Caferacer/scrambler maken, tips en hulp gezocht

Een betaalbare cx vinden is ook niet zo makkelijk meer, maar ik heb het besproken met de raad van bestuur thuis en toch besloten om er een te gaan zoeken.
Ik hou jullie op de hoogte.
 
Slopen.kijken.meten.vooruitkijken.welke materialen ga je mee werken.karton mallen maken om voorstelling te krijgen.maar vooral gewoon doen. Of ff bij mij langs rijden voor adviezen of iemand anders op dit forum. Succes. :t

Moet je wel een keer gaan lassen hė ;)
 
Ik heb vroeger (lees 15 jaar terug) voor het laatst gelast. Beetje oefenen zal wel nodig zijn, maar ik denk dat ik dat nog wel moet kunnen.
Ik ben nu op zoek naar een cx500, of een gl500/650 en als ik die heb zal ik wel terug komen met de nodige vragen.
Slopen moet lukken, ik zit meer met vragen als hoe ik dit het beste aan kan pakken en waar laat je de electronica en accu enzo.
 
Ik heb in mijn werkplaats een cx van mijn zwager staan. Is wel eea aan gedaan maar echt zo verkeerd als mogelijk. Ziet er niet uit. Het is eigenlijk de bedoeling dat ik hem onder handen neem. Ik weet niet of hij er al vanaf wil maar ik kan het vragen als je wilt?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in mijn werkplaats een cx van mijn zwager staan. Is wel eea aan gedaan maar echt zo verkeerd als mogelijk. Ziet er niet uit. Het is eigenlijk de bedoeling dat ik hem onder handen neem. Ik weet niet of hij er al vanaf wil maar ik kan het vragen als je wilt?
Ja graag, ik ben nu aan het rondkijken maar er is niet zo veel te vinden voor een redelijke prijs in de regio Haaglanden.
 
~
Ondertussen zoek ik rustig door naar een cx, op speurders staat een gestrand caferacerproject (zijn er wel meer van te vinden trouwens) waarvan ik me een beetje zorgen over de draadboom.https://m.speurders.nl/overzicht/mo...age/2/cx500-cafe-racer-project-170617144.html
Prijs is niet laag, maar er zijn al veel onderdelen gemonteerd. Ben alleen een beetje bang dat ik de ellende van een ander overneem.~



Ik weet het wel zeker . O-) O-)

(mooi een standaard ding kopen waar al langere tijd niet aan geklooit is)
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen zoek ik rustig door naar een cx, op speurders staat een gestrand caferacerproject (zijn er wel meer van te vinden trouwens) waarvan ik me een beetje zorgen over de draadboom.Speurders
Prijs is niet laag, maar er zijn al veel onderdelen gemonteerd. Ben alleen een beetje bang dat ik de ellende van een ander overneem.

Wat een prijzen, niet normaal!! :N :N 1200 voor iets waar je zelf ook nog eens dik 1000,- in moet stoppen om hem mooi te maken.

Ik persoonlijk zou de CX afraden. Het is gelijk een lastige start, het subframe is lastig door zijn vorm en je kan hem mooi krijgen met een goede vorm zadel of de lijnen direct om zeep helpen.

Nu zit je heel erg te kijken naar CR'ers en Scramblers, maar kijk eens naar flattrackers. Dit gaat het helemaal worden in 2018 en zeker door Den Haag is dat superleuk rijden. Je zit meer rechtop, zorg voor een toffe 1 of 2 cilinder die niet veel weegt en je kunt er hele toffe dingen mee doen :Y En het flattracken kan sinds dit jaar op Lelystad gedaan worden (incl. trainingen)

Dit bijvoorbeeld: https://link.marktplaats.nl/m1197802952
Even verlagen en hij ziet er al tof uit.

Toffe dominator: https://link.marktplaats.nl/m1191286726

Inspiratie *O*
http://www.bikeexif.com/top-5-honda-nx650
 
Wat een prijzen, niet normaal!! :N :N 1200 voor iets waar je zelf ook nog eens dik 1000,- in moet stoppen om hem mooi te maken.

Ik persoonlijk zou de CX afraden. Het is gelijk een lastige start, het subframe is lastig door zijn vorm en je kan hem mooi krijgen met een goede vorm zadel of de lijnen direct om zeep helpen.

Nu zit je heel erg te kijken naar CR'ers en Scramblers, maar kijk eens naar flattrackers. Dit gaat het helemaal worden in 2018 en zeker door Den Haag is dat superleuk rijden. Je zit meer rechtop, zorg voor een toffe 1 of 2 cilinder die niet veel weegt en je kunt er hele toffe dingen mee doen :Y En het flattracken kan sinds dit jaar op Lelystad gedaan worden (incl. trainingen)

Dit bijvoorbeeld: https://link.marktplaats.nl/m1197802952
Even verlagen en hij ziet er al tof uit.

Toffe dominator: https://link.marktplaats.nl/m1191286726

Inspiratie *O*
Top 5 Honda NX650 | Bike EXIF


_O- _O- Ben je ook nog hipster toevallig ? ;)
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- Ben je ook nog hipster toevallig ? ;)

Ja, problemen mee? Ik heb een knot waar je druppels van in je onderbroek krijgt en tatoeages die helemaal te hip zijn. En die kan er weer vanaf wassen zodat ik de nieuwe mode van 2018 er ook gewoon op kan zetten :Y





.... nee, daar doelde ik niet op ;) Hoeveel mensen verkopen niet hun eerste project om daarna een 2e betere te bouwen. Veel, en ik kan dat weten aangezien ik al een tijd in het wereldje van CR/Scramblers/trackers etc. De kans is aamwezig dat hij hem volgend jaar zal verkopen voor een andere fiets en dan kun je beter een tracker bouwen. Net als dat CX'en 3 jaar geleden een krat bier koste, maar nu schrik je je blind van de prijzen. Net als de Boxer BMW's. 5/6 jaar geleden haalde je die voor 600,- van MP, tel er nu maar 2 of 3 ruggen bij op :/
 
~
Ja, problemen mee? Ik heb een knot waar ik druppels van in m`n onderbroek krijgt en tatoeages die helemaal te hip zijn. En die kan er weer vanaf wassen zodat ik de nieuwe mode van 2018 er ook gewoon op kan zetten :Y





.... nee, daar doelde ik niet op ;) Hoeveel mensen verkopen niet hun eerste project om daarna een 2e betere te bouwen. Veel, en ik kan dat weten aangezien ik al een tijd in het wereldje van CR/Scramblers/trackers etc. De kans is aamwezig dat hij hem volgend jaar zal verkopen voor een andere fiets en dan kun je beter een tracker bouwen. Net als dat CX'en 3 jaar geleden een krat bier koste, maar nu schrik je je blind van de prijzen. Net als de Boxer BMW's. 5/6 jaar geleden haalde je die voor 600,- van MP, tel er nu maar 2 of 3 ruggen bij op :/~





Dat komt allemaal door die trend Juppen (heten tegenwoordig hipsters) met hun knotjes en baarden ...
Als je zo`n ding helemaal verbouwt om hem dan direct weer met winst denkt te verkopen spoor je in mijn ogen niet helemaal .. ;)
(oeps en dat zeg ik ?)
Maar` ze zullen het bouwen wel super vinden.

Die tijd heb ik gehad` dat ik dag en nacht in het hok lag . Bekijk het nu liever vanuit het bankstel. :+

≥ Motoren | BMW - Marktplaats.nl
O-) O-)
 
Laatst bewerkt:
Deze cx is het ook niet geworden. ik ben er even wezen kijken, de draadboom ga ik niet uitkomen en zal opnieuw moeten worden opgezet. Ik heb aan r-rat van dit forum gevraagd wat dat gaat kosten: 410 euro. het subframe is te lang, dus die moet worden ingekort, daarna ongeveer 200+ kwijt voor een custom zadel en spuiten was ook nodig, dus alles bij elkaar inderdaad die 1000 euro is zo uitgegeven. Dan weet ik nog niet eens of het blok goed is en dan ben ik al 2200 euro kwijt. Leek mij iets te gortig.

Ik heb ook naar flattrackers gekeken, maar ik vind het blok van een cx gewoon erg mooi. Wielen, vork, zadel is allemaal makkelijk naar smaak aan te passen, het blok iets minder makkelijk. Ik blijf nog even bij plan a: een cr van een xc500 maken. En niet om te verkopen, maar om te gebruiken.
 
cx`en zat te koop ...
Ja dat weet ik, maar ervaring leert dat je beter kan wachten tot er een motor enigszins in de buurt wordt aangeboden dan 200km rijden om erachter te komen dat de adverteerder de advertentietekst een 'beetje' rooskleuriger verwoord heeft dan de werkelijkheid is en de foto's niet de huidige staat van de motor toont. Recent nog mogen ervaren.
 
Ja dat weet ik, maar ervaring leert dat je beter kan wachten tot er een motor enigszins in de buurt wordt aangeboden dan 200km rijden om erachter te komen dat de adverteerder de advertentietekst een 'beetje' rooskleuriger verwoord heeft dan de werkelijkheid is en de foto's niet de huidige staat van de motor toont. Recent nog mogen ervaren.

Dan moet je vragen of ze er mee langskomen , mijn oude werkgever kreeg ze vroeger zo gek .. ;)
 
Ik snap sowieso niet waarom je je hier om hebt laten lullen voor een CX.

Je geeft zelf al aan dat je een mooie betrouwbare donor hebt staan die je kent en technisch in orde en compleet is.

Omdat je een CX ook mooi vindt (ik niet, maar smaken verschillen zullen we maar zeggen...) en iedereen dat zegt ben je naar de ene afgetrapte verrot gesleutelde CX na de andere aan het kijken.

En budget was toch een puntje? Waarom dan een andere motor kopen terwijl je een goede hebt staan, niet weten wat je koopt, daar geld aan uitgeven om hem functionerend te maken, en blijven zitten met een Honda CB650 waarvan je weet hoe hij is maar toch geen reet opbrengt.

Bij een eigenbouw project zit de lol in het veranderen en iets naar je eigen zin maken. De basis is minder belangrijk. Begin gewoon met die fiets die je al hebt en besteed de centen die je anders aan een CX had weggegooit om leuke dingen te doen. Mooi spuitwerk ofzo.... :+
 
Laatst bewerkt:
Ik snap sowieso niet waarom je je hier om hebt laten lullen voor een CX.

Je geeft zelf al aan dat je een mooie betrouwbare donor hebt staan die je kent en technisch in orde en compleet is.

Omdat je een CX ook mooi vindt (ik niet, maar smaken verschillen zullen we maar zeggen...) en iedereen dat zegt ben je naar de ene afgetrapte verrot gesleutelde CX na de andere aan het kijken.

En budget was toch een puntje? Waarom dan een andere motor kopen terwijl je een goede hebt staan, niet weten wat je koopt, daar geld aan uitgeven om hem functionerend te maken, en blijven zitten met een Honda CB650 waarvan je weet hoe hij is maar toch geen reet opbrengt.

Bij een eigenbouw project zit de lol in het veranderen en iets naar je eigen zin maken. De basis is minder belangrijk. Begin gewoon met die fiets die je al hebt en besteed de centen die je anders aan een CX had weggegooit om leuke dingen te doen. Mooi spuitwerk ofzo.... :+

Precies, of een shitload aan CNC onderdelen, #makebilletgreatagain #millednotbuilt
 
Ik snap sowieso niet waarom je je hier om hebt laten lullen voor een CX.
Ik denk dat je het forum iets teveel credit geeft. Het was het gesprek met mijn vrouw over financien wat de doorslag gaf. Ik verwacht niet dat het een winstgevende onderneming zal zijn en het geld groet niet op de rug, dus ga ik liever gelijk voor iets wat ik mooi vind. Ik kan altijd nog terugvallen op een cb als ik geen cx kan vinden.
 
Ik denk dat je het forum iets teveel credit geeft. Het was het gesprek met mijn vrouw over financien wat de doorslag gaf. Ik verwacht niet dat het een winstgevende onderneming zal zijn en het geld groet niet op de rug, dus ga ik liever gelijk voor iets wat ik mooi vind. Ik kan altijd nog terugvallen op een cb als ik geen cx kan vinden.

Ik herinner me een discussie - van jaren geleden - waarin we ons afvroegen of de CX ooit echt wat waard zouden worden. Prijzen zijn gestegen, maar dat komt volgens mij vooral omdat ze gewild zijn bij verbouwers. En volgend jaar zijn de eerste exemplaren 40 haar en helemaal belastingvrij. Ik heb er nog 1 in onderdelen liggen. Frame is al gepoedercoat. Destijds voor 150 euro gekocht en op naar huis gereden. Maar inmiddels worden ze schaarser en duurder. Heb om die reden pas nog een CX500 C voor mijn vrouw gekocht. Maar die blijft origineel. Maakt de score in ons gezin nu op 1 CX500, 3 x CX500 C en 2 x GL500. Maar helaas niet te koop. Ik krijg soms wel waf aangeboden, hou het voor je in de gaten.
 
Laatst bewerkt:
vind het zo jammer dat ik de mijne heb verkocht
had nieuw zadel, nieuwe schokbrekers, nieuwe uitlaten en spatborden, gereviseerd blokje met nieuwe stator/waterpompkeerring.
dubbelzuigerige klauwen en luchtdruk vork
extra blokkie erbij en pak erbij

was toen blij dat ik er E750,- voor kreeg...
had ik nu berg geld voor gekregen ofzo
 
Terug
Bovenaan Onderaan