Helpen jullie Grandia de bak uit?

Nog een paar foto's. Zondag met een bevriende rijinstructeur (ook zijspanrijder) weer een paar uur oefenen.

full

full

full

full
 
Bekleding van de bak inmiddels aangepast. Heb er nu zo'n kleine 1000 km mee gereden. Gaat niet verkeerd, al waag ik me nog niet aan driftend over rotondes en bewust op 2 wielen rijden.

Afgezien van de voorvork, zijn er nog zaken die ik extra in de gaten moet houden qua slijtage? Ik heb inmiddels geleerd om niet meteen na een ritje een schijfremslot aan te brengen, want dan verbrand je je klauwen (nee, niet de remklauw haha). Het enkele schijfje moet hard werken, maar het remt behoorlijk.

full
 
Laatst bewerkt:
Het is een mooi gebakkie geworden en wordt alleen maar mooier. Die duizend kilometer is de magische grens. Nu komt het moment dat je ineens achterstevoren in de struiken staat.
 
Afgezien van de voorvork, zijn er nog zaken die ik extra in de gaten moet houden qua slijtage? Ik heb inmiddels geleerd om niet meteen na een ritje een schijfremslot aan te brengen, want dan verbrand je je klauwen (nee, niet de remklauw haha). Het enkele schijfje moet hard werken, maar het remt behoorlijk.

[afbeelding]

Ja, de voering op je remblokken! Dat slijt harder dan je denkt.
 
Geen persoonlijke schade gelukkig, zat niemand in de bak.

Reed een bocht in die bleek te knijpen. Daardoor kwam ik wat dichter bij de tegenliggers dan verwacht. Schrikreactie, remmen en volledig op de linkerbaan. Daar kon de tegenligger me niet meer ontwijken. Ik door de lucht, span op zijn kop, ervaring rijker en een boel geld armer '(
 
Laatst bewerkt:
Het is een mooi gebakkie geworden en wordt alleen maar mooier. Die duizend kilometer is de magische grens. Nu komt het moment dat je ineens achterstevoren in de struiken staat.
Voorspel de toto ook eens?
 
Ik wil best profetische woorden spreken, maar een bermpje of een struikje is echt voldoende. Dit soort schade is nergens goed voor '(
 
Dank voor de herstelwensen. Ik heb goede hoop dat het frame van de motor niet beschadigd is. De bak heeft de klap opgevangen en lijkt me total-loss; ook alle schoorstangen zijn krom.

Eerst even goed nadenken of ik er wel weer een bak aan wil. Ik denk dat ik weet wat ik fout deed, maar ik reed niet te hard of roekeloos en voor mijn gevoel zou het zo weer kunnen gebeuren. Ik had net mijn middelste bij opa en oma gebracht en was gelukkig met een lege bak op weg naar huis. De ruimte voor foutjes blijkt wel erg klein te zijn en ik weet niet of ik daar mijn kinderen aan wil blootstellen.
 
Heb je les of cursus gevolgd? Ik niet, maar wellicht krijg je daar wat advies en meer vertrouwen in het spul.

Och, en je onderschrift.. gewoon bak herstellen.

Succes!
 
Ach jee, wat zonde zeg. Gelukkig heb je zelf niks. Gauw herstellen en weer rijden, anders leer je het nooit!
 
Sterkte. Een cursus is geen vrijbrief.

Nee, een cursus is zeker geen vrijbrief.

Maar als bereid bent om een cursus te volgen, wordt je daar wel aan het denken gezet over wat er mis kan gaan. En wat je er aan kan doen om het voorkomen.
Ik heb alleen nog maar negatieve reacties over de VRO gehoord van mensen die hem niet gevolgd hebben. De positieve reacties komen van de geslaagde cursisten. Die ook nog eens een mooie dag gehad hebben. Dat zegt genoeg toch..........


En die cursus is goedkoper dan een Rukka jas maat 60 :X :X ;) :+
 
Dank voor de herstelwensen. Ik heb goede hoop dat het frame van de motor niet beschadigd is. De bak heeft de klap opgevangen en lijkt me total-loss; ook alle schoorstangen zijn krom.

Eerst even goed nadenken of ik er wel weer een bak aan wil. Ik denk dat ik weet wat ik fout deed, maar ik reed niet te hard of roekeloos en voor mijn gevoel zou het zo weer kunnen gebeuren. Ik had net mijn middelste bij opa en oma gebracht en was gelukkig met een lege bak op weg naar huis. De ruimte voor foutjes blijkt wel erg klein te zijn en ik weet niet of ik daar mijn kinderen aan wil blootstellen.

Succes met de verwerking. En inderdaad was het een hele belevenis voor de middelste geworden, die hem/haar gelukkig bespaard is gebleven. Da's het positieve in dit verhaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan