Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Dit is het zwarte monster
full
 
Hoe rijdt jij rustig met de k1200s? Binnen de bebouwde kom vind ik het nogal lastig. Lage snelheden in de eerste versnelling???
 
Hoe rijdt jij rustig met de k1200s? Binnen de bebouwde kom vind ik het nogal lastig. Lage snelheden in de eerste versnelling???


Moeilijk...kreng wil gewoon soms niet rustig lopen op gedoseerd gas geven, alles boven de 3500tr is het allemaal wel goed maar eronder rijdt die nogal rukerig enkel maar bij stapvoets lopen merk ik het op,
ik denk wel dat die de software update heeft maar toch is het niet volledig verdwenen.
 
Ik ben nog drukdoende met mn rijbewijs, maar ik heb twee weken geleden alvast de trekker overgehaald vwb mn eerste motorfiets. Aangezien ik 2m, 105kg ben, lang gezocht naar een sportieve fiets die mijn postuur enig comfort kan bieden. Al snel kwam ik uit bij BMW, maar in eerste instantie niet bij de K1200S. Vooral de K1200R had mijn aandacht. Een bijzonder mooi model, maar helaas heb ik niet het exemplaar kunnen vinden binnen mijn budget dat aan mijn eisen voldeed. Uiteindelijk kwam ik uit op de K1200S een mooi model maar minder 'uitgesproken'.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een exemplaar uit 2005 (Granite Grey) die tot aan eind vorig jaar volledig dealeronderhouden is. Opties af fabriek? ESA, ABS, BC, HVV, MB en alarm. After market accessoires? Niet teveel, ik houd het graag origineel. Wat dan wel? Een volledige Akrapovic carbon uitlaatsysteem. Het originele BMW uitlaatsysteem ligt helaas 'stof' te vergaren in mn schuur. Om eerlijk te zijn vind ik het originele uitlaatsysteem beter passen bij de motor.
Nu nog mn rijbewijs halen en dan op een mooie dag eens rustig toeren op deze schitterende BMW K1200S. Wellicht zal ik mn ervaringen hier nog eens beschrijven.

Nu maar eerst eens deze thread vanaf het begin doornemen... :]

Afgelopen woensdag geslaagd voor mijn examen en dezelfde dag om 16.15 uur mijn rijbewijs aangevraagd. Vrijdagochtend om 8.30 uur bericht dat ik mijn rijbewijs kon ophalen. Top geregeld gemeente Enschede!

Inmiddels (beperkt) wat kilometers kunnen rijden op mijn eigen motor. Wat een verschil met de lesmotor (Honda CB650F). De verschillen die mij direct zijn opgevallen in positieve zin, stabieler, krachtiger, rijwind, zitpositie, remkracht. Hopelijk kan ik de komende tijden flink wat kilometers maken om de motor rustig beter te leren kennen. Tot nu toe dik tevreden.

Uiteraard een foto en wat aanvullende details:

- ESA
- ABS
- BC
- HVV
- MB
- Alarm
- Getinte ruit
- Smokey knipperlichten (voor)
- Witte knipperlichten (achter)
- Led achterlicht (K1300)
- Full Akrapovic carbon
- Bridgestone S21
- Volledig BMW dealer onderhouden

full
 
Laatst bewerkt:
:P
Afgelopen woensdag geslaagd voor mijn examen en dezelfde dag om 16.15 uur mijn rijbewijs aangevraagd. Vrijdagochtend om 8.30 uur bericht dat ik mijn rijbewijs kon ophalen. Top geregeld gemeente Enschede!

Inmiddels (beperkt) wat kilometers kunnen rijden op mijn eigen motor. Wat een verschil met de lesmotor (Honda CB650F). De verschillen die mij direct zijn opgevallen in positieve zin, stabieler, krachtiger, rijwind, zitpositie, remkracht. Hopelijk kan ik de komende tijden flink wat kilometers maken om de motor rustig beter te leren kennen. Tot nu toe dik tevreden.

Uiteraard een foto en wat aanvullende details:

- ESA
- ABS
- BC
- HVV
- MB
- Alarm
- Smokey ruit
- Smokey knipperlichten (voor en achter)
- Led achterlicht (K1300)
- Full Akrapovic carbon
- Bridgestone S21
- Volledig BMW dealer onderhouden


[afbeelding]


Mooi hoor (niet alleen omdat ik dezelfde heb).
Veel plezier ermee.
 
Eergisteren mijn k1200r opgehaald, eerste 500km ermee gereden, eerste indruk is goed. Vraag wat tanken jullie 98 of 95 of anders? Dit omdat er niet veel tankstations 98 verkopen. Oja kom uit Friesland.

ik tank wat voorhanden is.. 95 in de meeste gevallen, soms premium brandstof (bijv vpower) of 98 als dat aanwezig is. Ik probeer ongeveer 1 in de 3 tankbeuren premium/98 te tanken, maar als dat niet lukt is het ook niet zo'n punt. De K rijdt prima op 95.

Hoe rijdt jij rustig met de k1200s? Binnen de bebouwde kom vind ik het nogal lastig. Lage snelheden in de eerste versnelling???
Als het stapvoets moet pak ik de koppeling erbij. Verder is het nogal wennen met wat voor gasreactie het bokken extra opgewekt wordt en wanneer het rustig peddelen is.. maar langzaam rijden doe ik in ieder geval in z'n 1.
 
Sinds mijn terugkomst uit Italië een probleem met aanduiding in welke versnelling ik sta of ik al dan niet in neutraal sta.
Als ik in neutraal sta ( niet zichtbaar op de display ) slaat de motor zelfs af als ik de standaard zet.
Lijkt me een sensor op de versnellingsbak die verkeerde info doorgeeft.
Iemand ervaring hiermee? Zo ja, is dit duur om te vervangen of blijf ik verder rijden hoe het nu is?
 
Laatst bewerkt:
Op de 1300 is het dikwijls een kwestie van de sensor kalibreren. Klusje van paar minuten, inclusief aankoppelen aan de diagnosestekker.
Kan natuurlijk de dealer doen, of iemand met een GS911.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan in de komende periode te kijken naar een navigatie voor mijn BMW K1200S. Hebben jullie advies (TomTom, Garmin)? Wat zijn zaken waar ik op moet letten? Wat zijn wenselijke(/noodzakelijke) accessoires hierbij? Welke mount is wenselijk? Waar kan ik e.e.a. laat monteren?

Daarnaast heb ik een bagagedrager (https://tinyurl.com/ybescf6p) en wil deze vervangen voor originele handgrepen. Iemand suggesties waar ik deze kan vinden?
 
Ik ben een fan van mijn android telefoon met een ram mount op t balhoofd gemonteerd. Je kan hiervoor het bmw kapje eraf halen en de ram bal erin draaien. Ben verder te spreken over sygic als navigatie app... Werkt met dezelfde kaarten als op een tom tom. Je kan het ook gratis proberen met osmand.

Ik heb ook een garmin gehad, toen gemomteerd op mn accu kapje maar ik vond het teveel naar beneden kijken.
Had verder niets te klagen over de garmin, maar zou hem een beetje rondom het stuur monteren voor het comfort. Allen rijden op de spraak begeleiding, leverde mij teveel omwegen op.

Voor wat betreft je bagage rekje... Denk dat er wel iemamd is die wil ruilen. Kijk anders is op ebay
 
Ik ben van plan in de komende periode te kijken naar een navigatie voor mijn BMW K1200S. Hebben jullie advies (TomTom, Garmin)? Wat zijn zaken waar ik op moet letten? Wat zijn wenselijke(/noodzakelijke) accessoires hierbij? Welke mount is wenselijk? Waar kan ik e.e.a. laat monteren?

Daarnaast heb ik een bagagedrager (BMW Motorcycle Rear Rack K1200S / K1300S | online sale | 71 60 7 715 137) en wil deze vervangen voor originele handgrepen. Iemand suggesties waar ik deze kan vinden?

Ik had een Zumo op de plek waar nu het BMW logo zit in het stuur. Er is een rammount speciaal voor die plek te koop. Kijk maar eens op www.gps.nl

Het bagagerekje zit gewoon op de originele handgrepen bevestigd. Gewoon eraf halen en de gaatjes afdoppen. Deze zijn vast te koop bij de bmw stealer....
 
Laatst bewerkt:
Ik had een Zumo op de plek waar nu het BMW logo zit in het stuur. Er is een rammount speciaal voor die plek te koop. Kijk maar eens op www.gps.nl

Top, ik denk aan de volgende combinatie:
Mount: BikePenR (BMW GPS steun BMW K1200 S / R - GT10 - Navishop.nl)
Nav: TomTom Rider 410 (TomTom Rider 410 (World) - Navishop.nl)

Is dit een compatibel combinatie? Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. bluetooth verbinding t.b.v. spraakbegeleiding? Daarnaast, is stroomvoorziening vanuit de motor wenselijk/noodzakelijk (aansluiting op accu)?
 
Ik gebruik zelf een hele eenvoudige navigatie. (Een Garmin Oregon 450, eigenlijk een wandel GPS, maar kan ook navigeren). Geluid heeft ie niet, en daar houdt ik ook niet van. Heb ooit met gesproken aanwijzingen gereden met een Zumo, en dat was ik binnen 2 km al spuugzat. Uit die bluetooth. Voordeel van de Oregon, die monteer je op de fiets-houder die met tiewraps aan het stuur zit.

Het is allemaal wat primitief, maar het voldoet aan wat ik graag gebruik.

Wat betreft voeding: Ik zou wel voor een externe voeding zorgen. Onder het kapje van de accu zit een speciale 12V navigatie aansluiting. 3 pinnetjes (12V, aarde, dead-reckoning pulse gever. Die laatste wordt bijna nooit meer gebruikt) De bijbehorende stekker koop je voor een tientje of zo bij de BMW dealer.
Ik heb daar een 12-5V converter op zitten aangezien mijn GPS 5V slikt. Dat is verder zelfbouw en past er ook onder het afdekkapje bij. Komt een 5V USB snoertje onder het kapje vandaan, en dat prik ik in mijn GPS.
 
Heb nog een BikePenR en wat Ram Mount onderdelen te koop.Waarde:meer dan €200.Wegens verkoop moto(is nog te koop trouwens)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan