Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Hoi Oma O-)

Dit weekend zou ik een lang weekend motor rijden in de Eifel met een motormaatje, de avond voor vertrek eens even op onderzoek gegaan waarom de motor toch zo beroerd liep zo om en nabij de 5k tpm. Motor liep heel "ruw", bij constant rijden leek geregeld opeens de gastoevoer dicht te worden gedraaid.

Ik had verwacht dat de gaskleppen gesynchroniseerd moesten worden, maar die bleken nog dicht genoeg bij elkaar te liggen (20 verschil tussen cilinder 1 en 3, schommelde zo tussen de 690 en 710). Terwijl ik daarmee bezig was zag ik dat de TPS sensor niet gekalibreerd leek te zijn, en vond ik via Google dat je dan als verschijnsel hebt dat de motor uitermate beroerd en ruw loopt tussen de 4k en 6k tpm. Precies wat ik ervoer *D.

TPS afgesteld, en sindsdien weer een bijna perfect lopende motor! 100% fun gehad in de Eifel en op de Nordschleife 8-)
Misschien heeft iemand hier ooit nog eens iets aan bij het doorlezen van dit topic ;)
 
Heb jij een storing gehad welke gewist is waarbij dan waarschijnlijk je tps niet is gereset.
Of is er een andere oorzaak dat je weet?
 
Nee! Ik weet de oorzaak niet 100% zeker, maar wel is onder garantie de spanningsregelaar vervangen door de dealer.

Daarvoor is de accu twee keer volledig leeg gegaan.
 
Hallo mede-MF'ers,

Mijn naam is Robin en ik ben, zoals het er nu naar uitziet, aanstaande zondag eigenaar van een hele mooie Triumph Daytona 675 '06. :9~
Na lang sparen en mijn A1 en A2 periode bijna af te kunnen sluiten heb ik gekozen voor deze prachtig uitziende motor.
Voor mijn gevoel heb ik mij al goed ingelezen, met een motor die de International bike of the year award van 2006-2008 heeft gewonnen heb ik ook geen twijfel dat de motor zal bevallen.

Echter heb ik nog wel een paar vragen en hoopte ik dat jullie mij misschien van wat info/tips kunnen voorzien;

De motor op deze foto hieronder ga ik dus bij kijken aanstaande zondag.
$_86.JPG


We zijn het nu eens geworden over het bedrag van €4000,- de motor is nu van de 2e eigenaar en heeft een kilometerstand van ~23600.
De enige extra die er op zit is een comfort zadel (Triumph) plus orgineel ongebruikt, helaas dus geen Arrow demper of wat anders leuks.
Dit maakt wel dat de motor dus helemaal orgineel is, vraag mij wel af wat jullie aftermarket aangeschaft hebben.
dingen zoals spiegels en knipperlichten etc. hoef ik ook niet aftermarket maar zou zelf eerder voor funtionele/performance parts gaan.

De onderhoudsgeschiedenis van de motor is vrij compleet van de eerste eigenaar, helemaal compleet van de 2e eigenaar.
De boekjes en 2e sleutel is aanwezig volgens de eigenaar.
BROVAK ziet er nog netjes uit, al vertelde de eigenaar mij wel dat hij in de laatste 5 jaar vrij weinig heeft gereden, dus dit betekend dat ik dan waarschijnlijk mijn banden wel moet vervangen.
Het enige echte mankement dat hij kon noemen was een klein haarscheurtje aan de rechterzijde van het voorspatbord.

Daarnaast is de motor dus altijd dealer onderhouden geweest en heeft deze in een garage gestaan met druppellader, er is nog een grote beurt geweest rond de 22000 km waarbij de kleppen zijn gesteld, ook heeft de eigenaar recent de ketting en tandwielen laten vervangen.
De reden van verkoop is dat hij te weinig op de motor rijd, het fijne voor mij is dat hij relatief dichtbij huis staat.

Ik zie dat ik weer een onmogelijk lange post heb getypt :9
Dus kort samengevat wat ik wil vragen...

  • Wat vinden jullie van het bedrag gezien het hierboven geschreven verhaal, klinkt dit reeël?
  • Wat vinden jullie van de kilometerstand gezien het bouwjaar?
  • Wat voor extra's zijn echt een must op deze motor?
  • Wat voor onderhoud is belangerijk dat dit gedaan is?
    (Misschien iets specifieks bij de kilometerstand)
  • Wat krijg je allemaal bij deze motor bij aanschaf nieuw?
    (naast gebruiks/onderhoud boekje plus 2e sleutel)
  • Wat voor onderhoud denken jullie dat ik kan verwachten?
  • Zijn er nog veel voorkomende mankementen of dingetjes waar ik op moet letten bij testrit?
  • Zit onder het monozit kapje het gewone bijrijders zadel?
  • Nog overige tips of adviesen?

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen! :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede-MF'ers,

Mijn naam is Robin en ik ben, zoals het er nu naar uitziet, aanstaande zondag eigenaar van een hele mooie Triumph Daytona 675 '06. :9~
Na lang sparen en mijn A1 en A2 periode bijna af te kunnen sluiten heb ik gekozen voor deze prachtig uitziende motor.
Voor mijn gevoel heb ik mij al goed ingelezen, met een motor die de International bike of the year award van 2006-2008 heeft gewonnen heb ik ook geen twijfel dat de motor zal bevallen.

Echter heb ik nog wel een paar vragen en hoopte ik dat jullie mij misschien van wat info/tips kunnen voorzien;

De motor op deze foto hieronder ga ik dus bij kijken aanstaande zondag.
[afbeelding]

We zijn het nu eens geworden over het bedrag van €4000,- de motor is nu van de 2e eigenaar en heeft een kilometerstand van ~23600.
De enige extra die er op zit is een comfort zadel (Triumph) plus orgineel ongebruikt, helaas dus geen Arrow demper of wat anders leuks.
Dit maakt wel dat de motor dus helemaal orgineel is, vraag mij wel af wat jullie aftermarket aangeschaft hebben.
dingen zoals spiegels en knipperlichten etc. hoef ik ook niet aftermarket maar zou zelf eerder voor funtionele/performance parts gaan.

De onderhoudsgeschiedenis van de motor is vrij compleet van de eerste eigenaar, helemaal compleet van de 2e eigenaar.
De boekjes en 2e sleutel is aanwezig volgens de eigenaar.
BROVAK ziet er nog netjes uit, al vertelde de eigenaar mij wel dat hij in de laatste 5 jaar vrij weinig heeft gereden, dus dit betekend dat ik dan waarschijnlijk mijn banden wel moet vervangen.
Het enige echte mankement dat hij kon noemen was een klein haarscheurtje aan de rechterzijde van het voorspatbord.

Daarnaast is de motor dus altijd dealer onderhouden geweest en heeft deze in een garage gestaan met druppellader, er is nog een grote beurt geweest rond de 22000 km waarbij de kleppen zijn gesteld, ook heeft de eigenaar recent de ketting en tandwielen laten vervangen.
De reden van verkoop is dat hij te weinig op de motor rijd, het fijne voor mij is dat hij relatief dichtbij huis staat.

Ik zie dat ik weer een onmogelijk lange post heb getypt :9
Dus kort samengevat wat ik wil vragen...

  • Wat vinden jullie van het bedrag gezien het hierboven geschreven verhaal, klinkt dit reeël? Ja koopje
  • Wat vinden jullie van de kilometerstand gezien het bouwjaar? niks mis mee,de mijne heeft er 33000,en ik reed er veel op
    De laatse 3 jaar bijna niet meer,nu is het mijn circuit motor (zie wat berichten terug)
  • Wat voor extra's zijn echt een must op deze motor? helemaal niks,prima zoals ie is
  • Wat voor onderhoud is belangerijk dat dit gedaan is om de 10000 km beurt en 20000 klepjes erbij?
    (Misschien iets specifieks bij de kilometerstand)
  • Wat krijg je allemaal bij deze motor bij aanschaf nieuw een zegen?
    (naast gebruiks/onderhoud boekje plus 2e sleutel)
  • Wat voor onderhoud denken jullie dat ik kan verwachten? tot dik 30000 km : niks
  • Zijn er nog veel voorkomende mankementen of dingetjes waar ik op moet letten bij testrit? gewoon netjes lopen verder als bij andere motoren.(lusten wat meer olie)
    O ja check het oliepeil en als ie start/loopt dat het olielampje (bij lage toeren) niet brand zo ja => laten staan
  • Zit onder het monozit kapje het gewone bijrijders zadel? nee
  • Nog overige tips of adviesen? veel plezier

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen! :]
 
Laatst bewerkt:
Als oud Daytona rijder wil ik ff spammen!
Ik heb nog een Healtech iQSE quickshifter liggen na de verkoop van mijn Speed Triple, waar hij maar 500km op heeft gezeten. Fantastisch stukje techniek, plug&play en afstellen en instellen met een app! Dit is de nieuwste uitvoering!

Past op:
Daytona 600 03-05
Daytona 675(R) tm 2015

Het geluid van de QS icm een 3 cilinder vol gas is onbeschrijflijk, de mannen met een nieuw type 675R weten er alles van!


Bij interesse graag een app op 0651602523, zit niet veel meer op het forum omdat ik motorloos ben momenteel..

Groeten Ryan!
 
Vraagje aan de circuit rijdende Daytona gangers,
ik ben opzoek naar nieuwe bandjes onder de Daytona
(vorige eigenaar heeft 2 verschillende Michelins er onder :?, enige onderhoud waar ik echt ontevreden over was van vorige eigenaar)

Op dit moment neig ik naar een Pirelli band, ik heb hier zelf nog geen ervaring mee welke ik dan zou moeten nemen.
reed altijd Michelin Pilot power (2CT) maar wil een keer wat anders en lees goede verhalen over Pirelli's qua grip.
Mochten mensen andere surgesties hebben hoor ik het graag, ook wel benieuwd wat jullie er zelf onder hebben (gehad). :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dan wel geen daytona, maar zo'n ding is wel :9~ dus ik lees wel eens mee :+

Wat voor rondetijden doe je zo'n beetje? Pirelli's zijn zeker goed. Michelin's ook, tot een bepaald tempo. Anders Bridgestones, Metzeler, Continental, ... zitten allemaal goeie tussen.
 
Vraagje aan de circuit rijdende Daytona gangers,
ik ben opzoek naar nieuwe bandjes onder de Daytona
(vorige eigenaar heeft 2 verschillende Michelins er onder :?, enige onderhoud waar ik echt ontevreden over was van vorige eigenaar)

Op dit moment neig ik naar een Pirelli band, ik heb hier zelf nog geen ervaring mee welke ik dan zou moeten nemen.
reed altijd Michelin Pilot power (2CT) maar wil een keer wat anders en lees goede verhalen over Pirelli's qua grip.
Mochten mensen andere surgesties hebben hoor ik het graag, ook wel benieuwd wat jullie er zelf onder hebben (gehad). :)

Eerst ook PP2CT daar een highsider mee gehad in 2011 (waarschijnlijk te warm geworden),daarna alleen nog maar circuitbanden (pirelli supercorsa's sc 1 en 2)
Nu alleen nog maar pirelli slicks en regenbanden michelin power rain.
Ik lees goede dingen over de pirelli supercorsa rosso
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dan wel geen daytona, maar zo'n ding is wel :9~ dus ik lees wel eens mee :+

Wat voor rondetijden doe je zo'n beetje? Pirelli's zijn zeker goed. Michelin's ook, tot een bepaald tempo. Anders Bridgestones, Metzeler, Continental, ... zitten allemaal goeie tussen.

Een sessie op Assen in een toer groep met een Ducati SuperSport 600,
geen concrete tijd maar ik denk dat ik een 2:15 sowieso kan rijden.
Ik reed achter een instructeur moest op de rechte stukken wachten op de rest tijd was iets over 2:30.
2zthzxs.jpg

(Dit was trouwens op Circuit Lelystad, ik zat hier in de snelste groep.)
En ja ik heb alsnog mijn helm niet helemaal goed :+ zoals je toen zij,
en ben nu ook wat meer met mijn lichaam houding bezig.
 
Laatst bewerkt:
Eerst ook PP2CT daar een highsider mee gehad in 2011 (waarschijnlijk te warm geworden),daarna alleen nog maar circuitbanden (pirelli supercorsa's sc 1 en 2)
Nu alleen nog maar pirelli slicks en regenbanden michelin power rain.
Ik lees goede dingen over de pirelli supercorsa rosso

Ja zulke verhalen hoorde ik al,
maar ik zoek iets voor voornamelijk op straat en incidenteel op circuit.
 
Een sessie op Assen in een toer groep met een Ducati SuperSport 600,
geen concrete tijd maar ik denk dat ik een 2:15 sowieso kan rijden.
Ik reed achter een instructeur moest op de rechte stukken wachten op de rest tijd was iets over 2:30.
[afbeelding]
(Dit was trouwens op Circuit Lelystad, ik zat hier in de snelste groep.)
En ja ik heb alsnog mijn helm niet helemaal goed :+ zoals je toen zij,
en ben nu ook wat meer met mijn lichaam houding bezig.
Lichaamshouding ziet er prima uit (probeer je hoofd nog wat meer naar voren/beneden te doen, alsof je de clip-on wilt opeten :P ) :Y Je helm op jouw hoofd nog niet :+ :P :+
Als je naar Pirelli wilt en je gaat voornamelijk straat rijden zou ik kiezen voor de Diablo Rossi 3, of de Diablo Rosso Corsa, beetje afhankelijk welke je het goedkoopst kan krijgen. Ik denk dat de Rosso 3 wat langer mee zal gaan. Desondanks kun je daar ook verschrikkelijk hard mee. 1:45 heb ik de pirelli man eens horen zeggen op een circuitdag op Assen *O*
 
Ja zulke verhalen hoorde ik al,
maar ik zoek iets voor voornamelijk op straat en incidenteel op circuit.

Circuitbanden-Topic

kijk hier eens rond ik d8 dat de te kloppen band op het monument de : pirelli supercorsa rosso II of III was (ben niet op de hoogte)

Kijk ook uit met advies over ,flink,lagere drukken over straatbanden.(men geeft dikwijls advies de spanning flink te verlagen)
Straatbanden hebben dikwijls een slapper karkas waardoor hun spanning hoog moet blijven om goed hun werk te doen,dikwijls ook op het circuit
 
Laatst bewerkt:
:^

Is ook een goeie plek om eens te kijken.

Realiseer je wel dat het altijd een afweging blijft tussen levensduur en grip.
De truuc is om je gripniveau zo in te schatten dat je maximale levensduur houdt. Om nou slicks of supercorsa's te gaan kopen is gewoon zonde van je geld. Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat het voor velen zonde is van het geld om dure racebanden te kopen, aangezien meerdere sport banden misschien ook wel het gewenste grip niveau halen.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij dusch met een "omgebouwde"
Op straat rij ik niet meer met een daytona 675

full
 
Gebruik mijn daytona voor circuit (geen denderende tijden hoor :/ ) en straat. Staat op de Michelin Pilot Power RS sinds dit voorjaar. Nog geen misstap gedaan.

Voordeel is dat ze geen bandenwarmers enzo nodig hebben. De Pirelli Super Corsa's enzo hebben dat eigenlijk wel nodig schijnt (niet geprobeerd)
 
Laatst bewerkt:
Gebruik mijn daytona voor circuit (geen denderende tijden hoor :/ ) en straat. Staat op de Michelin Pilot Power RS sinds dit voorjaar. Nog geen misstap gedaan.

Voordeel is dat ze geen bandenwarmers enzo nodig hebben. De Pirelli Super Corsa's enzo hebben dat eigenlijk wel nodig schijnt (niet geprobeerd)
Het is niet echt vereist bij Supercorsa's.. Je hebt wel twee opwarmrondes nodig en ze slijten sneller dan als je warmers gebruikt.
Slicks heb je wel echt warmers nodig.
 
Heb besloten om Rosso III aan te schaffen,
Echter had ik nog wel een vraag..

Ik wil dus de 6e van Oktober (op mijn verjaardag :D) op Assen rijden,
Waar kan ik mij het beste op inschrijven bij Sportrijders of vrij rijden.
Met andere woorden waar rijden ze minder snel, vindt die CRT website niet heel duidelijk.

ik ben nog niet zo verschrikkelijk snel en vindt het moeilijk om in te schatten hoe snel ik ben,
en wat voor onderhoud moet ik echt even checken voor ik het ciruit op ga (naast banden).
 
Heb besloten om Rosso III aan te schaffen,
Goeie keuze. Zul je geen spijt van krijgen.
Echter had ik nog wel een vraag..

Ik wil dus de 6e van Oktober (op mijn verjaardag :D) op Assen rijden,
Waar kan ik mij het beste op inschrijven bij Sportrijders of vrij rijden.
Met andere woorden waar rijden ze minder snel, vindt die CRT website niet heel duidelijk.

ik ben nog niet zo verschrikkelijk snel en vindt het moeilijk om in te schatten hoe snel ik ben,
en wat voor onderhoud moet ik echt even checken voor ik het ciruit op ga (naast banden).
Vrij rijden is volgens mij bedoeld voor de SportGridTime jongens (1:55 en sneller zeg maar).
Sportrijders is 1:55 tot 2:20.
 
Van de CRT website:

afhankelijk van het aanbod van deelnemers op desbetreffende dag worden de volgende richttijden voor de overige groepen gehanteerd.

Rondetijd TT circuit Assen: rondetijd ± 2:20 min. – ervaren groep
Rondetijd TT circuit Assen: rondetijd tussen 1:55 min. en 2:20 min. – Sportrijders
Rondetijd TT circuit Assen: sneller dan 1.55 min. – SportGridTime
 
Van de CRT website:

afhankelijk van het aanbod van deelnemers op desbetreffende dag worden de volgende richttijden voor de overige groepen gehanteerd.

Rondetijd TT circuit Assen: rondetijd ± 2:20 min. – ervaren groep
Rondetijd TT circuit Assen: rondetijd tussen 1:55 min. en 2:20 min. – Sportrijders
Rondetijd TT circuit Assen: sneller dan 1.55 min. – SportGridTime

Yes dat had ik inderdaad al gezien, ik doelde persoonlijk meer op staat van onderhoud, kleding voorschriften, spiegels/kenteken/knipperlichten verwijderen janee etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan