Aankoop: Vespa of Honda?? (125cc)

125ccer

Rookie
10 sep 2017
7
0
Hallo Motor Forummers,

Ik zal mezelf even kort voorstellen. Ik ben 125ccer, kom uit België, en na regelmatig hier vanalles te lezen, vooral in de afdeling Motorscooters (ben grote fan van 125cc motorscooters + recent men Rijbewijs A1 behaald), beslist om ook eens een account aan te maken.

Dit brengt mij ook meteen tot mijn vraag:

Omdat ik interesse heb om een 125cc Motorscooter te kopen, is mijn vraag:

Op basis van betrouwbaarheid, degelijkheid, moderne/beproefde techniek, en gewoon allround kwaliteit en een motorscooter waar je kan op rekenen, wat raden jullie mij aan? -->

-> Vespa 125cc motorscooter OF Honda 125cc motorscooter??

Ben benieuwd wat de 'ervaren rotten' onder jullie mij aanraden :-)


Groetjes 125ccer
 
kijk ook is naar een symjet14.dat zou mijn 125cc keuze zijn.
en het ligt er aan of je veel snelweg km maakt.
 
Laatst bewerkt:
Da's gemakkelijk, met Honda heb je meer kans op probleemloze kilometers.

Da's gemakkelijk, een (moderne)Vespa is net zo betrouwbaar als een Honda scooter, tevens os een Vespa veel mooier.

Vespa is wat duurder, maar is belachelijk waardevast.

Is zou voor een Vespa, veel meer emotie dan de zoveelste plastic scooter.
 
En belangrijk bij een 125, neem er een met zo veel mogelijk vermogen als je de snelweg op wilt. Bij Vespa kom je dan bij de GTS125 uit, t/m euro3 model is deze voorzien van een 15pk motor, dat is het maximaal haalbare voor je rijbewijs.
 
Sym heeft de Sym ST 125. Die kost nieuw slechts 2700 euro.

Ik heb zelf een Honda PCX, die kostte me maar 2850 euro (nieuw)

De Honda is wel zuiniger dan de Sym.

Het is net wat je wil, is het een vervoer middel dan zou ik denk ik zelf niet voor Vespa gaan. Wil je echter opvallen en stijlvol rijden, dan weer wel.
 
Het is net wat je wil, is het een vervoer middel dan zou ik denk ik zelf niet voor Vespa gaan. Wil je echter opvallen en stijlvol rijden, dan weer wel.

Ja, want op een Vespa kun je jezelf niet vervoeren. |(

En als het dan toch goedkoop moet, waarom geen Suzuki Adress 110, 2300euro rijklaar, super zuinig en plastic om het stuur i.p.v. het in mijn ogen lelijke open stuur van de PCX.
 
Moderne scooters ontlopen elkaar niet veel; gewoon kopen wat je 't meest leuk vindt en die het best bij je past (letterlijk, op de ene scooter het je meer ruimte dan op de andere).
 
ik zelf zou ook eerder voor Vespa gaan, ook vanwege het feit dat Vespa een stalen frame heeft en hierdoor ook veiliger is. Maar het belangrijkste is je Budget en uiteindelijk wat je zelf mooi vind.

Iedereen heeft zijn eigen smaak en voorkeur, ik kan je alleen zeggen dat ik sinds 2011 vespa rijd en inmiddels op m'n 7de vespa beland ben zonder 1 enkele storing ooit gehad te hebben.

Gr.JimSon
 
Terug
Bovenaan Onderaan