meest comfortabele chopper

De combinatie van forward controls en het ontbreken van windbescherming vind ik op de snelweg minder. En dat terwijl voorheen op nakeds de snelweg goed ging maar daar zit je licht voorover.
 
Deze doet het niet verkeerd op de snelweg. Zit niet voorover. Goede helm en eventueel bescherming van alles wat onder de klep uitkomt met een neopreen masker. Dan ligt de comfort-grens bij mij op 130km/u. Heb ik voor mijn gevoel meer motorbeleving als een trillend blok.
GK-1RZIgnK1mdx1JLEpZ9PMe_iB0CKsHCVSTJCUaWCRnhEULw5m82Gd4vrz5OfkcX96mTW36H4mwTpsJTgdoZyBH3aAFzYxAdZCpLmTR1-Yll58VAFJ9syK0BhvzLH2LK3Ep-BlXsiZ2WFHrKw8-q5i_JBoX_o0ukyrCCeXwrfbT8m7TjiM9iIt6itTOb50WxcRS9y3p6YUptx31i1yzBrCUktxbJFS7jOq7vQBtxz9qjbEIdS9X9V6NdIt7SrKY69T0IIy8fCug6FLTHeg7whcaEVxG81HHfTvNO9_LmuXRtWc56fK1Qf1qiMZ7VYL_-5lBtLTH37BPiXXVNZwOGp158aDrkp7Qw7hjChNi0jsb36rvTwPdc5r4hkiH4OrxtG5jSlQMskMrpSHlZadtxBOwj2CzeIg-4j82iScjVwsZru2bMoOPHUY_HOp3nPTiDKibYP07UI_5dAAfItd3bT4QBoEIIloTzJr-yjJTR47qPKc_CuEvwEWiAhmHWGIjm9pdSqOg8vhNPx-eMlwRXY6whQZ8Jd0riIQVyCCJJXJpIp5xk_hxH2TuIU8ptGcKKaleh2Q5zjL8Ye1TCqIEA9DiNlToSRi2RDXl12DkAZgmqXK5oEjX9Rli4dN4hCAKqvFaD29cPiDcfpRUHUDtGl8gj65i4TvKfzzM0P08n8bjEg=w1265-h844-no

En erg koersvast in deze set-up met een betrouwbaar blok.
 
Koersvast is mijn custom brommertje ook. Verder blijft het persoonlijk. De plaatsing van voetsteunen en stuur hebben ook invloed oo elkaar. Ik heb overigens een integraalhelm en dat gaat prima.
 
Zoveel mensen, zoveel meningen en ervaringen. Als je wat klassieker wilt gaan en de " Top of the Bill qua betrouwbaarheid (ervaring) zou ik ook de Wildstar/Roadstar een kans gunnen. Mooi 1600cc blok.

@knutsel; dank voor je inbreng, zeker een goed alternatief!
ik heb bij diverse rijtests gelezen dat de Honda VTX nogal stug geveerd is, en wordt aangeraden after market shocks te plaatsen.
Hoe is dat bij de Wildstar/roadster?

EDIT: ik zie t al, :X de wildstar heeft ze uberhaupt niet... _O-
mis je die achtervering niet op de klinkertjes? of 0,5 bar in je achterband? ;)
 
Laatst bewerkt:
Er ligt een forse monoshock onder het blok. Vering is van huis uit zacht. De voorspanning van de veer kun je mechanisch nog iets opvoeren. Voor solo-gebruik meer dan voldoende. Met een duo en een oude veer kom je bij onze Nederlandse drempels soms iets te kort en kom de gasveer tegen zijn aanslag. Optie is dan om met een progressieve veer te rijden. Dat kan ook in je voorpoten, bij oude veren.
Mijn Roadstar is nu 16 jaar oud en rijd nu zo,n 6 jaar met progressieve veren voor en achter. Maar dat is dan wel altijd met duo en heel erg veel Km met trailer.
SEou5fNQexEX3nuuNJ50KtDyy_LBeAbrO1Wk3arsKnvmyipOQqDDbaYdxYStkBQxqy80x2sPhOR3yimuLoelf0GFrEl0bob5pjxqZT0e4D9kQlHWCdavvU0nVLqoUP4XVEWEb0hVdfPhF1wbgf8IhyzNzmBNKd2r5DY147zvB8YM66NI3Vb7U5v1O22gs8-pt1Wkq0jG8AmOl3tWZdR1aLGJAVEQaxnnaPNr34vKdI5o-NiuGmslo95itm9sJzDHQVJ1ZpyjY7msNNIbYlYcfHKlpBltk1-1hVl9Pe-9vQuDOcr2iOXONPxcfTfhJC_YOmhtFk7BkqOtj1_fRQHpLJC_1YTBxBG5_bms_vLIb-FEAUeuOHjKI9HgqRB4EmXVfTd1E2YTtwID0-haGUpTQcVfoB9qiVNSU2w771onPVRShkvdm79x3RYqzXPZiAHaTWqXc6dj0FHQYyev868ZQkGldp32nRKZdAuPqDD8i1cbAfkYnV5WFiQ0RRH-wgJ9Z445xBGYJR-nN_h8Nc7XOi3Q_j4s8F7whMAe0S-lnYPHKt5pc27RQ1xaz5oU0yeb-RdzyYlX8zLl9nPsETktDGHKQSPE6C5zcTqqDgNNhr5HDHaNSTmB=w1441-h844-no

Als je vering iets stugger is stuurt het wel wat beter. Ik heb bij diverse Wildstars de vering aangepast. Dat doe je wanneer je met 100km/u in een ruime bocht de centrifugaal krachten voelt in je voorvering en je als het ware dansend door de bocht gaat. Dan wordt het echt tijd voor ingrijpen.

ps. Je maakt mooie dingen, Joep.
 
Laatst bewerkt:
Even een quote uit een ander topic:
Voor elke Honda een reserve spanningsregelaar meenemen. Maakt niet uit of het origineel is, ik heb ze via alibaba . En ook dan monteren met warmtegeleidende pasta en een extra koelplaatje.

En het antwoord.
Tja en als die in orde is dan brandt de dynamo wel door. Inmiddels rij ik 3 jaar naar alle tevredenheid Yamaha :+

Voorheen altijd Honda gereden, vond dat een heel betrouwbare motor. Waren toen, jaren 90, altijd iets duurder als de Yamaha.
Maar sinds de Wildstar blijf ik erg merkvast. Ook omdat we binnen de WSFH erg veel ervaring hebben met de dikke V-Twins en samen heel veel probleemloze kilometers rijden.
 
Laatst bewerkt:
Met onderdelen vind ik Yamaha juist duurder. Ik vind het een mooi merk. Zelf heb ik alleen Yamaha eencylinders (gehad), zo een 1600cc twin zal minder belast worden en meer km aankunnen. Nooit mee gereden maar met het blok zul je lekker rustig kunnen cruisen door het koppel.
 
Thanks knutsel, mocht je nog eens een mooi kastje nodig hebben, je weet waar je moet zijn... ;)
Ik heb ook veel gesleuteld aan Yamaha's. Ik vind ze doordacht en degelijk. Dus ik begin steeds enthousiaster te raken wat betreft de wildstar. Ook aardig wat koppel voor de 1600.
Maar ik heb de vtx 1800 nog niet weg gestreept. Wel flink wat zwaarder. Kun je nog meer belangrijke voordelen aangeven wat betreft de wildstar VS de vtx? De vering is dus softer? Vind ik erg belangrijk. Zelf trouwens rijervaring met de vtx?
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik heb geen ervaring met de VTX 1800. Ik neig meer naar een wat klassiekere uitstraling en ben gek op gespaakte wielen. Verder vind ik een radiator een storend element op een chopper, ondanks dat vloeistof gekoeld zeker niet slecht is. Ook heeft de Honda aardig wat kunststof aan boord. En die rechte panlat, lees fendersteun is bij mij dezelfde doorn in het oog als bij de Harley. Vind ik dus echt oerlelijk.
Daarnaast heeft een belt weinig onderhoud nodig en die van mij gaat al meer dan een ton mee. Maar cardan ook. Maar die past dan weer niet in mijn klassieke beeld. (allemaal heel persoonlijk) Dus het is het vonkje wat in eerste aanblik over sprong. En wat ik toen mooi vond vind ik nu nog mooi, houd niet zo van veranderingen. Een economische eigenschap, ik hoef geen nieuwe.(zijn er ook niet meer)
En als je er ook een brede slof in wilt, tot 240 breed kan in de originele achterbrug. Die heeft de VTX dan weer af fabriek.
En in het kader van comfort, heb zojuist mijn routes klaar. Hij gaat in september nog even naar Andalusië, zo,n slordige 6000km. En als deze tractor niet comfortabel zou zijn ging ik dat niet doen en ging mijn vrouw dat stuk niet achterop zitten.
 
Laatst bewerkt:
geweldig dat je weer 6000 op die teller gaat gooien. :Y
Die radiator stoort mij niet, maar ik snap je beweegredenen wel. Net als die rechte panlat ;) Maar ik ben ook metaalbewerker, dus mocht het me gaan storen bij de VTX en er is geen kromme aftermarket te krijgen, dan smeet ik m wel iets krom, en laat m weer ff verchromen.
Maar wat ik eigenlijk het belangrijkste vind; worden je ballen erg geroosterd bij die wildstar? en is dat bij die vtx misschien minder ivm de waterkoeling? Ik denk zelf eigenlijk dat het niks uitmaakt; die warmte moet toch ergens heen. Maar het kan zijn dat de luchtstroom gunstiger is, en wat minder langs de nootjes stroomt... B|
Dat de Honda veel kunststof aan boord heeft stoort mij dan weer wel. Maar als je een 3e hands koopt, zal het meeste misschien al uitgewisseld zijn voor aftermarket spul.
Bizar trouwens dat er 50 kilo verschil in de vtx1800 en wildstar zit, terwijl de honda dan weer veel kunststof bevat... :?

en ik denk dat ik liever een belt dan cardan heb; loopt mijns inziens een stuk soepeler.

ik ben sowieso van plan met zowel de vtx als de wildstar een ritje te gaan maken om gewoon zelf te oordelen. eerst mijn huidige varadero uit '99 met 78000 op de teller even verkopen...iemand?? :t
 
Laatst bewerkt:
Daar moet je van houden, persoonlijke keuze. Het geheel hangt wel aan je sturend deel, voelt wel anders aan en is zwaarder. Rijd zelf met een hoog scherm, zit helemaal uit de wind. Heb er tevens een set Winddeflectors ( home made) op zitten. Scheelt een hoop opwaartse wind die tegen je scheenbeen omhoog komt.
Maar alles blijft een persoonlijke voorkeur, vind de Fairing veel te lomp.
 
Laatst bewerkt:
Daar moet je van houden, persoonlijke keuze. Het geheel hangt wel aan je sturend deel, voelt wel anders aan en is zwaarder. Rijd zelf met een hoog scherm, zit helemaal uit de wind. Heb er tevens een set Winddeflectors ( home made) op zitten. Scheelt een hoop opwaartse wind die tegen je scheenbeen omhoog komt.
Maar alles blijft een persoonlijke voorkeur, vind de Fairing veel te lomp.


Ik hou het persoonlijk ook bij m`n windscherm ipv de Batwing . Is wat opener
en het zat er al op , maar heb de Batwing er wel origineel en in juiste kleur bij . Ach de èèn vindt dit mooi
en de ander vindt dat mooi, t ìs maar wat je wil . O-)

PS - Heb ook de er op horende tourglide kuip er bij , maar die is nog veeuul zwaarder en lelijk/lomp :X )
 
Laatst bewerkt:
Maar die tourglide kuip hangt aan je frame en niet aan je stuur?

Ik heb ooit een keer met zo een kuip aan het stuur gereden dat was een electra glide met van alles er op en aan, ik vond het niets met manoeuvreren.
 
Laatst bewerkt:
Maar die tourglide kuip hangt aan je frame en niet aan je stuur?

Ik heb ooit een keer met zo een kuip aan het stuur gereden dat was een electra glide met van alles er op en aan, ik vond het niets met manoeuvreren.


Ja `die tourglide kuip draait niet mee , die hangt aan frame .. Die van mij ligt op zolder , naast de batwing .
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik ben er bijna uit heren...
Het wordt de Yamaha wildstar VS de Honda vtx 1800. Tenzij er nog mensen zijn die een beter voorstel hebben voor mijn 6000 euro... ;)

Ik ben wel een beetje bang dat ik ga zwichten voor de bizarre 164nm van de vtx, maar ik wil de wildstar ook zeker een eerlijke kans geven... O-) En qua looks vind ik dat knutsel een goed punt heeft dat de wildstar een echt klassieke uitstraling heeft (spaakwielen, belt etc.) waar de vtx niet aan kan tippen.

Ik ga de komende tijd proefrit(ten) maken op beide motoren, en houd jullie op de hoogte!! Want uiteindelijk is nog maar 1 ding belangrijk; welke rijdt het meest relaxed :t
 
Laatst bewerkt:
Ik zou die tractor van knutselsmurf kopen, compleet met trekhaak en kar er bij ..
want die gaat nooit stuk . ;)

Succes met motor jacht .. :+
 
Welk model/modellen ?
Bijvoorbeeld een membraan voor een Mikuni carb voor een Yamaha vier keer zo duur als dezelfde bij Suzuki. Gelukkig zijn er ook nog onderdelenshops die je op dit soort dingen attenderen. In mijn geval ging het om een SR250 maar ik heb van een aantal anderen vergelijkbare ervaringen gehoord. Of we treffen het altijd net verkeerd met de onderdelen die we nodig hebben.

Hierbij heb ik het over origineel Yamaha. Als je wat verder zoekt zijn er natuurlijk meerdere wegen die naar 020 leiden. Op zoek naar lagers voor o.a. het blok schrok ik mij rot bij de prijzen. Voor een fractie van de prijs had een universele lagerboer de lagers van dezelfde fabrikant maar zonder Yamaha onderdeelnummers. Zo kom je er ook wel.
 
Dat verbaast mij ook vaak. Zo zag ik een aflevering van Wheeler dealers waarin Edd China de distributieketting van een Mercedes verving door een nieuwe en die kostte 375 dollar. Dat is een dubbelrijen ketting, net als in veel andere automotoren en je kunt het ook gewoon per meter kopen en dan kost het veel minder.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan