Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Heeft er iemand hier nog belangstelling in 2 sets carburateurs van een vfr400.

npo2ro.jpg
 
Afgelopen maandag naar Luxemburg vertrokken met de HRC NC30.
Vanavond was ik weer thuis. Drie dagen fantastisch gestuurd. Wat een NC 30 bochten landje. :9~ :9~
Ik monteer van de week wel een paar betere remblokken. Remvertraging is nu onvoldoende.

full

full

full

full

full
 
Bij thuiskomst gisterenavond brandde het optimate-lampje rood. :(
Te weinig spanning in de accu.

En je raadt het al: de spanningsregelaar.
Stekker vastgesmolten aan de SR.
Ik had wel een reserve SR mee, maar die had ik er onderweg nooit ingekregen. Alles aan elkaar gesmolten. Dus net op tijd thuis.
Net nog even de dynamo doorgemeten. Die is goed.
Alle deeltjes voor het klusje aanwezig. 8-) }) Ga nieuwe draden trekken buiten de kabelboom om.
Het komt vast wel weer goed.
Operatie kan beginnen.

full

full

full
full

full

full

full


Verder nog een terugroepactie van Honda. *D Ontving net een mail van Honda Japan, i.v.m. de remmen. En dat 28 jaar na aflevering. Dat is nog eens service!!! Echt Honda. :9~
Remmerij voor krijgt dus een update. Zelfde componenten (Hell en DP) als op mijn RVF-Racer. En die remt. :Y

full
 
Laatst bewerkt:
Ook deze (Race) NC30 is weer heerlijk verwend. Grote beurt met kleppen stellen.
Tikkerde wat. Geen wonder; 9 kleppen stonden te ruim. :(

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Eerst dacht ik nog dat alleen de spanningsregelaar het had begeven.
Maar toen ik de kuip liet zakker om de dynamostekker eens goed te bekijken wist ik al hoe laat het was. Ook de dynamo heeft het begeven.
Dat ik hier nog vanuit Luxemburg mee thuis ben gekomen. :+

full


Meteen maar de dynamo gedemonteerd.

full
full
full

full
full

full

full

full


full


De modellen NC30 (type 1 en 2) hebben het oudere vliegwiel. De latere vliegwielen hadden een iets grotere binnendiameter. De huidige aftermarket dynamo,s zijn voor de latere vliegwielen en derhalve net te groot voor het oudere vliegwiel. Daarom gaat er een vliegwiel op van het latere type. En die heb ik liggen :+

full
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe dynamo lag al netjes te wachten op het onderdelenzoldertje. *D

full


Onder op de foto het latere type vliegwiel.

full

full




Wat de SR betreft zit ik te denken aan een Mosfet uitvoering.
 
Laatst bewerkt:
ben over het werken ook in luxemburg geweest met de mob, geweldigen wegen gezien voor op de moto en lijkt niet zo druk als de eifel net over de grens. lijkt me mooi om daar eens te rijden.


Afgelopen maandag naar Luxemburg vertrokken met de HRC NC30.
Vanavond was ik weer thuis. Drie dagen fantastisch gestuurd. Wat een NC 30 bochten landje. :9~ :9~
Ik monteer van de week wel een paar betere remblokken. Remvertraging is nu onvoldoende.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
 
Is het niet intresant genoeg om het 1ste type dynamo opnieuw te wikkelen .????
Bv in Helmond??

Nee, wikkelen is veel duurder dan een nieuwe uit Engeland.
En heb je eenmaal het andere vliegwiel, dan ben je klaar voor de toekomst, want doorbranden gaat nog wel een keer gebeuren helaas. Er is zoals gezegd maar één dynamo.
 
oliefilter bestelnr voor het 1989 model wie kan mij daar aan helpen.
Want zie verschillende Honda parts nummers voorbijkomen .

Op dit moment is er één Honda filter voor de huidige fietsen waaronder ook onze 400 tjes.

Honda: 15410-MCJ-505 Dit filter is wat korter dan de oorspronkelijke filters van 1989; er zal dus wat minder olie totaal ingaan.

Of de HIFLO: HF 303

Van De Hiflo bestaat ook een race-versie. Hiflo 303 RC. Die heeft aan de voorzijde een 6-kant, waarmee je het oliefilter kunt vastzetten zonder een speciale oliefiltersleutel.
Verder heeft dat filter een gaatje door die zeskant, waardoor je het filter met borgdraad kunt borgen voor race-gebruik.
Let op: dat laatste filter past niet op een NC 35.Dan raakt de zeskant de fan-motor.!! Te weinig ruimte.
 
Laatst bewerkt:
Klaar voor een zondag-ritje.
Temperatuur is niet te hoog en dat is goed. Een RC 30 geeft heel veel warmte die er via de rechterkuip uitkomt. Je rechterkuit wordt gewoon (te) warm. '( Bij hoge temperaturen is het bijna niet te doen.
Maar vandaag de juiste temperatuur.

full
 
Klaar voor een zondag-ritje.
Temperatuur is niet te hoog en dat is goed. Een RC 30 geeft heel veel warmte die er via de rechterkuip uitkomt. Je rechterkuit wordt gewoon (te) warm. '( Bij hoge temperaturen is het bijna niet te doen.
Maar vandaag de juiste temperatuur.

prachtige motor, maar niet de enige die een beetje warm wordt als het buiten zomer is.
heb deze vandaag uitgelaten.
[afbeelding]
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag dus nog gereden, maar nu gedeeltelijk uit elkaar.
Ook de RC 30 moet eraan geloven. Laadproblemen. SR stuk en een slechte dynamo.

Bij een RC30 blijft het vliegwiel (rotor) op de krukas zitten en zit de dynamo in het deksel. Vervangen van de dynamo kan dus mooi op de werkbank.

full

full


Hier is ook mooi te zien dat er extra leidingen vanaf de waterpomp naar de achterzijde van het oliefilter lopen.
Na het starten verwarmt de zeer snel warm wordende koelvloeistof op die manier de olie, waardoor de motor sneller op temperatuur is.
Is de motor op bedrijfstemperatuur, dan zorgt diezelfde koelvloeistof ( die dan koeler is dan de olie) juist voor meer koeling van de olie.
Een RC 30 heeft dus een warmtewisselaar.

full

full

full

full

full
full
 
Nieuwe dynamo en nieuwe spanningsregelaar inmiddels gemonteerd in de NC30.
(accu was net nieuw).
Originele hard geworden kabelboom met stekkers laten vervallen en een nieuwe gemaakt rechtstreeks vanaf de dynamo. Alles gesoldeerd. Geen stekkers meer. Scheelt een hoop ellende. Ook de verbeterde SR RR58 gemonteerd. Stekkertjes netjes gekrompen met speciale krimptang.

full

full

full

full


Daarna motor laten draaien en meten. Alles :9~ oke.
Laadt keurig met ingeschakelde verlichting rond de 14.2V. 8-)

full


En dan testrijden.
Samen met een vriend via allerlei binnendoor weggetjes naar Ten Kate. Hij op mijn NC30, ik op de RC 45.
Onderweg hebben we van motor gewisseld . :Y
Voor hem was dat een droom. Hij raakt er niet over uitgepraat. ;) Was diep,onder de indruk. Ja,heel, soms laat ik me overhalen om iemand anders op mijn motoren te laten rijden. Dus geen nieuwe verzoeken :+

Thuis weer alles meten. Goedgekeurd.

Bij Ten Kate op bezoek:

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Kijk weer goed gedaan Roel.
Kan die er weer jaren tegen ...

Zo nog 2 voor en 2 achterbanden gehaald de BT090 waren nog leverbaar maar wordt wel moeilijker.
Dus als deze op zijn eens de vervangers monteren denk ik zo..
 
Bandenleader...de voorbanden daar zijn wel prijzig maarja nog leverbaar
Achterband de gewone prijs.
Dot code 4/17

En anders eens de s20evo proberen das de opvolger vd BT090
 
Laatst bewerkt:
Probleem met de RC30.

De koplampen werkten niet meer.
Alleen als ik de koppeling introk, gingen ze branden. Koppeling los, licht uit.
De laatste tijd ook onder het rijden een naald van de temperatuurmeter die meebewoog op het ritme van de richtingaanwijzers.
Ook viel de naald bij uitzetten van de motor helemaal naar rechts.Verder schommelde de laadspanning op de multimeter nogal.
Overigens had dit niets te maken met de te lage laadspanning die er al eerder was.
Zowel de dynamo als de SR waren gewoon overleden.
Een massaprobleem dus.
Topkuipframe los gehaald en goed geschuurd bij de bevestigingspunten. Ook de bevestigingpunten tellerhuis/ frame schoongemaakt. Geen resultaat.
Draad gelegd van min accu naar min van de H4 stekker, en weer licht.
Had geen zin om de kabelboom te openen. Dus op de min stekker H4 een extra massadraadje gesoldeerd en het uiteinde aan het frame van de topkuip vastgezet.

full

full

full


full

full

full

full

full
full



Verder de kabelboom van de nieuwe dynamo netjes in een extra mantel gezet.

full


Alles werkt weer goed en de laadspanning is nu ook veel stabieler.

 
Laatst bewerkt:
Ja, en dan kom je weer iets heel moois tegen :9~
Sinds vanmiddag ben ik de eigenaar. Een pronkstuk, en dat bijna op loopafstand gevonden.
Ze zijn dus nog te vinden. 8-) En ik blijf ze maar vinden. :)

Een NC30 type 7. De één na laatste uitvoering.

Het grappige is, dat ik een aantal maanden terug gebeld werd door een motorzaak die deze fiets niet aan de praat kreeg.
Ik heb daar de carburateur gedemonteerd, meegenomen in de zijtassen van een mijn NC 30. Ultrasoon gereinigd, voorzien van nieuwe sproeiers en naalden ( zaten weer van die vreemde dynojet naalden in) en bij die zaak weer teruggeplaatst en synchroon gesteld. Daarna is de motor op de bank geweest.
Motor was kaal, dus ik zag geen kuipdelen.
Nu stond deze fiets ergens te koop en het blijkt nu de bewuste fiets.
Heb dus een fiets gekocht die ik zelf een servicebeurt heb gegeven. :9~
Alles in perfecte staat. Alleen twee vreemde stickers die er uiteraard af moeten.
Staat op nieuwe BT090 banden.
Perfecte kuip. Alle oogjes en bevestigingspunten in uitmuntende staat.
Alleen uitlaatdemper niet origineel.



full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Beide dames hebben de zware operatie (dynamo & Spanningsregelaar) :+ goed doorstaan.
En staan er, keurig gewassen en in de was gezet, weer prachtig bij. 8-) :9~

full


De kleinste uit het gezin wordt altijd verwend :+
Daarom voor de NC30 nieuwe remleidingen en race-remvoering. Dat gaat remmen!!! :9~

full

full

full

full

full


Zit ook op mijn RVF racertje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan