nieuw.
Maar hij rijdt verder lekker. Heel anders dan mijn cruiser.
full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Nou fendo.

Klinkt alsof je beter de mijne had kunnen kopen haha..
Wat moest je betalen als ik vragen mag? zo niet dan niet..
Ik heb hem geruild voor een aoude Madura cruiser waar nog meer aan mankeerde. Daar zijn echter nauwelijks onderdelen meer voor alleen via ebay. En hij is heel lastig sleutelen.
Ik wil van de Div echt een leuke fiets maken.
Enig idee wat het piepen is? Wat stopt als ik de tankdop open doe?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem geruild voor een aoude Madura cruiser waar nog meer aan mankeerde. Daar zijn echter nauwelijks onderdelen meer voor alleen via ebay. En hij is heel lastig sleutelen.
Ik wil van de Div echt een leuke fiets maken.
Enig idee wat het piepen is? Wat stopt als ik de tankdop open doe?

Het slangetje wat de tank ontlucht zit verstopt.
 
Heeft er iemand het dopje voor de dagteller te resetten over? Bij mijn Diversion ontbreekt dit.
 
Vraag: Diversion XJ900S 4KM

Ik ben van de linkerspiegel het dopje kwijt dat over de bevestigingsmoer heen zit. Nu heb ik al her en der geïnformeerd maar niemand verkoopt zo'n los dopje lijkt het.

- Heeft iemand zo'n ding over?
- Weet iemand waar ze wel te koop zijn?
- Of wellicht een alternatief?

Eerst stoorde ik me er niet zo aan maar naarmate de tijd vordert begin ik me er steeds meer aan te ergeren ;-)

Alvast bedankt!
 
Vraag: Diversion XJ900S 4KM

Ik ben van de linkerspiegel het dopje kwijt dat over de bevestigingsmoer heen zit. Nu heb ik al her en der geïnformeerd maar niemand verkoopt zo'n los dopje lijkt het.

- Heeft iemand zo'n ding over?
- Weet iemand waar ze wel te koop zijn?
- Of wellicht een alternatief?

Eerst stoorde ik me er niet zo aan maar naarmate de tijd vordert begin ik me er steeds meer aan te ergeren ;-)

Alvast bedankt!

Ik heb er 2, er zit alleen nog wel een complete motor aan vast O-)

Motorshopper: Diversion 900 met onderkuip voor de sleutelaar

Heb er nu een prijs van 500 € bij gezet.

Voor mensen uit dit topic mag hij voor 400 weg €

Wil er vanaf nu de V-Strom voor de deur staat *O*
 
Laatst bewerkt:
Geen plek voor een 2e div hier, maar als je ze los verkoopt wil ik ze beiden overnemen van je.

De Hornbach zal ik ook eens kijken, bedankt voor de tip!
 
Nou fendo.

Klinkt alsof je beter de mijne had kunnen kopen haha..
Wat moest je betalen als ik vragen mag? zo niet dan niet..
Ik geef toe, ik had wat beter onderzoek moeten doen maar mijn oude motor was niet echt veel goeds meer en ik was eigenlijk een beetje verblind door Diversion. haha. Ik ben er dus enigzins ingetrapt.
Vandaag kreeg ik wel een melding van de verkopende partij dat als er toch iets mis bleek te zijn dat er wel naar een oplossing gezocht wordt.
 
Ik neem aan dat dat onder de tank naar beneden loopt naar onder de motor? Kan ik die doorblaze met perslucht? Of doorprikken met iets langs en duns

Nee, van boven in de tank naar beneden.
Een dun draadje of wellicht eerst met perslucht inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Ik geef toe, ik had wat beter onderzoek moeten doen maar mijn oude motor was niet echt veel goeds meer en ik was eigenlijk een beetje verblind door Diversion. haha. Ik ben er dus enigzins ingetrapt.
Vandaag kreeg ik wel een melding van de verkopende partij dat als er toch iets mis bleek te zijn dat er wel naar een oplossing gezocht wordt.

Wat zei je, : begin maar vast met zoeken.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan