milieusticker Frankrijk " crit air " ook voor motoren

Heb je ook deze milieusticker nodig als je bij Grenoble van de A48 (vamaf Bourg en Bresse Lyon) , via de A480 naar de A51 (richting Sisteron) rijdt ?. Maw niet de binnenstad in ?. Diverse sites zijn daar niet helder in. Bij Lyon lijkt de autoroute vrijgesteld....
 
The vignette Crit’Air will be also mandatory on the highway around Grenoble
According to an announcement from the city of Grenoble, the vignette Crit’Air will also be mandatory on the highways crossing the conurbation Grenoble-Metropole. The obligation of having the vignette Crit’Air begins northerly from the toll station of Voreppe on the A48, southward from the toll station of Le Crozet/Vif on the A51 and westerly from the toll station of Crolles on the A41. The A480, which crosses the city of Grenoble, is also concerned.

Grenoble Zone ZPA – Crit-Air.fr
 
Laatst bewerkt:
We hebben beide stickers binnen, op de GSR komt een "2" en op de blade een "3" dus worden we op verschillende tijden uit bepaalde zones geweerd ofzo...
Het is ook echt maar vinger je nat werk want waarom bega je met een blade een groter milieu delict dan met een GSR? De blade verstookt minder benzine per kilometer dan de GSR bij dezelfde type brandstof.

Maar goed. Ze benne binne.
 
Twee weken geleden met 6 motoren en drie auto's rond Grenoble gereden. Ook dwars door de stad, allemaal zonder stickers. Ik wordt onderhand helemaal gek van al die stickers, reflectoren blaaspijpjes en wat ze allemaal nog meer verzinnen. Ben benieuwd wanneer ik mijn eerste bekeuring daar voor krijg. Voor snelheid al weer twee binnen. :(
 
Even een kickje voor dit mooie topic.

Toevallig mensen afgelopen zomer met zo'n sticker gereden? En waar plak je die dan?
Zelf het risico genomen deze niet te bestellen, maar voor komend seizoen is de bestelling geplaatst.

Ook nog lui hier met een tolkastje? Zo ja, waar laten jullie die?
 
Het is dat ik dit topic ineens naar boven zie schieten.

Wat een fcking bullshit zit.. Lelijk en onzinnig kutding op mijn mooie motor. Ding is GROOT zeg..

Ik kan ook ff geen wijs uit.
Ik probeer het even samen te vatten in simpele tekst

* Alleen nodig in linkse milieu zones
* De linkse mileu zones zijn
--- Parijs met zijn voorsteden (daar wil je toch niet dood gevonden worden) Ik gok dus alles binnen de weg N104?
--- Grenoble met zijn voorsteden (Euh -kan je lastig omheen?)
--- Lyon met zijn voorsteden inclusief Villeurbanne (Alles binnen de A432 - cirkeltje maken?)

Klopt dit zo'n beetje?
Kan op die stomme Franse site ook verder weinig detail vinden

Ah

anwb bied duidelijkheid

anwb%3Aw760


Milieuzones Frankrijk | Waar heb je een milieusticker nodig? | ANWB


Twee weken geleden met 6 motoren en drie auto's rond Grenoble gereden. Ook dwars door de stad, allemaal zonder stickers. Ik wordt onderhand helemaal gek van al die stickers, reflectoren blaaspijpjes en wat ze allemaal nog meer verzinnen. Ben benieuwd wanneer ik mijn eerste bekeuring daar voor krijg. Voor snelheid al weer twee binnen. :(


Ja die fransen sporen echt niet...
Straks zit heel mijn ruit voor met tol vignetten en miliuestickers en heb ik een aanhanger nodig voor blaaspijpen, AED, hesjes, fluospray, gevaren driehoek, bandplaksspul, pionnetjes en weet ik veel wat je nog meer verzinnen - Duitsland is ook al aan het janken met stickertroep :r

Boetes kan je trouwens betalen met een android appje - dat hebben ze dan wel weer goed geregeld in franrijk. Als 3 keer gebruik van gemaakt. _O-
 
Laatst bewerkt:
Het is dat ik dit topic ineens naar boven zie schieten.

Wat een fcking bullshit zit.. Lelijk en onzinnig kutding op mijn mooie motor. Ding is GROOT zeg..

Ik kan ook ff geen wijs uit.
Ik probeer het even samen te vatten in simpele tekst

* Alleen nodig in linkse milieu zones
* De linkse mileu zones zijn
--- Parijs met zijn voorsteden (daar wil je toch niet dood gevonden worden) Ik gok dus alles binnen de weg N104?
--- Grenoble met zijn voorsteden (Euh -kan je lastig omheen?)
--- Lyon met zijn voorsteden inclusief Villeurbanne (Alles binnen de A432 - cirkeltje maken?)

Klopt dit zo'n beetje?
Kan op die stomme Franse site ook verder weinig detail vinden

Ah

anwb bied duidelijkheid

[afbeelding]

https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informatie/milieuzonesJa die fransen sporen echt niet...
Straks zit heel mijn ruit voor met tol vignetten en miliuestickers en heb ik een aanhanger nodig voor blaaspijpen, AED, hesjes, fluospray, gevaren driehoek, bandplaksspul, pionnetjes en weet ik veel wat je nog meer verzinnen - Duitsland is ook al aan het janken met stickertroep :r

Boetes kan je trouwens betalen met een android appje - dat hebben ze dan wel weer goed geregeld in franrijk. Als 3 keer gebruik van gemaakt. _O-


Waarvoor en hoe hoog waren die boetes?
 
Dat Crit'Air is gewoon het zoveelste fucking geldklopperij

Voor 5 euro heb je zo'n sticker.

Maar Parijs is nog niet zo erg, daar mag je nog op de snelweg zonder sticker.
Grenoble, als daar de tijdelijke milieuzone geactiveerd wordt dan kom je het berg gebied niet meer in. De snelweg is namelijk ook verboden gebied.

En let op, er is een verschil tussen een permanente en een tijdelijke milieuzone. Meeste zijn tijdelijke, maar meen dat Parijs een permanente zone is.
 
Ik vind die vignetten een vorm van leeftijdsdiscriminatie.
Oude motoren hebben net zo veel rechten en plichten als jongere.

Het zijn trouwens altijd bejaarden politici die dit bedenken. Een enduro-rijder herkend die vignetten direct als bemoeizucht.
 
Afgelopen zomer was er voor mijn reis bijna een studie nodig voor alle 'verplichte rommel' die ik bij me zou moeten hebben.

Het gaat over hesje bij panne, gevaren-driehoek, EHBO-set, milieu-sticker, alcohol-tester, reserve-lampen, verplicht handschoenen dragen, reservebril, tol-vignetten, brand-blusser, en, en ,en.................

Dan hebben we het nog niet over de benzines met steeds meer ethanol en verschillende RON-getallen.

Als laatste moet je voor ieder land precies weten wat de max snelheden zijn op de Autobaan, snelweg, prov. weg en binnen de stad.

Voor mij was dat afgelopen zomer zo ongeveer een studie:
NL-Dui-Pol-Lit-Let-Est-Rus-Fin-Nor-Zwe-DK.-...., overal weer anders.
Je wordt er helemaal GEK van..............

Enige pluspunt dat de controles op wat je bij je moet hebben vrijwel NUL is.
 
Laatst bewerkt:
Voor 5 euro heb je zo'n sticker.

Maar Parijs is nog niet zo erg, daar mag je nog op de snelweg zonder sticker.
Grenoble, als daar de tijdelijke milieuzone geactiveerd wordt dan kom je het berg gebied niet meer in. De snelweg is namelijk ook verboden gebied.

En let op, er is een verschil tussen een permanente en een tijdelijke milieuzone. Meeste zijn tijdelijke, maar meen dat Parijs een permanente zone is.


Ja, maar erg makkelijk zo'n sticker ergens halen is er niet bij. Moet weer via een Franse website toch?

Edit: wat mean machine ook zegt.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, met verplicht een credit card.
Het is inderdaad een studie aan het worden.


Zelf ook met de credit card besteld, maar hoorde van een kennis die niet een credit card heeft dat die hem hier besteld had. Eco Vignet of milieustickers aanvragen voor auto reis in Europa? Onlinevignet.nl >>> voor 10 euro. Mijn eerste reactie was dat hij waarschijnlijk opgelicht was. Maar dit bleek achteraf toch niet te zijn en heeft gewoon zijn vignet ontvangen, duurde wel iets langer dan bij mij
 
Het vignet staat op kenteken. Aldus is het ergens opplakken niet echt van belang. Ik denk dat er camera's staan of komen (tolstations lijken mij ideaal daarvoor ?) waar eenvoudig jouw kenteken wordt gefotografeerd en digitaal wordt gecheckt. Aldus is de 'zwitserse stickersoldaat' zoals bij Basel, hier niet nodig.
 
De volgende regel staat ook in het artikel "‘s Nachts en in het weekend gelden er zoals voorheen geen beperkingen."
De simpele, niet sticker plakkende, oplossing staat dus hier vermeld :)
 
Heb het even opgezocht, kan denk ik gewoon tegen de kuipruit. Even onthouden voor volgend jaar.

En daar heb ik dus juist geen zin in. De hele zomer aankijken tegen een lelijk plakkertje...
Was meer benieuwd naar ervaringen bijvoorbeeld in de borstzak, tanktas of binnenzak van de jas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan