Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
En zoals beloofd; foto's van tijdens en na het wisselen van de spiegels!

full

full

full

full
 
Helaas weinig tijd om te rijden met een kleine meid van 5 weken thuis...

Afgelopen maandag ff met de motor naar werk om de spiegels te testen. Wat een verschil is dat! Ondanks de kleinere spiegels een veel beter zicht naar achteren door de bolling in de spiegels en ook de trillingen van de OEM spiegels zijn verleden tijd!

Nog wel wat kleine aanpassingen in afstelling... spiegel links zat m'n hand in de weg, maar wat naar buiten plaatsen is dit nu ook opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Goeieavond,

Ik kom hier even aankloppen voor advies. Van de week afgereden voor categorie A na 2 jaar A2 gereden te hebben en ben dus rustig aan het zoeken voor een nieuwe fiets, waarbij de GSR600 een van de mogelijke kandidaten is (naast de hornet 600/900 en de fazer 600/1000). Moet nog proefrijden dus het kan alle kanten op. Voornaamste doel is stad, woon-werk/uni en in het weekend erop uit.

Hierbij wilde ik even vragen of de GSR600 specifieke zwakke plekken heeft waar bij aankoop op gelet moet worden. Ik las iets op internet over dat de motor nogal haperig rijdt onderin de toeren door het brandstofinjectiesysteem en dat het 2006 model (met zilveren frame) het frame nogal zwak is. Kunnen jullie dit bevestigen of is het onzin? Is het verder een betrouwbare fiets qua onderhoud?

Alvast bedankt!
 
Hier zitten de mensen met verstand en deskundig advies. Ik weet het ff niet, kan niet meer logisch nadenken. Of een GSR 600 kopen ca 28000 km 2008 voor €2900 of een Yamaha XJ700X maxim
45000 km voor €1100. Op beide kom je wel vooruit, maar waarschijnlijk geeft de GSR meer fun.
Als ik de Maxim koop houdt ik €1800 in m'n zak voor bv een Iphone of Ipad pro. Mannen en vrouwen geef mij svp raad, zodat ik vannacht niet wakker lig.
 
Hier zitten de mensen met verstand en deskundig advies. Ik weet het ff niet, kan niet meer logisch nadenken. Of een GSR 600 kopen ca 28000 km 2008 voor €2900 of een Yamaha XJ700X maxim
45000 km voor €1100. Op beide kom je wel vooruit, maar waarschijnlijk geeft de GSR meer fun.
Als ik de Maxim koop houdt ik €1800 in m'n zak voor bv een Iphone of Ipad pro. Mannen en vrouwen geef mij svp raad, zodat ik vannacht niet wakker lig.


De GSR natuurlijk.

Wat moet je nou met een Iphone :? :r :')



T zijn ook wel 2 totaal verschillende motoren.... :/
 
Laatst bewerkt:
~

De GSR natuurlijk.

Wat moet je nou met een Iphone :? :r :')



T zijn ook wel 2 totaal verschillende motoren.... :/~




Klopt lijkt er ook niet op, maar op beiden kan je rijden. :) Toch wel de GSR?
Iphone is dacht ik makelijk om de Wegenwacht te bellen, mocht de Maxim er mee stoppen onderweg
 
Goeieavond,

Ik kom hier even aankloppen voor advies. Van de week afgereden voor categorie A na 2 jaar A2 gereden te hebben en ben dus rustig aan het zoeken voor een nieuwe fiets, waarbij de GSR600 een van de mogelijke kandidaten is (naast de hornet 600/900 en de fazer 600/1000). Moet nog proefrijden dus het kan alle kanten op. Voornaamste doel is stad, woon-werk/uni en in het weekend erop uit.

Hierbij wilde ik even vragen of de GSR600 specifieke zwakke plekken heeft waar bij aankoop op gelet moet worden. Ik las iets op internet over dat de motor nogal haperig rijdt onderin de toeren door het brandstofinjectiesysteem en dat het 2006 model (met zilveren frame) het frame nogal zwak is. Kunnen jullie dit bevestigen of is het onzin? Is het verder een betrouwbare fiets qua onderhoud?

Alvast bedankt!

Met aanschaf eind vorig seizoen kan ik nog niet heel veel roepen over onderhoud, maar heb tot nog toe lig geen bijzonderheden gehad. Het 'haperen' kan ik in mijn geval wel bevestigen; lijkt op gas aan/gas uit reactie. Heb begrepen dat dit met afstellen voor een deel wel verholpen kan worden, maar zover zelf nog niet gekomen.
 
Hier zitten de mensen met verstand en deskundig advies. Ik weet het ff niet, kan niet meer logisch nadenken. Of een GSR 600 kopen ca 28000 km 2008 voor €2900 of een Yamaha XJ700X maxim
45000 km voor €1100. Op beide kom je wel vooruit, maar waarschijnlijk geeft de GSR meer fun.
Als ik de Maxim koop houdt ik €1800 in m'n zak voor bv een Iphone of Ipad pro. Mannen en vrouwen geef mij svp raad, zodat ik vannacht niet wakker lig.

Proefrijden en dan bedenken wat je het liefst wil.
 
Goeieavond,

Ik kom hier even aankloppen voor advies. Van de week afgereden voor categorie A na 2 jaar A2 gereden te hebben en ben dus rustig aan het zoeken voor een nieuwe fiets, waarbij de GSR600 een van de mogelijke kandidaten is (naast de hornet 600/900 en de fazer 600/1000). Moet nog proefrijden dus het kan alle kanten op. Voornaamste doel is stad, woon-werk/uni en in het weekend erop uit.

Hierbij wilde ik even vragen of de GSR600 specifieke zwakke plekken heeft waar bij aankoop op gelet moet worden. Ik las iets op internet over dat de motor nogal haperig rijdt onderin de toeren door het brandstofinjectiesysteem en dat het 2006 model (met zilveren frame) het frame nogal zwak is. Kunnen jullie dit bevestigen of is het onzin? Is het verder een betrouwbare fiets qua onderhoud?

Alvast bedankt!

Het aan/ uit effect heb ik nog nooit ervaren met de GSR, maar komt wel voor.
Wat het frame betreft heb ik nog nooit gehoord wat jij beschrijft.
Ik heb de motor nu bijna 6 jaar en heb met regelmatig onderhoud nog weinig schokkends meegemaakt...
 
Goedemiddag allemaal:

De gsr 600 uit de eerste bouwjaren heeft exact hetzelfde frame en kracht als de gsr 600 uit de latere jaren. Het enige verschil qua frame is de kleur.

Het aan uit effect kan met afstelling verholpen worden. In mijn geval is het na het stellen van de kleppen op 24.000 (ruimer gezet) al was het niet erg nodig, bijna helemaal verdwenen.

Let wel op of de motor (als hij wat meer kilometers heeft) niet overdreven ratelt. en 2 of hij niet uit wil vallen als hij warm is en de koppeling ingeknepen wordt. ( bij mijzelf was 1 van de tpu sensoren defect).

Controleer ook of er Carbon sierstukken op de zijkant zitten. Door de vorm van het frame komt er snel schade aan de linker en rechte zijkant van het frame onder de tank. Dit wordt vaak verstopt met een mooi Carbon sier kapje.

Tot slot schijnt een inbouw kastje (naam ff kwijt) er ook voor te zorgen dat het aan uit effect verdwijnt. Iets met schraal lopen en milieu eisen.

Groetjes,

Mike
 
Aantal jaar geleden een BMC filter laten plaatsen en laten afstellen door Hoegee, samen met andere uitlaat (Eerst een GPR Ghost en daarna een Laser) heeft dit zeker het aan/uit effect bijna weg gehaald.
 
Ff snel tussendoor :$ Ik heb de originele knipperlichten achter vervangen door LED lampjes, netjes de goede weerstanden ertussen, en de knipperlichten werken nu op normale snelheid, maar als ik het alarmlicht aan doe krijg 1 hele korte knipper en vervolgens niks meer. Iemand een suggestie?
 
Weerstanden weg gooien en een last onafhankelijk knipperlicht relais kopen. Dat is een nettere oplossing en tevens heb je dan geen last van weerstanden die warm worden.
 
Dank u zeer, dat heeft idd gewerkt! Jammer van die twee weerstanden die nu overbodig zijn, maar natuurlijk niet meer te retourneren omdat ze al 'gebruikt' zijn.
 
Dank u zeer, dat heeft idd gewerkt! Jammer van die twee weerstanden die nu overbodig zijn, maar natuurlijk niet meer te retourneren omdat ze al 'gebruikt' zijn.

Zelf knutselen/sleutelen is een leer/probeer proces, 2 weerstandjes zijn nog een betrekkelijk goedkope les :P
Volgende keer éérst informatie inwinnen ;)
 
Heb ik gedaan, zelfs nog gebeld met de winkel etc. Weerstandjes zouden voldoende moeten zijn (ja relais verkochten ze ook ;)). En uiteraard Google geraadpleegd, maar daar vind je vaak zoveel informatie dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
 
Heb ik gedaan, zelfs nog gebeld met de winkel etc. Weerstandjes zouden voldoende moeten zijn (ja relais verkochten ze ook ;)). En uiteraard Google geraadpleegd, maar daar vind je vaak zoveel informatie dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

:? Slecht advies van die zaak...
Mocht je nog eens iets willen veranderen o.i.d. en twijfelen, gooi het hier in de groep....genoeg ervaringsdeskundigen hier :Y
Anyway, het werkt nu :t
 
Ja idd. Ook bij Barracuda zelf was het nee hoor, die weerstandjes moeten goed zijn dus dat doe je dan maar braaf :') Als het dan niet werkt en je kijkt verder dan je neus lang is blijkt idd dat het vaak niet de oplossing is. Overigens zijn we trouwens zeker een half uur bezig geweest met het vinden van de relais, had ik misschien ook meteen even moeten vragen hier :D
 
Heyhey,
Nu een klein half jaartje in het bezit van mn GSR en wat is het een mooie en goeie fun-bike.
Nu had ik wel een vraagje, is er nog iets te doen aan het zitcomfort van de GSR? voor woon werk verkeer heb ik er geen last van, maar bij langere ritten (2u+) heb ik er toch wel last van dat het zadel best wel hard is. zal dit komen doordat ik naar voren schuif op het zaldel?

heeft er iemand ervaring met:
1) van die kniepads,
2) een bragster zadel,
of misschien nog een andere tip?
 
Roel heeft een Bragster zadel en wil niet meer zonder.

Zelf heb ik geen GSR meer, maar met leren broek vond het beter zitten dan met textiel broek. ( Minder lagen en minder schuiven)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan