Fehn Wochenende nr.8

Ik begrijp dat daar ook een foto van geplaatst gaat worden ? :P


ik had natuurlijk gewoon de foto van vorig jaar kunnen posten, maar vooruit dan maar :)
8d993e03fa7b37b95733a9ff045b607b
 
Iedereen heel erg bedankt voor een geslaagde eerste Fehnwochenende voor ons. :j
Hopelijk zijn we er volgend jaar gewoon weer bij *D
 
Dat hoop ik ook blije Y. Vind het erg leuk dat jullie er waren.

@Michiel wat staat hij er weer mooi bij
[kleintje duikt snel weg voordat Mo wat naar haar toe slingert :+
 
Ook wij vonden het leuk om weer van de partij te zijn.
Leuk om te zien hoe de oude garde met de nieuwe garde zich vermengde.

Ben benieuwd naar meer foto's hier op het topic.

Uiteraard weer chapeau voor de organiserende groep. :t
 
Laatst bewerkt:
Nog maar een reactie op die foto dan?

full



En ik was er niet eens bij ;(
 
Laatst bewerkt:
Wat hebben we een prachtig weekend gehad! Het weer kon niet beter en de sfeer was super! Fijn om te lezen dat jullie het ook zo hebben ervaren. Wij zijn er volgend jaar weer bij!
 
Het 8e Fehn Wochenende.

Het mocht weer enige naam hebben.
Vrijdagmiddag druppelden de gasten binnen en bouwden hun tent op.
Toen dit alles klaar was, toen was het tijd voor het ritueel. En ondanks de ervaringen uit eerdere edities was er een deelneemster die het nog steeds niet snapte. In plaats van het borrelglaasje in de mond leeg te kiepen, kiepte zij deze leeg in haar decolleté.
Prima hoor, maar kom later niet bij mij aan dat dat er witte wieven of een ridder op een wit paard rond de tent spoken.

En dan de catering,
Hier was echt niets op aan te merken. Ja, misschien één ding dan. Wat was het weer veel !!!

Niet veel later, toen de grote lamp gedoofd was, schoof iedereen aan de picknicktafel voor de pupquiz.
Nou ja, iedereen……, bijna iedereen. Er was bijvoorbeeld iemand die bewust de kaart niet invulde om maar niet bij de senioren ingedeeld te worden. En als excuus klonk het: Ik wil het niet snap het niet, weet er niks van, volg het topic niet, bla bla bla. En ondertussen wel anderen als senior aanwijzen die het helemaal nog niet zijn. Althans…, dat vinden ze zelf……
Maar goed, om nu ook nog een categorie vrouwen in de overgang, en mannen in de midlifecrisis toe te voegen, gaat ons te ver. En daarom zien we dergelijke uitspattingen maar door de vingers.

We hadden van tevoren duidelijk aangegeven dat er niet mocht worden afgekeken, en of worden voorgezegd. Zelf niet door Nohome.
En dan is het niet zo handig om op je antwoordenkaartje “Perl habor zegt Fenneke” in te vullen.
En de vraag: de route 66 is ….. km lang? Met 15 Miles beantwoorden terwijl er kilometers worden gevraagd is ook niet zo handig.
Muppets of de Caraïben behoefd geen verdere uitleg denk ik………
En op de vraag, welke film is dit? : was het antwoord “kutfilm” fout. Sowieso een raar antwoord, omdat het hier een Duitse film betrof. “Fotze film” had dan meer voor de hand gelegen…..
En dan de vraag over de kamasutra waarop alleen J@@st het mocht weten. Graag zouden wij van hem nog iets meer toelichting willen, omdat wij nog niet helemaal hebben begrepen waarom dit de Dronken boot was.

Uitslag pupquiz
1e GjvH
2e Dolfijneflipper
3e Kleintje-B

En toen was het zaterdag.
Een stevig ontbijt was het begin van de dag. En dan aansluitend de start van de toertocht.
Na, een aantal uur flink door elkaar geschud te zijn op slechte wegen in de omgeving van Fürstenau, dacht men op de tussenstop de nieren even de rust te kunnen geven, maar niets was minder waar. Want hier kon men gelijk weer instappen in een manschappenwagen en een rondje tankbaan genieten. Ook was er een soep en worst momentje, waarna men weer met de tourtocht verder kon gaan.

Eenmaal terug op de camping was het tijd voor het befaamde gieterspel.
En dat de avond er voor veel indruk had genaakt was te zien. Menig kamasutra standje werd op de motor opgevoerd.
full

En er waren ook die de jury te slim probeerden af te zijn, door gewoon pionnen over te slaan, af te snijden, of door zelfs de schenktuit van gieter te vullen met zand.
Ook waren er die, die iets meer aandacht dan een ander wouden. Toet toet, kijk mij !!! Ik probeer in de sloot te rijden!!!! Maar helaas, het bleek maar een grap :+
Er was ook een stelletje waarvan de vrouwelijke helft het beter deed dan de man, en goed was voor een vierde plaats.
1e Michiel
2e Paul
3e GjvH
4e Tackelintje

Later op de avond was er dan nog de bbq, de vuurton, de biertap, sterke verhalen, en, en, …en de kist werd ook nog even geopend. Maar ja, daar kan ik verder niets over zeggen. Want dat is een geheim die elke Fehn bezoeker met zich meedraagt. Want, wat in het Fehn gebeurd, blijft in het Fehn…….


En dan zondagmorgen.
Beginnende met een katerfrühstück en veel koffie.
Met tegenzin de tent afbreken en afscheid nemen. Wat gaat zo’n weekend toch snel voorbij…
Al met al was het gezellig weekend, en vooral heel ontspannen. Tenminste…, ontspannen was het bijna voor iedereen…
Want waar veel mensen hun tijd doorbrachten rond de picknicktafel of vuurton, was er ook iemand die veel van zijn tijd in de toiletwagen doorbracht.
Maandag kwam mij dan ook het bericht ter ore dat Rattenberg in het ziekenhuis is opgenomen, met een zeer heftige vorm van diami. Wij wensen hem dan ook van harte beterschap toe.

En dan de financiën.
Elk jaar word ik wel gevraagd of het nog wel uit kan, of het niet te goedkoop is en, en, enzovoorts.
Sinds 2015 hanteren wij een draai/kasboek om dit inzichtelijk te maken.

Van vorig jaar zat er nog €29,79 in de pot.
Dit jaar is daar €307 euro aan toegevoegd en maakt €336.79. Dit minus het bedrag van €164 geïnvesteerd aan nieuwe goederen (72 glazen, 50 meter tuinslang, koppelingen, en wat ander klein spul) die elk jaar weer gebruikt gaan worden.
Dus in de pot voor volgend jaar zit €172,79
Als volgende investering staat een biertap op het verlanglijstje en zal de pot wel weer in de min trekken.

En op de vraag “moet de prijs niet omhoog?”
Zeg ik neen. Ik wil het laagdrempelig houden voor iedereen.
Wat ik wel graag wil, is het aantal deelnemers uitbreiden om zo de inkoop/aantree/catering verder omlaag te brengen.
Ik hoop dan ook dat wij jullie allemaal weer terug zien volgend jaar, en het liefst ook nog een paar nieuwe gezichten erbij.


Rest mij nog om namens de organisatie een ieder hartelijk te bedanken voor dit geweldige weekend.

Vrolijke groet, E.G.J.
 
Hierbij wil ik E.G.J. en rest van de organisatie bedanken voor het gezellig weekend :} :W :} :W :}

We hebben het ondanks Rattenbergs nachtelijke uitstapjes naar de toiletwagen :X ontzettend naar het zin gehad deze Fehn Wochenende en komen zeker volgend jaar weer :] *O* :}
 
Goed om te horen dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad. Wij moesten even pas op de plaats maken.... daarom waren we deze editie er niet.

Na een intensieve periode aan het begin van het jaar (ziekte/overlijden) zaten we in een achtbaan. Halverwege mei/juni kwam deze eindelijk tot stilstand en konden we ons richten op de taken in/om ons eigen huis, want daar hadden we wat achterstand in gekregen. Maar wat we ons half augustus niet hadden beseft is dat we ook een achterstand hadden opgebouwd in vrije momenten. Van die dagen waarop je niks hoeft te doen en lekker kan genieten van datgene wat er wel is....

Het is wat het is. Volgend jaar zijn we er gewoon weer van de partij!
 
Dus in de pot voor volgend jaar zit €172,79
Als volgende investering staat een biertap op het verlanglijstje en zal de pot wel weer in de min trekken.

Goed om te horen dat je nu wat investeringen kunt doen voor het Fehn ;) Mocht je nog wat op je verlanglijstje hebben staan meld het even. Een ieder kan dan oren/ogen open houden.
 
EGJ je hebt weer op een vermakelijke manier een korte weergave van het weekend kunnen geven, heerlijk zoals jij dat weet te vertellen.
Uiteraard gaan we uitzien naar de volgende editie :Y
 
full


full


full


full


full


full


full


full


full


http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1301826
/f05922dd910e41a2cb61ff85271c1a82

full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


.
full


full
 
Laatst bewerkt:
E.G.J. en andere organisatieleden heel erg bedankt voor het geweldig verzorgde weekend. We zullen eens kijken wie wij nog kunnen ronselen om volgend jaar mee te gaan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan