Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Andere vraag: het stickertje voor de bandenspanning zit er bij mij niet op. Wat is bij de Diversion 600 uit '99 de aanbevolen bandenspanning?
 
Mijne met Michelin Pilot Active voor en achter zet ik op 2,5 voor en 2,8/2,9 achter. In de winter laat ik ze iets zachter, maar dan 2,3/2,6 ofzo.
 
Mijne met Michelin Pilot Active voor en achter zet ik op 2,5 voor en 2,8/2,9 achter. In de winter laat ik ze iets zachter, maar dan 2,3/2,6 ofzo.

Klopt idd, zag ik laatst ook op de tabel van Bridgestone, terwijl ik jaren lang reed op 2.50 A en 2.0 V, te weinig mss daarom soms het gevoel alsof hij een stapje zijwaarts deed.
 
Nog een vraag. Motor liep soms beetje beroerd dus luchtfilter geinspecteerd.
Nu zie ik dat er onder de airbox een soort t splitsing zit van plastic waar 2 slangen op (horen) te zitten. Bij mij is de kleine aansluiting afgebroken. De slang gaat naar een tuitje aan de bovenkant van het blok. Is die van de carterontluchting?
Gelukkig zie ik dat Yamaha dat plastic tuitje los levert.

Dan nog het brandstof filter. Die zit er volgens mij al 20 jaar op en lijkt bijna volledig vol te zitten met zwarte troep.
Koop je daar gewoon een simpel filter voor of is het aan te raden een originele of aftermarket in zelfde vorm?
 
Nog een vraag. Motor liep soms beetje beroerd dus luchtfilter geinspecteerd.
Nu zie ik dat er onder de airbox een soort t splitsing zit van plastic waar 2 slangen op (horen) te zitten. Bij mij is de kleine aansluiting afgebroken. De slang gaat naar een tuitje aan de bovenkant van het blok. Is die van de carterontluchting?
Gelukkig zie ik dat Yamaha dat plastic tuitje los levert.

Dan nog het brandstof filter. Die zit er volgens mij al 20 jaar op en lijkt bijna volledig vol te zitten met zwarte troep.
Koop je daar gewoon een simpel filter voor of is het aan te raden een originele of aftermarket in zelfde vorm?

Benzinefilter is geen probleem. De vorm en kleur doen niks af aan de werking. Als de slangetjes maar goed passen.
 
Nog een vraag. Motor liep soms beetje beroerd dus luchtfilter geinspecteerd.
Nu zie ik dat er onder de airbox een soort t splitsing zit van plastic waar 2 slangen op (horen) te zitten. Bij mij is de kleine aansluiting afgebroken. De slang gaat naar een tuitje aan de bovenkant van het blok. Is die van de carterontluchting?
Gelukkig zie ik dat Yamaha dat plastic tuitje los levert.

Dan nog het brandstof filter. Die zit er volgens mij al 20 jaar op en lijkt bijna volledig vol te zitten met zwarte troep.
Koop je daar gewoon een simpel filter voor of is het aan te raden een originele of aftermarket in zelfde vorm?

Even goed nadenken, dat t stuk zit in het midden tussen cylinder 2-3 in met een vrije dikke slang erop, volgens mij gaat die naar de carbs toe...maar dit weet ik niet zeker, dat zal ik zo ff checken.
 
Even goed nadenken, dat t stuk zit in het midden tussen cylinder 2-3 in met een vrije dikke slang erop, volgens mij gaat die naar de carbs toe...maar dit weet ik niet zeker, dat zal ik zo ff checken.

Net even gekeken, maar ik weet het niet zeker kan het niet goed zien maar ik denk dat hij op je koppelingsdeksel zit daar boven op zeg maar.
 
Ja klopt. Daar zit een tuitje. Daar loopt een slang van naar een soort plastic t splitsing in je luchtfilterbox. Een van de punten van de t splitsing is afgebroken. Heb ondertussen al een besteld bij de lokale motoport.

Ik was bij een andere motorzaak voor brandstofslang en die had toevallig zelf een 900 diversion. Dus daar had hij nog een aftermarket filter voor liggen. Scheelt mij natuurlijk weer. Gelijk filter en de slang maar vervangen wat niet erg makkelijk gaat. De originele heeft 2 voorgevormde u bochten erin zitten. De nieuwe slang is daardoor een stukje langer geworden. Neem aan dat dit geen probleem is voor de vacuumpomp(niet elektrisch)?

Verder nog een vraag. Zowel voor als achterlicht brand zwak. Heb koplamp al gewisseld maar werd niets beter. Heb al gekeken naar de - van het blok welke naar de accu loopt. Die heb ik losgehaald (aan blok kant) en wat schoongemaakt maar die was ook niet vuil. Waar kan ik de oorzaak nog meer zoeken? Ik zie verder geen aarde verbindingen meer.
 
Ivm met kosten en financiele middelen zoek ik een (gebruikte) achterband voor een Div 600. Maat 130/70-18 63H.
Ik weet dat het niet de juiste manier van banden gebruiken is maar het is voor het restantje van het seizoen ong. 500 km.
Volgend seizoen gaat er voor en achter een nieuwe op maar dit najaar ga ik eerst de rest aanpakken.
Regio zuid holland.
 
Fendo zou niet besparen op de banden, is je enigste contact met de weg.
Gooi er gewoon nieuwe onder dan hoef je je daar niet druk om te maken..
 
@Fendo: kijk even naar Openeo, mooie prijzen en snelle levering. Inderdaad niet op banden bezuinigen.
 
Heb wel een connector gevonden onder de tank welke wat "groene" contacten had. Flink shoongemaakt en ingespoten met contactspray. Knipperlichten doen het weer maar koplamp en achterlamp vind ik nog niet erg fel.. of hoort dat gewoon bij dit model?
 
Heb wel een connector gevonden onder de tank welke wat "groene" contacten had. Flink shoongemaakt en ingespoten met contactspray. Knipperlichten doen het weer maar koplamp en achterlamp vind ik nog niet erg fel.. of hoort dat gewoon bij dit model?

Meet de spanning even op de accu, en bij de lichten.
 
Kan de motor nu even niet starten vanwege het ontbreken van luchtfilter.
Wat zou ik dan moeten meten? Accu is gloednieuw. Heb zaterdag of zondag gemeten met motor en lichten aan en toen was laadspanning 13,8v stationair. Heb niet aan het gas gedraaid om hoger te meten (mis soms een 3e hand haha).
 
Kan de motor nu even niet starten vanwege het ontbreken van luchtfilter.
Wat zou ik dan moeten meten? Accu is gloednieuw. Heb zaterdag of zondag gemeten met motor en lichten aan en toen was laadspanning 13,8v stationair. Heb niet aan het gas gedraaid om hoger te meten (mis soms een 3e hand haha).
We zitten hier niet in Peking hoor '(
 
Kan de motor nu even niet starten vanwege het ontbreken van luchtfilter.
Wat zou ik dan moeten meten? Accu is gloednieuw. Heb zaterdag of zondag gemeten met motor en lichten aan en toen was laadspanning 13,8v stationair. Heb niet aan het gas gedraaid om hoger te meten (mis soms een 3e hand haha).

Of de Sahara! :Y

Klein beetje de choke open zetten. Dan draait 'ie ook wat meer toeren en heb je geen derde hand nodig.
 
Ivm met kosten en financiele middelen zoek ik een (gebruikte) achterband voor een Div 600. Maat 130/70-18 63H.
Ik weet dat het niet de juiste manier van banden gebruiken is maar het is voor het restantje van het seizoen ong. 500 km.
Volgend seizoen gaat er voor en achter een nieuwe op maar dit najaar ga ik eerst de rest aanpakken.
Regio zuid holland.

Gewoon nu alvast doen....idd wat Tyketto zegt.
 
Vorige week andere band er op en gelijk de achter remschijf vervangen door een bijna nieuwe (had ik nog in mijn verzameling onderdelen liggen) en TsuBoss (Bolski)gesinterde remblokken a € 25,- er op jeetje wat remt hij goed zeg....

Binnenkort de remklauw voor vervangen door een Blue Spot van een YZF600R (4 zuigers)verwacht een betere respons dan de standaard diversion remklauw.
 
Vorige week andere band er op en gelijk de achter remschijf vervangen door een bijna nieuwe (had ik nog in mijn verzameling onderdelen liggen) en TsuBoss (Bolski)gesinterde remblokken a € 25,- er op jeetje wat remt hij goed zeg....

Binnenkort de remklauw voor vervangen door een Blue Spot van een YZF600R (4 zuigers)verwacht een betere respons dan de standaard diversion remklauw.

Passen deze op een xj600? Op de xj900s passen deze 1 op 1. Maar de 600 niet dacht ik?
 
We zitten hier niet in Peking hoor '(

De tank enz lag er ook af. Was namelijk ook de brandstofslangen en filter wisselen.
Die zitten er nu op.

Motor uit is accu 12.82v. Als ik start dipt hij naar 11.80v en daarna is die 12.52v.
Dat is met de lampen uit. Bijzondere is, als de motor op begint te warmen gaat het voltage omhoog. Als die neutraal goed loopt zit ik opeens rond 13.45v. Als ik gas geef (moet volgens Haynes meten bij 5000rpm) gaat het voltage omlaag naar rond de 13.02v.

Ik heb de spanningsregelaar al los gehad (weet iemand wat hiervan de weerstand moet zijn?). Viel mij op dat er wat roest op het frame en de aarde zat. Dit heb ik schoongemaakt en weggehaald en ingespoten met contactspray.

Waar moet ik dit nu gaan zoeken?
Haynes manual zegt dat ik de stator moet testen op weerstand (0,32-0,48 ohm).
Maar waar kan ik die stekker vinden?

Met de km stand (28k) en het oplopen met de warmte. Waar moet het volgens jullie in zitten?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eindelijk eens ff een flink stuk kunnen rijden met de Div900. Het geluid is (door de Delkevic dempers) niet luidruchtig maar wel mooi (prima dus), de zithouding is wat ik zocht, en hij is voor mij snel zat. Blij dat ik na de 600 voor de 900 gegaan ben :)

Wel weet ik nu zeker dat ik stuggere voorvering wil, en weet ik nu zeker dat er speling zit op het balhoofdlager, de twijfel is nu om 'm binnenkort (ik verwacht dat ik de komende tijd toch niet heel veel kan rijden, echt haast is er dus niet) een keertje weg te brengen voor progressieve vering, nieuwe keerringen en balhoofdlagers. Heb zelf nog nooit een voorvork uit elkaar getrokken, heb toch liever dat dat door iemand gedaan wordt die dat al tig keer gedaan heeft :) Opzich lijkt het me geen schande dat zulke dingen na 22 jaar en 116.000km een keer aan vervanging toe zijn.

Dan nog een achterband en een onderhoudsbeurt, de beugel voor de topkoffer netjes zwart maken, grotere spiegels (ik zie niks in deze kleintjes) en dan denk ik dat ik er de komende jaren lekker op kan :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan