SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er mooi uit dat laswerk. Voorvork is zeker een aanrader, zowel voor de look als de feel. Zelf poosje terug ook gedaan, had al progressieve veren maar de usd vork stuurt toch echt nog een stukje strakker.

Succes met je mooie fiets.
 
Heeft iemand van jullie led knippers achter?
Die wel heel blijven?

Bij mij gaat alles stuk wat ik ook monteer.
Al paar x setjes in nl besteld voor 50 euro een nu Chinese rommel voor 6 dollar.
Alles breekt af of gaat kapot op de printplaat.
Controleer je spanning even bij lopende motor en een beetje gasgeven. Te hoge spanning (>14V) kan dit soort problemen geven.
Zelf had ik achter op mijn SV knippertjes van Yamaha gemonteerd. Zag er goed uit (maar smaken verschillen), uitstekende lichtopbrengst en prima levensduur (bijna 2 jaar mee gereden/12k km) https://m.yamaha-motor.eu/nl/access...s/?SearchQuery=Led&MaxResults=16&StartCount=0

Mooi pijpje sjeeseend!
 
Als ik op Mn Sv bv 150 km per uur gaat zegt mn navigatie 136 km per uur. Is dat normaal dat het verschil zo groot is? En welke is het meest betrouwbaar?
 
De teller op die van mij is ook zo optimistisch... Dik 10procent tellerafwijking. Hier bestaat overigens correctie apparatuur voor indien je het storend mocht vinden. Ben de naam van het ding even kwijt. Misschien dat een van de anderen hier het weet.
 
thx!

Ik vond ze zeker wel mooi die twee dempers maar ik vond ze wat te lang dus ik had ze al een keer ingekort zodat ze niet voorbij het achterwiel staken en de cats eruit gehaald en extra pijpje in allebei de dempers erin gelast zodat ze wat donkerder klonken, maar ik merkte dat de uitlaat flow vooral door de rechter demper meer aanwezig was en ik vond ze toch best wel nog steeds te zwaar.

Toen ik bij een schoonmaak beurt( borstelbeurt)het geheel eronder vandaan haalde merkte ik dat heel het systeem toch echt zwaar was en dat de motor een stuk lichter kantelde zonder originele uitlaatbochten,het bleek ook dat de linker demper eigenlijk er gewoon opzit voor de sier toen ik die linker bocht eens bekeek onder het blok zijn de pijpen niet rond maar plat of rechthoekig met een deuk in de linkerbocht voor de standaard.......enzo stond dit idee want ik dacht die flow kan beter.

het resultaat is dus aanzienlijk meer koppel in het lage en het middengebied toerengebied en het systeem nu is bijna 8 kilo lichter door een dunnere wanddikte van rvs delen, het spulletje ademt nu ook beter uit doordat er een verloop is van 45mm naar 60mm met een verloop naar 50 mm einde demper ..... dus betere flow en toch wat tegendruk.

Maar bovenal heb ik dit gedaan omdat ik nu veel beter door m,n schuurdeur kan en m,n tuinpoort zonder iedere keer krassen te maken :+

en ik vind het mooier als die voorbochten bij elkaar komen O-)
 
ze hebben daar ook een goed alternatief voor een powercommander die lang niet zo duur kost en waarbij je ook mappings erin kan downloaden fi tuner pro ....staat ook nog steeds op m,n to do list lijstje
 
thx!

Ik vond ze zeker wel mooi die twee dempers maar ik vond ze wat te lang dus ik had ze al een keer ingekort zodat ze niet voorbij het achterwiel staken en de cats eruit gehaald en extra pijpje in allebei de dempers erin gelast zodat ze wat donkerder klonken, maar ik merkte dat de uitlaat flow vooral door de rechter demper meer aanwezig was en ik vond ze toch best wel nog steeds te zwaar.

Toen ik bij een schoonmaak beurt( borstelbeurt)het geheel eronder vandaan haalde merkte ik dat heel het systeem toch echt zwaar was en dat de motor een stuk lichter kantelde zonder originele uitlaatbochten,het bleek ook dat de linker demper eigenlijk er gewoon opzit voor de sier toen ik die linker bocht eens bekeek onder het blok zijn de pijpen niet rond maar plat of rechthoekig met een deuk in de linkerbocht voor de standaard.......enzo stond dit idee want ik dacht die flow kan beter.

het resultaat is dus aanzienlijk meer koppel in het lage en het middengebied toerengebied en het systeem nu is bijna 8 kilo lichter door een dunnere wanddikte van rvs delen, het spulletje ademt nu ook beter uit doordat er een verloop is van 45mm naar 60mm met een verloop naar 50 mm einde demper ..... dus betere flow en toch wat tegendruk.

Maar bovenal heb ik dit gedaan omdat ik nu veel beter door m,n schuurdeur kan en m,n tuinpoort zonder iedere keer krassen te maken :+

en ik vind het mooier als die voorbochten bij elkaar komen O-)

Duidelijk verhaal! Thnx voor de tip wat betreft de speedohealer. Misschien ook wel handig als ik niets doe aan die ruime marge. Zou me een hoop boetes kunnen schelen (mezelf een beetje voor de gek houden _O- )
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal even een vraag, ik heb sinds een paar weken een sv1000 maar een rotonde op lage snelheid (ongeveer 30 km/h) in z'n 2 gaat vrij hakkelig.
Ligt dit aan de grote 2 cilinder of kan er meer zijn? Ik ben al terug geweest en de injectie is gereinigd en de motor staat op fabrieks instellingen.
Ik kom van een er6n af dit is ook wel wat anders.
 
is normaal, terug naar de 1 of met slippende koppeling in de 2.

of gewoon harder gaan })
 
monteer een 16 tands voortandwiel en het probleem is opgelost, ik had dit ook hakkelen of bokken in lage bochten snelheden maar na het monteren van iets kleiner tandwiel loopt het blok veel beter door z,n versnellingen.

je levert wel een beetje topsnelheid in, op deze site kan je het een en ander berekenen.

Gearing Commander ⚙
 
Nou heb ik welliswaar een 650 ipv een 1000, en voorheen idd bij wat lagere toeren in de 2 een beetje bokken maar dat was na een afstelling op een testbank (destijds bij hoegee, gebruikt een yoshi box dacht ik) helemaal over en merkte dat meteen bij de eerste rotonde.. dus wellicht laten afstellen loont ook de moeite.. nou heb ik overigens destijds het volledige uitlaat systeem vervangen inclusief alle bochten met open pijp (met db killer erin) dus bij mij zijn de cats er ook uit..
 
Een kleiner tandwiel klinkt wel erg logisch, alleen ben ik nog erg aan het wennen aan de trekkracht.
Maar deze optie ga ik zeker proberen.
 
Goedemiddag :W even een vraagje heeft er iemand misschien nog een inlaat snorkel van een sv1000 liggen waar hij vanaf wil?

hoor het graag grt Mick
 
tering, die heb ik echt jaren lang in de schuur gehad, weg te stoffen... laat ik die nou een paar weken geleden hebben weg gegooid... :/
 
Hallo,

Maar even voorstellen hier. Ik ben vanaf morgen de gelukkige eigenaar van een hele mooie 2005 SV 1000 SZ. Nette fiets met maar 6700 km😎. Zal wel een foto plaatsen zodra ik hem heb. Mocht je nieuwsgierig zijn, hij staat nog op marktplaats...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan