Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

Volgens onze regionale krant van vanmorgen was het een 43 jarige man uit Haarlem, zat zijn 6jarige zoontje in het zijspan en reed zijn vrouw op de motor er voor.
Vader overleden, moeder en zoontje in shock naar het ziekenhuis maar ongedeerd.

veel sterkte voor moeder en kind en de rest van de geliefden.
 
De Yamaha xs 650 club had mij benaderd voor een wens te vervullen van een dame van 88 jaar
De jongens hadden een te smal span en dat van mij is vrij breed daarom
De dame zit in een rolstoel, ze konden met kerstmis een wens doen en zij wilde eens in een span
Gisteren was het zo ver naar het verzorgingstehuis gereden en alle bewoners zaten al op ons te wachten
Ik had een mooie route naar het drielanden punt Vaals gemaakt
Ze heeft een heel mooie dag gehad en als ik eens gaste dan was er een smile dus als mogelijk dan gaf ik gas
Het was voor mij ook mooie dag zo zie maar er gaat niks boven driewielers
Zaterdag 16 sep is weer de MA run en hoop ik weer iemand blij te maken
 
Volgens onze regionale krant van vanmorgen was het een 43 jarige man uit Haarlem, zat zijn 6jarige zoontje in het zijspan en reed zijn vrouw op de motor er voor.
Vader overleden, moeder en zoontje in shock naar het ziekenhuis maar ongedeerd.

veel sterkte voor moeder en kind en de rest van de geliefden.
vandaag het span van het noodlottig ongeval, op transport, langs zien komen,
schade aan de machine valt m.i. mee.

had beter andersom kunnen zijn berijders oke en machine perte total

nogmaals strekte voor de naasten.
 
Laatst bewerkt:
Vraag het hier maar ff. Weet iemand waar ik stalen kogels 30mm kan kopen? Met schroefdraad eraan. Is om de zgn klauwen van een zijspan frame aan te bevestigen.
 
Ik denk de ronde wederhelft. Ik heb ze wel eens gevonden van RVS, bedoeld om hekjes en relingen mee af te werken.
RVS kogels voor staf constructies koopt u bij RVS Land

Bedankt Halflive, gaat me inderdaad om de kogel. Niet de klauw.
Ik hoopte eigenlijk ergens stalen te vinden met een flens en een bout. Zoals een universele trekhaak kogel zeg maar.

Edit; Bij de hobbyist kom ik dit tegen; AANSLUITBOUT ZIJSPAN KOGEL 90123

Ben benieuwd hoe dit eruit ziet.
 
Laatst bewerkt:
In zon rvs kogel met een gat van 10 mm kun je m12 draad tappen, een bout er in en je hebt het door jou gewenste model, toch??
 
In zon rvs kogel met een gat van 10 mm kun je m12 draad tappen, een bout er in en je hebt het door jou gewenste model, toch??

Ja dat klopt. Ik ben echter niet zo'n fan van RVS, maar het is te proberen. Zou 10.2 moeten hebben voor M12x1.75, maar best kan dat het lukt.

Edit; het ís 10.2mm :)
 
Laatst bewerkt:
Je kan er ook een potgat van maken zodat je er een m12 in bus bout in kunt zetten!

Dan hou je nog genoeg materiaal over in mijn ogen voor sterkte!
 
Mooie bak voor een bagger-styl span O-) Spatbord vind ik prachtig.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan