Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Schrijf het niet gelijk af.

Een aantal jaren geleden was er ook een meeting met hetzelfde weer voorspeld. Velen zijn toen niet op komen dagen (alleen Okkie). Bleek dat alleen de ochtend het wat regende en de rest van de dag was het droog en af en toe zelfs wat zon. Aan het einde van de dag heb ik zelfs in Nunspeet op het terras in de zon nog een pannenkoek gegeten.
 
Klinkt mij als konstantfahrruckeln wegens milieucrap of het niet goed synchroon staan van de gaskleppen. Wij hebben een tooltje, dus weet niet of het veel moeite is om synchroon te stellen? Anders kunnen we dat wel even nakijken Peter.

Met synchroonstellen zorg je er namelijk voor dat je de gaskleppen van de 2 cilinders gelijk zet waardoor ze evenveel gas geven. Als de ene harder werkt dan de andere krijg je schokkend rijgedrag en onregelmatig stationair lopen. De SV650 van m'n vriendin liep stationair als een Harley of nog erger. Het was zo bizar om te zien wat een verschil het synchroon stellen maakte. Liep daarna weer als een zonnetje!

Volgens mij hoeft dat bij de Shiver niet door de electronische gaskleppen. Je kunt hier niets aan stellen. De gaskleppen synchroniseren zich iedere keer wanneer je de motor op contact zet (van geheel dicht naar geheel open en de waardes worden uitgelezen door de gasklep positie sensor).

Wanneer je naar de gaskleppen kijkt kun je hier ook niets aan stellen, gasklephuis, gasklep, gasklep stappen motor en gasklep positie sensor zitten in één unit welke niet los kan worden gereviseerd of afgesteld.

18_smoorklephuis.jpg


Op het moment dat hier dus iets mis gaat ben je de sjaak en moet je een compleet gasklephuis bestellen á 354 euro.
 
Het weer kan meevallen inderdaad, maar ik denk dat als er iemand bijna een uur op de snelweg moet zitten die het er niet op gokt.

Ik denk dat het toch slim is om een andere datum te plannen, aangezien ik het gevoel heb dat er niet veel zullen gaan komen.
 
Volgens mij hoeft dat bij de Shiver niet door de electronische gaskleppen. Je kunt hier niets aan stellen. De gaskleppen synchroniseren zich iedere keer wanneer je de motor op contact zet (van geheel dicht naar geheel open en de waardes worden uitgelezen door de gasklep positie sensor).

Wanneer je naar de gaskleppen kijkt kun je hier ook niets aan stellen, gasklephuis, gasklep, gasklep stappen motor en gasklep positie sensor zitten in één unit welke niet los kan worden gereviseerd of afgesteld.

[afbeelding]

Op het moment dat hier dus iets mis gaat ben je de sjaak en moet je een compleet gasklephuis bestellen á 354 euro.

Klopt. Roke gaf aan mij ook aan dat dit automatisch gaat en dus niet af te stellen of synchroniseren is.
 
Het weer kan meevallen inderdaad, maar ik denk dat als er iemand bijna een uur op de snelweg moet zitten die het er niet op gokt.

Ik denk dat het toch slim is om een andere datum te plannen, aangezien ik het gevoel heb dat er niet veel zullen gaan komen.
Ik had inderdaad verwacht dat het zou regenen en het ziet er nu ook nog wel dreigend uit
Had me er dus ook niet meer op ingesteld dat het zou doorgaan
 
Ik zou als ik zou komen bij de meeting met motor naar m'n werk gegaan moeten zijn vanmorgen. Maar dat was niet normaal nat. Dus ik ben er ook niet vanmiddag.

Na mijn vakantie wellicht pas. Als dan nog lekker weer is.
 
En nu schijnt de zon volop.
Blijft toch altijd lastig met dit weer
 
Laatst bewerkt:
Ik ben om 12 uur vertrokken uit Zwolle en naar Apeldoorn gegaan. Ik heb het grootste gedeelte van middag alleen maar zon gezien. Anders was het even bewolkt maar geen regen.
Gelijk hebben jullie. Het weer is momenteel gewoon niet te vertrouwen.
 
Ik ben om 12 uur vertrokken uit Zwolle en naar Apeldoorn gegaan. Ik heb het grootste gedeelte van middag alleen maar zon gezien. Anders was het even bewolkt maar geen regen.
Gelijk hebben jullie. Het weer is momenteel gewoon niet te vertrouwen.

Nee helaas niet, herfst is wel echt begonnen.
 
Balen, herfst is echt begonnen
lijkt alsof het komende 2 weken elke dag gaat regenen...
 
Zondag via Duitsland naar Polen, Slowakije Hongarije en Tsjechië.
Zondag lijkt nu redelijk. Maar voor Duitsland is voorspelling ook nat...
We hebben alles al geboekt, dus we gaan sowieso!
(en we zijn beiden aan vakantie toe!)
 
Laatst bewerkt:
Zondag via Duitsland naar Polen, Slowakije Hongarije en Tsjechië.
Zondag lijkt nu redelijk. Maar voor Duitsland is voorspelling ook nat...
We hebben alles al geboekt, dus we gaan sowieso!
(en we zijn beiden aan vakantie toe!)

Soow flink tochtje dus :)
Die kant van Europa lijkt mij ook wel echt leuk om een keer heen te gaan!
 
Wij hebben via hun geboekt voor onze huidige reis.
Slovenië staat bij ons ook op de wish list.
In moto73 stond een artikel over Balkan paar nummers terug.
 
Het >2010 shiver model is met het stepje aan de grond te krijgen, maar ik ben er niet trots op. Eerste kneedown is ook een feit.
 
Ongeveer 3500km in 2 weken!
Hoor veel mooie verhalen over midden Europa! We gaan het (hopelijk droog) beleven. :)

Tof, wel een flinke rit zeg, ik had 1.700 km in 10 dagen, waarvan ongeveer 40km snelweg was
De overige 1.700 km zat ik droog en warm in een busje met de motor achtering :9
 
Tof, wel een flinke rit zeg, ik had 1.700 km in 10 dagen, waarvan ongeveer 40km snelweg was
De overige 1.700 km zat ik droog en warm in een busje met de motor achtering :9

Ja, die grote vakantieritten kosten zeker energie maar blijven wel in je geheugen hangen. Die weekend tripjes naar Sauerland, Eifel, etc doen dat veel minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan