Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Dit is Sony AS200V met ingebouwde GPS en een remote kit . Ja het was vreselijk druk, je kunt beter in September gaan. Wat mij betreft wordt het beter als ze campers en bussen niet meer de passen op laten gaan. Overigens zijn op woensdagen overdag de passen gesloten voor gemotoriseerd verkeer van 0900-1600. Vooral campers kruipen naar boven zetten dan de parkeerplaatsen vol en blijven daar een dag staan. Gevolg is overal in de wilde weg geparkeerde auto's. Je moet op de pas zelf super alert zijn. Verder als je omhoog rijdt fietsers met het snot voor de ogen die zwalken, daar heb ik overigens wel respect voor. Maar het levert wel gevaarlijke situaties op met de bussen en campers. Ik heb niet ingehaald om dat we met z'n drieën waren en mijn ega daar nog niet zo aan toe is.
 
Ik ben net terug van een weekje Süd-Tirol en de Dolomieten.

Ik vond het ontzettend druk op de bekende passen. Veel campers en toeristenbussen. Op sommige passen zijn complete camper-enclaves ingericht. Op de Stelvio blies een Saab zijn motorblok op. Complete bocht onder de olie en koelwater; om het spannend te maken. Een Nederlandse motorrijder met wie we in Prad op de camping stonden, had 3 motorrijders zien vallen.

Eergisteren zijn via de Sella teruggereden. Een onervaren (?) buschauffeur zorgde in zijn eentje voor een file zowel pas op als pas af.

De minder bekende passen daarentegen waren een genot. Passo di Gaui was een snoepje. De Jaufenpas hebben we zonder verkeer gereden, ook gaaf. Al met al een leuke week, maar als je de tijd en mogelijkheid heb, ga buiten het seizoen. Dit rijdt zo veel leuker!

full
 
Laatst bewerkt:
Ja in augustus hebben de itaianen en fransen vomfrns mij vakantie...franse alpen minder druk...en inderdaad op veel passen fotografen...maar vergat steeds de site voordat we bij volgende adres waren hihihi...
 
Ik ben in de Dolomieten geweest in de week tussen hemelvaart en Pinksteren.
Alle passen waren open en geen mens op de weg.

b.t.w. is de Sellaronde nu echt een paar uur per dag afgesloten ?
 
Ja in augustus hebben de itaianen en fransen vomfrns mij vakantie...franse alpen minder druk...en inderdaad op veel passen fotografen...maar vergat steeds de site voordat we bij volgende adres waren hihihi...

Volgende keer stoppen en zelf even een foto maken van de fotograaf of gewoon een kaartje vragen....haha
 
Volgende keer stoppen en zelf even een foto maken van de fotograaf of gewoon een kaartje vragen....haha


ja maar gelukkig had ik bij de mount ventoux het wel onthouden..cool dat wordt bestellen a 13 euro per foto..........
gisteren meteen opgezocht sport.foto.fr.....

Nn3K9N7m.png


en hier de san bernandinopas ipv de splugen..

Jdq5m1Om.jpg


bf4AwcWm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er ook zo een als hierboven ;)
Op het moment ben ik in Zwitserland, de Malojapas is afgesloten ivm een aardverschuiving onlangs (voor wie dat nog niet wist)
 
Laatst bewerkt:
Van 23 t/m 30 juli 2017 in m'n uppie op de FZ8N in Oostenrijk-Dolomieten-Slovenie rondgetoerd.
Hier een hele bult foto's
2017-07-23 t/m 30 Ad motorvakantie Oostenrijk-Dolomieten-Slovenie

In totaal 3.600 km afgelegd

ik dacht dat wij veel fotos haden gemaakt zon 900 in twee weken en 3700 km ,dat doe jij in 1 week...
ik ben pas bij blz 3 kijk nog een keer verder jammer van de regen in Oostenrijk,alhoewel dat vaak is en zodra je italie binnenkomt beter weer...
mooi...super mooi om weer dingen te zien waar we in 2012 en 2015 ook geweest zijn.. :} :]
 
Yes de stickers zijn onderweg.

Wij zijn weer thuis na 11 dagen Dolomieten. Erg genoten. De eerste dagen was het best warm maar daar mag je niet over klagen. Toen hadden we 2 mindere dagen. De eerste 'slechte' dag zijn we niet gaan rijden want het zou alleen maar regen worden. Wij dus naar Bolzano en met alle toeristen door de stad gelopen, vreselijk. De regen kwam ook pas om 2 uur. De dag erna zou het weer slecht worden maar toch gaan rijden, en net als de dag ervoor de regen kwam pas in de middag. Dat konden we wel aan.

Daarna nog een paar mooie dagen gehad. S'nachts was er sneeuw gevallen dus de uitzichten werden alleen maar mooier.

Alle bekende passen gedaan. Sella-rondje (Pordoi blijft mijn favoriet), Gavia, Stelvio, Tonale (lekker scheuren), Giau, San Boldo en nog een aantal. Ook nog naar het Garda meer geweest naar de Brassa Schlucht, deze kloof is niet veel aan, in Frankrijk zijn de gorges veel mooier en veel langer maar we hadden een leuke heen en terugroute dus was ook een mooi dagje.

We verbleven in hotel Ludwigshof in Truden Hotel Truden: Moho und Wanderhotel Ludwigshof in den Bergen von Bozen
Volgens mij heeft iemand dit hotel ooit in dit topic als tip geplaatst. Was een goed hotel, goed verzorgd en we hadden half pension dus s'avonds konden we gewoon aanschuiven voor het eten. Dat was nogal veel dus voor degene met grote trek, hier zal je geen honger krijgen. S'avonds na het rijden nog een aantal keer in de jacuzzi gelegen :+

Ze zijn aangesloten bij de moho hotels, ook gelijk een tip Motorradurlaub mit MoHo - Motorrad Hotels
Een mooi concept voor bikers.

Ik zal eens kijken of ik nog wat foto's kan posten.
 
Mooi thanks ja ...ben benieuwd naar de foto's wij verbleven in 2012 in arraba hotel albergo pordoi en bij halfpension kon je savonds gewoon van de kaart kiezen...dus zelf vpor en hoofd en nagerecht kiezen ...super...
Ben benieuwd naar je fotos....
Groetjes Karin
 
Qua eten konden we ook kiezen, dit moest je wel,de dag van te voren doen.

Hier wat foto's

De San Boldo
full


Deze kent iedereen
full


Audi had een aanbieding
full


Passo Manghen (erg mooi), helaas op de top geen uitzicht
full


Giau
full


Rolle, ook erg mooi
full

full


In de kloof, Brassa schlucht
full


Effe een beestje aaien
full


We zijn ook nog 2 keer met een liftje omhoog geweest. Altijd erg mooi, alsof je op de top van de wereld staat. Eentje op de Sella, dit was een afgesloten 2 persoons bakje en dit open bakje op de Marmolada, was best bijzonder, uiteindelijk kwam je helemaal bij de gletsjer.

full
 
Ik zag in de Dolomieten veel Duitse motoren met gele lintjes/elastiekjes achter op hun motor rijden. Iemand een idee waarvoor dit is?

full
 
Die brassa schlucht is bij het gardameer toch.
Zag deze adembenemende weg op youtube (ik vind het net droomvlucht van de efteling), maar ik kon deze weg helaas niet vinden.
Wist toen de naam ook niet, balen
 
Ik zag in de Dolomieten veel Duitse motoren met gele lintjes/elastiekjes achter op hun motor rijden. Iemand een idee waarvoor dit is?

[afbeelding]
Ik vermoed tegen bekeuringen bij snelheidsovertredingen.
Als je rijdt, wapperen die lintjes en dan is je kenteken minder/niet volledig leesbaar.
Ik zag een tijd geleden een Nederlander die links en rechts van de kentekenplaat een vlaggetje had met de Nederlandse driekleur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan