XJ/XS topic deel IV

Ik heb een vraag waar jullie mij hopelijk verder mee kunnen helpen.

Ik heb een XS 650c uit 1981, met een zijspan. Nu is de originele tank veel te klein. Ik kan er max. 120km mee rijden...

Zijn er andere (grotere) tanks die passen?
 
@Wim; bedankt!

Een XS650C is een custom of Special.
Die hebben een kleinere tank dan het Standard model, je zou kunnen kijken of zo'n tank zonder al te veel aanpassingen past.
Anders gewoon een naar een motorsloper om diverse tankjes te passen.
Waar woon je?
Er zijn diverse slopers in het land..
 
Ik woon in Leiden. Naar een sloop gaan is inderdaad het plan, tenzij iemand weet welke type zonder aanpassing past.
 
Was ik weer ff.

Rijd natuurlijk met het spannetje rond en dat gaat vooralsnog prima.
Alleen is door ouderdom (roest) de linker voetsteun afgebroken.
Nu heb ik de voetsteun van de XS850 overgezet. Maar deze past alleen op de kop...

Ofwel ben opzoek naar een linker voetsteun. Wellicht ook een rechter...
Voor een XS1100 uit '78

Wie heeft wat liggen?
 
Laatst bewerkt:
Wederom met een vraag: :W

Ben er mogelijk achter waarom het blok af en toe hikt.
Idd het gene wat je als eerste moet bekijken/vervangen zijn de bougiekabels en doppen.
Afgelopen weekeind de motor eens gewassen en ja hoor het ding wou niet meer aanslaan.
Na de bougie doppen te hebben losgetrokken, en wat droog gemaakt kwam er weer een beetje leven in met een dikke knal uit de uitlaat.
Nadat de motor weer een beetje op temperatuur was liep hij weer goed.

Heeft iemand enig idee of hiervoor complete sets voor te koop zijn, of moet je de kabels zelf op maat knippen? (kan me nog een GSX-R herinneren waarbij dit zo was)
Doppen kan ik wel vinden: http://www.tenkateshop.com/ngk-bougiedop-xb05f-14mm-120-55-23227
Complete sets nog niet, die heb ik het liefst, gegoten doppen, dan heb je igg geen last meer van vochtinbreuk.

Alvast thanks! :t
 
Laatst bewerkt:
@ Rob-E, koop bij Roukama een paar meter bougiekabel en 4 doppen, dan ben je voor minder dan 25 euro klaar. Zelf op lengte knippen idd en gaan met die banaan ;)
 
Zoiets had ik op de autobahn afgelopen juni.. op max 2 pitten lopen en max 90 kmh achter een vrachtwagen.'S morgens wat hikken en zowaar het ging weer goed, het was weer droog geworden na een hele natte nacht buiten. Voor beide ja alleen lag ik in een tent ;)
Motor 's ochtends op zn kant gevonden..
Enniweej.. in CZ een spuitbus siliconenspray gekocht en half leeggespoten onder de tank. Op de terugweg 500 km regen gehad en geen hikje meer gehad oid sindsdien.
Nieuwe bougies doen ook wonderen btw.
 
Grond was zo hard als graniet toen ik 'm/'r neerzette. Normaal heb ik een plaatje onder maar dit keer vond ik dat niet nodig.
Na zoveel jaren rijden en kamperen enzo toch nog zo'n 'beginnersfout' maken *g*

Bij thuiskomst heb ik trouwens wel de tank eraf gehad om eea te controleren en de stekkers enzo schoongemaakt. Er viel verder geen corrosie te zien want eea had ik al eens gedaan maar meten is weten oid.
 
Heeft er iemand interesse in een Yamaha XJ 600 uit 1986 (ongeveer 40.000 km)?
Staat in Arnhem.
Ik wil de motor zaterdag voor oud ijzer naar de sloopt rijden, maar misschien kan ik er iemand blij mee maken. Start goed.

Ziet er nog ok uit, maar heeft liefde nodig: uitlaat lek, achterband, voorvorkkeringen, knipperlicht links en balhoofdlager.

Tank is goed, zadel is netjes, gel-accu van een jaar oud.

IMG 20170809 161516097 1
 
Hmmzz...

Nu heb ik bougie doppen en kabel gekocht.
Dus de tank enzo er af genutseld. bobine's los gehaald.
Zit de kabel vast aaan de bobine B| Lijkt wel ingegoten inc de extra buitenmantel die om de bougiekabel heen zit.
En tja, de laatste 3 a 4 cm zit niet die extra bescherming om de bougiekabe, is idd verspochten, ofwel zie haarscheurtjes zitten.
Wat nu? Proberen het los te maken en mogelijk nooit weer die nieuwe bougie kabel vast krijgen of word het nieuwe bobine's bestellen (die ook weer gegoten kabels) hebben?
 
FF een paar picca's

quk2kvn4yip7x.jpg


eom9wn6sbgeec.jpg
 
Heeft er iemand interesse in een Yamaha XJ 600 uit 1986 (ongeveer 40.000 km)?
Staat in Arnhem.
Ik wil de motor zaterdag voor oud ijzer naar de sloopt rijden, maar misschien kan ik er iemand blij mee maken. Start goed.

Ziet er nog ok uit, maar heeft liefde nodig: uitlaat lek, achterband, voorvorkkeringen, knipperlicht links en balhoofdlager.

Tank is goed, zadel is netjes, gel-accu van een jaar oud.

IMG 20170809 161516097 1

is hij al weg ?
 
bougiekabel doe je ook vastdraaien in de een bougiedop
kan je de draad er niet uitdraaien, dus tegen de klok in ?
dat hij dan eruit komt, los van het de schroefdraad waar hij opgedraaid zit >?

Dat heb ik geprobeerd, maar de buitenmantel zit vast in de bobine.
Met wat meer geweld zou het vast lukken, maar wellicht sloop ik meer dan repareren.
Vandaar de vraag ook ;) Maar zal het nog wel een keer proberen ;)
 
Gezien de ouderdom en de prijs voor goeie zou ik andere bobines overwegen.
 
Gisteren was het lekker weer, en kon weer met het span de garage uit.
(Het asfalt werd vervangen de afgelopen tijd)
Nieuwe achterband met lagers rijd weer fijn.
Heb de krimpkous over de bougie kabels gemaakt, en een stukje ingekort zodat de kabels minder snel tegen het kleppendeksel aankomen. Goed schoongemaakt, en met was nachtkastjes vet de boel weer gemonteerd, goede massa ;)
Heb gisteren geen hik gemerkt, de motor zoeft er weer prima over :t
 
Hallo
Ben nieuwe gebruiker op MF
Zoek voor XS750 2d bagagerek of -drager. Hoeft niet mooi te zijn, wel functioneel of reparabel.
Wil langere trip maken komend voorjaar.
Graag jullie berichten.

dolf24v@gmail.com
 
Laatst bewerkt:
JPi
Dat klinkt goed. Heb mij echter nooit verdiept in deze materie. Kunnen hier bv tassen aan gemaakt worden of alleen een topkoffer. Fototje misschien en prijs ? Kan eventueel ook met PM

thnx
 
Er kunnen zonder problemen 2 zijkoffers van givi op gemonteerd worden
Via marktplaats mss goedkoop te vinden.
Zal kijken of ik vandaag een foto kan maken en opsturen en anders dit weekend.. tis een beetje druk nu.
 
Laatst bewerkt:
JPi

Hartikke tof. Komen ze van een triple of moet ik ze pasmaken? Als ze eraf komen doe dan geen moeite om foto's te maken.

Dan graag je prijs op Dolf24V@gmail.com of hier op mf.

Ruud
 
Terug
Bovenaan Onderaan