Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Gisteren een Audi A6 met dubbele uitlaten en uitgebouwde wielkasten en Peugeot Metropolis (Is zo'n 3wiel scootert)

Scootert in de ochtend en Audi in de middag. Toch weer een mooie dag })

Waren allebei na het eerste stoplicht waar ik nog niet half gas wegging overtuigd dat ze geen kans maken. Bij het tweede stoplicht dan maar de gasstand tot aan het vernederingsniveau.. :]

Het kan nog harder maar dan wil dat voorwiel van mijn brommert steeds omhoog komen. Moeten ze toch eens een keer iets op vinden.... |(
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een Audi A6 met dubbele uitlaten en uitgebouwde wielkasten en Peugeot Metropolis (Is zo'n 3wiel scootert)

Scootert in de ochtend en Audi in de middag. Toch weer een mooie dag })

Waren allebei na het eerste stoplicht waar ik nog niet half gas wegging overtuigd dat ze geen kans maken. Bij het tweede stoplicht dan maar de gasstand tot aan het vernederingsniveau.. :]

Het kan nog harder maar dan wil dat voorwiel van mijn brommert steeds omhoog komen. Moeten ze toch eens een keer iets op vinden.... |(

Uitgebouwde wielkasten? Dat moet dan een RS6 zijn geweest?
 
Wheelie control heet dat ;)

Gisteren een Audi A6 met dubbele uitlaten en uitgebouwde wielkasten en Peugeot Metropolis (Is zo'n 3wiel scootert)

Scootert in de ochtend en Audi in de middag. Toch weer een mooie dag })

Waren allebei na het eerste stoplicht waar ik nog niet half gas wegging overtuigd dat ze geen kans maken. Bij het tweede stoplicht dan maar de gasstand tot aan het vernederingsniveau.. :]

Het kan nog harder maar dan wil dat voorwiel van mijn brommert steeds omhoog komen. Moeten ze toch eens een keer iets op vinden.
... |(
 
Het kan nog harder maar dan wil dat voorwiel van mijn brommert steeds omhoog komen. Moeten ze toch eens een keer iets op vinden.... |(


Wheelie control inderdaad maar wil je oldskool gaan dan is er de verlengde achterbrug. :+

mini-IMG_1148.JPG
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de gratis rijles :)

Ikzelf ging ook meestal ervoor staan. Nu ik jou berichtje lees zat ik er eens over na te denken en ik volg jouw advies en zal er voortaan tussen gaan staan :) Dank :]


Heel graag!
Het gebeurt me nog regelmatig dat een motorrijder voordringt bij t stoplicht en voor me gaat staan, vervolgens moet ik bij acceleratie van mn gas af.
Afgelopen week sta ik met mn mercedes vooraan bij n stoplicht bij begin van n 80 km pu weg.
Naast me stopt ook n auto (2 stroken) en vervolgens een bmw 1200 gs adventure.

Mn auto is maar 160 pk maar met automaat en ik rem met links, dus bij stoplicht staat mn rechtervoet al op t gas.
De bmw rijder schrok dat ik sneller was dan hem. Hij probeerde t nog te redden, maar van schrik liet hij zn koppeling te snel los.
Hij redde t niet

Gebeurt echt regelmatig dus graag tussen de auto's gaan staan.
 
Een dikke BMW die na de afslag naar Oegstgeest links naast mij voor het stoplicht stond. En het lukte hem nog ook omdat er opeens een vrachtwagen van rechts door rood kwam zeilen. :/
 
Een Maserati quattroporte, twee keer gelijk op en het blik brulde echt wel. Div600, 1,70/72kg.
 


Meer dan de helft verliest t en van de auto's allemaal. Heb porsche panamera, masserati, audi rs etc etc.
Op papier rijden die me helemaal zoek natuurlijk, maar t reactievermogen van mensen is zo traag.
Of ze moeten de koppeling voelen aangrijpen (motor) of ze moeten met hun voet van rem naar gas....bij groen ga ik er onmiddelijk vandoor en hebben ze meteen verloren, terwijl ze daarvoor al gassend naast me komen staan.
Ik ben al 4 autolengtes voor als zij nog moeten vertrekken.

Ik rij zelf ook motor hoor, maar als er eentje stoer en luid naast me komt staan, doe ik ook ff mn best.
De adventure liet zn koppeling van schrik zo snel los, dat de motor zwaar naar voren dook en bijna afsloeg.

Ik post hier zelden wat, maar men vindt t hier niet grappig als ik vertel dat ik er n motor heb uitgereden en wordt dan belachelijk gemaakt.
vergeet echter niet, zo'n automaat is heel sneaky. Ik geef bij rood geen gas (kan ook niet) dus die ander ook niet.
Echter bij groen ga ik onmiddellijk op t gas, niks op toeren, geen slippende koppeling.

Mensen reageren gewoon traag.
Ik heb n keer 2 x een supersport eruit gereden met mn 300 cc motorscooter.
Ze waren met 2 supersports en zaten me n beetje uit te lachen toen ze naast me bij t stoplicht kwamen staan.(ik heb zelf ook ZZR600 gehad en n FJ1100 en NSR400).
Ik zei nog "ja jongens, dat hou ik niet bij natuurlijk."
Medelijwekkend knikten ze nee.

Het stoplicht ging op groen en ze waren te laat. Jawel, mn 1 cilinder doet 0-100 in 10 seconden, maar tot 60 is die snel en groen is meteen gas.
Nou...dat vonden ze niet zo grappig, dus t volgende stoplicht stonden de mondjes strak en werd er ineens niks meer gezegd.
Bij groen was er eentje weer te laat hahaha. 750 cc 4 cilinder _O-
 
Sommige motorrijders trekken nogal sloom op inderdaad. Ik ben ook regelmatig eerder weg... maar de meesten blijven auto's toch echt wel ruim voor. Dat verhaal is simpelweg niet waar (of je probeert het alleen op zondagen... dat kan ook).
 
Sommige motorrijders trekken nogal sloom op inderdaad. Ik ben ook regelmatig eerder weg... maar de meesten blijven auto's toch echt wel ruim voor. Dat verhaal is simpelweg niet waar (of je probeert het alleen op zondagen... dat kan ook).
Hij geeft gas met rechts (wat dus normaal is) maar remt met links (wat dus niet gebruikelijk is) waardoor hij zijn rechtervoet klaar heeft op het gas.

Er is dus een kleine tijdwinst tegenover iemand die zijn rechtervoet van de rem moet verplaatsen naar het gaspedaal. Een kleine tijdwinst die idd wel in het nadeel is van de motor rijder ... als die niet snel genoeg reageert*.

Maar ...
...
Ik ben al 4 autolengtes voor als zij nog moeten vertrekken.
...
Dit moet je wel met een korreltje zout nemen ... 160pk is daar echt wel te weinig voor. Dat hij ze door zijn techniek voortrekt kan ik geloven, maar zeker geen 4 autolengtes.

Het is het "verassingseffect" dat het hem hier doet.
De motorrjder verwacht het niet, de auto vertrekt net iets vlotter, en door de verbazing blijft de motorrijder een beetje achter.

De Mercedes rijder heeft misschien van nature een snellere reflex dan gemiddeld. Maar dat komt vooral omdat hij er op gefocust is om snel weg te trekken in de "verassings stijl" terwijl de motorrijder dat niet verwacht.

* en dat bedoel ik nu net. Als ik naast hem aan een licht sta, en ik wéét da hij het is, staat mijn motor reeds in zijn 1 en ben ik al "mentaal voorbereid" op het lossen van de koppeling en het gas geven, en zal bij groen blijken dat hij met zijn 160pk gewoon netjes ver achter mij blijft, zolang totdat ik de speedlimit bereikt heb.

Weet ik niet dat hij het is, dan kan het zijn dat hij mij eruit trekt, maar no way da hij er 4 autolengtes van maakt ...

Nogmaals, verassing, dat doet het hem.

Echter, met mijn Franse automaat zou ik het niet kunnen, en niet omdat maar 110pk heb, maar omdat het een tergend traag schakelende bak is.

Met de Audi A5 2.7TDI met speciale automaat van een van mijn collega's ook niet, als ik er mentaal op voorbereid ben. En dan moet je weten, dat (wat niet origineel is), hij zijn gaspedaal vol kan induwen terwijl hij zijn rem nog indrukt, de computer houdt het gas in, en laat het beest volledig los zodra hij de rem lost ...
Hij behoort tot een van de weinigen die met links remt bij een automaat. Doet hij omdat hij ook wel terug te vinden is op circuits, en van stoplichtsprintjes houdt. Bij Audi zelf wilden ze de software er overigens niet voor aanpassen, heeft hij bij een tunigbedrijfje laten doen.

Nu kan je denken, ja maar als jij voorbereid bent is het logisch ... welja, dat is het ook. En dat is een nadeel dat hij gebruikt, want hij is wel voorbereid door zijn gas klaar te houden. Ik geloof best dat hij er menig motor uit rijdt, omdat hij dat bewust doet. Als elke motorrijder da zou weten en graag zou "meespelen", is hij uitgespeeld, zelfs al zou hij zijn 160pk verdubbelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben al 4 autolengtes voor als zij nog moeten vertrekken.

Ik rij zelf ook motor hoor, maar als er eentje stoer en luid naast me komt staan, doe ik ook ff mn best.
Ik post hier zelden wat, maar men vindt t hier niet grappig als ik vertel dat ik er n motor heb uitgereden en wordt dan belachelijk gemaakt.

Ja duh, je rijdt scooter man. Dat is niet eens motor waardig. En heel stoer, zonder koppeling alleen maar gasgeven en '4 autolengtes' winnen :')
Het blijft een rijdende dixi :]
 
De Mercedes rijder heeft misschien van nature een snellere reflex dan gemiddeld. Maar dat komt vooral omdat hij er op gefocust is om snel weg te trekken in de "verassings stijl" terwijl de motorrijder dat niet verwacht.



Nogmaals, verassing, dat doet het hem.

.
~[/i]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-


Als er 1 soort autorijder is die slecht rijdt zijn het de Mercedes rijders.
Ik wil ze niet allemaal over een kam scheren , maar het grotendeel zeer zekers.
 
\[/i]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-


Als er 1 soort autorijder is die slecht rijdt zijn het de Mercedes rijders.
Ik wil ze niet allemaal over een kam scheren , maar het grotendeel zeer zekers.

Ja, ik bedoelde dus die Mercedes rijder, die bepaalde persoon, en niet de Mercedes rijder _O- :$
Dus niet Mercedes rijders in het algemeen ;)

Een lettertje te weinig getypt, maar maakt het idd wel hilarish grappig :9 _O-
 
\[/i]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-


Als er 1 soort autorijder is die slecht rijdt zijn het de Mercedes rijders.
Ik wil ze niet allemaal over een kam scheren , maar het grotendeel zeer zekers.



Je weet zelf toch ook waar de afkorting mercedes voor staat?

:+
 
Ik ben al 4 autolengtes voor als zij nog moeten vertrekken.

Even doorrekenen:

4 autolengtes is ongeveer 18 meter? Dan schat ik het voordelig in denk ik.
Met een eenparig versnelde beweging en een maximale versnelling van 0,5G (wederom voordelig ingeschat).

Om die 18 meter af te leggen vanuit stilstand is dan 2,6 seconden (naar beneden afgerond) nodig. Ik geloof direct dat je wint van mensen die pas na meer dan 2,5 seconde het gas intrappen als het ligt op groen gaat.

Leuker is nog de vergelijking tussen auto en motorfiets.
Met een gemiddelde versnelling van 0,4G voor de auto en 0,8G voor motor op de eerste seconden, legt de auto in 7 seconden tijd 98 meter af. De motorfiets legt in 5 seconden tijd 100 meter af.
Dus zelfs als de motor 2 seconden stil blijft staan nadat het licht op groen gaat, zal hij eerder bij de 100 meter zijn 8-)
Wederom is hier gerekend in het voordeel van de auto :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan