Van Multistrada naar Scrambler

Do-it

Die hard MF'er
14 nov 2009
534
17
Na een Triumph aanpassing wilde ik een wat groter project oppakken.
Daarvoor vorig jaar een Multistrada 1100S gekocht om richting scrambler om te bouwen.
Hier een korte impressie van de start, een schets in paint en wat tussen stappen.


Tank, laswerk en zadel zijn door roughneck en nopper verzorgd.
Super kwaliteit en zeer tevreden.

De rest van het geklooi (verplaatsen electro, oliekoeler, dashboard, etc) lijkt dan nog detail werk, maar vergt flink tijd. Leuk werk, dat zeker. Hieronder het voorlopige resultaat.
Is rijdbaar maar nog niet af. De tank en spatborden houd ik wss wel kaal alu.
 
Lekker ruig en uniek ding👍
Moet wel toevoegen dat ik kwa lijn en uitlaatlijn in paintfoto de fiets mooier vind,of ga je daar nog naar toewerken?😇
 
Laatst bewerkt:
Tof ding! Wist niet dat de multistrada (lelijke fiets) zo mooi kon worden haha!
 
Ik ga er eerst maar eens op rijden en kijken wat ik er nog aan wil veranderen.
Mogelijk later andere uitlaten, maar voorlopig even voor weinig geld met nieuwe 1098 pijpen (E keur) de Alpen in 😀
 
Ben ik de enige die het een achteruitgang vind?
De originele Multistrada was in tegenstelling tot de huidige modellen een briljant ontwerp.
Al dat scrambler gedoe is slechts een bevlieging, evenals de baarden die er binnenkort weer af moeten.
 
Laatst bewerkt:
Geen achteruitgang want lelijkere fietsen dan deze kun je niet vinden vind ik😬
Vind de lijn van het ontwerp in paint gewoon veel mooier smoelen😇
 
Laatst bewerkt:
Ben ik de enige die het een achteruitgang vind?
De originele Multistrada was in tegenstelling tot de huidige modellen een briljant ontwerp.
Al dat scrambler gedoe is slechts een bevlieging, evenals de baarden die er binnenkort weer af moeten.

Mijn baard blijft gewoon (stel je voor dat je je elke dag moet scheren, wie heeft daar nou tijd voor / zin in).
Maar , eensch, doe mij maar zo'n multipla!!!!! SUPER fiets om te zien, en schijnbaar ook om te rijden.
 
De multistrada is idd de lelijkste van de stal ,,maar met wat modificatie laswerk aan de polyamide tank/zit die wel een heel mooi ontwerp is een erg mooie uitdaging en basis om een Streetfighter te bouwen :P

Leuk om te zien dat de ene het frame gebruikt en de ander de tank/zit !


full
 
Mijn baard blijft gewoon (stel je voor dat je je elke dag moet scheren, wie heeft daar nou tijd voor / zin in).
Maar , eensch, doe mij maar zo'n multipla!!!!! SUPER fiets om te zien, en schijnbaar ook om te rijden.
Mijn broer vond mijn multi lelijk toen ik hem nieuw had gekocht, maar toen hij er onlangs eentje zag staan moest hij zijn woorden terugnemen. Misschien was het ontwerp zijn tijd vooruit.
 
Ik heb bewondering voor jouw technische kwaliteiten, maar de keus van fiets kan ik niet helemaal begrijpen. De Multi is van zichzelf een fiets met karakter, zonde om dit geweld aan te doen door er een scrambler van te maken.

Just my 2 cents.
:)
 
Tja de mts gaf altijd al gemengde reacties en nu ook.
De reden om deze te kiezen als basis was eigenlijk simpel.
Ik wilde al een paar jaar zelf graag een scrambler achtige motor bouwen.
Dat moest dan in mijn optiek een luchtgekoelde twee cilinder zijn.
Liefst max 200kg en ca 100pk. Daarmee vallen HDs en Triumphs af.
Eigenlijk blijft er dan niet zo heel veel keuze...
 
Basis is helemaal goed maar de hele fiets hangt teveel achterover en uitlaatsysteem is veel te lomp,doet gewoon afbreuk aan het geheel,dat is gewoon jammer van dit unieke ding😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan