TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met alle respect. Welke informatie verwacht je dan wel beschikbaar te hebben in de routebalk? De tijd snap ik idd en dat zou fijn zijn.

De tijd EN een DUIDELIJKE noordpijl zouden wat mij betreft ALTIJD zichtbaar moeten zijn. Dat is de basis van navigatie.
 
Ik denk dat het met mijn TT wel ophoud bij 4 uur gebruik. Ik zou als ik jou was dan in ieder geval de beeldscherm helderheid zo laag mogelijk zetten. Zorgen dat je niet verkeerd rijdt, dan hoeft de TT ook niet weer te gaan omrekenen.
Mocht je onderweg nog stoppen voor koffie/lunch, zorg dan dat je een lader bij je hebt. Dan kan je weer wat extra power tanken.

Bedankt!! *D
Heb je er al eens 3 of 4 uur continu mee gereden zonder bijladen?
 
Eens, maar daar heb je de route/zijbalk niet voor nodig. Die toont zaken op de route, maar als er geen route is, kan ik niet verzinnen wat die moet melden. Daar ging de discussie over dacht ik.
 
Niet zo kort door de bocht op de vroege ochtend.
Ik snap ook wel dat als er geen route is er ook geen bestemming bekend is. Maar dat vraag ik ook niet, het gaat mij om de actuele tijd (de klok dus) en ik zou ook graag informatie die evt. wel beschikbaar is voor de rechter balk graag zien aan de rechterkant.

Er is een optie om de klok zichtbaar te hebben maar ik weet niet of dit ook zonder route mogelijk is.
Zonder een route is er totaal niets bekend over de richting en bestemming. Om die reden heeft de rechterzijbalk dan ook helemaal geen zin.

Op de kaart die zichtbaar is zonder route, zijn volgens mij wel de files en afsluitingen zichtbaar.
 
Die balk rechts heeft alleen nut als bekend is waar je naar toe gaat. Dat kan dus alleen met een actieve route. Afsluitingen en files zijn zichtbaar. Volgens mij ook de snelheidscontroles maar dan niet als voormelding.
 
weet er soms iemand hoe het komt dat de route er zo uit ziet op mijn tt?
full
 
Routepunten verkeerd geplaatst. Er staan routepunten op de snelweg in plaats van het viaduct over de snelweg (als voorbeeld). Daarnaast heb je een krankzinnige hoeveelheid routepunten. Wat het probleem potentieel al erger maakt.
 
ja heb deze route van iemand gekregen die we op 17 september gaan rijden het is een allroad rit nu was ik die al een keer gaan voor rijden omdat ik voorrijder ben. en er waren enkele stukken waar me de tomtom in een doodlopende straat in stuurde en waar ik dan moest om keren en het was ook dat ik een stuk gwn in een ronde werd gestuurd. dus telkens de zelfde weg in moest rijden. als ik nu dit converteer naar een itn route zou het dan opgelost zijn? of beter de route in itn converter optimaliseren. grtn
 
Laatst bewerkt:
Je hebt vermoedelijk een track (GPX) gekregen.
Als je die track nu eens direct in de Rider laadt, wat is dan het resultaat.

Wil de route gaan nalopen en verbeteren, zou ik eerst beginnen om 80-90% van de routepunten te verwijderen.
Of (wat waarschijnlijk minder werk is) de route zelf helemaal opnieuw namaken.
 
Laatst bewerkt:
ja die heb ik rechtstreeks in de tomtom gestoken en direct gaan voorrijden met de vele voor noemde fouten tot gevolg. en hoe begin ik daar aan om die helemaal na te maken?
 
Laatst bewerkt:
Ik neem dat je een Rider 400 (of de opvolgers) hebt, anders zit je in het verkeerde topic. Ik ken ITN Converter niet. Ik gebruik MyRouteApp om mijn routes te maken. Daarin kan je de gereden track als basis gebruiken om er een nieuwe route van te maken.
 
Ik zag dat het een allroad rit was maar het zou ook gelezen kunnen worden er alleen allroad motoren mee mogen doen.
Als het inderdaad ook offroad gaat heb je aan een Rider weinig. Tenzij de wegen ook gewoon op de TomTom kaart staat.

TomTom kent ook best veel zandpaden die gewoon als doorgaande weg op de kaart staan.
 
AllRoad ritten gaan niet met de TomTom.

Ik vermoed dat dit een rit is die is gemaakt met de 'hermanizer' methode. Feitelijk is het daarmee een reeks van POI's die op het scherm geprojecteerd worden en die je vervolgens zelf moet zien te volgen; je krijgt geen routeaanwijzingen en het toestel zal ook niet automatisch in/uitzoomen.

Het is een 'houtje touwtje' methode om met de Rider tóch offroad routes te kunnen rijden. Alleen: doordat de Rider 4xx anders omgaat met POI's zal het daarin vermoedelijk niet werken. Gezien je screenshot vermoed ik echter dat je een ouder type hebt.

Wat je zie is wat is het is; niet meer en minder. Start bij punt 1, vandaar naar 2 etc etc.. (ze hebben overigens wel errug veel punten opgenomen....

Zie ook http://www.transalpclub.nl/hermanizer/Hermanizer.pdf
 
Wat je ziet is een track geladen in itn-conv.Vandaar dat gedoe met die snelwegen. Want er zijn altijd punten van een track die "dwars" door de snelweg gaan.
Met Hermanizer zelf gewerkt, dat is dit niet, daar geloof ik niks van.
Dit is het 4xx draadje en deze modellen werkt zeker niet met de Hermandizer.
Ik herken de track, die paden in die omgeving staan zeker niet in de TomTom kaart of Google kaarten.

Dus: AllRoad ritten gaan niet met de TomTom. Met AllRoad ritten heb je een track nodig in in stand blijft en niet uit zich gaat routeren. ;)
 
ja het zijn wel degelijke echte wegen met straatnamen maar die onverhard zijn. ze staan wel in de tomtom.
 
Jammer, er liggen ook hele mooie paden :)
Dan moet hem dus nabouwen.
En dat zou ik dan doen in Basecamp of MRA, zodat je track in beeld hebt.
 
@Wouwer
Met BaseCamp van Garmin heb je een Garmin/Here kaart nodig, of als je zelf geen Garmin toestel hebt kun je OpenStreet Maps (OSM) installeren.
Wellicht is MyRouteApp Gold handiger en beter voor de TT (zeker de 4xx serie) omdat je met de TomTom kaart kunt werken. Voor de oudere Riders kun je Tyre gebruiken.
 
ja heb deze route van iemand gekregen die we op 17 september gaan rijden het is een allroad rit nu was ik die al een keer gaan voor rijden omdat ik voorrijder ben. en er waren enkele stukken waar me de tomtom in een doodlopende straat in stuurde en waar ik dan moest om keren en het was ook dat ik een stuk gwn in een ronde werd gestuurd. dus telkens de zelfde weg in moest rijden. als ik nu dit converteer naar een itn route zou het dan opgelost zijn? of beter de route in itn converter optimaliseren. grtn

Waarom gebruik je een ITN converter? Vraag gewoon of je naast de track de route kan krijgen. Het aanpassen van een route gemaakt door een persoon is veel minder werk dan het aanpassen van een route die uit in een of andere track naar shit converter komt.
 
Helemaal eens. Als ik zijn als afbeelding als basis neem, is het opnieuw maken volgens mij een stuk makkelijker
 
Manco van Tomtom of doe ik iets fout?
Ik heb onderstaande route gemaakt in Tyre.

https://we.tl/50EnmOv0lZ

Deze route is vanaf de start in Maastricht tot aan het eindpunt in Susteren circa 359km.
Zelf woon ik in de buurt van Roermond, en van mij tot het startpunt in Maastricht is nog 61km.
Als ik deze route als ITN naar mijn Tomtom verplaats

-Ik sluit Tomtom aan op de pc en klik op 'importeer routes'
-Op de computer ga ik naar het betreffende ITN bestand, en deze plak ik in/op de SD kaart van de Tomtom.
- Ik klik op 'Gereed' in de Tomtom en Daarna koppel ik deze weer los.
Vervolgens krijg ik overzicht met de melding 'selecteer routes om te importeren'
Hier selecteer ik dan het bestand dat ik zojuist geupload heb.

Ga de route inladen in de Tomtom en deze geeft keurig een afstand van 420km aan.
Tot zover geen probleem.

Nu ga ik hetzelfde bestand rechtstreeks uploaden via Tyre.
-Ik sluit Tomtom aan op de pc en klik op 'importeer routes'
-Bestand oproepen in Tyre, en hier op de button 'kopieren naar de Tomtom' te klikken.
-Hier krijg ik de vraag 'in welke vorm moet de route naar de tomtom gekopieerd worden?'
Vervolgens kan ik kiezen uit Routepunten of Routespoor (Track).
Hier selecteer ik Routespoor (Track).
- Ik krijg dan melding 'Het bestand is gekopieerd naar uw Tomtom.
- Op tomtom klik ik op gereed
- Aansluitend in Tomtom weer het schermpje 'selecteer routes om te importeren'
- Hier selecteer ik het bestand met een T- voor de nam (en bestandsnaam die eindigt op .gpx)

Als ik dit bestand selecteer gebeurd echter het volgende:
de route wordt geladen en bedraagt....29km De tomtom wijst me dan direct naar het eindpunt in Susteren!
 
Je doet niets fout.
Start de track nog eens. (niet op de rijd drukken). Druk op navigatiepijl en kies voor "Beginpunt" en kijk nu eens naar het resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan