SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Twee vraagjes hiero

De vrouw heeft een sv650 uit 2001. Heeft nu pakweg 20k gelopen.

De motor is verlaagd en die zouden we graag weer op org hoofte brengen. Heeft iemand hier nog een setje standaard links liggen?

Tweede

De motor pakt soms ineens een stationsir toerental van 3000k toeren. Keer de choke erop en eraf wippen en het is weer weg. Dacht er zelf aan om de carbs een keer te laten reinigen. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
 
Drie jaar geleden heb ik een paar originele gekocht via motorparts-online. In mijn zoektocht kwam ik ze tegen onder verschillende namen, o.a. 'lamporen' of 'koplampomlijsting'. Ze werden niet veel aangeboden. Na een paar weken regelmatig speuren op internet vond ik ze eindelijk. Je moet een beetje geluk hebben. Succes!


Thanks, heb ze op eBay gevonden!
 
De motor pakt soms ineens een stationsir toerental van 3000k toeren. Keer de choke erop en eraf wippen en het is weer weg. Dacht er zelf aan om de carbs een keer te laten reinigen. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
Reinigen is altijd goed, ik vind dat eigenlijk bij standaard onderhoud horen.
Maar het omhoogschieten is wel apart, ik heb soms juist dat hij omlaag schiet (uitvalt) bij terugschakelen van 3 naar 2..
 
SPAM!

Hierbij nog een SV in de verkoop... ;( Niet vanwege aanschaf van een Duke, maar mogelijk een Zero... :?

De specs:
Bj: 2007
41000 km
MZ-SH-90
Zwart en 2 bougies per cilinder (loopt 1:22)
Vraagprijs €3150

Opties:
Akrapovic SP series demper; dB killer bijgeleverd.
Hell stalen remleidingen
Wilbers progressieve voorvering
K&N Lucht- en oliefilter
Rizoma superbike stuur
Rizoma stuurgewichtjes
LED knippers voor en achter
Evotech korte kentekenplaathouder
Handvatverwarming
Zwarte vervangingsspiegels
Optioneel: GIVI kofferrek inclusief GIVI Monokey 45L topkoffer

Slijtage onderdelen:
Banden: Michelin Pilot Road 4; gemonteerd in 2016 (bandcode 0516); goed
Remmen, goed
Accu; goed
Ketting en tandwielen; eind van dit seizoen vervangen.

http://www.motor-forum.nl/motorshop...uki-SV650N-2007-41000km-zwart-vele-optie.html

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg


Overige foto's:
https://myalbum.com/album/iwy5nxGCbzJm

:W
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal

Morgen kan ik mijn SV650 2016 ophalen en mag dus officiel "lid" worden van dit topic *O*
Nu heb ik eigenlijk een paar vraagjes wat ik niet zo snel op internet kan vinden.

  • Is er een onderdelen catalogus op de Suzuki site? (Net als bij Yamaha)
  • Is het knipperlicht relais geschikt voor LED raw's?
  • Zit er bij een gloednieuwe Suzuki een gebruikershandleiding? Zag namelijk bij de dealer een onderhoudsboekje (km's en dealer info)
  • Zo nee, is deze online te downloaden? Even eens als een service handleiding?
Hopelijk hebben jullie wat antwoorden voor mij

Ik kan niet wachten om hem op te halen en eindelijk te kunnen gaan rijden

Groeten

Daan :W
 
Ongeveer 5 maanden geleden kocht ik mijn eerste motorfiets en ben alweer zo'n 6000km verder en glimlach nog steeds als ik hem start. Heb een SV650 K4 N
full


Tot op heden paar kleine dingen toegevoegd en deze week heb ik een
nieuwe demper ervoor besteld. "FUEL F1R road" :9~ want ik wilde een mooier geluid echter in mijn enthousiasme leerde ik pas later over dat E-keurmerk, en op dit forum vond ik de DbA's die toegestaan zijn bij zoveel cc.

Ik vroeg me af of iemand wellicht kan vertellen of het mogelijk is en of verstandig om je motor bij de RDW te laten keuren met nieuwe demper :? Heeft dit nut en of zin?

Verders ben ik op zoek naar opties en ervaringen qua bagage, want het lijkt me wel leuk om een roadtrip te gaan maken op twee wielen in europa.

:W

Harry
 
Nee heeft niet echt zin. Ze testen het niet of het gaat je heel veel kosten.
Gewoon rijden, evt een eigen keur merk er op fabriceren. Vooral oppassen geen te luidd pijp houden of een dbkiller er in (laten) zetten. (Bij pajic of bolski.)

Beetje oppassen en mocht het echt niet Door de mand kunnen een legale E-keur pijp voor de SV kopen.

Ik heb zelfde situatie. Heb een Shark demper liggen, die volgens mij niet road legal is. Maar die ga ik nog niet monteren tot ik een goede link pipe heb.
 
Mooie uitlaat hor die Fuel f1r. Heb hem even gegoogled.

Zo te zien krijg je er ook een db-killer bij. Iig niet keuren en gewoon monteren. Je merkt zelf wel of het geluid oké, hard of asociaal hard is. In geval van het laatste de Db-killer erin proppen.

Het hangt er ook vanaf waar je woont. In de grote steden kan het een probleem worden, maar in de polder zul je er niet zo snel issues mee krijgen.
De enige 'gevaarlijke' dagen voor uitlaten zijn de WSBK en de MotoGP in NL :)
 
Laatst bewerkt:
Verwacht uitlaat van de week, denk wel een video te maken als hij gemonteerd is.. houd jullie op de hoogte.

Ik zeg doen!

Dan even wat anders..
Ik ben al een poosje bezig met het opknappen van een SV-N.

Echter na de blok wissel op de oude bougies, en nu ook op nieuwe bougies en alles goed aangesloten te hebben, contactpunten ingespoten etc... loopt deze na een minuut of 10 op 1 pit.
Het lijkt de voorste cylinder te zijn welke slecht gaat lopen.
Komt dit vaker voor, en zo ja, wat is de eerste verdachte in het traject??

SV'tje wordt best leuk al zeg ik het zelf. Nog een paar aandacht punten. Remleidingen, schijven, knipperlichten voor, tankpad en de velgstriping netjes doen :t


Owja, nog een vraagje. Er zit nu een knipperlicht relais in dat weerstand onafhankelijk zou moeten zijn, of zo goed als. Toch knippert de boel te snel :?
Achter is een LED achterlicht incl geintregreerde knipperlichten. Voorzijde is volgensmij LED, maar deze moet nog vervangen worden.
Nu wat pics!

21314522_1438246762919607_1769875267018252341_n.jpg

21231879_1438246736252943_5297171644482097612_n.jpg

21271042_1438246806252936_5281648860968180153_n.jpg
 
gaaf ding hoor!
SC-project uitlaatdemper??

Zie mijn reactie voor een mogelijke oorzaak van het verzuipen van cilinder 1 bij het 'moderne SV topic.'
Daar hoort jouw vraag eigenlijk niet (dus mijn antwoord ook niet), want gaat daar over de 2nd gen,
duidelijk een ander gebakje dan de good-old carb fiets die wij rijden ;).

Mooie voorvorkpoten ook.
Maakt weer even pijnlijk duidelijk dat ik zelf nog wat te polijsten heb ....

Veel plezier met afbouwen en daarna rijden op je 1st gen SV650N. 8-)
 
Laatst bewerkt:
verdachte: bobine die warm wordt?? ruik je onverbrande benzine? kun je checken of je nog een (Goede) vonk hebt??

Ja, bobine is ook een verdachte. Maar meestal is het dan een typische kwaal van een fiets, en nog niemand heeft hierop gereageerd.

Bij de bougie wissel na de eerste keer op 1 pit wat de voorste duidelijk donker/zwart. De achterste had een nette kleur.
Overigens bleef die vorige keer op 1 pit lopen ookal was die afgekoeld.
Ik heb na gister niet meer gestart. Morgen avond heb ik weer tijd.
 
Ja, bobine is ook een verdachte. Maar meestal is het dan een typische kwaal van een fiets, en nog niemand heeft hierop gereageerd.

Bij de bougie wissel na de eerste keer op 1 pit wat de voorste duidelijk donker/zwart. De achterste had een nette kleur.
Overigens bleef die vorige keer op 1 pit lopen ookal was die afgekoeld.
Ik heb na gister niet meer gestart. Morgen avond heb ik weer tijd.


Oke... duss.. niet veel meer gedaan gister. Erg laat thuis. Maar de fiets loopt niet meer op 2 pitten. Wat het dus ook is, het helpt de bougie iig om zeep...
 
Verwacht uitlaat van de week, denk wel een video te maken als hij gemonteerd is.. houd jullie op de hoogte.

Ik heb hem gemonteerd :t en hij klinkt erg goed (met db killer erin), maarja dat is natuurlijk al gauw het geval na een originele uitlaat.

Als het weer het toelaat hoop ik wat foto's te maken en eventueel een filmpje met geluid. :]

Als de SV-meet-and-greet niet doorgaat kunnen we daar elkaars tweepittertjes nog even bewonderen.
Waar, wanneer, hoelaat?

Gaat nog iemand van jullie naar de MFMM?
Nog niet zeker, maar lijkt me wel leuk
 
De MFMM ben ik nog niet eerder geweest dus ik ga even kijken.
Niet echt merk- of typespecifiek dus alles met een motorkenteken ... In zal het wel wel zien.
Als het een beetje leuk weer is vermaak ik me wel. ;)

SV-meet and greet zoals jullie 'm uit het verleden waarschijnlijk kennen gaat in die vorm waarschijnlijk niet door dit jaar.
De organisator van de vorige editie (of edities?? ik weet het niet eens , ben pas kort MF-SV-lid en nog geen SV-meet meegemaakt) heeft momenteel geen tijd en prioriteit te organiseren.
Ik wil dat stukje organisatie wel overnemen bij voldoende belangstelling.
Een Autumn-meet-and-greet kan ook wat hebben nietwaar, maar heb geen toertochtroute of tijd die tocht uit te gooien.
Als iemand anders van jullie dat gedeelte op zich wilt nemen moet er nog voor de SV-winter meet and greet iets te organiseren zijn lijkt me. In dat even posten of een PBtje sturen. Locatie ergens op de Veluwe wat mij betreft..
 
full


Nieuwe uitlaat erop, die recht doet aan de V-twin zowel op zicht als geluid *D
perfect geluid zelf met db killer erin.. :]

Moet klemmen nog iets draaien en regenachtig weer gooit roet in het eten wat betreft video... maar dit kan de pret niet drukken, moet al glimlachen als ik hem start.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan