Nieuw, A2, Chopper

hhhh

V-Strom 650 "17
25 aug 2017
165
29
Dag Allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum maar lees al wel een tijdje mee. Ik ben momenteel aan het lessen en hoop vanaf volgende week mij A2 rijbewijs te hebben.

Ik wil vanaf volgend jaar januari/februari een motor gaan kopen. Ik ga alleen rijden voor de plezier en met mooi weer. Ik kan dan nog even door sparen en vanaf september/oktober lijkt het mij toch al wat te koud worden om lekker te gaan touren.

Ik ben nu al wel aan het oriënteren op een motor. Dat het een chopper gaat worden weet ik zeker. Ik ben aan het kijken geweest naar een Intruder, Shadow en een Dragstar. Ik ben toch wel helemaal onderste boven van een dragstar.

Ik zit nu vooral te kijken naar een Dragstar 650, aangezien ik het A2 rijbewijs ga halen. Maar om de Dragstar 1100 niet uit te sluiten ben ik daar ook wel benieuwd naar, wat zou er mogelijk zijn qua terugvoeren. Hij is 45KW, dus hij kan terug naar 35KW, vermogen/massa rijklaar valt ook binnen A2. Theoretisch zou het dus kunnen, alleen wordt de motor er ook beter van? Ik lees op het internet dat terugvoeren goed gaat bij 600/700 cc, maar deze is 1100 cc. Iemand enig idee of dit mogelijk is? Het lijkt mij dan ook dat de 1100 dan net iets vlotter moet zijn als de 650, ik denk dat ik er dan meer plezier van ga krijgen.

Enigste jammeren aan de Dragstar vind ik de uitlaten, dat vind ik weer zo mooi bij de intruders. Zowel links als rechts een pijp. Bij alleen rechts een pijp vind ik ze zo kaal lijken link.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie bevindingen.

Dankjewel!
 
Alles is terug te voeren, maar kost. En vaak wordt t er niet beter van.

Een 650 vind ik power te kort hebben, maar goed, je hebt A2.

Proefrijden, dat is t enige wat je moet doen.
 
Alles is terug te voeren, maar kost. En vaak wordt t er niet beter van.

Een 650 vind ik power te kort hebben, maar goed, je hebt A2.

Proefrijden, dat is t enige wat je moet doen.

Jup, terugvoeren kost geld, wel minder al de motor inwisselen naar 2 jaar. Dan hoef ik alleen hem weer om te laten bouwen. Enigste nadeel is de keuring denk ik.

Maar mijn vraag is eigenlijk vooral of de 1100 in de praktijk terug te tunen is. Theoretisch zou het kunnen.

Proef rijdem ga ik zeker doen als ik mijn rijbewijs heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan