Honda Hornet Forum Deel 21

Goedemiddag,

Ik zou graag een 12 volt aansluiting onder m'n zadel maken, zodat ik onderweg een powerbank/telefoon kan opladen. Hebben jullie dit ook en zo ja, hoe hebben jullie dit gedaan? Ik kan namelijk niet echt een geschikte plek vinden.

Ik heb deze.

Idee is om vanaf dit punt d.m.v. een usbkabel de telefoon/powerbank in de tanktas op te laden.

Ik hoor graag hoe jullie dit hebben aangepakt :-)
 
Goedemiddag,

Ik zou graag een 12 volt aansluiting onder m'n zadel maken, zodat ik onderweg een powerbank/telefoon kan opladen. Hebben jullie dit ook en zo ja, hoe hebben jullie dit gedaan? Ik kan namelijk niet echt een geschikte plek vinden.

Ik heb deze.

Idee is om vanaf dit punt d.m.v. een usbkabel de telefoon/powerbank in de tanktas op te laden.

Ik hoor graag hoe jullie dit hebben aangepakt :-)
Rechtsonder het zadel achter reservoir remvloeistof zit een kleine ruimte met een klein schotje daar kan je een rond gat in maken en de lader in vast klemmen zit dan ook aan de goede kant van de accu wel even een zekering tussen de voedingsdraad zetten
full
 
Rechtsonder het zadel achter reservoir remvloeistof zit een kleine ruimte met een klein schotje daar kan je een rond gat in maken en de lader in vast klemmen zit dan ook aan de goede kant van de accu wel even een zekering tussen de voedingsdraad zetten[afbeelding]

Dat is nog eens een goede tip! Dank je wel :-) Hopelijk gaat mijn 12v aansluiting daar passen...

Wordt Vervolgd.
 
Wegvrotten ergens bij de koplamp, heb je gelijk powerrr voor als je de telefoon voor navigatie wil geburiken.
 
Weet iemand waarvoor de vacuümtube dient? Bij mij op de hornet 04 zit die namelijk los, en niet aangesloten op de onderkant van de benzinekraan.


full
 
Dat is nog eens een goede tip! Dank je wel :-) Hopelijk gaat mijn 12v aansluiting daar passen...

Wordt Vervolgd.
Je kunt zo ook een usb splitter gebruiken voor onder zadel bv powerbank laden en tegelijk je mobiel op stuur laden
Laadpunt onder zadel is ook gelijk beschermd tegen vocht....
 
Weet iemand waarvoor de vacuümtube dient? Bij mij op de hornet 04 zit die namelijk los, en niet aangesloten op de onderkant van de benzinekraan.


[afbeelding]
Dat slangetje aan de rechterzijde is een luchtslang en zorgt ervoor dat de tank belucht wordt en dus niet vacuüm kan trekken
De benzineslangen zijn een dunne en een dikkere deze lopen naar de carburateurs
 
Je kunt zo ook een usb splitter gebruiken voor onder zadel bv powerbank laden en tegelijk je mobiel op stuur laden
Laadpunt onder zadel is ook gelijk beschermd tegen vocht....

Welke model Hornet heb jij?
Ik heb een 900 uit 2004 en heb dat "schotje" helemaal niet zitten.



Heb dus even beun de haas moeten zijn om een oplossing te maken. Persoonlijk vind ik heb een zeer geslaagd prototype. Hebben jullie nog tips voor verbetering of kan het zo wel?

 
Laatst bewerkt:
Haal met mijn 2008 model makkelijk 1:18 / 1:19, (SC Project en K&N filter) heb niet echt een rustige rijstijl.

Ik gebruik de dagteller ook, maar rond de 200km moet ik toch echt gaan tanken. Wat ik dan ook wel weer opvallend vindt, is dat er dan 'maar' een liter of 12 in gaat. Ik neem aan dat de 16l tankinhoud inclusief reserve is.
 
Welke model Hornet heb jij?
Ik heb een 900 uit 2004 en heb dat "schotje" helemaal niet zitten.

[~[url="https://farm5.staticflickr.com/4369/35982644693_259bf04b00.jpg"]afbeelding~][/url]

Heb dus even beun de haas moeten zijn om een oplossing te maken. Persoonlijk vind ik heb een zeer geslaagd prototype. Hebben jullie nog tips voor verbetering of kan het zo wel?

[~[url="https://farm5.staticflickr.com/4422/36622266712_8656c68999.jpg"]afbeelding~][/url]

Ik begin nu ook wel behoefte te krijgen aan een mogelijkheid om mijn smartphone te kunnen gebruiken als navigatie. Is er iemand die dat doet en zo ja, wat voor houder gebruik je?

Bij de 12V aansluiting heb ik nog geen beeld, zit er onder het zadel al wel een mogelijkheid om iets aan te sluiten?
 
Ik begin nu ook wel behoefte te krijgen aan een mogelijkheid om mijn smartphone te kunnen gebruiken als navigatie. Is er iemand die dat doet en zo ja, wat voor houder gebruik je?

Bij de 12V aansluiting heb ik nog geen beeld, zit er onder het zadel al wel een mogelijkheid om iets aan te sluiten?

Hoi Wimnus67,

Zoals je kan zien zat er bij geen mogelijkheid voor 12v, dus heb ik zelf iets moeten knutselen. Maar wellicht is dit afhankelijk van het model dat je hebt.
 
Welke model Hornet heb jij?
Ik heb een 900 uit 2004 en heb dat "schotje" helemaal niet zitten.

[~[url="https://farm5.staticflickr.com/4369/35982644693_259bf04b00.jpg"]afbeelding~][/url]

Heb dus even beun de haas moeten zijn om een oplossing te maken. Persoonlijk vind ik heb een zeer geslaagd prototype. Hebben jullie nog tips voor verbetering of kan het zo wel?

[~[url="https://farm5.staticflickr.com/4422/36622266712_8656c68999.jpg"]afbeelding~][/url]
Ok ja dat zie ik..
dat zit er bij jou niet
Mijn fiets is een 600 2004..
 
Hoi Wimnus67,

Zoals je kan zien zat er bij geen mogelijkheid voor 12v, dus heb ik zelf iets moeten knutselen. Maar wellicht is dit afhankelijk van het model dat je hebt.

Model uit 2003. Ik zal me eens verdiepen in de elektriciteit en de mogelijkheid voor een telefoonhouder
 
Zowaar viel de helft van het vermogen weg tijdens het rijden op de snelweg. Eerst kort in elkaar zakken en toen weer oppakken. En dit een paar keer. Eerst op de heenweg en paar uur laten ook op de terugweg. Na een tijdje op de terugweg viel de helft weer weg en is sinds dien zo gebleven. Eenmaal van de snelweg af kon ik voorzichtig voelen of alle cilinders nog mee deden. Cilinder 2 & 3 lijken degene te zijn die uit waren gevallen. Kon deze het langst aanraken(dus waren het koudst)

Heb het vermoeden dat wellicht de brandstof toevoer verstopt zit. De ontsteking zit op 1 & 3 en 2 & 4, gezien 2&3 uitvielen denk ik dus dat het niet de ontsteking is. Echter is er wel een sterke benzine geur te ruiken maar geen knallen uit de uitlaat.

Morgen de boel maar loshalen en verder uitzoeken; nog tips of suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Zowaar viel de helft van het vermogen weg tijdens het rijden op de snelweg. Eerst kort in elkaar zakken en toen weer oppakken. En dit een paar keer. Eerst op de heenweg en paar uur laten ook op de terugweg. Na een tijdje op de terugweg viel de helft weer weg en is sinds dien zo gebleven. Eenmaal van de snelweg af kon ik voorzichtig voelen of alle cilinders nog mee deden. Cilinder 2 & 3 lijken degene te zijn die uit waren gevallen. Kon deze het langst aanraken(dus waren het koudst)

Heb het vermoeden dat wellicht de brandstof toevoer verstopt zit. De ontsteking zit op 1 & 3 en 2 & 4, gezien 2&3 uitvielen denk ik dus dat het niet de ontsteking is. Echter is er wel een sterke benzine geur te ruiken maar geen knallen uit de uitlaat.

Morgen de boel maar loshalen en verder uitzoeken; nog tips of suggesties?
Als je een sterke benzinelucht ruikt zou ik zeker even onderzoeken of je een lekkage hebt...Dan kan haast niet anders
 
IK heb geen tips maar hou ons de op hoogte

Vanochtend was het starten en lopen. Alleen de eerste paar omwentelingen deden nog raar en daarna liep ie als een zonnetje. Woon-werkverkeer ging vloeiend en geen 1 keer uitgevallen.


Als je een sterke benzinelucht ruikt zou ik zeker even onderzoeken of je een lekkage hebt...Dan kan haast niet anders

Vanmiddag visueel de boel gecontroleerd en niks kunnen ontdekken. Bougies zien er goed uit, ook luchttoevoer, geen lekkage. Bobines en ontsteking spoelen nagemeten en lijken ook allemaal oké.

Benzine filter ook gecontroleerd en was nog schoon.

Heb toch het vermoeden dat het wellicht een vuiltje was in de carbs. Anders weet ik het ook zo gauw niet meer... :Y
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede Hornetrijders! Net m'n eerste hornet(2005 facelift) gekocht en ben aan het kijken voor valblokken/framesliders.
Watvoor valbescherming raden jullie aan? Enkel op het blok of ook op de vork/stuur etc? Forum al doorzocht en de een zegt doen, de ander heeft het over het risico op een gescheurd motorblok als ze daar op gemonteerd zitten.
Tips over types ed graag! Mag simpel spul zijn en hoeft er niet gelikt uit te zien, als het maar goed beschermt.
 
Vanochtend was het starten en lopen. Alleen de eerste paar omwentelingen deden nog raar en daarna liep ie als een zonnetje. Woon-werkverkeer ging vloeiend en geen 1 keer uitgevallen.Vanmiddag visueel de boel gecontroleerd en niks kunnen ontdekken. Bougies zien er goed uit, ook luchttoevoer, geen lekkage. Bobines en ontsteking spoelen nagemeten en lijken ook allemaal oké.

Benzine filter ook gecontroleerd en was nog schoon.

Heb toch het vermoeden dat het wellicht een vuiltje was in de carbs. Anders weet ik het ook zo gauw niet meer... :Y

Top dat het zo verholpen is :]
 
Hallo mede Hornetrijders! Net m'n eerste hornet(2005 facelift) gekocht en ben aan het kijken voor valblokken/framesliders.
Watvoor valbescherming raden jullie aan? Enkel op het blok of ook op de vork/stuur etc? Forum al doorzocht en de een zegt doen, de ander heeft het over het risico op een gescheurd motorblok als ze daar op gemonteerd zitten.
Tips over types ed graag! Mag simpel spul zijn en hoeft er niet gelikt uit te zien, als het maar goed beschermt.

Hier op het frame;) Zeker niet op het blok!!!
 
Rechtsonder het zadel achter reservoir remvloeistof zit een kleine ruimte met een klein schotje daar kan je een rond gat in maken en de lader in vast klemmen zit dan ook aan de goede kant van de accu wel even een zekering tussen de voedingsdraad zetten[afbeelding]


Daar zit toch je pech gereedschapsetje?
 
Daar zit toch je pech gereedschapsetje?
Nee hoor bij mij niet meer
Is ruimte genoeg ergens anders onder zadel
Beugelslot,abus schijfremslot,navigatie in een mapje,bagagenetje,deels ingevuld schadeformulier,usb splitter,klem voor op stuur,GSM houder.... Klein spuitbusje met sop voor vizier....zacht doekje,etc
Ruimte zat met beetje puzzelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan