Triumph Street Triple topic deel 24

Hi allemaal;

Ben me aan het oriënteren op mijn eerste motorfiets. Ik wil graag een naked. Niet 12 in een dozijn. Betrouwbaar maar wel leuk. Vlot en dynamisch maar je moet er ook normaal en relaxed op kunnen cruisen op snelweg en b wegen.

Heb me al aardig verdiept in street triple. Motorkarakter is prachtig. Uiterlijk spreekt me erg aan. Paar dingen die ik me afvraag. Ik zie vooral mensen op internet die de scheuren met de street. Is het karakter niet te giftig? Ik ben 1.87 m. Ben ik niet te lang?
 
Een Street is juist goed ge controleren voor mijn gevoel is een speed juist giftiger.

Na 3 naar zx6r gereden te hebben nu een Street triple R masr die Street rijdt zoveel gecontroleerde en met meer comfort
 
Speed is ook niet giftig enkel wat meer 'oomph' bij lagere toeren. Vond de Speed juist heerlijk ook om gewoon in zijn 4-5-6 te laten staan en alles op koppel te rijden/toeren. Bij de Street ben je dan juist 'hectisch' aan schakelen.

Maar bij de Street zal je minder oeps momentjes hebben denk ik :)
 
Mijn zorg komt door de circuit geschiktheid en vele wheelies die er blijkbaar mee gereden worden. Je zou daardoor gaan denken dat rustig relaxed rijden niet zo z'n ding is.
 
Laatst bewerkt:
Jij denkt dat wheelies voorbehouden zijn aan motoren waar je niet rustig mee kan rijden?
 
De Street is prima rustig te berijden en je kan laag in de toeren gaan zonder dat die echt gaat bokken. Ideaal voor in de stad en rustige ritjes en tevens geschikt voor een circuitdag.
 
Goed te lezen. En tot welke lengte kan je uit de voeten met de street? Als ik teveel onderuit zit krijg ik rugpijn. Ik ben 1,87. Welke lengte hebben jullie?
 
Goed te lezen. En tot welke lengte kan je uit de voeten met de street? Als ik teveel onderuit zit krijg ik rugpijn. Ik ben 1,87. Welke lengte hebben jullie?

1.83 en ruimte zat, een van de mannen uit het Speed Triple topic (DarkGiMo) is een stukje langer dan ik en reed voorheen zonder problemen een Street....
 
full

1.83 en ruimte zat, een van de mannen uit het Speed Triple topic (DarkGiMo) is een stukje langer dan ik en reed voorheen zonder problemen een Street....
Klopt... :t

1.95 ... *O*
 
Laatst bewerkt:
Goed te lezen. En tot welke lengte kan je uit de voeten met de street? Als ik teveel onderuit zit krijg ik rugpijn. Ik ben 1,87. Welke lengte hebben jullie?

He Smout,

Ik heb sinds 2,5 maand een Street Triple 675 uit 2008, is tevens mijn eerste motor. Ik vind het een heerlijke motor, ik cruise er lekker rustig mee, maar rij ook heel vaak op de max. Gewoon, omdat het lekker is, en ik nog niet zo heel lang motor rijd.

Ik vind het echt een prima allrounder, moet nog wel wat meer gevoel krijgen bij hoe plat ik een bocht kan (/durf te) nemen, maar dat gaat steeds beter. Ik ben 1meter85 en zit er prima op. Zeker geen last van mijn rug, maar moet wel zeggen dat ik na 2 uur rijden wel stijve benen heb, van het gebogen zitten. Misschien als volgende motor toch een wat grotere. Weet iemand of je op de Speed Triple een ruimere zit hebt?

Succes, groet,
Lucas
 
Laatst bewerkt:
He Smout,

Ik heb sinds 2,5 maand een Street Triple 675 uit 2008, is tevens mijn eerste motor. Ik vind het een heerlijke motor, ik cruise er lekker rustig mee, maar rij ook heel vaak op de max. Gewoon, omdat het lekker is, en ik nog niet zo heel lang motor rijd.

Ik vind het echt een prima allrounder, moet nog wel wat meer gevoel krijgen bij hoe plat ik een bocht kan (/durf te) nemen, maar dat gaat steeds beter. Ik ben 1meter85 en zit er prima op. Zeker geen last van mijn rug, maar moet wel zeggen dat ik na 2 uur rijden wel stijve benen heb, van het gebogen zitten. Misschien als volgende motor toch een wat grotere. Weet iemand of je op de Speed Triple een ruimere zit hebt?

Succes, groet,
Lucas

He Maverick,

Dat klinkt positief! Zit je dan rechtop of wat naar voren? Karakter wat je beschrijft is idd wat ik zoek, top!
 
Good day fine Gents!!

Ik kom mij hier melden als toekomstige triumph street triple 765R piloot!
Na wat proefritjes uiteindelijk bij deze schoonheid aangekomen. Ik had al wat voorkennis met een speed triple uit 2008 en na een 3,5jarig uitstapje op een soes gsxr-1000k8 weer teruggekomen bij triumph. Ik wilde weer een leuke speelfiets om mee te gooien en smijten en dat kan perfect!

Vooraf vreesde ik nog een beetje dat ik het koppel zou missen, maar door t lage gewicht en snelle klim in toeren merk je dat zij al over voldoende koppel beschikt en gewoon rap van zijn plek gaat *O* minder bruut, maar die skup onder den kont krijg je zeker.

En sportieve zit? Alles is relatief _O- want die gixxer is nog onvriendelijker voor de knieeen.

Nog eventjes wachten en dan mag ik gaan inrijden op de matgrijze :]
 
He Maverick,

Dat klinkt positief! Zit je dan rechtop of wat naar voren? Karakter wat je beschrijft is idd wat ik zoek, top!

Mooi! Ik zit redelijk rechtop, ga niet gauw voorover hangen, behalve langere stukken boven de 160, dan is dat wel echt prettiger qua luchtweerstand. Ben benieuwd of we je binnenkort mogen verwelkomen als nieuwbakken Street Triple eigenaar :-).
 
Good day fine Gents!!

Ik kom mij hier melden als toekomstige triumph street triple 765R piloot!
Na wat proefritjes uiteindelijk bij deze schoonheid aangekomen. Ik had al wat voorkennis met een speed triple uit 2008 en na een 3,5jarig uitstapje op een soes gsxr-1000k8 weer teruggekomen bij triumph. Ik wilde weer een leuke speelfiets om mee te gooien en smijten en dat kan perfect!

Vooraf vreesde ik nog een beetje dat ik het koppel zou missen, maar door t lage gewicht en snelle klim in toeren merk je dat zij al over voldoende koppel beschikt en gewoon rap van zijn plek gaat *O* minder bruut, maar die skup onder den kont krijg je zeker.

En sportieve zit? Alles is relatief _O- want die gixxer is nog onvriendelijker voor de knieeen.

Nog eventjes wachten en dan mag ik gaan inrijden op de matgrijze :]


Welkom ... *O*
 
Good day fine Gents!!

Ik kom mij hier melden als toekomstige triumph street triple 765R piloot!
Na wat proefritjes uiteindelijk bij deze schoonheid aangekomen. Ik had al wat voorkennis met een speed triple uit 2008 en na een 3,5jarig uitstapje op een soes gsxr-1000k8 weer teruggekomen bij triumph. Ik wilde weer een leuke speelfiets om mee te gooien en smijten en dat kan perfect!

Vooraf vreesde ik nog een beetje dat ik het koppel zou missen, maar door t lage gewicht en snelle klim in toeren merk je dat zij al over voldoende koppel beschikt en gewoon rap van zijn plek gaat *O* minder bruut, maar die skup onder den kont krijg je zeker.

En sportieve zit? Alles is relatief _O- want die gixxer is nog onvriendelijker voor de knieeen.

Nog eventjes wachten en dan mag ik gaan inrijden op de matgrijze :]

8-)

Welkom :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan