Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

11/ 12 weken moeten wachten.

Moeite waard, past perfect.
Vanmorgen eronder gezet.
Wat een herrie *O*

Heb altijd motoren gehad met open uitlaten, maar deze overtreft alles, zelfs mijn mille met open Arrow SBK systeem waar de hele buurt al wakker van werd :+

DB killer heb ik voor de montage er al uitgehaald, dus weet niet hoe hij klinkt met :9
 
Laatst bewerkt:
Oei pff dus ook wel erg lang..

Blij om te horen dat je het wachten waard vond, hoop dat ik er straks ook zo over denk :+

Denk alleen dat ik de killer maar ff laat zitten, iets met regelmatig om 6uur vertrekken uit een woonwijk :9
 
11/ 12 weken moeten wachten.

Moeite waard, past perfect.
Vanmorgen eronder gezet.
Wat een herrie *O*

Heb altijd motoren gehad met open uitlaten, maar deze overtreft alles, zelfs mijn mille met open Arrow SBK systeem waar de hele buurt al wakker van werd :+

DB killer heb ik voor de montage er al uitgehaald, dus weet niet hoe hij klinkt met :9

Proficiat, mooi! Maar of je blij moet zijn met 'herrie' weet ik niet. Ik laat de dB-killer er ook in zitten, er zijn ook genoeg mensen die zich storen aan veel lawaai (soms ook terecht). Veel plezier ermee.
 
Hebben jullie na het vervangen van een compleet uitlaatsysteem jullie motor af laten stellen met een PC of een andere module?

Motor staat nogal rijk..... heb nu een vlammenwerper...sinds de carbon line eronder ligt.
Wat een verslavend geluid, nu schakelen met de QS .
 
Hij zou zichzelf nog een beetje aan kunnen passen dmv de lambda sensor, Maar weet niet of dat genoeg gaat zijn met die uitlaat van jou :+

Het is nu ook bijna gewoon een open pijp :)


Om nog even terug te komen op de temperatuur, ik reed vorige week een stuk door de stromende regen en toen kwam ik niet boven de 58 graden op de snelweg. Warm rijden is dan een breed begrip.
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie na het vervangen van een compleet uitlaatsysteem jullie motor af laten stellen met een PC of een andere module?

Motor staat nogal rijk..... heb nu een vlammenwerper...sinds de carbon line eronder ligt.
Wat een verslavend geluid, nu schakelen met de QS .
Wil je de lange of korte uitleg dat je motor echt niet te rijk staat?
Korte: af fabriek staat hij erg arm afgesteld, (arm is meer lucht dan nodig is voor het mengsel, dus goede volledige hete ontbranding) af fabriek heb je ook je originele uitlaat, die zorgt voor een relatief langzame uitstroming van uitlaat gas, dat helpt bij een arm mengsel om het niet nog armer te maken. Nu hang je er een buis onder die veel minder weerstand heeft, het gas gaat veel sneller stromen en er komt nog meer lucht bij.... hoeveel rijker zal het mengsel dan worden?
Afstellen helpt altijd!
 
Hebben jullie na het vervangen van een compleet uitlaatsysteem jullie motor af laten stellen met een PC of een andere module?

Motor staat nogal rijk..... heb nu een vlammenwerper...sinds de carbon line eronder ligt.
Wat een verslavend geluid, nu schakelen met de QS .

Nee hoor rij met de originele setting vind het prima.
Denk dat met een andere afstelling er nog wel wat meer uit te halen valt.

Die verslavende plof af en toe.... :)


fZdeefj.jpg
 
De Carbon line,compleet systeem, zonder keurmerk.
Kan mijn vrouw mij weer aan horen komen _O-

haha nice. Ik kan niet wachten op mijn M4 Carbon.. Komt als het "goed" is deze week binnen. En dan begint de grote onderdeel montage klus van wat ik allemaal nog meer heb gehaald.
 
Wat heb je nog meer gekocht voor de MT?

oef heb je ff ;)...

R&G grip set tank en achterbrug. (ebay)
Radiateur rooster. (Aliexpress)
Hendels stuur. (Aliexpress)
Inleg roosters lucht inlaat. (Aliexpress)
Powercommander V. (Mpartz)
Powerfilter K&N. (Mpartz)
M4 Carbon uitlaat. (ebay)
Bijpassende kleur iPhone houder. (Aliexpress)
Valdoppen wielen CSG motortechnik. (ebay)
Valdoppen motorblok CSG motortechnik. (ebay)
Valdop motor/dynamo kap CSG motortechnik. (ebay)
Achter rem vloeistof dopje. (Aliexpress)
Donkere lenzen koplamp. (ebay)
Knipperlichten led achter. (Aliexpress)
Knipperlichten led (knop model) voor. (Aliexpress)
Display protector. (Aliexpress)
USB charger voor iPhone. (Aliexpress)
 
Nee hoor rij met de originele setting vind het prima.
Denk dat met een andere afstelling er nog wel wat meer uit te halen valt.

Die verslavende plof af en toe.... :)
Ik heb ook niets aangepast en de motor loopt prima.
Is nadien ook nog op de testbank geweest en alles was in orde,al zal er altijd nog wat winst mogelijk zijn.
 
Nee hoor rij met de originele setting vind het prima.
Denk dat met een andere afstelling er nog wel wat meer uit te halen valt.

Die verslavende plof af en toe.... :)


[afbeelding]

Standaard staan motoren eerder veel te arm, in combinatie met de milieugerelateerde korte injectiestop (lijken er wel 2 op de cp3) vaak rond de 3500tpm krijg je ploffen en vlammen zeker met andere uitlaat. Met die open Akra heb je een compleet andere tegendruk en dus presteert je motor nu verre van optimaal. Zeker de CP3 blokken zijn erg gevoelig voor elke verandering.
 
Ik heb nog een redelijk nieuwe EJK module in de aanbieding.
heeft geen schade en werkt nog prima. nieuw prijs van deze module is 255 euro.

doe maar een PB als je intresse hebt
 
Gekocht begin dit jaar:
Ik had een vraag. Ik heb nu onder mijn mt09 een volledig titanium uitlaatsysteem (hoog gemonteerd). Heb er nu 2000km mee gereden maar wil hem toch nog even laten afstellen. Nu zie ik op internet van die Ejk modules. Kwa prijs aantrekkelijk en makkelijk zelf te doen als ik het zo lees. Heeft iemand hier ervaring mee? Of toch gewoon een pc5 eronder? Het gaat er mij niet om het maximale er uit te halen. Maat het schijnt beter te zijn om hem aftestellen met een volledig uitlaat systeem.

ik heb nu een mt 09 street rally met een voledig hoog gemonteerde akra.
ook heb ik een EJK module toegepast waardoor de motor beter loopt icm. de akra.
nu zit ik er aan te denken om er ook andere vering er onder te zetten. ik was bij hyperpro geweest en daar zijden ze dat het echt heelveel scheelt en er een totaal andere fiets er door werd.

komt dit of is dit alleen een leuk verkoop praatje? het klopt wel dat de vering redelijk slap is maar word het door het toevoegen van een streetbox echt een stuk beter? wil in de voorvork alleen de veren vervangen en achter de complete demper.

hoop dat iemand mij hier meer informatie over kan geven. of er zelf ervaring mee heeft.

Halverwege nog om advies gevraagd,
Hebben er meer mensen een ejk module onder zijn/haar mt 09 zitten?zoja op welke waardes hebben jullie hem ingesteld? En rij je met openuitlaat en sportfilter of origineel?

Alvast bedankt
En nu in de verkoop, hoe waren je ervaringen ? Werkte het? Of juist niet? Ben wel benieuwd, heb ook al een enkele keer met die kerel die ze hier in de buurt verkoopt gebeld, klonk wel als een mooie uitvinding.
 
Heey ja het werkt zeker wel. Alleen om er meer uit te halen is het beste om het in combinatie te doen met een open uitlaat en luchtfilter. Heb hem bij tenkate op de vermogensbank gehad en hun hebben hem afgesteld. PK winst en betere verhouding.
Hun zijden wel dit werkt wel goed maar je kunt er nooit de max er mee uithalen als je dat wil moet je echt een powercomander halen. Die 2/3x zo duur is. De vraag of je dat er voor over hebt

Ik doe hem echter weer weg omdat ik een steetrally heb met een hooggeplaatste akrapovic. Door dat deze bijna onder het zadel zit kan ik geen koffers/topkoffer er op doen. Aangezien dat ik vaak op reis ga naar de alpjes met deze motor heeft me doen beslissen om de akrapovic er onder weg tehalen. Om zo een koffer en topkoffer te monteren. Ook het geluid is nogal redelijk luid met een z'n akra

Maar door het weg halen van de akrapovic heb ik de module ook niet meer nodig.vandaar dat ik hem weg doe. En ja idd een korte periode gehad. Heb er wel 9000km mee gereden 😀
 
Laatst bewerkt:
Bij mij komt er ook een M4 carbon op en Powerfilter en Powercommander V. Zal de uitdraai wel even posten als het gedaan is. Ik merkte bij me vorige motor na een Powercommander V dat die echt stukke beter reed qua motor en schakelen. En het heerlijke ploffen en mooiere geluid.
 
S-tec performance.... Facebook of met Google even zoeken. 270 euro, flashen ze de ecu o.b.v. jou configuratie. (Welke uitlaat welke inlaat etc.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan