Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
zou iemand de lengte van zijn remleiding op kunnen meten.

Gaat dan specifiek om de leiding van de rem pomp naar het T stuk rechts op het spatbord, dit van een SV650 (2004) met slip-ons.

Heb het idee dat de remleiding die ik nu heb van een superbike stuur is hij staat zo bol onder spanning en ben van sb stuur naar clip-on gegaan.

**edit**

Hoeft niet meer langs bike design delft geweest en ze hebben een nieuwe juiste leiding gemonteerd, echt top service daar.
 
Laatst bewerkt:
niet duur €1500 (verziekt de markt :)), alleen een beetje vreemde kuip

https://www.facebook.com/groups/871287006274980/permalink/1639711756099164/

21151566_463287770730937_8155988745032885343_n.jpg
 
Vraagje aan de techneuten onder ons *D

Ik ben al even bezig met het opknappen van een oud model SV.
Na de blokwissel heb ik deze een poos laten lopen om de koelvloeistof te ontluchten, dit op de bougies welke nog in het blok zaten.

Na een poosje, minuut of 5 ging deze op 1 pit lopen.
Nu weer enkele weken verder, bougies verwisseld, punten ingespoten met contactspray en de motor verder af gebouwd.
Gister avond voor het eerst ermee gereden, maar jahoor. Na 10 min weer op 1 pit -O-
Ik denk dat het de voorste cylinder is omdat de vorige keer de voorste bougie duidelijk nat was geweest.

Herkent iemand dit, gebeurd dit vaker. Bobine of bougie dop verdenken.. of is er iets anders wat vaker voor komt? Alvast bedankt!
 
Vraagje aan de techneuten onder ons *D

Ik ben al even bezig met het opknappen van een oud model SV.
Na de blokwissel heb ik deze een poos laten lopen om de koelvloeistof te ontluchten, dit op de bougies welke nog in het blok zaten.

Na een poosje, minuut of 5 ging deze op 1 pit lopen.
Nu weer enkele weken verder, bougies verwisseld, punten ingespoten met contactspray en de motor verder af gebouwd.
Gister avond voor het eerst ermee gereden, maar jahoor. Na 10 min weer op 1 pit -O-
Ik denk dat het de voorste cylinder is omdat de vorige keer de voorste bougie duidelijk nat was geweest.

Herkent iemand dit, gebeurd dit vaker. Bobine of bougie dop verdenken.. of is er iets anders wat vaker voor komt? Alvast bedankt!

Iets met als het warm wordt er ergens een andere weerstand ontstaat en de motor stopt, start de motor wel weer als deze koud is.

Zo ja, dan kan het je onstekings spoel zijn hen ik eens met een drz gehad, starte super ,10min later kon je lopend naar huis, was je thuis tikken en lopen.
Ontsteking sensor enz vervangen en geen last meer van gehad.
 
Laatst bewerkt:
Zit de buitenkabel van de chokekabel van de voorste carburateur (ja haha 1st gen ;) ) helemaal aangesloten in het gaatje waar die in moet? Tot de stuit dus? Als dat niet zo is en komt het er in feite op neer dat de voorste carburateur 'op de choke' blijft draaien, met een veel te rijk mengsel en vet- of afslaan tot gevolg. Ik heb zoiets zelf ook een keer ervareren nadat ik de carbs het terug geplaatst.
 
Zit de buitenkabel van de chokekabel van de voorste carburateur (ja haha 1st gen ;) ) helemaal aangesloten in het gaatje waar die in moet? Tot de stuit dus? Als dat niet zo is en komt het er in feite op neer dat de voorste carburateur 'op de choke' blijft draaien, met een veel te rijk mengsel en vet- of afslaan tot gevolg. Ik heb zoiets zelf ook een keer ervareren nadat ik de carbs het terug geplaatst.


Kijk dat is een hele mooie en specifieke tip! Ga ik zeker nakijken!
 
Kun je dat ding niet ombouwen naar injectie met al die sloop blokken die je hebt rondzwerven ;)
 
Laatst bewerkt:
Nehhh.. mijn blok doet het super.. en ik gok dat áls hij ermee zal ophouden het wel dezelfde reden zal hebben als al jouw sloop blokken... dat waren er 3 toch ?
 
Nehhh.. mijn blok doet het super.. en ik gok dat áls hij ermee zal ophouden het wel dezelfde reden zal hebben als al jouw sloop blokken... dat waren er 3 toch ?

Houden zo!
Ja, total 3 schadeblokken. 2 Injectie en 1 carb. Alleen de Carb ligt er nog.
En dan hangen er nu natuurlijk 2 daadwerkelijk in een SV. Dus heb er al 5 door mn handen laten gaan... :X

Niet echt een goede Rep natuurlijk -O- :P
 
Nee. Niet bepaald. Echter; het is wel opvallend dat het jou nogal vaak treft.
Wheelies doe je niet, want dat is zéker funest. Wellicht zou je moeten beginnen met stoppies te maken.

Hmm... alhoewel.. dan gaat je achterste big end er natuurlijk aan... :')
 
Er rijden in Engeland motorcouriers rond met ruim 100000 miles op de teller van de sv.
Bij racers gaat het blok wel eens stuk maar Bij de v-strom gaat het blok nooit stuk.
 
Nee. Niet bepaald. Echter; het is wel opvallend dat het jou nogal vaak treft.

Het zal ook wel aan mij moeten liggen vrees ik :X
Toch is de SV de enige motor welke ik ooit kapot heb gekregen, gek genoeg, en heb er toch met meer wel heeeel veeel kilometers gemaakt.

En de laatste SV heb ik natuurlijk kapot gekocht! (zelfde issue overigens)
 
Tsjah, voor een Japanner hebben ze wel heel Italiaanse trekjes..
Maar categorie olie, remmen en bandjes bijhouden en je rijdt fluitend de wereld rond lijkt de SV niet te zijn.
 
Nee. Niet bepaald. Echter; het is wel opvallend dat het jou nogal vaak treft.
Wheelies doe je niet, want dat is zéker funest. Wellicht zou je moeten beginnen met stoppies te maken.

Hmm... alhoewel.. dan gaat je achterste big end er natuurlijk aan... :')
voorste en achterste big end? In mijn beleving zitten zou je het eerder over links en rechts moeten hebben :+
 
voorste en achterste big end? In mijn beleving zitten zou je het eerder over links en rechts moeten hebben :+
Ik bedoelde natuurlijk het bigend van de voorste of achterste cilinder..
gezien het bij hem altijd de voorste cilinder is waarvan het bigend in de soep draait..
 
Iemand nog interesse in een valter moto kentekenplaat houder en een oliedop met temperatuur meter?

Ik zoek zelf overigens nog een originele sv650 achterlicht, iemand hier misschien nog een in de weg liggen.

full
 
Wat is de beste manier om remklauwen te bewaren? Ze zijn gewoon werkend van een SV afgekomen. De remvloeistof is eruit gekiept , maar uiteraard is het niet helemaal leeg. De Banjobouten zijn erin gedraaid, maar die zijn uiteraard open. Remvloeistof is hygroscopisch en corrosief. Vandaar mijn vraag. 't Zou een beetje zonde zijnals de klauwen het niet meer doen tegen de tijd dat ik ze nodig heb. Iemand tips?
 
Wat is de beste manier om remklauwen te bewaren? Ze zijn gewoon werkend van een SV afgekomen. De remvloeistof is eruit gekiept , maar uiteraard is het niet helemaal leeg. De Banjobouten zijn erin gedraaid, maar die zijn uiteraard open. Remvloeistof is hygroscopisch en corrosief. Vandaar mijn vraag. 't Zou een beetje zonde zijnals de klauwen het niet meer doen tegen de tijd dat ik ze nodig heb. Iemand tips?

Rij je nu zonder remklauwen *D :+

Misschien dat je je uit kan blazen met lucht en dan droog en schoon bewaren in een lap en in een doos ofzo.
Heb hier een remklauw 4 jaar liggen en ziet er nog steeds goed uit.
 
De beste manier is om ze te demonteren en schoon te spuiten met remmenreiniger.
En dan zodra ze weer nodig zijn kun je ze weer met een revisie setje in elkaar zetten.
Klauwen splitsen en met perslucht de zuigers eruit. Doe dit in een bankschroef met een plankje hout voor de zuigers. Niet je vingers er tussen want ze knallen er ineens uit met behoorlijk wat kracht.

Ik zou de banjobouten en de bleeders eruit laten als je de boel zo in elkaar laat zitten en de zuigers in ieder geval volledig terug duwen.

En een revisie setje hoeft niet heel duur te zijn. Een bekend merk welke voor legio type en merken remklauwen en remcilinders rubbers produceert is Tourmax. Pakweg 40 euro voor beide klauwen..

Suzuki Gsx750f Y 01 Tourmax Front Brake Caliper Seal Repair Kit Bcf321 | eBay
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de banjobouten en de bleeders eruit laten als je de boel zo in elkaar laat zitten en de zuigers in ieder geval volledig terug duwen.
dit ga ik doen dan, thx
 
Is wat voor Dennis; is een 2007 blok.
Zal ie vast op korte termijn nodig hebben :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan