Zero Motorfietsen

Natuurlijk, wil ik dan eerst even rijden.
Ik heb er op de beurs even op gezeten bij de Zero stand en het viel mij alles mee.

Maar goed ik ben ook meer aan het orienteren, de pan houdt het nog wel even (eergister met gungum aan de gang geweest ;) )

Maar ik zou het niet erg vinden om over te stappen naar wat lichters (gewicht). Zo is de Nc lijn ook nog wel een optie. Ik gebruik die motor vooral voor woon-werk dat is max 75 km op een dag.
En ja ook in de winter e.d. dus hij moet daar wel tegen kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat anderen, zoals Gilles, wel bewezen hebben dat een Zero het ook in de winter prima doet. 75km op 1 dag ga je gemakkelijk halen op een Zero, scheelt je daarna pittig in de benzinekosten.

Even snel rekenen. 75x5 dagen = 375km per week.
375 x 4 = 1500 per maand.

Huidige fiets doet? 1:18?
1500 : 18 = 83,3
83,3 x 1,45 (huidige, lage prijs, voor euro 95) = 119,12 per maand.

Besparing van ruim 1400 euro per jaar aan benzine. Gaat je elektra natuurlijk wel wat van omhoog maar dat zal vast een stuk minder zijn (kunnen mensen die de stap wel al gewaagd hebben wellicht meer over zeggen).

Daarbij zal 't onderhoud ook goedkoper zijn. Remmen en banden heb je sowieso nodig maar olie en filters kun je gaan vergeten. :)

En dat je de afstand om 'm op te halen niet in 1x kunt halen... huur een motortrailer? Kost een paar tientjes. Of ga halverwege een bakkie doen bij een laadpunt? Voor het enorme prijsverschil met de eerstvolgende zou ik de afstand ook overwegen.
 
Laatst bewerkt:
Ja die rekenvoorbeelden ben ik zelf ook al mee aan de gang geweest ;)
Normaal geef ik dat bedrag echter niet uit aan een motor.

Jammer dat je hier in de buurt geen proefritten kunt maken, ik zag wel dat ik er een zou kunnen huren voor een dag. Misschien dat eerst proberen (zit er veel verschil in de 2017 en de 2014 qua rijgedrag en zithouding?)
 
Ja die rekenvoorbeelden ben ik zelf ook al mee aan de gang geweest ;)
Normaal geef ik dat bedrag echter niet uit aan een motor.

Jammer dat je hier in de buurt geen proefritten kunt maken, ik zag wel dat ik er een zou kunnen huren voor een dag. Misschien dat eerst proberen (zit er veel verschil in de 2017 en de 2014 qua rijgedrag en zithouding?)
Valt mee, het frame is hetzelfde. Maar Groningen is toch wel aan te rijden vanuit Assen?
 
Ja dat gaat natuurlijk prima, ik doe dat elke dag ;) (ongeveer)
Dus vandaar dat ik maar eens naar huur moet gaan kijken.
 
Ja ben ik ook van plan, die hebben echter de zero niet in het verhuur assortiment, de rest is te duur of voldoet niet aan 1 van de eisen.

Hmmm de Zero van motoport Amsterdam is gister verkocht... '(
 
Laatst bewerkt:
Volgens de elektriciteitsmeter in het stopcontact waarmee ik de motor laad ging ik onlangs over 1000 Kwh totaal verbruik, op dat moment had ik net iets meer dan 12.000 km met de motor gereden.

Dat betekent een gemiddeld verbruik van 1 kWh per 12 km.
1 op 12 dus, in kWh.

Dat is dus inclusief alles zoals laadverliezen, ontlaadverliezen, verlies in de regelaar en elektromotor. Overal zit toch een beetje want er zitten niet voor niets koelribben op.

Een kWh kost thuis aan het stopcontact gemiddeld 22 cent.
Bij mij kost de eerste 700 kWh maar 8 cent omdat ik het nu niet teruglever aan het net.

Omgerekend naar benzine (9,7 kWh/l) verbruik ik 1 op 12 x 9,7 = 1 op 116.

Gemiddeld over bijna een jaar rijden.
 
Dus in het geval van pmponer zou je dan uitkomen op:
1500 / 12 = 125kWh * 0,22 = 27,50
Een besparing van ruim 90 euro per maand.

Niet gek. :)

Hmmm de Zero van motoport Amsterdam is gister verkocht... '(
Oh, da's wel jammer... de eerstvolgende is meteen een stuk duurder. -O-
 
Nog even en ik krijg geld toe hahahaha
Moet je ook wegenbelasting betalen voor een Zero?
 
Laatst bewerkt:
belachelijk!
Zal hier in de buurt een kijken of er niet subsidie zit op volledig electrisch rijden.


helaas zit er ook niet in
 
Laatst bewerkt:
....Normaal geef ik dat bedrag echter niet uit aan een motor....

Nou, mij lijkt van wel....

Jij rijdt 75 km op een dag, dat is rond 18.000 km per jaar.

Als jouw motor 1 op 18 rijdt gooi je er dus 1000 liter benzine in per jaar, dat is zo'n 1400 Euro, elk jaar weer.

Als jij 10 jaar met die motor rijdt is dat zo'n 14.000 Euro. Puur aan brandstof en dat geef je toch aan de motor uit.

Het is echt net zulk geld als waarmee je de motor zelf betaalt.
 
Ja maar deze is wa verzekerd en als ie weg is is het pech sleutel eruit en klaar. (niemand durft er mee weg ;) ) Verder maak ik alleen dingen die echt stuk zijn. Doe dus niet aan preventief onderhoud.

Verder ga ik niet elke dag op de motor, dus ik kom niet aan die 18 k per jaar.
Vanaf volgend jaar eerder 10 k per jaar.

Maar ik rek het nog wel een tijdje met de pan en ik kijk wel wat er op mijn pad komt, meer dan 7 a 8 k ga ik niet voor een motor uitgeven.
 
Laatst bewerkt:
Nou, mij lijkt van wel....

Jij rijdt 75 km op een dag, dat is rond 18.000 km per jaar.

Als jouw motor 1 op 18 rijdt gooi je er dus 1000 liter benzine in per jaar, dat is zo'n 1400 Euro, elk jaar weer.

Als jij 10 jaar met die motor rijdt is dat zo'n 14.000 Euro. Puur aan brandstof en dat geef je toch aan de motor uit.

Het is echt net zulk geld als waarmee je de motor zelf betaalt.
Je bent heel actief of heel optimistisch.
Ik werk maar 200 dagen per jaar, net als de meeste mensen. 75km*200 is 1500km.
Met benzine zit je daarentegen weer heel laag. Ik heb de laatste 10-15 jaar niet voor 1,40 kunnen tanken.

edit, ik hem hem voor mijzelf even nagerekend, dan zit je er met je schatting akelig dichtbij. Ik kom 72km 1:17 en 1,62 E op 1372 Euro per jaar
 
Laatst bewerkt:
hmmm misschien is een Zero importeren ook nog een optie, je hoeft geen bpm te betalen.
Zijn daar verder nog kostten aan verbonden, behalve de keuring?

Bpm-tarief motor
 
Laatst bewerkt:
Je bent heel actief of heel optimistisch.
Ik werk maar 200 dagen per jaar, net als de meeste mensen. 75km*200 is 1500km.
Met benzine zit je daarentegen weer heel laag. Ik heb de laatste 10-15 jaar niet voor 1,40 kunnen tanken.

edit, ik hem hem voor mijzelf even nagerekend, dan zit je er met je schatting akelig dichtbij. Ik kom 72km 1:17 en 1,62 E op 1372 Euro per jaar
Effe stomme berekening gemaakt.

Ik doe ongeveer 32.000km per jaar (waarvan 26.000 woon werk), en mijn motor kost mij ALLES* inbegrepen 0,135€/km (budgetmotor, rijd 1:23 aan 1,275€/L en ik doe alles zelf aan de motor), dus het motorrijden kost mij 4320€ op jaarbasis.

... jawadde, ben ik effe van verschoten seg, dat kost mij dus 2,75 maandlonen :o :X
En dat voor een budgetmotor :')

* alles behalve kleding en kuisbeurten.

Edit: ik moet dat toch nog eens herbekijken want ik heb het gevoel dat er iets niets klopt in mijn berekening(en) ... kom er later op terug ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt, ik zal het eens doornemen als ik iets tegenkom wat me aanstaat qua prijs.
 
De kogel is door de kerk: ik heb besloten mijn 2015 Zero DS 12.5/15.3 te verkopen. Dit voorjaar heb ik een KTM 1190 Adventure gekocht, die beter bij mij past.
Deze DS heeft ABS en de instelbare Showa vering. Ook zit er een NIEUWE powertank op, met 2,8 kWh extra accu capaciteit (waarde: 3.045 euro!)

Op deze foto zitten de eerste banden er nog op, nu zitten er Michelin Anakees op, waar ik zo'n 2000 km mee heb gereden. Ook de riem is bij ca. 6000 km vervangen.
Ook zitten de normale spiegels er weer op, en zijn de zijkofferhouders verkocht.
Als extra zitten er handkappen op, een MRA ruitje, een 12V stopcontactje en een topkofferhouder (eventueel met GIVI koffer)

Er zit ook een Zero 'snel'lader bij, waarmee je 1 kW extra kan laden.

De KM-stand is 9340 km.
De motor is BTW belast. Voor een particulier maakt dat niet uit, voor ondernemers betekent dat extra voordeel én 28% kleinschaligheidsinvesteringsaftrek.
Mijn email: zero@redupsell.nl

Prijs: 10000 euro ex. BTW / 12.100 euro incl. BTW

full
 
Laatst bewerkt:
Geen reactie als koper, maar, een riem vervangen na 6000 km? Was er iets aan de hand of gaan ze gewoon niet langer mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan