De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 116 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 159 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 453 20,4%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 515 23,2%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 333 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 260 11,7%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 252 11,4%
  • >150.000

    Stemmen: 132 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.220
full

full

Ondertussen al 40.000 miles erbij.......🏍 is om en nabij 224.000 km.
 
Telt mee of niet mee, 108k op 'n brommer.... respect man!
Ik was al blij dat ik 50k op mijn Peugeot Speedfight had gezet :)

Wat voor een Piaggio was het?
Heb bij 96000 piaggio gebeld maar zijn een stel arrogante zakken
Vroeger met een zundapp kon je een rond sierplaatje bestellen voor op je tank met 100.000 erop...
Piaggio heeft mij ook nog eens teleurgesteld toen mijn scootert bij 98000 in elkaar liep
Er brak een naaldlagertje in de tandwielkast en de stukjes waren met de olie tussen de tandwielen gekomen dus de boel was goed naar de kloten...
Onderdelen natuurlijk niet meer te krijgen...
Dus uiteindelijk via marktplaats bij elkaar kunnen vinden en weer kunnen fixen..
Ik heb de scooter nog maar grbruik hem niet meer want ik heb uiteindelijk motorrijbewijs gehaald....
En ik heb nu een andere brommert..
Uiteraard doe ik daar ook zelf onderhoud aan...
full
 
Met ongeveer 170 Mile (300 km) per week kom ik komende week aan de 88.000 Miles (ongeveer 143.000 km) en hij blijft maar gaan. Het enige wat tot nu toe open is geweest zijn de klepdeksels om de klepspeling te controleren.
 
Zit momenteel op 120k.
Bij 2 ton wordt het tijd voor een piccie.
Kan nog 3 a 4 jaar duren...Ben benieuwd hoe er dan technisch allemaal voor staat!
 
Laatst bewerkt:
180.000 gepasseerd, sinds 16 augustus 2013
Met een TC en voorheen een sportster? Toen ik je naam zag dacht ik zoiets een keer gelezen te hebben. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je bij het onderhoud aan grotere dingen bent tegengekomen. Er zijn veel verhalen maar jij maakt daadwerkelijk kilometers. Maar misschien is dat meer iets voor het Harley topic?

Of ik ben in de war met een ander hoor :)
 
Kijk, dát is het echte werk. Ik zit amper over jouw helft ;)
Waarschijnlijk veel lange stukken? Nog gekkigheid gehad als koppeling/bak/gasklephuizen?

Laatst sprak ik op een boxermeeting zomaar drie mederijders die al over de 2,5 ton zaten, zonder revisie. De een was een poetser, de ander had z'n brommer sinds aanschaf niet meer gewassen :/ Maar het blok liep nog mooi rond en hun baasjes waren lief voor ze geweest. Dus eerst rustig warm rijden, bij een koude start, en dán pas het gas erop. En niet voor ieder boodschapje van 300 meter met de motor, maar met de fiets. Kleine stukjes rijden vindt je blok niet zo fijn :N

Ben benieuwd of hier ook rijders zijn die hun fiets al over de drie ton gezet hebben :W
 
Bij 190.000 koppeling vervangen
Bij 200.000 km schokbreker achter vervangen

Verder alleen lampjes en bandjes. Wel keurig in het onderhoud. Ik was de motor 1x per jaar. Lange afstanden ja maar ik pak eerder de motor dan de auto.
 
[afbeelding]

Op mijn BMW R 1150 GS uit 2001
Toch mooi dat ze bij BMW wel begrijpen dat motoren ook over de 100.000 kunnen. :Y
Mijn V-Strom zit net over de 81.000 (zelf 37.000 van gereden in de afgelopen anderhalf jaar). Die gaat na 99.999 weer naar 0 als 't goed is (kan ik 'm weer als nieuw doorverkopen! :+).
 
Toch mooi dat ze bij BMW wel begrijpen dat motoren ook over de 100.000 kunnen. :Y
Mijn V-Strom zit net over de 81.000 (zelf 37.000 van gereden in de afgelopen anderhalf jaar). Die gaat na 99.999 weer naar 0 als 't goed is (kan ik 'm weer als nieuw doorverkopen! :+).
Suzuki he ...

Heeft die nog een analoge odo teller? Of al een digitale?

De GSX F van 1998 tot 2006, met digitale teller, gaat NIET naar 0 terug, maar blijft gewoon hangen op 99.999km. Ook blijven beide tripmeters hangen op de stand die ze op dat moment bereikt hebben en zijn niet meer te resetten dmv dat knopje.

Naar verluid zijn het enkel de GSX F'en die dat probleem kennen, al heb ik al gehoord dat er nog andere Suzuki types er ook onderhevig aan zijn.

Er is wel ergens in NL een bedrijfje dat jou teller kan uitlezen en weer op de juiste stand kan zetten. De teller telt wél door, maar de weergave stopt. Na uitlezen en resetten telt hij weer vanop de effectieve stand, maar dan dat hij zogezegd weer op 0 gestaan heeft.

Noem het maar een legale manier van km’s terug draaien.

Als het nodig moest zijn, spreek er mij nog maar eens over aan in het GSX F topic. Je hebt dan wel geen GSX F, maar voor zoiets mag je gerust effe binnenspringen in dat topic ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat idioot. Nee de mijne heeft een digitale teller die, als ik anderen op 't V-Strom forum mag geloven, gewoon naar 0 gaat nadat de 99.999 gepasseerd is.
 
Met een TC en voorheen een sportster? Toen ik je naam zag dacht ik zoiets een keer gelezen te hebben. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je bij het onderhoud aan grotere dingen bent tegengekomen. Er zijn veel verhalen maar jij maakt daadwerkelijk kilometers. Maar misschien is dat meer iets voor het Harley topic?

Of ik ben in de war met een ander hoor :)
Dat klopt, op een 1200 Sportster heb ik 300000 km gereden, en op een 98 Electra daarna ongeveer 200000 km. Toen kwam het zo uit dat ik deze nieuw kon kopen.
Wat ik aan grotere onderhouds problemen ben tegen gekomen, eigenlijk weinig, buiten de normale slijtage. Ik doe gemiddeld 28000km met een achterband, en 55000 met een voorband.
Bij de Sportster is en na 150000 een redelijk nieuw blok ingegaan, de 98 Electra heeft na 125000 nieuwe cilinders en zuigers gehad omdat ze ovaal begonnen te worden. En deze heeft na 160000km de nokkenassen vervangen.
En om de 100.000 km de belt vervangen, dat geldt voor allemaal.
Ik ben we een rustige rijder, en rij bijna altijd meer dan 40 km, dus zelden korte stukjes.
En hoe onthoud ik dit allemaal? Via de app "brandstof & kosten" hou ik het allemaal bij. Daaruit blijkt dat ik voor ongeveer 18 cent de kilometer rij, ik ik krijg er 19. Is toch wel leuk om te zien.
 
Dat klopt, op een 1200 Sportster heb ik 300000 km gereden, en op een 98 Electra daarna ongeveer 200000 km. Toen kwam het zo uit dat ik deze nieuw kon kopen.
Wat ik aan grotere onderhouds problemen ben tegen gekomen, eigenlijk weinig, buiten de normale slijtage. Ik doe gemiddeld 28000km met een achterband, en 55000 met een voorband.
Bij de Sportster is en na 150000 een redelijk nieuw blok ingegaan, de 98 Electra heeft na 125000 nieuwe cilinders en zuigers gehad omdat ze ovaal begonnen te worden. En deze heeft na 160000km de nokkenassen vervangen.
En om de 100.000 km de belt vervangen, dat geldt voor allemaal.
Ik ben we een rustige rijder, en rij bijna altijd meer dan 40 km, dus zelden korte stukjes.
En hoe onthoud ik dit allemaal? Via de app "brandstof & kosten" hou ik het allemaal bij. Daaruit blijkt dat ik voor ongeveer 18 cent de kilometer rij, ik ik krijg er 19. Is toch wel leuk om te zien.
En de NAKS van de TC waar iedereen het over heeft? Of is dat gewoon een kwestie van op tijd vervangen (bij hoeveel km?) en als slijtagedelen beschouwen? Ik weet niet of het veel werk is en veel kost bij een TC.

Zelf heb ik een 1200 sportster. Een van de redenen van aankoop was het onderhoud. Maar als ik jouw verhaal zo lees heeft jouw sportster het op dat gebied niet beter gedaan dan de TC.
 
Terug
Bovenaan Onderaan