Oldskool GSXR topic deeltje 40

Ook ik heb een vraag:

Een vriend van mij heeft een GSXR van 1985 gekocht om op te knappen.
Het probleem is dat we hem niet aan de praat krijgen.
Nieuwe bougies erin, carbs ultrasoon gereinigd maar hij start niet. Motor draait gewoon rond maar hij lijkt geen vonk te krijgen. Hij pruttelt niet eens.
Heeft iemand een idee waar we moeten zoeken? Startrelais, bobines ??
Graag tips zodat we weer verder kunnen met deze dame die heeeeel veeeel liefde nodig heeft....

Checklist niet startende motor
 
Alles wat op de "checklist niet startende motor" staat is gecheckt.
CDI heb ik echter nog niet doorgemeten, maar dacht dat als er een vonk was, deze werkte?
Wat ik wel ontdekt heb is dat de Pilot Srew van de carburateurs geheel ingedraaid stonden terwijl het werkplaatshandboek zegt dat deze ongeveer een halve slag uitgedraaid moeten staan. Zou het daaraan kunnen liggen?
Ook zeikt de benzine onder uit de carburateur, dit hoort ook niet. Ik heb ze zelf niet in elkaar gezet, maar heb ze nu thuis liggen om ze wél zelf uit elkaar te halen.
Zal van de week ook even compressie meten.
 
Heeft er trouwens iemand een tip waar ik het gehele werkplaatshandboek kan downloaden?
Klopt het ook dat het 1985-model de Mikuni VM29SS carburateurs moet hebben?
Ik heb ze in elk geval uit elkaar gehaald en ze zouden ultrasoon gereinigd zijn, maar ze zien er verschrikkelijk uit. Er zitten zelfs buisje helemaal vast in de vlotterbak. Denk de van de hoofdsproeier waar de naalden invallen. Bij twee carbs gaat dit soepel en bij een andere met kracht en de bij weer een andere helemaal niet. Ze hebben er zelfs met een tang aan zitten kloten.
Ben bang dat ze vernield zijn...
 
Voor de liefhebber, heb ik nog een Dynatek 4000 ontsteking te koop.

Volledig instelbaar, 2 step launch control etc etc.

Maakt niet uit of je gaat racen, dragracen of gewoon op straat rijdt. Altijd goed haha!
 
Niemand een tip waar een werkplaatshandboek voor een gsx-r van 1985 te downloaden??
Ik heb gezocht en gezocht, maar niet gevonden.
 
Ik heb eventueel nog een Peters WPHB Suzuki GSX600/750/1100 1985-1993 Motorfietstechniek liggen.
 
Ik meld me hier ook maar even en heb gelijk wat vragen.

Na oorspronkelijk op zoek te zijn geweest naar een DR800S, deze GSX-R 750 uit '92 tegen gekomen. Ik ben nogal van de 90's styling, en daarom sprak ook deze kleurstelling me meteen erg aan. Ik ben volgens de RDW de 3e eigenaar, en er staan nu zo'n 37.000km op de teller. Hij is de afgelopen jaren ietwat "verwaarloosd" (vaak stil en altijd buiten gestaan) dus er is wat poetswerk aan te doen. Maarja, heb hem ook voor een koopje mee kunnen nemen.

332xezb.jpg


De eerste 600km zitten er inmiddels op en er valt me het een en ander op. Nu is het naast mijn eerste eigen motorfiets ook de enige supersport waar ik op gereden heb, dus ik weet niet wat normaal genoemd kan worden. Maar:

1. Bij stationair toerental (+/- 1500 rpm), is er vooral bij warme motor een ratelend geluid hoorbaar. Zodra ik de choke open zet en hem op 2000rpm laat lopen hoor je het eigenlijk niet, maar het klinkt toch niet helemaal lekker als ik voor een stoplicht sta te wachten. Ik neig te geloven dat het de spanner van de distributieketting is, maar ik las ook iets over een lagertje in de dynamo?
2. Tussen de 7- en 9000 toeren trilt hij best veel, vooral voelbaar op de voetstepjes. Is dit normaal?
3. Verder zijn onderhoudsadvies/tips zeer welkom! :).

Verder bevalt hij tot nu toe erg goed en ben ik nog behoorlijk onder de indruk van het vermogen, haha

Dirk Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik meld me hier ook maar even en heb gelijk wat vragen.

Na oorspronkelijk op zoek te zijn geweest naar een DR800S, deze GSX-R 750 uit '92 tegen gekomen. Ik ben nogal van de 90's styling, en daarom sprak ook deze kleurstelling me meteen erg aan. Ik ben volgens de RDW de 3e eigenaar, en er staan nu zo'n 37.000km op de teller. Hij is de afgelopen jaren ietwat "verwaarloosd" (vaak stil en altijd buiten gestaan) dus er is wat poetswerk aan te doen. Maarja, heb hem ook voor een koopje mee kunnen nemen.

[afbeelding]

De eerste 600km zitten er inmiddels op en er valt me het een en ander op. Nu is het naast mijn eerste eigen motorfiets ook de enige supersport waar ik op gereden heb, dus ik weet niet wat normaal genoemd kan worden. Maar:

1. Bij stationair toerental (+/- 1500 rpm), is er vooral bij warme motor een ratelend geluid hoorbaar. Zodra ik de choke open zet en hem op 2000rpm laat lopen hoor je het eigenlijk niet, maar het klinkt toch niet helemaal lekker als ik voor een stoplicht sta te wachten. Ik neig te geloven dat het de spanner van de distributieketting is, maar ik las ook iets over een lagertje in de dynamo?
2. Tussen de 7- en 9000 toeren trilt hij best veel, vooral voelbaar op de voetstepjes. Is dit normaal?
3. Verder zijn onderhoudsadvies/tips zeer welkom! :).

Verder bevalt hij tot nu toe erg goed en ben ik nog behoorlijk onder de indruk van het vermogen, haha

Dirk Jan
welkom hiero :W
dat ratelen klinkt idd wel een beetje als je nokkenasketting
 
Terug
Bovenaan Onderaan