Honda Deauville Topic

Zie je wel:
Eenheid in gegevens, geeft vreugde aan rijden!
Oud Chinees spreekwoord voor motorrijders
 
Check toch ook vooral hoe je bougies, kappen en kabels er aan toe zijn. Mijn 700 had ook lange tijd last van haperingen en op het laatst stilvallen. Na poos afkoelen startte de motor ook weer en reed prima. Uiteindelijk deze dingen vervangen en weg problemen.

Vorige week is dit bij de motor ook gedaan.
Bougies, bobines, kabels en bougie-doppen zijn vernieuwd. Kostte weer genoeg.

Dat, eenvoudig te testen door de slangetjes los te trekken, mocht dat het euvel zijn kun je met het schoonmaken van de contacten en plaatsen van een diode nog een end komen. Accu en laadregelaar kun je ook gelijk checken, kost 5 minuten met een multimeter.
Mijn 'oude' brandstofpomp is ook al twee jaar geleden vervangen. Toen was het probleem dat deze geen brandstof meer pompte.



Maar goed, reden van dit bericht: ik stond gisteren WÉÉR op de vluchtstrook. Gelukkig hoefde ik maar 3 banen naar rechts te gaan (A2, net bij knooppunt Ouderijn bij Utrecht) zonder acceleratie oid...
Zelfde als eerst: 3 minuten wachten, daarna starten (ging moeizaam, choke hielp...) en gaan maar weer.

1) Brandstofpomp weer kapot? Ik heb ook wel eens gereden zonder dat ding toen in de tijd dat hij kapot was. Kan ik niet definitief gaan rijden zonder dat apparaat? Even elektrisch loskoppelen is niet gemakkelijk namelijk. Slangetjes kortsluiten is minder werk.
Weet iemand wat die pomp exact doet? Tenslotte komt de brandstof er toch ook wel dmv de zwaartekracht? Of is dat niet genoeg?
 
1) Brandstofpomp weer kapot? Ik heb ook wel eens gereden zonder dat ding toen in de tijd dat hij kapot was. Kan ik niet definitief gaan rijden zonder dat apparaat? Even elektrisch loskoppelen is niet gemakkelijk namelijk. Slangetjes kortsluiten is minder werk.
Weet iemand wat die pomp exact doet? Tenslotte komt de brandstof er toch ook wel dmv de zwaartekracht? Of is dat niet genoeg?

Ik heb wel een jaar zonder gereden, gaat prima. Maar let wel:

- Het onderste uit de tank red je niet, op reserve rijden kun je vergeten.
- Als je echt goed doortrekt krijgt ie niet genoeg benzine. Rustig rijden dus.
 
Rustig rijden is het met een Deauville altijd.
Ik ga het gewoon eens een tijdje proberen. De reserve-stand kan dan altijd nog gekoppeld worden door de pomp weer even aan te sluiten.
Gereedschap heb ik bij mij.

Moet ik die pomp dan nog elektrisch ontkoppelen? Of doet dat ding dan automatisch niets meer omdat hij toch geen brandstof krijgt?
 
Rustig rijden is het met een Deauville altijd.
Ik ga het gewoon eens een tijdje proberen. De reserve-stand kan dan altijd nog gekoppeld worden door de pomp weer even aan te sluiten.
Gereedschap heb ik bij mij.

Moet ik die pomp dan nog elektrisch ontkoppelen? Of doet dat ding dan automatisch niets meer omdat hij toch geen brandstof krijgt?

Ik zou hem ook elektrisch ontkoppelen. Je wilt niet dat ie oververhit raakt. Kwestie van 1 stekker.
 
Ik rijd al ruim 15000 km zonder pomp, nadat mijn nieuwe pompje na 11.000 km weer ingebrande contacten had. Slangetjes direct aangesloten en elektrische stekker afgekoppeld. Ik merk er helemaal niets van,ook niet met vol gas, reserve weet ik niet, ik tank na 4 dagen woon-werk rijden (270 km) ongeveer 13 liter dus ga nooit helemaal leeg.
 
Laatst bewerkt:
Goed om te horen ReneV.
Ik heb hem zaterdag ook ontkoppelt etc. Was een karweitje van niets en kan altijd nog snel teruggezet worden. We gaan het zien met 150 km per werkdag (ik tank na 240 km).
 
Inderdaad, onder het zadel r247. Ik ben net met deze motor blijven hangen tussen Enschede en Haaksberge. Probleem, de spanningsvoorziening. Een nieuwe accu en spanningsregelaar en hij loopy weer! _O-
Staat die code niet onder je zadel?
Zal morgen zelf ook even kijken. Ben hem ergens tegen gekomen...maar waar?
 
Even een respons op het loskoppelen van de brandstofpomp... https://link.marktplaats.nl/m1198151643

Vandaag 2x stilgevallen: eerst merkte ik minder vermogen (niet kunnen acceleren, wel vasthouden), maar later begon dat toch te zakken.
Gekke is dat de aankondiging (die meestal zo'n 300 meter rijden is) nu zo'n 5 km was.
Wat kan het nog meer zijn? Benzinekraan?

In elk geval zit mij vertrouwen in het ding er op... weg er mee.
Wie 800 biedt mag hem hebben.


~[edit]
Vanochtend weggedaan voor 450 euro, met behoud van nieuwe voorband en remblokken en nog wat kleine toevoegingen.
Gelijk een andere Deauville NT650V meegenomen.

Wgt61kR80UM3XnQjEO4rQSTO5Dr_TmVwiJrcFSPLcZZK6mLLfxWJPaMO3AXn9xSLbjnhyDmc5TA4J2Fxe5a5IM48pr1DZHe9302YP4ui1e5pRn29x5cQJodiNtBZF1Kgecq6EiJ9uy8qhfKZLVHcBsZuMg5Swq6kcS_pBtSG0EPZJ4ucmSr9ippZj848lDLLLw6rdraf3DQFOfCJOaXwefmTZZxOKWH23oKSA1x8G4MSkx3CLdRjIJ-bT_Zmz5kzG6WwvT-SJ3yu-zChLdVg6uISm51L7s0hqJRP-8LrWmneQ6yRVHo9rWJl2iIkkcjRev6mp4b8s8LXUjBeOtNo-C7zBjvzVa6q7tXVRr2uiPc2Eu-KLXrEmM5lpgRxlwnFOKYQ9g7X8GbthCrfDbKHcLXcBVxpHCZLlU7x1xdLdP502OP0aoYmERmna-VYetbeZXW_O7EB4de0cVp9kmnfzwqTWixCjIkja2XfFZgpDq4oqpJ_6GF3_Lo7yH3IdGb3Oei0c81M05argnbcDy-9Zjl8LyJKkjaR37Lg6UrOieJcIEP7pYzloHD9cYxfkNnYvJ69dnPcwIrahpAL5g2wfOVSajzlYP8L5sFvsGsc5_IX3Gn33jrL_A=w1299-h974-no
 
Laatst bewerkt:
na jarenlang op een bejaarde xj900 te hebben gereden rij ik sinds een paar maanden een Deauville uit '07. lekker relaxed rijden, wel een beetje saai op de snelweg, zeker sinds ik heb ontdekt dat je kunt kijken hoe zuinig je rijdt :)
 
Die ziet er prima uit!
Hoe bevalt dat opzetruitje?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Blijft natuurlijk een eeuwig onderwerp van gesprek, die ruitjes.

Ik heb naast de 650 Deauville en een hoop andere motoren, ook een GL500 Silverwing. Achter die ruit zit ik als een vorst, heerlijk uit de wind en weinig geluid. Op de Deauville heb ik die verhoogde ruit met die twee gaten. Ik heb een redelijk gemiddelde lengte van 181 cm. Toch heb ik veel lawaai rond mijn hoofd en dit vergalt toch een beetje het rijplezier. Er vast vaker over gesproken, maar ik ben wel benieuwd naar de ervaringen en oplossingen.
 
Zijn er hier zo weinig deauville rijders? Wel een oma zie ik.
Ik zit met dezelfde vraag. 1.84 m lang. Proefgereden op een 700 uit 2006, dit ruitje was goed, geen turbulentie, stond denk ik rechtop en in de hoogste stand. Maar in die stand kon ik er nog makkelijk overheen kijken, dus die is lager dan de hoge ruiten van de 650.
Zijn de ruitjes van de 650 deauville, de lage ruitjes dan denk ik net zo stil (weinig turbulentie) als bij de 700?
 
Laatst bewerkt:
De ruit van de 700 kun je alleen maar in hoogte verstellen. Niet naar voren of naar achteren. Gaat overigens vrij gemakkelijk. De originele ruit van de 650 is dusdanig laag dat bij mijn lengte van 190 cm, de turbulentie niet op mijn helm terecht kwam, maar onder de helm. Dan merk je er weinig van. De ruit van mijn huidige 700 is voor mij nog te laag. Ik heb dan ook een 15 cm hogere ruit waar ik in de hoogste stand niet overheen kan kijken. Maar de hoogte van de ruit moet je per rit afstellen. Want ik merk dat de turbulentie mede afhankelijk is van wind richting en windsnelheid. Ik draag overigens bijna altijd oordopjes. En de Shark helm draag ik altijd als jethelm met het kinstuk open. Heb weinig last van wind in mijn gezicht.
 
Bedankt voor deze hele nuttige informatie.
En zet je het scherm wel eens zo hoog dat je er niet overheen kan kijken?
En stel je het scherm echt elke keer anders af of staat het vaak in 1 stand? Ik dacht namelijk dat als een 650 bij mij geen turbulentie veroorzaakt (ik moet nog proefrijden) ik geen duurdere 700 nodig heb, maar dan ga ik met een andere windkracht spijt krijgen dus.

De ruit van de 700 kun je alleen maar in hoogte verstellen. Niet naar voren of naar achteren. Gaat overigens vrij gemakkelijk. De originele ruit van de 650 is dusdanig laag dat bij mijn lengte van 190 cm, de turbulentie niet op mijn helm terecht kwam, maar onder de helm. Dan merk je er weinig van. De ruit van mijn huidige 700 is voor mij nog te laag. Ik heb dan ook een 15 cm hogere ruit waar ik in de hoogste stand niet overheen kan kijken. Maar de hoogte van de ruit moet je per rit afstellen. Want ik merk dat de turbulentie mede afhankelijk is van wind richting en windsnelheid. Ik draag overigens bijna altijd oordopjes. En de Shark helm draag ik altijd als jethelm met het kinstuk open. Heb weinig last van wind in mijn gezicht.
 
ik kan nog wel meerdere redenen bedenken om een 700 te kopen dan alleen het windscherm :+
 
Ik ben 1.81 en heb de 650 met een verhoogde ruit, die met die gaten. Op mijn GL500 Silverwing kan ik met mijn klaphelm open rijden. Op de Deauville moet ik oordoppen in vanwege het lawaai. Ik zit aan zo'n opzetruitje te denken. Is goedkoper dan een 700 kopen. Iemand ervaring met die optie?
 
Laatst bewerkt:
Ik had op mijn 650 ook een verhoogde ruit. En een "hamsterspoiler". Welke je vaak ziet bij de GS rijders. Hielp niet bij mij. Heb ook eens zelf een nog hoger opzetruitje gemaakt met weinig succes, zat me alleen maar in de weg. Maar het is uiteraard voor iedereen anders. Heb ook GS1200 en RS 1150 geprobeerd. Allemaal zelfde resultaat en veel te veel lawaai met mijn lengte. wellicht dat mijn beleving anders is. Nu met de 15 cm hogere ruit, die overigens niet op de hoogste stand staat, redelijk en heb ik er mee leren leven. en gebruik altijd oordoppen.
 
Bedankt voor deze hele nuttige informatie.
En zet je het scherm wel eens zo hoog dat je er niet overheen kan kijken?
En stel je het scherm echt elke keer anders af of staat het vaak in 1 stand? Ik dacht namelijk dat als een 650 bij mij geen turbulentie veroorzaakt (ik moet nog proefrijden) ik geen duurdere 700 nodig heb, maar dan ga ik met een andere windkracht spijt krijgen dus.
Ik stel het scherm niet zo vaak anders af. Want dan moet ik weer stoppen. Hoewel het redelijk gemakkelijk gaat. Mijn voorkeur is de 700. Die is een tikkeltje hoger dan de 650 en heeft voor mijn lengte een betere zitpositie. Ik heb er ook een breder en hoger stuur op gezet, hoewel dit wel conflicten geeft met de kuip en met name de gaskabels. Heb namelijk vrij snel last van een slapende hand rechts. En door de voor mij verbeterde stand van het stuur minder last. Overigens denk ik dat als ik dikkere handvatten gebruik het nog beter zal zijn. Zo'n flipper op het gashandvat heb ik ook getest, maar vind het niet geweldig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan