Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

:W

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar heeft iemand toevallig nog een originele kentekenplaathouder liggen voor een z1000 2003-2006, waar hij of zij vanaf wil?

Reageren mag via PB.
Alvast bedankt.


Omdat ik maar weinige groene Z'tjes zie op het forum, hier een foto van mijn Z1000 :]
ctamnv2xahb44.1.jpg
 
ik wil graag mijn orginele handels van mijn koppeling en rem gaan vervangen voor ander. Het liefste wil ik korte.

Ik heb divere site's voorbij komen, zoals ( Aliexpress, vtrec,)

Mijn vraag aan jullie waar hebben jullie ze bestelt en ben je er tevrede over.
 
ik wil graag mijn orginele handels van mijn koppeling en rem gaan vervangen voor ander. Het liefste wil ik korte.

Ik heb divere site's voorbij komen, zoals ( Aliexpress, vtrec,)

Mijn vraag aan jullie waar hebben jullie ze bestelt en ben je er tevrede over.

Ik heb wel wat ervaring met de Ebay varianten.

Op mijn Z750 2005 had ik korte hendels gekocht, ruim 2.5 jaar mee rond gereden zonder problemen en zagen er nog super goed uit na deze periode (motor stond wel altijd netjes binnen)

Toen kocht ik ze voor een ducati monster 620 uit 2004. hier ongeveer 1 week mee rond gereden totdat de volledige remmerij blokkeerde. Gelukkig gebeurde dit bij het parkeren en niet tijdens het aanremmen op bv de snelweg.

Raadzaam is hier dus goed mee om te gaan, maat mij heeft de Vtrec op zijn Fireblade 2009 en rijdt hier dan weer zonder problemen mee rond.

voor 30 euro op ebay kan je het proberen. Zijn genoeg mensen die geloof ik met een ebay setje rond rijden zonder enige problemen. Remmen is niet geheel onbelangrijk, ik heb er wel van geleerd.
 
ik wil graag mijn orginele handels van mijn koppeling en rem gaan vervangen voor ander. Het liefste wil ik korte.

Ik heb divere site's voorbij komen, zoals ( Aliexpress, vtrec,)

Mijn vraag aan jullie waar hebben jullie ze bestelt en ben je er tevrede over.
Zou persoonlijk voor een site gaan die ze gewoon origineel heeft van een a merk leverancier.
Remmen zal zelf er niet op durven te bezuinigen, niet door ze op een site te bestellen waarvan de kwaliteit discutabel is.
 
Laatst bewerkt:
ik wil graag mijn orginele handels van mijn koppeling en rem gaan vervangen voor ander. Het liefste wil ik korte.

Ik heb divere site's voorbij komen, zoals ( Aliexpress, vtrec,)

Mijn vraag aan jullie waar hebben jullie ze bestelt en ben je er tevrede over.

Zelf op mijn Z al meerdere jaren hendels welke ik besteld heb bij the2wheels.com
Zeer lage prijs maar super hendels. Ik had zelf de korte versie gekocht. Zwarte handels, rode vertellers. Eerlijk is eerlijk, het rood is wel wat lichter geworden. Maar al met al super tevreden over deze handels. Nooit problemen mee gehad.
 
Goedkope hendels zijn prima breken af en toe gewoon af maar daar is de prijs ook naar koop je gewoon weer nieuwe. Die dure breken ook gelijk af bij vallen
 
Hallo mede Z liefhebbers,

Zaterdag wil ik gaan kijken voor Kawasaki Z1000 (tour) uit 2008.
Zijn er dingen waar extra op gelet moet worden?

Alvast bedankt!
 
Beste mede-Kawasaki rijders,

Ik ben op zoek naar een nieuwe uitlaat voor mijn Z1000 uit 2010. Nu ben ik zo slim geweest om de katalysator te verwijderen, waardoor het geluid met mijn (inmiddels verkochte) Vance & Hines CS One Urban Brawlers te asociaal hard was. Inmiddels zitten de standaard uitlaten er weer op maar ik vind het niet mooi ogen. Ik ben dus op zoek naar een korte uitlaat mét E-keur en decibel killers. Mijn oog is gevallen op de volgende uitlaat;

http://www.fresco-exhaust.com/z1000-10-16-ultrashorty-stainless-p-138.html

Ik heb even gemaild met betrekking tot de goedkeuring van de uitlaat, en zij weten mij te vertellen dat deze uitlaat een type E-3 goedkeuring heeft. Nu ben ik bekend met de E-keur van Nederland, namelijk type E-4. Wilt dit zeggen dat deze uitlaat afgekeurd wordt door de politie indien zij dit waarnemen? Of wilt dit puur zeggen dat de uitlaat in Italië is gefabriceerd en ook goedgekeurd is voor de Nederlandse wetgeving?

Mochten jullie nog ervaring hebben met een soortgelijke uitlaat van een andere fabrikant waarover jullie te spreken zijn hoor ik dit ook graag!

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede Z liefhebbers,

Zaterdag wil ik gaan kijken voor Kawasaki Z1000 (tour) uit 2008.
Zijn er dingen waar extra op gelet moet worden?

Alvast bedankt!

Ik zou allereerst kijken naar de slijtage onderdelen. Denk hierbij aan de staat van de banden (minimaal 2mm), de tandwielen moeten niet scherp zijn, de remblokken als je deze kan zien, enige vorm van roest etc. Als je een proefrit mag maken kan je in een gecontroleerde omgeving de motor laten uitrollen met je handen van het stuur en of deze niet wiebelt of naar een kant helt etc. Verder altijd vragen naar de onderhoudshistorie!
 
Ik heb even gemaild met betrekking tot de goedkeuring van de uitlaat, en zij weten mij te vertellen dat deze uitlaat een type E-3 goedkeuring heeft. Nu ben ik bekend met de E-keur van Nederland, namelijk type E-4. Wilt dit zeggen dat deze uitlaat afgekeurd wordt door de politie indien zij dit waarnemen? Of wilt dit puur zeggen dat de uitlaat in Italië is gefabriceerd en ook goedgekeurd is voor de Nederlandse wetgeving?

Mochten jullie nog ervaring hebben met een soortgelijke uitlaat van een andere fabrikant waarover jullie te spreken zijn hoor ik dit ook graag!

Alvast bedankt.
E4 is inderdaad gekeurd in Nederland E3 zal wel Italie zijn dan maar die E nummers werken door heel de EU heen dus ja die uitlaat is goedgekeurd maaarrrrr tegenwoordig je kan gewoon nog een bekeuring krijgen als je db grens te hoog is zelf met een E keur, dus met je combinatie geen cat en hele korte demper kan je nog gewoon in de problemen raken
 
Laatst bewerkt:
Vandaag deze Z1000 gekocht voor mijn vriendin met 33000 km op de teller uit 2003. Aangezien het volgens de eigenaresse enige tijd geleden geweest is dat er onderhoud gedaan, heeft echter de laatste jaren zeer weinig gereden, binnenkort eerst maar eens beginnen met het vervangen van de olie, olie- en lucht filter. Aansluitend meteen maar stalen remleidingen monteren. Toch wel een verschil als je gewend bent aan stalen remleidingen namelijk en deze standaard remleidingen zijn ook al 14 jaar oud...

Is het eenvoudig om de voorvork olie te vervangen? Zijn hier speciale tools voor nodig?

Ik zag laatste een links voor een werkplaats handboek. deze ook maar eens afdrukken...

Ohh ja ze wil andere motordeksel. Iemand advies welke?
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorig jaar van mijn z1000 uit 2005 de voorvork keeringen vervangen en toen er direct hyper pro ingezet 😁😁 . Best pittige klus als je dat nog nooit gedaan heb. Voor de keering heb je speciaal gereedschap nodig om hem er goed in de kloppen. Maar ik kon die lenen van een maat je kunt ook zelf 1 maken als je de juiste diameter pijp kunt vinden.
 
Mijn z is uit 2006 dus oude model en met de originele uitlaten want die vind ik nog steeds het mooiste, mods:
Stalen remleidingen
Radiale rempomp van een 2008 model
Hyperpro voor
Rizoma spiegels
Rizoma motordeksels
Rizoma rempot
LSL crashpads
Korte kenteken plaathouder
Kleine knipperlichten
Radiateur covers zwart gemaakt
Handvat verwarming 😊
full
 
Laatst bewerkt:
Mijn z is uit 2006 dus oude model en met de originele uitlaten want die vind ik nog steeds het mooiste mods:
Stalen aanleidingen
Radicale rempomp van een 2008 model
Hyperpro voor
Rizoma spiegels
Rizoma motordeksels
Rizoma tempo
LSL crashpads
Korte kenteken plaathouder
Kleine knipperlichten
Radiateur covers zwart gemaakt
Handvest verwarming 😊[afbeelding]
inderdaad mooie uitlaten vooral als je bedenkt dat ze standaard zijn.
beter dan die schoorsteen pijp van de 750.
Die was bij mij al snel vervangen(heb de origenele pijp nog wel) weet niet hoe groot en echt heel stil _O-
 
E4 is inderdaad gekeurd in Nederland E3 zal wel Italie zijn dan maar die E nummers werken door heel de EU heen dus ja die uitlaat is goedgekeurd maaarrrrr tegenwoordig je kan gewoon nog een bekeuring krijgen als je db grens te hoog is zelf met een E keur, dus met je combinatie geen cat en hele korte demper kan je nog gewoon in de problemen raken

Bedankt voor je reactie.

Ik heb toch maar afgezien van de Italiaanse dempers. Duurde minimaal 25 dagen voor ik ze kon ontvangen. Ben maar voor Bos SSEC RR dempers gegaan voor een nette prijs. Technische gegevens laten zien dat de dempers ongeveer een 2db harder tov originele dempers zouden zijn.

Ontvang ze morgen dus ben benieuwd.
 
Hallo Z rijders, ik heb nog een Healtech iQSE quickshifter liggen na de verkoop van mijn Speed Triple, waar hij maar 500km op heeft gezeten. Fantastisch stukje techniek, plug&play en afstellen en instellen met een app!

Past op Z750, z750r, z800, z1000 en z1000rx.

Bij interesse graag een app op 0651602523, zit niet veel meer op het forum omdat ik motorloos ben momenteel..

Groeten Ryan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan