Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Minder soepel rijden? Daar heb ik niemand over gehoord, of heb ik die reacties over het hoofd gezien?
Die van mij vind ik lekkerder rijden met andere demper en de Arrow mapping. Verbruikt wel meer inderdaad, maar dat neem ik wel voor lief. Hobby mag wat kosten :)

Ik heb een tiger sinds 2011 en na zo'n half jaar met een Leo-Vince demper.
Geluid is veel beter hiermee, en samen met een arrow mapping rijdt dat prima.
Orgineel reed ik 1:20, Met de Leo Vince 1:18.
En idd, is een hobby dus maakt mij niets uit.
Daarbij, het verschil tussen 1:20 en 1:18 is bij 10.000 km €83. :+
Niet echt iets om wakker van te liggen lijkt me :t
 
Weet iemand of een spatbord van een XC ook op een roadie gezet kan worden?
Het is me even niet duidelijk of je gewoon een snavel wilt of dat je er één van een XC hebt/kunt krijgen maar er os in ieder geval een snavel leverbaar voor de XR.

tiger_front.jpg
 
Ik zat inderdaad ook te kijken naar een snaveltje in kleur van de tank (wit).
Alleen vind ik het normale spatbord eronder dan niet mooi staan (teveel van het goede). Spatbord van de XC is iets ronder, steekt minder ver uit en valt minder op door het zwarte matte plastic. Als er wat meer ruimte onder het spatbord zou zijn is dat ook niet erg, maar vraag me alleen af of het past met de bevestiging?
 
Ik zat inderdaad ook te kijken naar een snaveltje in kleur van de tank (wit).
Alleen vind ik het normale spatbord eronder dan niet mooi staan (teveel van het goede). Spatbord van de XC is iets ronder, steekt minder ver uit en valt minder op door het zwarte matte plastic. Als er wat meer ruimte onder het spatbord zou zijn is dat ook niet erg, maar vraag me alleen af of het past met de bevestiging?
Tja, ik heb zelf ook een blauwe roadie met snavel, vind het prima kunnen.
Je zou altijd nog je voorspatbord matzwart kunnen dippen/wrappen als je het teveel wit-op-wit vindt. En zo'n XC spatbordje is (nieuw) ook niet goedkoop trouwens:
Triumph Tiger 800 XC upto VIN: 674841 motorcycle parts for Front Mudguard | Triumph Motorcycles | triumph-select-model-part | Triumph Parts | Triumph Clothing | Triumph Accessories
 
180 euro voor een spatbordje vind ik wel wat aan de hoge kant!
Denk dat het dan zoiets gaat worden inderdaad (fototje van Advrider):
LzO5a3x.jpg
 
FYI:

Triumph Motorcycles Benelux laat ons weten dat de komst van een Triumph Tiger met een verhoogde cilinderinhoud niet aan de orde is. En dat in tegenstelling tot het bericht dat wij woensdag op de site brachten. Dat bericht bleek gestoeld op foute informatie. De cilinderinhoud van de Triumph Tiger blijft tot nader order dus op 800cc

bron: demotorsite.be.
 
Laatst bewerkt:
FYI:

Triumph Motorcycles Benelux laat ons weten dat de komst van een Triumph Tiger met een verhoogde cilinderinhoud niet aan de orde is. En dat in tegenstelling tot het bericht dat wij woensdag op de site brachten. Dat bericht bleek gestoeld op foute informatie. De cilinderinhoud van de Triumph Tiger blijft tot nader order dus op 800cc

bron: demotorsite.be.
"tot nader order" zegt dus niks...
 
Iemand geïnteresseerd in een Puig Touring Windscherm?

Deze is het

Nieuw in de verpakking, nooit gemonteerd geweest.

edit: verkocht aan Jan
 
Laatst bewerkt:
Het is de heldere versie.
Ik moet hem nog ophalen in de winkel waar ik hem besteld had.

Schijnt dat er nu ook een aardige levertijd op zit (die van mij duurde 3 weken).
Dus wil je een gloednieuwe dan zou ik zeggen doe een fatsoenlijk bod.
 
Het is de heldere versie.
Ik moet hem nog ophalen in de winkel waar ik hem besteld had.

Schijnt dat er nu ook een aardige levertijd op zit (die van mij duurde 3 weken).
Dus wil je een gloednieuwe dan zou ik zeggen doe een fatsoenlijk bod.
Ik ben in de war. Je hebt er zelf al een, maar je hebt er nog een besteld, die je nog moet ophalen, maar die verkoop je weer?? :?
 
Nee ik had hem besteld, maar door de erg lange levertijd is hij nu pas net binnen...

En de Tiger is inmiddels alweer ingeruild voor deze hoogpoot
ykdIfNH.jpg
 
Je hebt een PB...
Heb jij nu nog het originele ruitje? Bij mij zat die Puig (maar dan de smoke versie) er bij aankoop al op, heb nooit met het origineel gereden, dus ik ben wel benieuwd waar het verschil nu in zit.

De Tijger is weer helemaal gepoetst trouwens, morgen op pad voor een weekendje Luxemburg. Dus als iemand nog een flinke zaterdag-route voor op de Tomtom weet ;-)

Inmiddels ook de Pro-oiler mooi werkend en een langere SW Motech kettingbeschermer.
 
Heb jij nu nog het originele ruitje? Bij mij zat die Puig (maar dan de smoke versie) er bij aankoop al op, heb nooit met het origineel gereden, dus ik ben wel benieuwd waar het verschil nu in zit.

De Tijger is weer helemaal gepoetst trouwens, morgen op pad voor een weekendje Luxemburg. Dus als iemand nog een flinke zaterdag-route voor op de Tomtom weet ;-)

Inmiddels ook de Pro-oiler mooi werkend en een langere SW Motech kettingbeschermer.

Ik ben ook erg benieuwd naar het verschil met het standaard ruitje!

Voor Luxemburg heb ik op MyRouteApp nog de 1000 bochtenroute van dit jaar staan, 371km in ruim 7 uur. Interesse?
full
 
Nee nee nee nee nee, het stuk van Vianden omhoog is helemaal Luxemburg
Oh ja, die kun je aan beide kanten van het water rijden natuurlijk.

We zitten aan de andere kant van Luxemburg, dus het zal wel iets meer westelijk worden dan. Afgelopen zomer ook met de auto daar geweest, in Luxemburg zelf zijn ook meer dan genoeg mooie (en super geasfalteerde) wegen te vinden *O*
 
Heb jij nu nog het originele ruitje? Bij mij zat die Puig (maar dan de smoke versie) er bij aankoop al op, heb nooit met het origineel gereden, dus ik ben wel benieuwd waar het verschil nu in zit.


Ja, ik heb de Tiger nieuw gekocht in 2011 en reed tot gisteren met het standaard ruitje.
Heb nu toch een Puig ruit erop gezet.
Je hebt met het standaard ruitje bij hogere snelheid best veel gebulder rond de helm.
Gister voor het eerst met Puig-ruit gereden, en het gebulder lijkt wel wat minder te zijn.
Moet uiteraard nog wel wat uitproberen met de stand van de ruit.

Maar het grootste verschil is meer dat er minder inwaait rond de hals.
Dat maakt de Puig wat comfortabeler als het wat frisser is.

Natuurlijk zijn er andere en ook betere alternatieven maar die vind ik niet mooi,
en dan komt die er ook niet op.
De Puig smoelt imho nog wel goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan