S1000RR Deel 7

guys ik heb een 2013 s1000rr trackbike gekocht. Hij ziet er super goed uit en loopt mooi. Heb hem al wat getest en hij rijdt tot nu toe heerlijk, kan niet wachten hem op een circuit los te laten. Echter ben ik er nu achter dat de km-stand knippert. De verkopende partij zegt dat dit komt omdat de ECU-geflashed is en beweert de teller niet te hebben teruggedraaid, kan dit kloppen? Zijn er manieren om te kijken of de km-stand klopt, zo ja welke? Zijn er manieren om het knipperen weg te halen zonder de complete ecu opnieuw te flashen?

Als ze een 1 op 1 flash doen (een ecu clonen dus) is het mogelijk dat ze de kmstand mee flashen op de ecu en het dus niet meer matchd met het dashboard. Iemand die verstand van zaken heeft zal dit nooit doen, en zegt het ookal genoeg over de kwaliteit van de flash..

Wil je geen knipperende kmstand meer en het dus gelijk wil laten zetten met elkaar moet je eens met rs2e mailen http://www.rs2e.de/en/services-prices/dash-mileage/ hun kunnen dit oplossen. Hun zijn verre weg de beste op het gebied van ECU oplossingen voor de BMW.
 
Laatst bewerkt:
Het uitlezen kost 25 euro bij motoport, maar ze konden niet garanderen dat ze dan de originele km stand te weten konden komen noch dat ze de goeie er in kunnen zetten. Ik vraag me dan altijd af hoe moeilijke zoiets kan zijn, maargoed...

Als je alleen de ECU hebt verwisseld en het dashboard niet, dan kan het. De kilometerstand staat namelijk in beide regeleenheden (en ook in de ABS unit volgensmij). Bij het gelijktrekken geeft de diagnosecomputer de keuze welke kilometerstand als leidend wordt gehanteerd. Zorg is dan dus wel dat de kilometerstand van het dashboard wordt overgenomen, en niet die van de ECU.
 
Handig te weten voor alle anderen die de S1000RR ook als straatfiets gebruiken en alarm hebben: ik heb een ART4 slot gevonden wat in de buddy past naast het alarm, de ABUS Sledg 77.

Zie: STACK - moet het hoesje thuis laten, want dan past het niet meer :+
 
appie al verkocht?
Nu wel, ze kwamen alleen onaangekondigd met een aankoopkeuring via Motoport Rotterdam / Aprilia dealer.
Maar die was erg enthousiast, keurde hem als zijnde nieuwstaat zonder schade. :)

Het duurde alleen even wat langer dan alleen ophalen. (Je bent zo drie uur kwijt :+ )
 
Laatst bewerkt:
@ Raw & Mastertommy: Thanks!

Dit weekend eerste 2 dagen op de BMW gereden, reed heerlijk! helaas slachtoffer geworden van olie in bocht 1. Zoveelste keer al dat er slecht wordt gereageerd op olie op de baan op Spa, maar dat terzijde.

schade:
-Mijn clip on is krom, bonamici racing
RASM.jpg


-rechtse engine cover is stuk: part 11147713749
Ik heb de engine cover al gevonden, bij boonstra: hier, deze past ook op de 2012-2014 toch?

verder alleen de steppie en wat lichte krassen op uitlaat en kuip.

De clip on is wat minder makkelijk, weet iemand een adres waar je Bonamici tubes kan bestellen zodat ik hem voor volgend weekend hebt? zijn er alternatieve oplossingen?

thanks!
 
Hey mannen!


Mijn stief pap rijdt ook een bmw s1000rr 2011 geloof ik. Nou heeft die de laatste tijd het probleem, dat de motor wel eens uitvalt en vervolgens moeilijk aangaat (of niet).
De bmw dealer heeft ernaar gekeken en zei dat we een nieuwe accu moesten plaatsen (dit gedaan).

Maar nu viel die gister weer uit na 300 km rijden (na het overstarten, kon die weer naar huis rijden). Lijkt wel of die niet goed bijlaad (spanningsregelaar misschien?). Ook is dit probleem sinds hij de tom/tom geplaatst heeft, nou heeft hij deze via het licht geplaatst begrijp ik, kan dit zomaar?, heeft de bmw geen accessoire aansluiting waar je deze beter op kan zetten.
 
@ Raw & Mastertommy: Thanks!

Dit weekend eerste 2 dagen op de BMW gereden, reed heerlijk! helaas slachtoffer geworden van olie in bocht 1. Zoveelste keer al dat er slecht wordt gereageerd op olie op de baan op Spa, maar dat terzijde.

schade:
-Mijn clip on is krom, bonamici racing
[afbeelding]

-rechtse engine cover is stuk: part 11147713749
Ik heb de engine cover al gevonden, bij boonstra: hier, deze past ook op de 2012-2014 toch?

verder alleen de steppie en wat lichte krassen op uitlaat en kuip.

De clip on is wat minder makkelijk, weet iemand een adres waar je Bonamici tubes kan bestellen zodat ik hem voor volgend weekend hebt? zijn er alternatieve oplossingen?

thanks!

kingf hier op mf ff contacten
die maakt alles wat je wilt op maat als je een goede tekening aanlevert
dan kan je vh weekend nog rijden
 
Ik vind die hendels zo lelijk die moeten er echt af.
Idem met de ketting :P

Of toch maar doorsparen voor een setje aftermarket wielen :? ?!?!
Ja dat moet je doen daar merk je ook echt wat van in rij eigenschappen.
Ik heb ook nog een hoger ruitje om net ff wat meer uit de wind te zitten
 
Ja dat moet je doen daar merk je ook echt wat van in rij eigenschappen.
Ik heb ook nog een hoger ruitje om net ff wat meer uit de wind te zitten

De Gilles tooling hendels heb ik on hold gezet en voor een set Marchesini M7 gegaan.
Dat verschil merk je wel degelijk in het rijgedrag *D :P *O* :Y
 
Hey mannen!


Mijn stief pap rijdt ook een bmw s1000rr 2011 geloof ik. Nou heeft die de laatste tijd het probleem, dat de motor wel eens uitvalt en vervolgens moeilijk aangaat (of niet).
De bmw dealer heeft ernaar gekeken en zei dat we een nieuwe accu moesten plaatsen (dit gedaan).

Maar nu viel die gister weer uit na 300 km rijden (na het overstarten, kon die weer naar huis rijden). Lijkt wel of die niet goed bijlaad (spanningsregelaar misschien?). Ook is dit probleem sinds hij de tom/tom geplaatst heeft, nou heeft hij deze via het licht geplaatst begrijp ik, kan dit zomaar?, heeft de bmw geen accessoire aansluiting waar je deze beter op kan zetten.
Is dit niet 1 van de problemen met de knoppen op de clip-ons ?
Hebben meer BMW's last van geloof ik, ik heb op mijn (ex) S1000RR er nooit last van gehad maar uitvallen hoort volgens mij bij de symptomen.
 
Heeft iemand van jullie al eens het onderstaande meegemaakt met de S1000RR?

Je knijpt je rem in, hij begint (een beetje) te remmen
je wil harder remmen, je knijpt harder, maar er gebeurd niets extra
het voelt alsof je remblokken nog koud zijn, of alsof je ijzer op ijzer remt
met als gevolg een "momentje", of erger.....


Ik heb dit nu 2 keer mogen meemaken en heb het BMW maar eens gemeld.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit herkennen.
 
Heeft iemand van jullie al eens het onderstaande meegemaakt met de S1000RR?

Je knijpt je rem in, hij begint (een beetje) te remmen
je wil harder remmen, je knijpt harder, maar er gebeurd niets extra
het voelt alsof je remblokken nog koud zijn, of alsof je ijzer op ijzer remt
met als gevolg een "momentje", of erger.....


Ik heb dit nu 2 keer mogen meemaken en heb het BMW maar eens gemeld.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit herkennen.

aftermarket hendels?
 
Heeft iemand van jullie al eens het onderstaande meegemaakt met de S1000RR?

Je knijpt je rem in, hij begint (een beetje) te remmen
je wil harder remmen, je knijpt harder, maar er gebeurd niets extra
het voelt alsof je remblokken nog koud zijn, of alsof je ijzer op ijzer remt
met als gevolg een "momentje", of erger.....


Ik heb dit nu 2 keer mogen meemaken en heb het BMW maar eens gemeld.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit herkennen.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Veel circuit gereden met verschillende s1000rrs.
 
Heeft iemand van jullie al eens het onderstaande meegemaakt met de S1000RR?

Je knijpt je rem in, hij begint (een beetje) te remmen
je wil harder remmen, je knijpt harder, maar er gebeurd niets extra
het voelt alsof je remblokken nog koud zijn, of alsof je ijzer op ijzer remt
met als gevolg een "momentje", of erger.....


Ik heb dit nu 2 keer mogen meemaken en heb het BMW maar eens gemeld.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit herkennen.

In 48.000 km nog niet mee gemaakt gelukkig. Lijkt me niet handig als je bijvoorbeeld downhill op een haarspeld af rijd. :/
 
heb het wel gehad op de nurburgring GP-strecke
rem aan voor de 1e bocht en rem, remdruk weg, dus hendel tot handvat
daarna losgelaten nogmaals ingeknepen en niks aan de hand

Had al eerder geremd dat rondje, schijven waren recht, hendels waren origineel.
leek me ABS wat even bruut ingreep ofzo
 
Weet er hier iemand hoe de snelheid gemeten word op de s1000rr ? Ik ging er vanuit dat je een groter achterttandwiel en een kleiner vanvoor had dat de snelheid hoger zou zijn op de teller dan het echt was .... Maar bij mij is ze precies lager ? :-)
Achterwiel wordt gemeten.
Dus als ik een langere gearing wil op mijn S1000R kan ik beter het voortandwiel veranderen? ;) :t (Dit is een vraag :+ )

Gisteren even op CPZ gereden en kom in vijf de laatste bocht uit, voor halverwege het rechte stuk zit ik al ruim over de 10.500 Rpm in zes. _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan