MyRouteApp, navigatie app voor motor

Wat je hierboven ziet is typisch een route in een gpx-bestand. Kán wel, maar de kans op afwijkingen is vrij groot (ofschoon de resulterende route er prima uitziet).

Advies: terug naar 'de bron' en laat 'de bron' de route aanleveren als track. Zie ook De MrGPS-methode - voor routeuitwisseling — MrGPS

Terug naar de bron word lastig want dit is een route die ik ergens van internet geplukt heb wat ik eigenlijk wel vaker doe en dan weet je nooit wie die gemaakt heeft.

Dus de route met rechte lijnen is dus wel een "route" in het gpx bestand en de andere route is dus de "track" in het gpx bestand.

Dit is de eerste keer dat ik een gpx bestand van internet pluk waar dus een route en track in zit als ik die open in MRA. Vandaar dat ik ff zeker wil weten wat nu de "track" is (die ik wil gebruiken) en wat de "route" is die ik niet nodig heb.

Stel dat ik nu wel die route met rechte lijnen gebruik in MRA en die ,na omgezet te hebben naar een bruikbare route,die dan verstuur naar de TT 400 komt ie dan als "track" in de TT te staan ?
 
Ik heb het GPX bestand ook even gedownload en in BaseCamp geladen. Hoe het GPX bestand is gemaakt weet ik niet maar er staan, wat BaseCamp betreft, twee tracks in.

De een heet Route en heeft 30 vormingspunten.
De andere heet Track en heeft 3950 vormingspunten.

Omdat het een track betreft worden ze beide getoond met rechte lijnen tussen de vormingspunten. Een track met 3950 vormingspunten zal nauwkeuriger de originele route volgen dan de track die dat met 30 routepunten probeert te doen.

Natuurlijk is er hier iets fout gegaan en zou de track die Route heet de daadwerkelijke route moeten zijn. Die bestaan in de regel uit veel minder punten dan een track en tussen deze punten berekend de navigatie software de eigenlijke route. Omdat een Garmin, TomTom, BaseCamp of MRA elk hun eigen algoritme en kaarten hanteren om tussen deze punten een route te vormen zal er bij uitwisseling tussen de verschillende systemen afwijkingen in de route ontstaan. (Daarom adviseert men tegenwoordig om Track als uitwisselingsformaat te gebruiken). Dit is wat jij nu ziet als jij de Track met 30 vormingspunten omzet naar een route en die vergelijkt met de echte track. Na omzetting zal MRA de 30 vormingspunten gebruiken om er een route van te berekenen.

Je kunt nu twee dingen doen.

1: De track met de 30 punten verwijderen en de echte Track rechtstreeks vanuit MRA exporteren naar je TomTom. Klaar zonder verdere bewerking. Dit kan als je het GPX bestand als route-track hebt geïmporteerd. (Slag om de arm, ik heb geen TomTom)

2: De track met 30 punten (159 km) met bewerk route-track om laten zetten naar een route, dan met behulp van de echte track als onderlegger deze route aanpassen zodat hij overeenkomt met de track.
In dit geval had ik maar een extra routepuntje nodig om dit te regelen met Here/Garmin als rekenkaart. In jou geval zal je de TomTom kaarten willen gebruiken als je een Goldmember bent.
Deze route exporteren naar je TomTom. Daar zie je nu een route en een track. De track ga je gebruiken. Dit zou je laatste vraag moeten beantwoorden.
 
Laatst bewerkt:
Berekende route zwart en track als onderlegger in rood.

full
 
Ik heb het GPX bestand ook even gedownload en in BaseCamp geladen. Hoe het GPX bestand is gemaakt weet ik niet maar er staan, wat BaseCamp betreft, twee tracks in.
ik gebruik geen BaseCamp, ben al blij dat ik MRA een beetje begrijp :9 :+

De een heet Route en heeft 30 vormingspunten.
De andere heet Track en heeft 3950 vormingspunten.
Omdat het een track betreft worden ze beide getoond met rechte lijnen tussen de vormingspunten. Een track met 3950 vormingspunten zal nauwkeuriger de originele route volgen dan de track die dat met 30 routepunten probeert te doen.
De track met de 3950 punten geeft in MRA geen rechte lijnen maar laat meteen de route zien.


Je kunt nu twee dingen doen.
1: De track met de 30 punten verwijderen en de echte Track rechtstreeks vanuit MRA exporteren naar je TomTom. Klaar zonder verdere bewerking. Dit kan als je het GPX bestand als route-track hebt geïmporteerd. (Slag om de arm, ik heb geen TomTom)
Ik kan het gpx bestand alleen maar uploaden in MRA als "route-track" ,uploaden als "route" geeft ie een foutmelding (het routebestand mag niet meer dan 200 routepunten bevatten).
Maar ik exporteer nooit rechtstreeks een route naar de TT,ik open hem altijd in MRA om te kijken hoe de route loopt en om hier en daar nog wat aan te passen en dan exporteren naar de TT.

2: De track met 30 punten (159 km) met bewerk route-track om laten zetten naar een route, dan met behulp van de echte track als onderlegger deze route aanpassen zodat hij overeenkomt met de track.
In dit geval had ik maar een extra routepuntje nodig om dit te regelen met Here/Garmin als rekenkaart. In jou geval zal je de TomTom kaarten willen gebruiken als je een Goldmember bent.
Deze route exporteren naar je TomTom. Daar zie je nu een route en een track. De track ga je gebruiken. Dit zou je laatste vraag moeten beantwoorden.
Als ik de route exporteer naar de TT krijg ik alleen maar de track te zien. Vroeger kreeg je wel de route en de track te zien maar dat is veranderd in MRA.(dat was ik vergeten :X )

Het komt er dus op neer dat ik beter altijd de route met de meeste vormingspunten in MRA met de TT kaart kan gebruiken, dan zit ik het dichts bij de originele route.( een afwijking hier en daar vind ik niet zo'n ramp).
En alles wat ik exporteer vanuit MRA naar de TT is dus altijd een track.

Bedankt :t
 
ik gebruik geen BaseCamp, ben al blij dat ik MRA een beetje begrijp :9 :+

Weet ik, maar ik wilde eerst in baseCamp even voor mezelf kijken wat er in dat GPX bestand zat.

De track met de 3950 punten geeft in MRA geen rechte lijnen maar laat meteen de route zien.

Omdat het zoveel vormingspunten zijn komt ie helemaal overeen met de originele route. Maar tussen elk vormingspunt zit toch echt een recht lijntje. Valt alleen niet op bij zoveel route punten. Zie mijn plaatje als ik de route als Tracklog upload, je ziet dan ook de vormingspunten. Ja je moet wel ver inzoomen. ;)

full


Ik kan het gpx bestand alleen maar uploaden in MRA als "route-track" ,uploaden als "route" geeft ie een foutmelding (het routebestand mag niet meer dan 200 routepunten bevatten).
Maar ik exporteer nooit rechtstreeks een route naar de TT,ik open hem altijd in MRA om te kijken hoe de route loopt en om hier en daar nog wat aan te passen en dan exporteren naar de TT.

Als Route lukt dat niet inderdaad, maar je hebt buiten Route-Track ook nog de optie Tracklog. Deze zie je dan ook niet onder Routes maar onder Tracklogs en moeten eerst omgezet worden voordat je ze naar je device kunt exporteren in tegenstelling tot route-tracks

Als ik de route exporteer naar de TT krijg ik alleen maar de track te zien. Vroeger kreeg je wel de route en de track te zien maar dat is veranderd in MRA.(dat was ik vergeten :X )

Dan is dat heel recentelijk veranderd want ik heb afgelopen vrijdag bij een maat vanuit MRA een route naar zijn TomTom 450 geëxporteerd en in zijn TomTom kregen we nog steeds een Route en een Track te zien. :? Is het niet zo dat je de onbewerkte route-track vanuit MRA naar je TomTom heb geëxporteerd? Dan lijkt me dat te kloppen want daar zit alleen een track in en geen route.

Het komt er dus op neer dat ik beter altijd de route met de meeste vormingspunten in MRA met de TT kaart kan gebruiken, dan zit ik het dichts bij de originele route.( een afwijking hier en daar vind ik niet zo'n ramp).
En alles wat ik exporteer vanuit MRA naar de TT is dus altijd een track.

In de meeste gevallen wel ja, maar dit was een wat vreemd GPX bestand. Als jij bijvoorbeeld een GPX bestand, met één route, die gemaakt is in BaseCamp krijgt en je importeer die als route in MRA dan krijg je een route te zien die uit de zeg 30 routepunten waarmee de route gemaakt is, berekend is en dus kan afwijken van het origineel. Als je dan nogmaals die route importeert maar dan als route-track krijg je zeker de route te zien zoals hij is bedoeld omdat MRA dan de vormingspunten als track importeerd. Die zou je dan rechtstreeks kunnen exporteren naar je TomTom, of als onderlegger kunnen gebruiken om de route aan te passen. Ik zeg hier expliciet "met één route" omdat een GPX bestand uit Garmin meerdere route's kan bevatten. Die routes worden inmiddels wel allemaal apart ingelezen in MRA, maar als Route-Track worden ze als een grote route gezien.


Graag gedaan.
 
Laatst bewerkt:
OHja in MRA komen geen rechte lijnen voor (tenzij je ofroad ingaatstellen)

Dat kan dus wel. Ik heb de GPX ook geprobeerd en krijg hetzelfde resultaat Rich@rd
Bij de optie "Import Route-Track" wordt de track blijkbaar onbewerkt weergegeven en dan kan je dus rechte lijnen krijgen.

Er zitten gewoon 2 verschillende tracks in de GPX. Basecamp laat dit ook zien.
 
Omdat het zoveel vormingspunten zijn komt ie helemaal overeen met de originele route. Maar tussen elk vormingspunt zit toch echt een recht lijntje. Valt alleen niet op bij zoveel route punten. Zie mijn plaatje als ik de route als Tracklog upload, je ziet dan ook de vormingspunten. Ja je moet wel ver inzoomen. ;)
Ik dacht dat je bedoelde zoals de route met 30 punten die dwars over de kaart gaat zonder de weg te volgen. Maar zoals jij het bekijkt zijn het ook rechte lijnen ja.

Dan is dat heel recentelijk veranderd want ik heb afgelopen vrijdag bij een maat vanuit MRA een route naar zijn TomTom 450 geëxporteerd en in zijn TomTom kregen we nog steeds een Route en een Track te zien. :? Is het niet zo dat je de onbewerkte route-track vanuit MRA naar je TomTom heb geëxporteerd? Dan lijkt me dat te kloppen want daar zit alleen een track in en geen route.
Ik heb het net geprobeerd om de track onbewerkt en bewerkt naar de TT te sturen maar ik krijg alleen maar de track in de TT te zien.

Misschien ligt het aan de manier van exporteren naar de TT ?
Ik doe het draadloos,zoals te zien op de foto de onderste optie.
onbewerkt
675jz4.jpg


Bewerkt
zv79g1.jpg
In de meeste gevallen wel ja, maar dit was een wat vreemd GPX bestand. Als jij bijvoorbeeld een GPX bestand, met één route, die gemaakt is in BaseCamp krijgt en je importeer die als route in MRA dan krijg je een route te zien die uit de zeg 30 routepunten waarmee de route gemaakt is, berekend is en dus kan afwijken van het origineel. Als je dan nogmaals die route importeert maar dan als route-track krijg je zeker de route te zien zoals hij is bedoeld omdat MRA dan de vormingspunten als track importeerd. Die zou je dan rechtstreeks kunnen exporteren naar je TomTom, of als onderlegger kunnen gebruiken om de route aan te passen. Ik zeg hier expliciet "met één route" omdat een GPX bestand uit Garmin meerdere route's kan bevatten. Die routes worden inmiddels wel allemaal apart ingelezen in MRA, maar als Route-Track worden ze als een grote route gezien.Graag gedaan.

Pff ik blijf het allemaal verwarrend vinden met route,route track,track,tracklog enz enz het lijkt allemaal op elkaar ik begin ondertussen alles door elkaar te gooien. :o |(

EDIT:
heb nog ff wat uitgeprobeerd en ben er achter gekomen dat als je een route exporteert vanuit MRA via de usb kabel en de MRA connector dan krijg je wel de route en de track in de TT.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan dus wel. Ik heb de GPX ook geprobeerd en krijg hetzelfde resultaat Rich@rd
Bij de optie "Import Route-Track" wordt de track blijkbaar onbewerkt weergegeven en dan kan je dus rechte lijnen krijgen.

Er zitten gewoon 2 verschillende tracks in de GPX. Basecamp laat dit ook zien.

Had ik die gpx maar nooit gebruikt haha
ahhh schiet mij maar lek :X 8-) :o
 
Bij de optie "Import Route-Track" wordt de track blijkbaar onbewerkt weergegeven en dan kan je dus rechte lijnen krijgen.

Er zitten gewoon 2 verschillende tracks in de GPX. Basecamp laat dit ook zien.

En dat komt vaker voor en maakt het leven helaas onnodig ingewikkeld. In de TT videocursus ga ik hier nader op in, en ook op de manier om via basecamp de inhoud van een gpx te kunnen toetsen. Maar tsja, da's niet gratis.

Daarom: om het effect van rechtstreekse import in de rider te begrijpen: zie de derde video op TomTom Rider 400/410/450/550: uitgebreide video-review — MrGPS

In essentie komt het er op neer dat elke gpx door TT gezien wordt als rechte lijnen. Is het echter een gpx-track dan is die zo gedetailleerd dat de rechte lijnen vrij precies de wegen volgen.
 
Jouw vraag is helemaal niet vreemd hoor. De GPX is eerder vreemd.

Misschien niet maar hoe langer ik er over nadenk hoe minder ik er van snap haha.

Ik zie nu ook dat de route die ik naar de TT stuur niet in TT Mydrive komt te staan dat hoort toch wel dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
En dat komt vaker voor en maakt het leven helaas onnodig ingewikkeld. In de TT videocursus ga ik hier nader op in, en ook op de manier om via basecamp de inhoud van een gpx te kunnen toetsen. Maar tsja, da's niet gratis.

Daarom: om het effect van rechtstreekse import in de rider te begrijpen: zie de derde video op TomTom Rider 400/410/450/550: uitgebreide video-review — MrGPS

In essentie komt het er op neer dat elke gpx door TT gezien wordt als rechte lijnen. Is het echter een gpx-track dan is die zo gedetailleerd dat de rechte lijnen vrij precies de wegen volgen.
Maar het komt er dus op neer dat je in in MRA niet kan zien wat voor type route/track er in het gpx file zit.
 
Volgens mij wel.
Als je namelijk in Basecamp een route maakt met een paar punten en je slaat deze op als GPX. Je importeert vervolgens deze GPX in MRA. Dan krijg je gewoon een route te zien zoals je deze verwacht en niet een partij rechte lijnen zoals jij ze aantrof in de GPX

Die partij rechte lijnen zijn in Basecamp ook een track en geen route. De GPX bevat alleen 2 tracks en geen route
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij wel.
Als je namelijk in Basecamp een route maakt met een paar punten en je slaat deze op als GPX. Je importeert vervolgens deze GPX in MRA. Dan krijg je gewoon een route te zien zoals je deze verwacht en niet een partij rechte lijnen zoals jij ze aantrof in de GPX
Maar in MyRoute-app kan je niet aan de tekst zien dat het een track is wat je dus blijkbaar wel in BaseCamp kan zien.

Als je die gemaakte route opslaat op je hd en via Mydrive importeert dan krijg je toch weer 2 bestanden in je TT, een Route en een Track....toch.
Terwijl je in MyRoute-app maar 1 bestand hebt staan.
of heb ik dit verkeerd?


Die partij rechte lijnen zijn in Basecamp ook een track en geen route. De GPX bevat alleen 2 tracks en geen route
Ik heb gewoon bij stom toeval een heel verkeerd samengesteld gpx bestand gevonden.
 
MRA maakt er ook geen onderscheid tussen.
Je maakt altijd een route. Alleen wanneer de route als een GPX opslaat wordt er een track aan toegevoegd.
Aan puur en alleen een track heb je niets als deze ook bewerken wil. Daarom maakt MRA van je track altijd eerst een route en die kan je wijzigen.
Tijdens het bewerken verplaats je namelijk je routelijn tussen 2 reeds bestaande punten en voeg je er tussen een extra punt tussen. Bij een track zit er maar een paar meter tussen 2 punten. Probeer dan maar eens een track te wijzigen.
 
Laatst bewerkt:
MRA maakt er ook geen onderscheid tussen.
Je maakt altijd een route. Alleen wanneer de route als een GPX opslaat wordt er een track aan toegevoegd.
Aan puur en alleen een track heb je niets als deze ook bewerken wil. Daarom maakt MRA van je track altijd eerst een route en die kan je wijzigen.
Tijdens het bewerken verplaats je namelijk je routelijn tussen 2 reeds bestaande punten en voeg je er tussen een extra punt tussen. Bij een track zit er maar een paar meter tussen 2 punten. Probeer dan maar eens een track te wijzigen.
Ik begin het een beetje te begrijpen :9 haha duurt ff hoor.

Thanks :t
 
Pff ik blijf het allemaal verwarrend vinden met route,route track,track,tracklog enz enz het lijkt allemaal op elkaar ik begin ondertussen alles door elkaar te gooien. :o |(

Als nieuwkomer hier zal je het zeker niet allemaal begrijpen.
Er is al veel geschreven hier in een paar jaar tijd.

Het is een hele uitleg maar toch knap gedaan weer zo'n informatieve samenvatting van Nosmo King.
Hij was de ontdekker van het feit dat je een Garmin GPX-route als track kon importeren in MyRouteApp, waardoor de route gelijk bleef aan het origineel.
Dat de shaping points in een Garmin route in te lezen zijn in MRA dus.
 
Laatst bewerkt:
Veel gebruik van MRA gemaakt de afgelopen vakantie van MRA Gold. Snel rondritten creeeren op de telefoon, die tevens de GPS is (Nomu S10). Routes in seconden via Opslaan als -> MyDrive -> tel (TomTom Go app)
Wordt alleen een beetje moe van de glitches die er via MRA inkomen. Daar moeten ze nog aan werken wat mij betreft.
Maar icm nieuwewetse datagebruik in de EU gewoon heel goed.
 
@Mr.M
Zou je liever een spannende route direct met de Go App maken of vind je het zo via MyRouteApp handiger ?
 
Ik vind het via MRA prima, maar ook via MyDrive kan het ("spannende route").
Allemaal heel goed werkende cloud-oplossingen.
Op vakantie heb dan de Samrtphone en een Windows tablet mee. Die tablet heb ik maar 2 x gebruikt icm MRA, omdat het grotere scherm effe handig was.
Voor de MRA rondrit was dat niet nodig.
 
Ik vind het via MRA prima, maar ook via MyDrive kan het ("spannende route").
Allemaal heel goed werkende cloud-oplossingen.
M.b.v. de Go App een spannende route kunnen maken lijkt me toch ook wel handig.

@Mr.M en mogelijke andere geinteresserden..
N.a.v. jouw vakantie ervaring ben ik vandaag eens gaan testen met MyDrive en MRA op mijn smartphone en tablets.
Dit omdat ik me de laatste tijd te weinig bezig kan houden met navigatie en de ontwikkelingen hieromtrent.
Daarom dat ik ook benieuwd ben naar praktische ervaringen en tips.
En de mogelijkheden om spontaan en snel een mooie route te kunnen maken.

Ik schrijf hieronder mijn persoonlijke bevindingen van vandaag. Toch denk ik dat er met mij velen zijn die hetzelfde ervaren en tegen dezelfde dingen aanloop als ik.

Ikzelf heb drie toestellen in bezit die ik kan gebruiken:
- Samsung Galaxy S4 mini 4,3" smartphone (klein schermje dus) met Android 4.4 en waarop de MRA App staat en ik MyDrive web kan gebruiken.
- Een Samsung Vivotab 8" Windows 8.1 tablet met 1,33Gz quadcore processor en 1 GB Ram (aan de krappe kant dus)
- Een iPad2 10" tablet met IOS7 (verouderd, ik durf niet te updaten bang dat ik alles kwijt raak)

Mijn Samsung S4 mini bleek nog verrassend goed bruikbaar. Jammer van het kleine schermpje.
1) Een spannende route maken met MyDrive was mogelijk, alleen heb ik dat niet uitgebreid getest.
2) Met de MyRoute-App een rondrit maken was qua menubediening handig te doen. (Je moet wel een beetje thuis zijn in MRA, want na een tijdje afwezigheid is het altijd even wennen/zoeken)
Jammer dat je door het kleine scherm moeilijk kunt oriënteren op de berekende MRA rondrit voorstellen. De functie zou heel handig zijn ware het niet dat de routes dwars door veel bebouwde kom heen lopen, en je de route niet zelf kunt verleggen/opzijschuiven. Dat in combinatie met de vage kaartachtergrond, waarop je je schlecht kunt oriënteren wegens gebrek aan detail en kleuren (waarom geen Google Maps ?)

Het is telkens gokken met MRA. Zal deze route mooi zijn ?
Daarbij ervaar ik nog een ernstig probleem met MRA. Als ik tijdens het maken van de rondrit ergens verkeert op het scherm drukte was ik alles kwijt. Geen herstelfunctie/stapje-terug of andere mogelijkheid de route terug te krijgen. MRA heeft nog veel werk te doen maar als al mijn ervaren tekortkomingen opgelost zouden worden, dan wordt het ook een super App.
Al met al draaiden zowel de MyRoute-App als MyDrive web wel soepel op mijn S4 mini.

Over de iPad kan ik kort zijn. Beide programma's kon ik niet uitvoeren..
Op de iPad2 staat iOS7, nogal verouderd zoals ik al eerder aangaf.
1) MyDrive is niet bruikbaar omdat de MyDrive menu balk (wellicht in Flash of Java) niet getoond wordt. Ik kan dus niet kiezen voor "maak route" of "mijn plaatsen".
MyDrive waarschuwde hier ook voor en adviseert nieuwe versies Chrome, Safari of Windows. Echter kan ik vanwege mijn oude iOS7 geen nieuwe updates installeren van Safari of Chrome. Jammer, zo niet bruikbaar dus.
2) De MyRoute App kon ik ook niet installeren op de iPad wegens mijn verouderd OS dus. Ook al is deze dus niet bruikbaar, daarnaast geeft de beperking van fatsoenlijk bestandsbeheer in iOS sowiso problemen met lokaal routes opslaan of importeren. Dan moet je echt in de cloud blijven.
3) MyRoute-App web applicatie kon ik ook niet gebruiken. Misplaatste of niet functionerende menu items en het (ineens?) niet meer tonen van een route. Ik krijg een egaal scherm te zien. Wellicht heeft dit ook met mijn verouderde OS te maken..
Kortom, met de iPad kan ik zo, zonder hem te updaten, eigenlijk helemaal niks.

De Asus Vivotab 8" tablet met Windows 8,1 bleek wel goed bruikbaar.
Ik heb daar een Logitech (Windows 8.1) Bluetooth muis aan gekoppeld, heel handig. Bluetooth toetsenbordje wil ik ook nog regelen.
1) MyDrive functioneerde heel traag op mijn Vivotab met 1,33 GZ quadcore processor en 1 GB Ram.
Bij (her)berekenen tijdens het plaatsen van spannende routepunten bleef de tablet telkens lang "hangen" voordat de route berekend was.
Dit was niet echt werkbaar maar soms ging het wel wat sneller met zo min mogelijk herberekeningen. Jammer van mijn Vivotab. Had deze speciaal voor weekendjes weg met de motor gekocht. Ook jammer van MyDrive of ervaren jullie geen traagheid op een Windows tablet ?
Qua routeplanning kon ik wel routes maken. Alleen maar wat gespeeld met de spannende route functie, niet het verzenden naar de Rider.
De voorgestelde, op verschillende gradaties berekende, spannende routes boden opvallend weinig verschil in west brabant. Ook gingen de routes veel door de bebouwde kom en kon ik zelf de route slecht overzien en niet beinvloeden of corrigeren. Al met al geen bevredigende routes. Jammer, want verwerking van de realtime verkeersinformatie is wel handig.

2) Een MyRoute-App App is er niet voor Windows.
3) MyRoute-App web applicatie was goed te gebruiken.
Een rondrit berekening door MRA werd goed uitgevoerd. Liep hier tegen feit aan dat je de voorgestelde route moeilijk kunt controleren/oriënteren met die vale kaart-achtergrond zonder details en kleuren, welke je als kaart achtergrond te zien krijgt bij een rondrit berekening. Daarbij is de afgebakende navigatie circel veel te blauw en maakt het scherm nog slechter "leesbaar".
Ook komen er veel glitsches, achtjes en bebouwde kom voor in de MRA routes voorstellen. Je bent dus wel een paar keer aan het spelen voor je een route naar je zin hebt, jammer van het tijdsverlies en gebruiks ongemak.
Het feit dat je je gemaakte routes kunt "vastpinnen" en bewaren door ze als track op te slaan is wel handig. En het dan zo doorsturen naar MyDrive en je smartphone.

Zowel MyDrive als MRA werkt dus niet optimaal op mijn Windows 8.1 Vivotab, maar het werkt.
Echter, hiertegen afgezet verkies ik dan toch mijn 17" laptop met Windows 7 en BaseCamp en MyRoute-App. (Daarop werkt alles normaal, maar die kan ik met de motor niet meenemen)
MyRoute-App vooral voor de aanvullende informatie, POI's en geintegreerde Google Streetvieuw.
Maar route voorbereiding nog liefst in BaseCamp en die routes in MRA ter controle laten herbereken op zowel de Here kaart als de TomTom kaart. Dit voor gebruik van de routes in mijn Garmin Zumo en TT Rider.
Ik gebruik dus de route en track exports van BaseCamp en MRA en sla deze lokaal op pc op omdat ik het route beheer in zowel MyDrive en MRA niet bevredigend vind.

Ik zou van de ene kant wel graag meer in en via de cloud gaan werken omdat dit zeker vele voordelen biedt.
Maar ik kan nog niet leven met de beperkingen qua route beheer en de (naar mijn mening) te gebrekkig werkende MyDrive en MRA applicaties.
Een gedeelde van de onvrede is terug te voeren naar ongeschikte hardware maar niet alles.
Maar normaals, als al de door mij ervaringen tekortkomingen opgelost worden worden zowel MyDrive als MRA super programma's.

Waar kan ik me het beste op gaan richten voor praktisch gebruik ?

Nu heb ik het alleen nog maar over MyDrive en MRA maar wat ik ook nog interessant vind zijn de TT Go App, OSMand en nu ook de komende MRA navigatie App, op een rugged smartphone.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan