Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Even een vraagje aan de experts: Ik ga binnenkort voor een RGV250 kijken. De verkoper heeft gemeld dat er originele kuipdelen opzitten. Ik weet hoe de originele kuipdelen van mijn RG eruit zien. Maar toch voor de zekerheid: Hoe kan ik makkelijk herkennen of het inderdaad origineel kuipwerk is?
 
Even een vraagje aan de experts: Ik ga binnenkort voor een RGV250 kijken. De verkoper heeft gemeld dat er originele kuipdelen opzitten. Ik weet hoe de originele kuipdelen van mijn RG eruit zien. Maar toch voor de zekerheid: Hoe kan ik makkelijk herkennen of het inderdaad origineel kuipwerk is?

Dat kan je vaak zien aan de afwerking van de binnenkant,origineel is altijd netjes glad
en geen polyester maar echt kunststof.Meestal is het ook veel mooier afgewerkt en
als je echt onderzoek er naar wil doen,origineel kuipwerk staat een fabrikanten nummer in
aan de binnenzijde.In deze advertentie kan je dat goed zien,
SUZUKI RGV 250 VJ21 OFF 1988 LH LOWER GENUINE OEM LOT40 40S5095 | eBay
 
Laatst bewerkt:
Dat is gewoon een Kawa die op een Suzuki wil lijken. Watergekoelde drie cilinder tweetakt met 4 uitlaten, waar heb ik dit eerder gezien?

Nog eens goed gekeken en zie dat ik uit mijn nek kletste/typte het is een echte viercilinder. Mooi stukje vakwerk.

Die man die maakt de gekste combinaties, hij heeft ook al 5 cilinders gemaakt tot aan een V12 toe van 2 Kawa z1300 blokken.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook maar even:

Een aantal van jullie wisten het al: Na jaren zoeken is het dan eindelijk gelukt: Heb een voor zover ik kan beoordelen originele RGV250 LS gevonden en wel deze:

Bznrqkp.jpg


Vanmorgen om 04:45u. zat ik al in de auto en inmiddels staat hij bij mij. #34 is thuis gekomen daar waar hij hoort: Bij NR34 *O*

Heb vanmiddag regelmatig in mijn spiegel gekeken met een grote smile op mijn gezichtje als gevolg *D

Ben er nog niet veel tegen gekomen waarvan het kuipwerk in een dusdanige staat is, dat niet alles opnieuw gespoten hoeft te worden. Wil de beschadigingen laten repareren, maar het ook zo origineel als mogelijk laten. Verder valt er echt nog genoeg aan te doen. Originele spiegels er weer op. Blanco kuipruit. En waarschijnlijk toch de cilinders (laten) checken. Alle niet originele stickers zijn er inmiddels al af. Maar de Eagle has landed!

Bas, Erik en Paul, dank voor jullie tips!
En Mario bedankt voor je hulp :t
 
Laatst bewerkt:
Een mooie RGV, gefeliciteerd Peter met de nieuwe aanwinst.
En nu niet iemand anders er op laten rijden he ;)
 
Laatst bewerkt:
Een mooie RGV, gefeliciteerd Peter met de nieuwe aanwinst.
En nu niet iemand anders er op laten rijden he ;)

Thanks Paul :]
Nee, dat is door schade en schande van en voor beide partijen een wijze les geweest :$
 
Hier ook maar even:

Een aantal van jullie wisten het al: Na jaren zoeken is het dan eindelijk gelukt: Heb een voor zover ik kan beoordelen originele RGV250 LS gevonden en wel deze:

[afbeelding]

Vanmorgen om 04:45u. zat ik al in de auto en inmiddels staat hij bij mij. #34 is thuis gekomen daar waar hij hoort: Bij NR34 *O*

Heb vanmiddag regelmatig in mijn spiegel gekeken met een grote smile op mijn gezichtje als gevolg *D

Ben er nog niet veel tegen gekomen waarvan het kuipwerk in een dusdanige staat is, dat niet alles opnieuw gespoten hoeft te worden. Wil de beschadigingen laten repareren, maar het ook zo origineel als mogelijk laten. Verder valt er echt nog genoeg aan te doen. Originele spiegels er weer op. Blanco kuipruit. En waarschijnlijk toch de cilinders (laten) checken. Alle niet originele stickers zijn er inmiddels al af. Maar de Eagle has landed!

Bas, Erik en Paul, dank voor jullie tips!
En Mario bedankt voor je hulp :t

Prachtige fiets! veel plezier ermee! :} :}
 
Van het weekend weer een stukkie op de Skoal Bandit RG500 geknald, lekker hoor :] !!

Verder nog bezig geweest met de GT750, deze heeft een nieuwe versnellingsbakindicator gekregen, hopen dat de olielekkage nu over is.
 
Laatst bewerkt:
Van het weekend weer een stukkie op de Skoal Bandit RG500 geknald, lekker hoor :] !!

Verder nog bezig geweest met de GT750, deze heeft een nieuwe versnellingsbakindicator gekregen, hopen dat de olielekkage nu over is.
Toch niet je als een 2takt hooligan gedragen he Bas :] ,zo geef je ons rustige 2 takters een slechte naam :Y :+
 
Hoi !,

Is dit een Suzuki 2 takt tankje?? Kan m niet plaatsen...[afbeelding]


Deze staat wel op internet als T20 of TC250 tank en lijkt dezelfde te zijn alleen klopt het rubber niet als je naar andere T20/TC250 tanks kijkt. De vorm van het rubber is anders.

5c6668d18dd5c6402640ec0380457e06.jpg


Dit is wel een T20 tank en die is toch echt anders

Vintage-Suzuki-X6-Hustler-T20-250cc-gas-tank.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hier ook maar even:

Een aantal van jullie wisten het al: Na jaren zoeken is het dan eindelijk gelukt: Heb een voor zover ik kan beoordelen originele RGV250 LS gevonden en wel deze:

[afbeelding]

Vanmorgen om 04:45u. zat ik al in de auto en inmiddels staat hij bij mij. #34 is thuis gekomen daar waar hij hoort: Bij NR34 *O*

Heb vanmiddag regelmatig in mijn spiegel gekeken met een grote smile op mijn gezichtje als gevolg *D

Ben er nog niet veel tegen gekomen waarvan het kuipwerk in een dusdanige staat is, dat niet alles opnieuw gespoten hoeft te worden. Wil de beschadigingen laten repareren, maar het ook zo origineel als mogelijk laten. Verder valt er echt nog genoeg aan te doen. Originele spiegels er weer op. Blanco kuipruit. En waarschijnlijk toch de cilinders (laten) checken. Alle niet originele stickers zijn er inmiddels al af. Maar de Eagle has landed!

Bas, Erik en Paul, dank voor jullie tips!
En Mario bedankt voor je hulp :t

:} :} Blijft een ongelofelijke kwijlfiets!! gefeliciteerd!
 
Net voor het eerst "op mijn ouwe dag" op een tweetakt gereden! Ik rijd motor vanaf 1996 en heb altijd viertakt gereden. En ben op mijn Fazer8 een heel lineair vermogen gewend. Qua toeren en motorvakanties / haarspeldbochten een superfijne motor. Maar nu over naar de tweetakt:

Heel even gebeurd er niets...... Maar dan: Man, man, man wat een kick! Een smile van oor tot oor, echt niet normaal. En dan ben ik nog maar in zijn 3e versnelling geweest _O- Beetje tricky om door te knallen zonder kenteken. Ik was verkocht in 2011 bij het eerste bezoek aan de Bikers' Classics. Maar als je er zelf op gereden hebt. Niet te omschrijven dat gevoel :} :} *O* :t

En dan zit je nog niet eens op een 500 :X
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij de verslaving :Y :Y

Gaat nooit meer weg :N :N

Hooked for live :P

Maar nou moet ik wel zeggen een goed afgestelde RGV is ook wel een bijzondere ervaring.

Veel plezier
 
Haha,blijft leuk op een 250 2 taktje rijden,maar een 500 is nog veeeeel leuker.
Maar de ultieme 2takt is een echte race motor,in een ver verleden heb ik op
een echte RG500 wedstijdmotor van een maat van mij gereden,dan schrik je pas echt als het vermogen er in komt.Daarbij vergeleken is een weg 2takt een futloos grappig brommertje :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan