Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Moet ik in ieder geval door kijken voor een setje van:

De reden waarom ik hem weg doe is dat het hierna waarschijnlijk deze wordt.(Eerst nog ff proefritje gaan maken hoe de boxer bevalt)Ben er al eens op gaan zitten en de zithouding is veel comfortabeler dan op de S.Krijg de laatste tijd behoorlijk last van polsen en rug.(Wordt ook al wat ouder ;) )

3193beb32b2aec85f4e874d68750ed8c
(Heeft weer een draadloze immobiliser, dus dat even uitzoeken _O- )
 
Vraagje aan de K1300R rijders.

Ik heb de K1300R altijd een gave fiets gevonden, met name door het formaat, de techniek en de looks. Maar even proefzitten afgelopen week maakte me aan het twijfelen. Gevoelsmatig is de zithouding te weinig "vernaked" t.o.v. een sportmodel. Waar andere merken er o.a. ook een superbike stuur op zetten, lijkt het standaard stuur meer op een fixed clip-on.

Anyway, nu zag ik dat er een stuur conversiekit voor de K1300R is. Heeft iemand hier ervaring mee? Vooral gezien de recente posts over de handvat verwarming :?...

Kwam nog wat posts uit 2010 & 2011 tegen in dit forum, maar hoopte op wat recentere info.

Thanks!

Ik rijd met mijn k1200r met een conversie kit erop, het scheelt echt een stuk je zit rechter op dan met het originele stuur.
14cqgpu.jpg

Bij mij zat deze er al op bij de aankoop.
(Bedankt vorige eigenaar ;) )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sinds gisteren heb ik op m'n K1200S van 2008 het ABS lampje branden. De garage adviseerde om de K aan de druppellader te hangen omdat er soms storing wordt gegeven wanneer er net te weinig spanning is.
Dat gedaan, maar helaas ging vanmorgen het lampje weer branden. Dus naar de garage geweest en die zag idd de storing, maar ook dat de ABS pomp te weinig vermogen heeft en vast zit..
Volgende week maar proberen om met nieuwe remvloeistof en een goede remproef of de pomp weer los wilt komen. Zo niet, dan zal hij vervangen moeten worden.. :( de goedkope pomp variant was ongeveer €900 excl arbeid, dus de rekening zal dan rond de 1100 a 1200 euro komen te liggen. waaahhh.. nu maar duimen dat de pomp los wil komen.
 
Ja, vroeg of laat krijgen we er allemaal mee te maken.De mijne 2mnd geleden(2007,35000km, onder garantie)nog laten vervangen.Hopelijk komt de jouwe los,maar ik betwijfel het.

Sinds gisteren heb ik op m'n K1200S van 2008 het ABS lampje branden. De garage adviseerde om de K aan de druppellader te hangen omdat er soms storing wordt gegeven wanneer er net te weinig spanning is.
Dat gedaan, maar helaas ging vanmorgen het lampje weer branden. Dus naar de garage geweest en die zag idd de storing, maar ook dat de ABS pomp te weinig vermogen heeft en vast zit..
Volgende week maar proberen om met nieuwe remvloeistof en een goede remproef of de pomp weer los wilt komen. Zo niet, dan zal hij vervangen moeten worden.. :( de goedkope pomp variant was ongeveer €900 excl arbeid, dus de rekening zal dan rond de 1100 a 1200 euro komen te liggen. waaahhh.. nu maar duimen dat de pomp los wil komen.
 
:') Lekker slim, je kenteken muteren door alleen de letter die door het type voertuig al vaststaat te veranderen. :')


Geen flauw idee hoe dit kan. Heb nl. zelf niets aan de foto aangepast, maar ook het origineel (deze is verkleind) had dit al. Ik muteer overigens mijn kentekens nooit bij plaatsing op het web.
 
Ik rijd met mijn k1200r met een conversie kit erop, het scheelt echt een stuk je zit rechter op dan met het originele stuur.[afbeelding]
Bij mij zat deze er al op bij de aankoop.
(Bedankt vorige eigenaar ;) )
Als je nou iets dichterbij had gewoond, had ik graag een keertje komen kijken (en proefzitten als het mag).


Ik heb op mijn Powercup ook een SBK stuur zitten. Een aantal jaren geleden gemonteerd, nooit spijt van gehad![afbeelding]
Woont ook al zo ver weg -O-
Heb je de conversie zelf gedaan? Gezien de posts over de handvatverwarming, toch iets huiveriger geworden.
 
dat is de verkeerde kant op ik mot morgen ritje den helder doen. :/
 
Sinds gisteren heb ik op m'n K1200S van 2008 het ABS lampje branden. De garage adviseerde om de K aan de druppellader te hangen omdat er soms storing wordt gegeven wanneer er net te weinig spanning is.
Dat gedaan, maar helaas ging vanmorgen het lampje weer branden. Dus naar de garage geweest en die zag idd de storing, maar ook dat de ABS pomp te weinig vermogen heeft en vast zit..
Volgende week maar proberen om met nieuwe remvloeistof en een goede remproef of de pomp weer los wilt komen. Zo niet, dan zal hij vervangen moeten worden.. :( de goedkope pomp variant was ongeveer €900 excl arbeid, dus de rekening zal dan rond de 1100 a 1200 euro komen te liggen. waaahhh.. nu maar duimen dat de pomp los wil komen.

Voor zover ik weet is het probleem vanaf dit bouwjaar de koolborstels. Revisie wordt aangeboden, even via Google zoeken
 
Laatst bewerkt:
Beste BMW K liefhebbers,

Ik ben Gershon en rij al enkele jaren met veel plezier op mijn 2005 K1200r met ongeveer 70k km op de teller. Ooit heb ik er een Akrapovic uitlaat en een K&N luchtfilter op gemonteerd. Ik heb echter nooit wat aan de inspuiting gedaan.

Ongeveer twee maanden geleden liep het blok vast. Naar later bleek is er een schroef uit de zuigerstang gelopen, waardoor de zuiger loskwam van de krukas en door de zijkant van het blok naar buiten kwam. De schroef heeft in het blok en in de koppeling veel schade aan gericht. Gelukkig kon ik mn motor rechtop aan de kant zetten, door snel te ontkoppelen.

Na veel speurwerk heb ik de gok gewaagd en een 2010 1300cc blok laten monteren met een goed uitziende tweedehands koppeling. Uit de BMW onderdelen gids blijkt dat veel onderdelen van de 1300 uitwisselbaar zijn met de 1200. Het nieuwe blok paste zonder problemen en ook rijden gaat redelijk.

Redelijk, omdat ik nog niet helemaal tevreden ben. Daarom post ik hier nu mijn vragen en hoop ik dat jullie met me mee willen denken. Ik ben met name ontevreden over het rauwe geluid in het lage toeren gebied en hij lijkt daar ook soms in te houden. Kom ik boven de 4 a 5 duizend toeren rijdt het allemaal perfect. Ook vind ik dat de gas respons niet snel genoeg is. Na het dichtdraaien van het gas, nemen de toeren met ongeveer een halve seconde vertraging af.

Wat zou het kunnen zijn? de computer van de 1200 heeft het zelfde onderdelen nummer als die van de 1300. Zou het dan toch aan de mapping liggen en is het zo dat de motor nu te arm loopt. Maar waarom dan alleen in het lage toeren gebied en waarom de slechte gas respons. Zou een Rapid-bike module helpen?
Ik zit even vast en de dealers weten het ook niet, omdat er nog nauwelijks ervaring is met 1300blokken in een een 1200.

Wie weet wat een goede volgende stap voor me zou zijn?

Groet
Gershon
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat een 1300 uit 2010 een ander brein heeft dan jouw 1200 uit 20??
 
Uit 2005, maar het brein heeft wel in de onderdelengids staan dat het inwisselbaar is... Hoe zou ik dit kunnen testen?

~[edit] Ik heb nog even gekeken en het onderdeel nummer is wel hetzelfde maar het brein is dan nog niet geprogrammeerd. De dealer moet hem dan nog installeren met een programma dat niet voor consumenten beschikbaar is.

Hoe zou ik kunnen testen of dit het euvel verhelpt? Voor ik er veel geld aan uitgeef...of toch op de bank en een rapidbike aanschaffen. Iemand een goede plek hiervoor?
 
Laatst bewerkt:
Uit 2005, maar het brein heeft wel in de onderdelengids staan dat het inwisselbaar is... Hoe zou ik dit kunnen testen?

\[edit] Ik heb nog even gekeken en het onderdeel nummer is wel hetzelfde maar het brein is dan nog niet geprogrammeerd. De dealer moet hem dan nog installeren met een programma dat niet voor consumenten beschikbaar is.

Hoe zou ik kunnen testen of dit het euvel verhelpt? Voor ik er veel geld aan uitgeef...of toch op de bank en een rapidbike aanschaffen. Iemand een goede plek hiervoor?
Dit is inderdaad wel een specifiek geval.
Het lijkt mij logisch dat de firmware van de K1300 geladen moet zijn.

Misschien ook even een algemeen topic in techniek zetten?

Ritzen zit op Motor-Forum, heeft de naam van wizard op het gebied van afstellen.
Of Tovami bellen in Goes. :)

Ritzen motors Weert
Tovami: testbanken voor motoren, auto's en karts
 
Eergisteren mijn k1200r opgehaald, eerste 500km ermee gereden, eerste indruk is goed. Vraag wat tanken jullie 98 of 95 of anders? Dit omdat er niet veel tankstations 98 verkopen. Oja kom uit Friesland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan