[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Mijn GS500 zwabberde laatst ook en ik kon niet goed voelen waar het vandaan kwam. Op lagere snelheden was het erger. Bleek dat ik tijdens een noodstop m'n achterwiel iets scheef had geremd, en nu liep het 1/10e van een rotatie aan. Wiel weer rechtgezet en alles was opgelost. :) Daar even naar kijken is allicht goedkoper dan een nieuwe schokdemper.

zo voelt het inderdaad wel (ik heb ook wel eens met een los achterwiel gereden -O- ) maar het achterwiel zit echt goed vast.

ik heb er ondertussen alweer 500km opzitten na de revisie.

sinds gister is de gs ineens gaan zwabberen, ik heb het gevoel dat dit bij het achterwiel weg komt maar het zwabbert door tot in het stuur.

balhoofd lager is nieuw, deze heb ik gister gecontroleerd maar deze is en zit goed.

Mijn schokdemper is wel lek. Hij laat 'scheetjes' als ik de kont naar beneden druk.

als ik naar links hang wordt naar links zwabberen erger en naar rechts idem dito.

is dit een kwestie schokdemper vervangen?

Dat klinkt meer als een wiellager dat de geest heeft gegeven. Ik zou het eerder daar in zoeken dan in een schokdemper want die 'dempt' en dan klinkt zwabberen erg tegenstrijdig. ;)

de lagers zagen er 500km geleden nog perfect uit en ik merk ook geen speling
 
zo voelt het inderdaad wel (ik heb ook wel eens met een los achterwiel gereden -O- ) maar het achterwiel zit echt goed vast.de lagers zagen er 500km geleden nog perfect uit en ik merk ook geen speling

Mijn achterwiel zat ook heel goed vast, maar ik denk dat een noodstop op kinderkopjes die het achterwiel blokkeerde, toch net even iets teveel kracht was. ;) Draai het achterwiel anders eens rustig rond op de bok, met je vingers op de swingarm, tegen de band aan, om te voelen of ie nog recht staat. Even kijken naar de velg, eventueel de as eruit trekken en alles even bekijken.

Lijkt me heel vreemd als een motor gaat zwabberen van een lekke schokdemper, tbh.
 
Laatst bewerkt:
Mijn achterwiel zat ook heel goed vast, maar ik denk dat een noodstop op kinderkopjes die het achterwiel blokkeerde, toch net even iets teveel kracht was. ;) Draai het achterwiel anders eens rustig rond op de bok, met je vingers op de swingarm, tegen de band aan, om te voelen of ie nog recht staat. Even kijken naar de velg, eventueel de as eruit trekken en alles even bekijken.

Lijkt me heel vreemd als een motor gaat zwabberen van een lekke schokdemper, tbh.

ik heb woensdag wel een enorme noodstop gemaakt dus het is mogelijk.... ik heb hem nu in ieder geval los gehad en weer vast gezet + gecontroleerd of alles nog recht stond. morgen maar even afwachten
 
Laatst bewerkt:
Nou, motorzaak gesproken en de Pirelli Sport Demons 110/70/17 zijn niet langer leverbaar. Dus nu komen er zaterdag maar twee Dunlop Streetsmart onder. :)
 
Hoi allemaal, mijn linker knipperlicht voor werkt niet goed meer. Af en toe werkt het knipperlicht wel, maar meestal niet. Uit de relais komt een snel ratelend geluid. (Veel sneller dan bijvoorbeeld het rechterknipperlicht). Iemand een idee? Relais vervangen?
 
Hoi allemaal, mijn linker knipperlicht voor werkt niet goed meer. Af en toe werkt het knipperlicht wel, maar meestal niet. Uit de relais komt een snel ratelend geluid. (Veel sneller dan bijvoorbeeld het rechterknipperlicht). Iemand een idee? Relais vervangen?

draadjes nalopen
 
Mijn GS500 zwabberde laatst ook en ik kon niet goed voelen waar het vandaan kwam. Op lagere snelheden was het erger. Bleek dat ik tijdens een noodstop m'n achterwiel iets scheef had geremd, en nu liep het 1/10e van een rotatie aan. Wiel weer rechtgezet en alles was opgelost. :) Daar even naar kijken is allicht goedkoper dan een nieuwe schokdemper.

Dit had ik idd ook in gedachten. Ik heb het zelf ook aan de hand gehad, achterwiel helemaal los om een nieuwe ketting erom te leggen. Terug in mekaar en tijdens de testrit kreeg ik een flinke tankslapper toen ik mjn handen van het stuur haalde.

Dat was echt gevaarlijk, aan 50-60 km/u. :')

Ik zou het alleszins checken voordat je aan die vering komt. :9
 
Nou, motorzaak gesproken en de Pirelli Sport Demons 110/70/17 zijn niet langer leverbaar. Dus nu komen er zaterdag maar twee Dunlop Streetsmart onder. :)

Laatst heb ik nieuwe bandjes (bt45) erop gezet. De oude waren helemaal versleten.

Gek genoeg vond ik het rijgedrag beter van die kale bt45's :?

Laat maar weten hoeveel km je met die banden rijd en of ze goed plakken :9 :9 Wees trouwens altijd voorzichtig met nieuwe banden, die kunnen spekglad zijn.
 
Laatst heb ik nieuwe bandjes (bt45) erop gezet. De oude waren helemaal versleten.

Gek genoeg vond ik het rijgedrag beter van die kale bt45's :?

Laat maar weten hoeveel km je met die banden rijd en of ze goed plakken :9 :9 Wees trouwens altijd voorzichtig met nieuwe banden, die kunnen spekglad zijn.

Ik heb zo ontzettend veel geklaag gehoord over BT banden dat ik daar niet eens aan begin. :+

Ik zal het laten weten in ieder geval, ze schijnen gemaakt te zijn voor lichtere, oudere motoren. Ik wil specifiek iets wat sneller opwarmt dan m'n ContiGo's en het beter doet in de regen. En stock sized want ik moet steeds hupsen om die motor van de kickstand af te krijgen bij het wegrijden. :')

En ja, eerste 5km als een oma, eerste 100km rustig, is me al verteld. :z

De Conti achterband had iets anders in de mal, waardoor ik die eigenlijk nauwelijks hoefde in te rijden, dus ik ben heel benieuwd hoe dit gaat met twee nieuwe spekgladde banden. De helmcamera is in ieder geval al opgeladen, dus na eventueel huilen komt voor jullie sowieso ook lachen. _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo ontzettend veel geklaag gehoord over BT banden dat ik daar niet eens aan begin. :+
Bwa, ik vond ze eerlijk gezegd wel goed plakken, hopelijk krijg ik dat gevoel weer binnenkort. Ik heb er ook ontzettend veel mee gereden. Ze waren al gebruikt door de vorige eigenaar + 15 000 km door mij :') (wel helemaal kaal :X )

Ik zal het laten weten in ieder geval, ze schijnen gemaakt te zijn voor lichtere, oudere motoren. Ik wil specifiek iets wat sneller opwarmt dan m'n ContiGo's en het beter doet in de regen. En stock sized want ik moet steeds hupsen om die motor van de kickstand af te krijgen bij het wegrijden. :')

En ja, eerste 5km als een oma, eerste 100km rustig, is me al verteld. :z

De Conti achterband had iets anders in de mal, waardoor ik die eigenlijk nauwelijks hoefde in te rijden, dus ik ben heel benieuwd hoe dit gaat met twee nieuwe spekgladde banden. De helmcamera is in ieder geval al opgeladen, dus na eventueel huilen komt voor jullie sowieso ook lachen. _O-

:') :') Ook een manier om je voor te bereiden 8-)
 
Ik ben nu al blij. 20km verder plakken ze al aanzienlijk beter dan m'n vorige bandjes, bochten op lage snelheid gaan ook veel beter. Hij trilt minder en zoekt niet meer, maar dat zal zijn omdat de vorige voorband op was.

Maar ik ben er écht nu al blij mee! Ze zijn ook lang niet zo lelijk als ik had verwacht adhv Google. Eigenlijk staan ze wel goed onder een GS500. :P

Voorlopig alvast voorzichtig positief dus. En niet op m'n muil gegaan; da's altijd mooi.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer een tourtje gemaakt met de gs. 'k Ging thuis weg en het begon een beetje te piezelen.

"ah, valt wel mee, 50km verder is het al opgehouden" 120km verder al 10+ stortbuien over me heen gehad. Stond er langs de weg zo'n klein partytentje (5m x 5m) met tientallen motorrijders aan het schuilen _0-

Al bij al lekker langs de Maas gereden langs in Dinant. :]
 
32% meer lucht in beide banden gepompt, toch maar wat vaker checken :$
 
Laatst bewerkt:

opgelost, maar na een rondje van 250km gister stond hij alweer 4mm! verschoven.... gister de ketting even opnieuw gesteld en de achteras met geweld vast gezet (die komt nu dus echt niet meer los :+ )

32% meer lucht in beide banden gepompt, toch maar wat vaker checken :$


daarom reed hij dus zo bagger met je nieuwe banden :Y
 
Laatst bewerkt:
opgelost, maar na een rondje van 250km gister stond hij alweer 4mm! verschoven.... gister de ketting even opnieuw gesteld en de achteras met geweld vast gezet (die komt nu dus echt niet meer los :+ )
Mooi dat het opgelost is in ieder geval! *O*
4mm in 250km. Damn. Dat is wel veel. Zoveel speling had ik niet eens met m'n oversized band. :')
 
Pfff. Prutser :+
daarom reed hij dus zo bagger met je nieuwe banden :Y

:P ik hoop het. :]

Mooi dat het opgelost is in ieder geval! *O*
4mm in 250km. Damn. Dat is wel veel. Zoveel speling had ik niet eens met m'n oversized band. :')

80km lang 160/170 gereden (Harlingen naar leek) met een wiebelend achterwiel :+

Tjonge, 80km aan topsnelheid? Hoe leeft dat blok nog? ... Hoe leef jij nog met een los achterwiel })
 
Terug
Bovenaan Onderaan