Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Startmotor, dynamo, nokkenasketting.

Als je budget hebt voor een model vanaf 2008 zou ik je dat aanbevelen.

Ik ga de mijne binnenkort inruilen op een KTM bij JTX in Cuijk. Zie ook mijn motorshopper advertentie.

Startmotor, gewisseld. Maar die was al voorzien een keer van nieuwe koolborstels. Ik heb extreem veel start en go een klein stukkie.

Diynamo, gewisseld die was wel dood R&R ook 2x

NAK niet mee aan de hand


maar ik heb net meer dan een ton gereden. Is dat slecht dan?

bekijk de kabelboom. Van een 2008 zijn die significant beter. Maar een 07 model is de speed })
 
Laatst bewerkt:
Heeft het bij jullie eigenlijk nog hard gewaaid en/of veel geregend? :o
 
Curacao ligt wel een eindje uit de richting... maar de tering wat ziet St Maarten eruit -O- Ben er op vakantie geweest 6jr terug en men... niet normaal...
 
Startmotor, gewisseld. Maar die was al voorzien een keer van nieuwe koolborstels. Ik heb extreem veel start en go een klein stukkie.

Diynamo, gewisseld die was wel dood R&R ook 2x

NAK niet mee aan de hand


maar ik heb net meer dan een ton gereden. Is dat slecht dan?

bekijk de kabelboom. Van een 2008 zijn die significant beter. Maar een 07 model is de speed })

Zijn dit dan wel of niet echt structurele problemen die bij veel 07 speeds langskomen? Zijn de eventuele reparatiekosten hiervoor erg hoog? Kan je iets doen om dit te voorkomen?
 
Zijn dit dan wel of niet echt structurele problemen die bij veel 07 speeds langskomen? Zijn de eventuele reparatiekosten hiervoor erg hoog? Kan je iets doen om dit te voorkomen?
Het zijn dingen die bij veel Speeds op den duur een keer kapot gaan, voornamelijk bij modellen t/m 2007. Het is niet te zeggen bij welke kilometerstand het stuk gaat.

Dynamo kun je voor relatief weinig geld opnieuw laten wikkelen. Startmotor vervangen weet ik niet hoeveel die kost, maar ik denk dat je die zelf wel kunt vervangen. Nokkenasketting komt niet zo vaak voor dat die verspringt of uitrekt, maar komt toch af en toe wel voor bij modellen t/m 2007.
 
Het zijn dingen die bij veel Speeds op den duur een keer kapot gaan, voornamelijk bij modellen t/m 2007. Het is niet te zeggen bij welke kilometerstand het stuk gaat.

Dynamo kun je voor relatief weinig geld opnieuw laten wikkelen. Startmotor vervangen weet ik niet hoeveel die kost, maar ik denk dat je die zelf wel kunt vervangen. Nokkenasketting komt niet zo vaak voor dat die verspringt of uitrekt, maar komt toch af en toe wel voor bij modellen t/m 2007.

Thanks! Ga ik nog even verder kijken of een 08 model er misschien inzit!
 
Ik heb 4 jaar een 2007 gehad en nooit wat gehad ermee.
Double UTB heeft een 2008 gehad en heeft er best wat gezeur meegehad je kan geluk en pech hebben.
Uitzonderingen bevestigen de regel ;)

Vraag een willekeurige Triumph dealer/monteur naar verschillen tussen pré en na 2008 en ze zullen allen bevestigen dat de dingen die ik opnoemde vanaf 2008 duidelijk minder vaak voorkomen door verbeteringen van Triumph.
 
Storingen is altijd een kwestie van pech en komen bij alle merken voor.
Dynamo's gaan bij Honda ook vaak kapot en KTM staat bekend dat er daar veel bij zitten die olie gebruiken. BMW heeft ook een hele lange lijst van problemen bij diverse modellen, toch is het een gewild merk bij velen. Ik denk dat je een goed onderhouden Triumph ongeacht het bouwjaar met vertrouwen kan kopen.

Ik heb voor mijn 2008 Speed Triple vijf jaar een 2003 955 model gehad en daar nooit iets bijzonders aan moeten laten vervangen. Het enige aandachtspunt wat ik hier mee heb gehad is dat de gaten van de bougies vol water bleven staan waardoor deze gingen roesten. Daar werd door sommigen een drama van gemaakt maar is nooit een probleem geweest.
 
Laatst bewerkt:
Heeft het bij jullie eigenlijk nog hard gewaaid en/of veel geregend? :o

Als daar een hurricane in de Caribbean raast dan is bij ons de wind op. Windstil dus rampzalig heet. Wij hebben dringend regen nodig! De "Texas" storm is kort langs gegaan maar zonder storm te maken, wel wat regen gekregen. Wij zitten 900 km van Sint Maarten af en buiten de hurricane belt.

Zijn dit dan wel of niet echt structurele problemen die bij veel 07 speeds langskomen? Zijn de eventuele reparatiekosten hiervoor erg hoog? Kan je iets doen om dit te voorkomen?


Ik zeg dat zijn geen structurele problemen. Alles gaat kapot bij alle merken. Als ik de keus had, ja dan zou ik voor een 2008 of nieuwer gaan. Maar ik ben nog zeer tevreden met mijn 2007 en wil nog geen andere. De kans dat er wat met een 10 jaar oude motor is of is geweest is altijd aanwezig!


Whoop de motor is in da shop! En ga hem maandag of dinsdag ophalen afhankelijk van werk!

Lekker snel!

Wow, nais *O*
 
Mogguh [~[url="http://www.picgifs.com/smileys/smileys-and-emoticons/coffee/smileys-coffee-592956.gif"]afbeelding~][/url]
Lang verhaal kort, ik ben recent onderuit gegaan met mijn Street en sta nu voor de keuze deze te laten repareren of om hem in te wisselen.
Een speed vind ik ook een hele gave fiets en zou beter bij mijn nickname passen O-)
Nu heb ik een speed uit 2011 gezien en vroeg mij af of er nog aandachtspunten zijn waar ik op moet letten bij dit bouwjaar, had dit jaar last van de stator?
Verder nog tips?

Idd wat hier genoemd wordt de remschijven voor. De knopjes op het dashboard even controleren.
Verder is het een betrouwbare motor :9~
 
Van het weekend proef gereden op een zwarte Speed uit 2011.
Reed heerlijk en zag er verder puntgaaf uit, dus ik kom mij voortaan hier melden i.p.v. het Street topic *O*
 
Zo mijn snelheidsmeter werkt weer. Het kostte me een nieuwe sensor, maar dan heb je ook wat. :t
Voorlopig hopelijk even genoeg uitgegeven aan de speed. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan